Suhdetta takana 6kk - jatkaisitko?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Välimatkaa meillä on autoillen vajaa tunti. Molemmat olemme tottuneita liikkumaan, joten se ei ole iso ongelma.
Miehellä on vaativa työ. Puolen vuoden aikana hän on ollut ulkomailla neljä kertaa, yhteensä vajaa kaksi kuukautta. Hänelle isänmaa on tärkeä ja hän käy kertausharjoituksissa. Niitä viikonloppuja on ehtinyt olla kolme. Lisäksi hän harrastaa urheilua kilpatasolla, mikä on vienyt neljä viikonloppua sekä viikolla 2-3 iltaa. Tämän lisäksi hän on vuorovanhempi ja lapset ovat hänellä joka toinen viikko niistä viikoista, kun hän ei töiden vuoksi matkusta. Hänen lastensa kanssa yhdessäolo ei vielä ole mahdollista, eikä tarpeellistakaan. Lapset tarvitsevat isää.
Ei minullakaan ole yksinkertainen kuvio. Olen lähes totaaliyh ja vaativa työ on minullakin. Harrastuksia minulla tosin ei ehdi olla, eikä muutakaan "rentoa", koska arjen pyöritys vie sen, mitä työltä jää.

Olemme sitä mieltä molemmat, että näemme liian harvoin. Miehen mielestä kuitenkaan syy ei ole hänessä. Hän aikoo edelleenkin tehdä uraa, ansaita riittävän elintason, harrastaa monipuolisesti ja luonnollisesti viettää aikaa lastensa kanssa. Olen kysynyt, mihin parisuhde mahtuu, mutta hänen mielestään se ei ole relevantti kysymys.

Miltä kuulostaa?
 
vierailija
Kertomasi perusteella mies ei tunnu välittävän sinusta,vaan on tyytyväinen siihen,että olet käytettävissä kun hän sinua tarvitsee. Muuten hänelle tuntuvat omat menot (hänen työnsä ja omat harrastukset sekä lapset ) olevan sinua tärkeämpiä.

Mielestäni sinun pitäisi kysyä itseltäsi,mitä haluat parisuhteeltasi.Riittääkö sinulle,että näette,silloin kun miehelle sattuu sopimaan ?

Tämä voi tuntua julmalle,mutta näen tilanteesi ulkopuolisena.
 
vierailija
Kuulostaa siltä ettei mies ole kovin rakastunut, mutta pitää teidän suhdetta käytännöllisenä kun ei tarvitse etsiä läheisyyttä satunnaisista ihmisistä. Olet varmasti hänen mielestään mukiinmenevä tyyppi, mutta jos olisist vienyt häneltä jalat alta niin hän kaivaisi sitä aikaa olosuhteista riippumatta.
 
vierailija
Ihan ot, mutta oikeastiko kertausharjoituksiin pääsee vaikka joka toinen kuukausi jos tahtoo? Olen kuvitellut, että niihin kutsutaan muutamien vuosien välein, eikä niin että voit osallistua vaikka joka kuukausi jos haluat :O (n)
 
vierailija
Ihan ot, mutta oikeastiko kertausharjoituksiin pääsee vaikka joka toinen kuukausi jos tahtoo? Olen kuvitellut, että niihin kutsutaan muutamien vuosien välein, eikä niin että voit osallistua vaikka joka kuukausi jos haluat :O (n)

Hän on kuulema meidän takiamme perunut neljä viikonloppua, joten seuraava olisi vasta syksyllä. Tämä harrastus tosin jäi mainitsematta alussa ja on paljastunut vasta vähitellen. Minäkin luulin, että sinne kutsutaan ihan satunnaisesti harvoin.
 
vierailija
En mä nyt ymmärrä , missä välissä te sitten ehditte näkemään? Enkä tiedä miten mies käyttäytyy sua kohtaan noin muuten, mutta sun viestin perusteella ei kyllä kovin rakkaudelliset vibat synny. Kaikki muu tuntuu menevän teidän edellenne. Ja nuo jatkuvat laukkaamiset jossain kertausharjoituksissa -tekosyiltä kuulostaa.

Montako kertaa tän puolen vuoden aikana olette nähneet? Siis ihan fyysisesti eikä missään skypessä tms.
 
vierailija
En mä nyt ymmärrä , missä välissä te sitten ehditte näkemään? Enkä tiedä miten mies käyttäytyy sua kohtaan noin muuten, mutta sun viestin perusteella ei kyllä kovin rakkaudelliset vibat synny. Kaikki muu tuntuu menevän teidän edellenne. Ja nuo jatkuvat laukkaamiset jossain kertausharjoituksissa -tekosyiltä kuulostaa.

Montako kertaa tän puolen vuoden aikana olette nähneet? Siis ihan fyysisesti eikä missään skypessä tms.
Kaksi kertaa uuden vuoden jälkeen.
Kauniisti käyttäytyy, ymmärtää ja tukee ja välittää, ja vaikka on hyvin hiljainen ja ujo, sanoo, että rakastaa.
 
vierailija
Miten te muuten pidätte yhteyttä? Sekin vaikuttaa, millaista muu yhteydenpito on.

Koska olette sen pahimman perheenperustamisvimman jo käyneet läpi, eikä toisesta odota pelkästään lastensa äitiä tai isää, niin mikäs kiire teillä on? Pärjäätte omillanne, eikä toisesta haaveile sitä ison omakotitalon maksajaa. Kummallakin ilmeisesti mieluisa ammatti, edistymismahdollisuuksia jne. Olette samanlaisia monella tapaa, saatte paljon aikaiseksi, niin ihan varmasti keksitte ratkaisun tähänkin tilanteeseen.

Sinun kannattaa listata plussat, miksi sinä haluaisit olla miehen kanssa koko ajan. Sitten listaat, mitä etua on asua erillään. PLussien määrää vertailemalla pääset lähemmäksi itseäsi ja mitä pitäisi osata päättää.

Minä en sinun sijassasi kokisi suhdetta ihan vielä tässä vaiheessa ihan niin hankalaksi. Tarvitsette aikaa järjestää asianne ja aikaa toisillenne.

Kertausharjoituksia ei sentään ole ympäri vuoden ja samalle tyypille. Ne voit unohtaa jo.

Itse nauttisin tuollaisesta suhteesta täysin.
 
vierailija
Hän on kuulema meidän takiamme perunut neljä viikonloppua, joten seuraava olisi vasta syksyllä. Tämä harrastus tosin jäi mainitsematta alussa ja on paljastunut vasta vähitellen. Minäkin luulin, että sinne kutsutaan ihan satunnaisesti harvoin.
En ole ikinä kuullut, että kertausharjoituksen voisi olla jokin vapaaehtoinen harrastus. Kyllä sinne tosiaan kutsutaan ja vain äärimmäisen harvoin. 46 vuotias mieheni ei ole saanut kutsua kertausharjoituksiin lainkaan. Armeija säästää nääs.

Minuun ei tuo selitys uppoaisi. Jotain hämärää tässä nyt on. Onko mies patologinen valehtelija? Onko sillä joku toinen rakastajatar jossain?
 
Ihan ot, mutta oikeastiko kertausharjoituksiin pääsee vaikka joka toinen kuukausi jos tahtoo? Olen kuvitellut, että niihin kutsutaan muutamien vuosien välein, eikä niin että voit osallistua vaikka joka kuukausi jos haluat :O (n)
Samaa mietin.
Eli ap, joko mies vedättää sinua kympillä ja muutkin harrastukset saattavat olla sulkiksen sijaan suhinaa, tai sitten käy jossain maanpuolustuskursseilla/yhdistyksessä eikä kertausharjoituksissa.
 
vierailija
Hän on sanonut, että hänelle rakkaiden ihmisten olojen turvaaminen on hänelle tärkeää. En usko, että olen sinisilmäinen siinä, mitä hän harrastuksistaan kertoo. Ei hän jaksaisi säätää naisten kanssa, eikä hän oikein osaisikaan sellaista. Minustakin tuntuu kuitenkin laimealta hänen puoleltaan. Hän kuulemma on juurikin sellainen ja on ikävää, jos se ei riitä.
 
vierailija
Mutta ei tuolla sanota, että vapaaehtoiset kertausharjoituksetkaan pelkkää viikonloppua kestäisi, vaan päinvastoin mun mielestä ne kestää kauemmin ( "osallistumiseen on otettava palkatonta vapaata töistä (=lomaa).)
 
Hän on sanonut, että hänelle rakkaiden ihmisten olojen turvaaminen on hänelle tärkeää. En usko, että olen sinisilmäinen siinä, mitä hän harrastuksistaan kertoo. Ei hän jaksaisi säätää naisten kanssa, eikä hän oikein osaisikaan sellaista. Minustakin tuntuu kuitenkin laimealta hänen puoleltaan. Hän kuulemma on juurikin sellainen ja on ikävää, jos se ei riitä.
Eli hän on tarpeeksi tyytyväinen nykyiseen tilanteeseen ja sinä et. Eli sinun on itse tehtävä ratkaisu, haluatko välttämättä enemmän, vai tyydytkö toistaiseksi vähän kehnompaan ratkaisuun. Ensimmäisessä vaihtoehdossa ei ole takeita, että seuraavan kanssa sen parempi tilanne. Jälkimmäisessä vaihtoehdossa voi olla, että hukkaat vain aikaasi, eikä tilanne koskaan parane.
 
vierailija
Mutta ei tuolla sanota, että vapaaehtoiset kertausharjoituksetkaan pelkkää viikonloppua kestäisi, vaan päinvastoin mun mielestä ne kestää kauemmin ( "osallistumiseen on otettava palkatonta vapaata töistä (=lomaa).)
Taisi maaliskuulla olla joku viikkokin. Hän on jossakin ylemmällä portaalla siellä, pitää suunnitella, tehdä tehtäviä yms. Tiedän, että on varmasti kasarmilla, mutta en tosiaan hahmota, miten hän on ajatellut yhdistävänsä kaikki komponentit elämäänsä tasapuolisesti tai tyydyttävästi. Hän ei puolestaan ymmärrä kysymyksen asettelua.
 
vierailija
Molemmat olette samaa mieltä siinä, että näette liian vähän. Miehen mielestä se ei kuitenkaan johdu hänestä. Kysymys on, tarvitseeko tässä sitten olla sitä "syyllistä"? Sano miehelle, että kun kerran molemmat olette samaa mieltä, niin miksi ette sitten tapaa useammin? Mikä on miehen vastaus? Vaatiiko hän, että sinä luovut jostain jotta voitte nähdä useammin? Vai mikä tässä on se ongelma? Jos mies löytää jostain lisää aikaa teille, niin onko sillä sitten mitään väliä tajuaako mies tilannetta vai ei. Eri asia sitten tietysti, jos ylimääräinen aika löytyisi siitä, että sinä luovut jostain asioista elämässäsi pystyäksenne lisäämään tapaamisia.
 
vierailija
Ei ole kyllä ollenkaan tullut sellainen olo, että hän noukkisi "rusinat pullasta". Hän on ujo, eikä missään tapauksessa hae vain itselleen kaipaamiaan parisuhdekomponentteja. En tosin oikein ole hahmottanut miksi hän ylipäätään "väkisin" haluaisi kumppanin, kun aikaa ei ole ja hänellä on monipuolinen elämä jo valmiiksi ja hän pärjää hienosti itsekseenkin itsenäisenä ei-läheisriippuvaisena ihmisenä.
 
vierailija142
Ap kuulostaa että ei ole vain asiat kohdillaan. Sä toivot kovasti suhdetta, mutta toi juttu ei täytä sun odotuksia likimainkaan ja tuskin tulee muuksi muuttumaan, jos herran osalta alkuhuuma on noin kiihkeä... Etsi sellainen, jolla odotukset vastaavat paremmin omiasi.
 
Mutta ei tuolla sanota, että vapaaehtoiset kertausharjoituksetkaan pelkkää viikonloppua kestäisi, vaan päinvastoin mun mielestä ne kestää kauemmin ( "osallistumiseen on otettava palkatonta vapaata töistä (=lomaa).)
Vapaaehtoiset harjoitukset nimenomaan ovat yleensä viikonlopun mittaisia koska niihin pitää itse järjestää palkatonta vapaata. Täältä löytyy lisää tietoa:http://www.mpk.fi/
Tuolta klikkaatte koulutuskalenteria niin näette että joka viikonloppu on useita koulutustilaisuuksia käynnissä, osa päivän, osa viikonlopun mittaisia.

Ap:n mies ei varmasti kertausharjoituksissa ole pakon edessä käynyt noin paljon vaan nimenomaan näissä MPK:n järjestämissä koulutustilaisuuksissa joihin siis ihan itse haetaan.
 
vierailija
Vapaaehtoiset harjoitukset nimenomaan ovat yleensä viikonlopun mittaisia koska niihin pitää itse järjestää palkatonta vapaata. Täältä löytyy lisää tietoa:http://www.mpk.fi/
Tuolta klikkaatte koulutuskalenteria niin näette että joka viikonloppu on useita koulutustilaisuuksia käynnissä, osa päivän, osa viikonlopun mittaisia.

Ap:n mies ei varmasti kertausharjoituksissa ole pakon edessä käynyt noin paljon vaan nimenomaan näissä MPK:n järjestämissä koulutustilaisuuksissa joihin siis ihan itse haetaan.
Kiitos viestistä. Ilmeisesti on juurikin näin. Ei hän ole asiaa avannut sen enempää, vaan kertonut ainoastaan kertausharjoituksista, joita sitten onkin ollut yllättävän tiuhaan. Jotenkin minulle tuli syyllinen olo siitä, että hän oli joutunut niitä keväätlä perumaankin. Ihmettelin sitä, koska käsitykseni kertausharjoituksista on ollut aivan toisenlainen.
Töiden osalta hän ei paljon voi tehdä, eikä lastenkaan osalta, mutta harrastusten suhteen valinnanvaraa olisi.
Hänen mielestään homma ei etene, koska näemme niin vähän, mutta kysyttäessä mihin toivoisi homman etenevän, ei osaa vastata. Lisäksi joudun olemaan jotenkin kauhean kiitollinen niistä hetkistä, jotka hän "vapauttaa" kalenteristaan meitä varten. Ehkäpä tämä nyt alkaa olla paketissa. Kiitos mielipiteistä kaikille!
 

Yhteistyössä