sunnuntain kunniaksi leipomuksia!

  • Viestiketjun aloittaja Kokki 3
  • Ensimmäinen viesti
Kokki 3
Mitä siis aiotte leipoa päiväkahville tänään, itsenne ja perheenne iloksi?

Täällä meni kademummakakku uuniin. Tuoksu valtaa jo alaa.

Aattelin et sen voisi syödä mansikkasoseen ja kermavaahdon kera.

6dl vehnäjauhoja
3dl sokeria
1rkl kademummaa
vajaa 3 tl leivinjauhetta

100g margariinia
kaikki nypitään murumaiseksi seokseksi.
Lisätään
3dl maitoo

laitoin kypsyyn tupperin isoon pyöreeseen matalaan kakkuvuokaan.

200 astetta, 35 min.
 
Emmätiä leivonko tänään mitään. Teen sitä nyt niin paljon työkseni, ettei harrastuksena oikein huvita.
Eilen tein kyllä kahvivieraille vadelma-valkosuklaamousse-kääretortun.

Ja muutama päivä sitten vein naapurin tädille vadelmakermakakun. Ihan vaan, koska sen piti ottaa mun ponit ylläpitoon, mutta nyt meidän lapsetkin juoksee siellä joka aamu puuropöydässä, kitisevät isäntää opettamaan korttipelejä, ja pummaavat porkkanoita ja herneitä naapurin kasvimaalta :)

 
Emmätiä leivonko tänään mitään. Teen sitä nyt niin paljon työkseni, ettei harrastuksena oikein huvita.
Eilen tein kyllä kahvivieraille vadelma-valkosuklaamousse-kääretortun.

Ja muutama päivä sitten vein naapurin tädille vadelmakermakakun. Ihan vaan, koska sen piti ottaa mun ponit ylläpitoon, mutta nyt meidän lapsetkin juoksee siellä joka aamu puuropöydässä, kitisevät isäntää opettamaan korttipelejä, ja pummaavat porkkanoita ja herneitä naapurin kasvimaalta :)

Kaunis kakku :D

Mä taas olen innokkaampi tekemään kotiinkin jotain kun nyt jonkin aikaa työkseni lähinnä täyte- ja voileipakakkuja olen tehnyt.

Millä suklaalla olet perhosen tehnyt?
 
Mä olen kokeillut ihan tavallisella taloussuklaalla ja en ole siitä saanut pysymään kasassa vaan pehmenee niin,että menettää muotonsa. Pitää kokeilla noilla suklailla.
Mä ryssin vaikka kuinka monta perhosta aikanaan, kun yritin tehdä "liian hienoa". Sitten kun rupesin tekemään vähän isomman reiän siihen minigrip-pussin kulmaan ja pursotan vielä kahteen kertaan sen, että tulee tarpeeksi paksusti suklaata, niin se pysyy kasassa sittenkin vielä, kun siirrän pakkasesta kakun päälle :)
 
  • Tykkää
Reactions: Meteli Seis
[QUOTE="äiti";26787236]Miten te ette liho kuin noin usein leivotte ja makeaa syötte?[/QUOTE]

Olen mä nyt kesällä saanut ehkä 5 kiloa kerättyä, mutta talvellahan ne sitten taas valitettavasti lähtee.
Ensinnäkin, harvoin mä ehdin itse syödä mitään, mitä leivon.

Toiseksi, normaalisti urheilen työkseni, ja joudun ennemminkin vahtimaan, että nielen tarpeeksi kaloreita päivän mittaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rähinä-Reetta;26787397:
Voi nami, varmaan hyviä... :p
Kantojäärälle lähinnä muka vastasin mutta muutkin näyttää ihanalle. :)
Odottelen, että chilisato kypsyy. Suunnittelen valkosuklaisia konvehteja, joihin tekisin täytteen sitruunasta ja 'Hot lemon' -lajikkeesta. :D

Hot lemon=lemon drop, rakkaalla lapsella on monta nimeä.

(Niin ja kiitoksia, konvehdit ovat hyviä. :p )
 
  • Tykkää
Reactions: Rähinä-Reetta
Alkuperäinen kirjoittaja kantojäärä;26787431:
Odottelen, että chilisato kypsyy. Suunnittelen valkosuklaisia konvehteja, joihin tekisin täytteen sitruunasta ja 'Hot lemon' -lajikkeesta. :D

Hot lemon=lemon drop, rakkaalla lapsella on monta nimeä.

(Niin ja kiitoksia, konvehdit ovat hyviä. :p )
Tuo lemon drop -lajike kuulostaa mielenkiintoiselta, täytyy kokeilla sitä ensikesänä. Odottelen satoa myös... Chilit selvisivät melko hyvin 3 päivän lomareissustani, muutama keltainen lehti mutta ei mitään pahempaa. Aika hankala kesä kastelun suhteen ollut kyllä.
 
  • Tykkää
Reactions: kantojäärä

Yhteistyössä