Suikalepata

elikkäs kuinka teillä tehdään possun suikaleista pataa?
mitä laitatte ruskistettujen suikaleiden sekaan uunivuokaan ja missä lämmössä paistelette?minkä kanssa tarjoatte?
arvelin sitä huomiseks ruuaks,enkä koskaan oo tehny..
 
possunsuikaleita pitää hauduttaa kauan. Itse teen valurautapataan; ruskistan ensin, sitten sekaan vettä, sipulinpuolikkaita, porkkanaa, maustepippureita, suolaa. Uuniin n. 175 asteeseen 1,5 h, välillä lisäilen vettä. Sitten otan liemen talteen, suurustan kastikkeeksi, lisään lihan ja tarjoan perunoiden kanssa =)

Itse en syö lihaa, mutta lapset tykkäävät =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja khalawah:
possunsuikaleita pitää hauduttaa kauan. Itse teen valurautapataan; ruskistan ensin, sitten sekaan vettä, sipulinpuolikkaita, porkkanaa, maustepippureita, suolaa. Uuniin n. 175 asteeseen 1,5 h, välillä lisäilen vettä. Sitten otan liemen talteen, suurustan kastikkeeksi, lisään lihan ja tarjoan perunoiden kanssa =)

Itse en syö lihaa, mutta lapset tykkäävät =)
nami :p näimpä se meilläki tehhään. paitti että me haudutetaan 4 tuntia niin tulleepi murakkaa =)

 
mä teen välillä tollei samalla tavalla kun khalawah, ja sit toisinaan heitän sekaan paprikasiivuja, herkkusieniä, sipulia..jne..vettä aja maustita ja sit suurustan joko vehnäjauhoilla tai maizenalla
 
Alkuperäinen kirjoittaja miisku:
mä teen välillä tollei samalla tavalla kun khalawah, ja sit toisinaan heitän sekaan paprikasiivuja, herkkusieniä, sipulia..jne..vettä aja maustita ja sit suurustan joko vehnäjauhoilla tai maizenalla
juu, tulleepi paksumpi. kokkeiles joskus lisätä vaikka linssejä ja kookosmaitoa ja curryjauhetta. tulee hjuva itämaistyyppinen pata :D

 

Yhteistyössä