sukupuolista

  • Viestiketjun aloittaja höttis
  • Ensimmäinen viesti
höttis
mietin tässä näitä tekstejä lueskellessani, että olenko jotenkin outo??

Siis kun perheessä on jo poika lapsi ja toivon tästä seuraavasta niiiiiiin kovaaaastiiii tyttöä.
Kaikki vaan kirjoittaa että ihan sama kun terve on jne...
No toki toivon että on terve ja tuskin olen pettynyt jos poika tulee!!!

Mutta eikö kukaan muu toivo tiettyä sukupuolta????

Ja itse olen vielä näiden vaikeiden raskauksien aikana miettinyt että jos nyt tulisi tyttö, niin lapsiluku voisi kenties olla täynnä. Ja jos tulee poika niin kyllä sitä todennäköisesti yrittäisi vielä sitä tyttöä... monenkohan kymmenen pojan jälkeen sitä sitten uskois ettei tyttöä tule
:D .

Ja pakko loppuun todeta ettei se tytön saanti toive mitenkään himmennä rakkauttani poikaani :heart:
 
http://www.iltasanomat.fi/naiset/koti.asp?id=1358235

IL kirjoittaa:

Kunnon vanhempien on määrä sanoa pienokaista odottaessaan, ettei tulokkaan sukupuolella ole väliä. Monet äidit toivovat kuitenkin tytärtä, jopa pakkomielteisesti, väittää ruotsalaiskirjailija Katerina Janouch. Äitien tyttären kaipuusta kertoo kirjailijan kirja Dotter önskas (suom. Toivotaan tytärtä).

Janouchilla on aihepiiristä omakohtaisiakin kokemuksia. Hän kasvattaa Tukholman pohjoispuolella Bromassa neljää poikaa ja iltatähtenä syntynyttä tyttöä.

Janouchin mukaan tyttären saamisesta voi kehittyä monille naisille pakkomielle.

- Olen saanut monilta tytärtä haluavilta naisilta soittoja ja sähköpostia. He ovat valmiita tekemään mitä tahansa. He koettavat erilaisia metodeja, laittavat rahaa hedelmöityshoitoihin tai adoptoivat.

Naiset kuitenkin salaavat halunsa niin mieheltään kuin muilta läheisiltään, koska aiheesta puhuminen on tavallaan tabu.

Janouchin mukaan tyttären kaipuu heijastelee nykyajan naisten tarvetta kontrolloida elämäänsä.

- Erityisesti nuoret, 70-luvulla syntyneet naiset ajattelevat, että he voivat kontrolloida kaikkea. Lapsen sukupuolta ei kuitenkaan voi ostaa tai päättää itse. Me emme voi vaikuttaa myöskään siihen, millaisen lapsen me lopulta synnytämme. Voihan olla, että se kaivattu tytär ei lopulta olisikaan sellainen, jota äiti on toivonut.

Kirjan Dotter önskas on kustantanut ruotsiksi Pirat-kustantamo. Janouchin suomalainen kustantaja Otava ei ainakaan toistaiseksi ole aikeissa kustantaa kirjaa suomeksi.
 
kyllä minä pojan jälkeen toivoin että olisin tyttö tullut ja niin tuli.
tottakai sitä eniten toivoo että on terve varsinkin kun pojalla sairaus takana mutta ei minun mielestä ole väärin toivoa tyttöä tai poikaa =)
 
Siis mä INHOAN lausetta, ihan sama, kumpi sieltä tulee, kunhan on terve..
Siis jos sanoo toivovansa jompaaakumpaa, niin tuleeks siitä sit sairas...??
Kai nyt jokaisella jonkinlainen toive on tulevan vauvan sukupuolesta..? :whistle:
 
Kyllä minä ainakin toivoin täysin avoimesti tyttöä kahden pojan jälkeen. Ei tarkoita sitä, että jos kolmaskin olisi ollut poika, olisin ollut pettynyt tai vauva vähemmän tervetullut. Itse olen aina uskonut, että äidin ja tyttären välinen suhde on erilainen, kuin äidin ja pojan. Olen erittäin kiitollinen, että saan nyt kokea molemmat, eikä tarvitse jäädä pohtimaan, että millaistahan se olisi ollut....

T: kahden ihanan pojanvesselin ja yhden rimprenssan äiti
 
Meillä on ensimmäinen lapsi poika ja toisesta toivoimme molemmat tyttöä (ja saimme). Jos ensimmäinen olisi ollut tyttö, niin olisimme toivoneet toisesta poikaa. Nyt tästä kolmannesta en oikeasti osaa toivoa mitään. Pääasia, että tulee jompi kumpi ;)
 
No en minä näe siinä mitään pahaa, jos jompaa kumpaa toivoo. Ei kai se sitä tosiasiaa muuta, että kun lapsi syntyy, oli se sitten kumpi tahansa, etteikö sitä varauksetta rakastaisi. Vähän sama asia, kuin tuo että tervettä toivotaan, niin jos saakin sairaan lapsen, niin siltihän sitä rakastaisi ihan samalla tavalla.
Meillä on tyttö ja tästä seuraavasta toivon myös tyttöä ja mies poikaa.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.05.2007 klo 14:12 samperi kirjoitti:
Siis mä INHOAN lausetta, ihan sama, kumpi sieltä tulee, kunhan on terve..
Siis jos sanoo toivovansa jompaaakumpaa, niin tuleeks siitä sit sairas...??
Kai nyt jokaisella jonkinlainen toive on tulevan vauvan sukupuolesta..? :whistle:
Mulle on IHAN SAMA tuleeko tyttö vai poika, kunhan tulee jompi kumpi! :)
 
Kyllä mä oon sanonu kumpaa toivon/toivotaan, eihän siinä mitään pahaa ole. Ensimmäisestä toivoin poikaa, toisesta tyttöä ja vuoronperään sitten vielä poikaa ja tyttöä.
Sillä kaavalla kun on mennyt niin nyt olis pojan "vuoro" taas :) Rakenneultrassa kätilö oli tosin sitä mieltä että tyttö on tulossa, mutta eipä sitä varmaksi tiedä. Mies toivoo poikaa ja ihan poikaolo mulla jotenkin onkin.
(tytölle olis tosin kaikki vaatteet ja muut valmiina tuon nuorimmaisen jäljiltä)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.05.2007 klo 12:48 höttis kirjoitti:
mietin tässä näitä tekstejä lueskellessani, että olenko jotenkin outo??

Siis kun perheessä on jo poika lapsi ja toivon tästä seuraavasta niiiiiiin kovaaaastiiii tyttöä.
Kaikki vaan kirjoittaa että ihan sama kun terve on jne...
No toki toivon että on terve ja tuskin olen pettynyt jos poika tulee!!!

Mutta eikö kukaan muu toivo tiettyä sukupuolta????

Ja itse olen vielä näiden vaikeiden raskauksien aikana miettinyt että jos nyt tulisi tyttö, niin lapsiluku voisi kenties olla täynnä. Ja jos tulee poika niin kyllä sitä todennäköisesti yrittäisi vielä sitä tyttöä... monenkohan kymmenen pojan jälkeen sitä sitten uskois ettei tyttöä tule
:D .

Ja pakko loppuun todeta ettei se tytön saanti toive mitenkään himmennä rakkauttani poikaani :heart:
Höpsistä sinä mikään outo ole :D Minä oon sitä mieltä että aivan varmasti suurin osa ihmisistä toivoo että oisi tyttö tai sitten poika.Monet eivät vain kehtaa sitä sanoa ääneen!Ja mulla on tosiaan tyttö ja poika ja ihan rehellisesti toivon tyttöä tästä kolmannesta,ultran mukaan sieltä myös tyttö ois tulossa :D Eikä toivominen tarkoita että ois huono äiti jollain tavalla!Eikä vähennä rakkautta muihin lapsiin vaikka ei oiskaan sukupuoli se toivomani =) Eli ihan normaali nainen olet mun mielestä :D
 
Minä uskallan kyllä myöntää, että esikoisesta toivoimme poikaa ja poika sieltä tulikin :heart: Nyt kun odotan pikkukakkosta, toivoin tyttöä. 4d-ultrassa rv 23+3 lääkäri oli kuitenkin 100%varmaa, että uusi tulokas on poika. Ja äkkiä se pienen-pieni pettymys siitä, ettei tulekaan tyttöä vaihtui iloiseksi odotukseksi pienestä pojasta :heart: Nyt rv 32+4 odotamme jo innoissaan meidän toista pojanvesseliä :heart:
 
Minulla kaksi poikaa ja toivon kovasti yhtä tyttöä ja kahta POIKAA vielä. Jotenkin on sellainen tunne, että seuraavakin olisi poika.

:D

Minusta ois kiva, jos tosiaan ois yks tyttö ja 4 poikaa. Harmillista vaan kun ei voi vaikuttaa sukupuoleen
 
kylässä
Silloin kun poikaa odotin toivoin tyttöä.Nyt kun neljä vuotta ollaan toivottu toista niin on yksin p...kan hailee kumpi sieltä tulisi....kunhan vaan tulisi.Jotenkin toi sukupuoli alkaa olla aika merkityksetön.
 

Yhteistyössä