Suojelusenkelit...?

Meidän kuopukselle 3v sattuu ja tapahtuu kaikenlaista, on siis aika tapaturma-altis (mutta on menokin kovaa). Kerran ihmettelin, että eikö hällä ole suojelusenkeleitä lainkaan? Keskustelu johti siihen, että häntä ei ole kastettu, ei ole kirkon jäsen. Asia jäi vaivaamaan mua.
Sanokaa ny mulle, onko meillä kaikilla omat suojelusenkelit, vaikkei kirkkoon kuuluisikaan? :ashamed:
 
Minä uskon vahvasti näin: Kaikilla on suojelusenkeli, mutta että vasta kasteessa se saa täydet toimintavaltuudet.....
Minulle oli tosi tärkeätä että sain omat lapset kastettua ja vähintään yhtä tarkeätä oli kun molempien tyttöjen lapset kastettiin. Kaikille on annettu oma lasinen suojelusenkelu muistoksi siitä.....
 
heip
Öö... miksi et sitten kuulu kirkkoon, jos tunnut uskovan kirkon asioihin kuitenkin? Et viitsi vain veroja maksaa vai?
En kyllä usko että kuulumisella tai kuulumattomuudella on mitään tekemistä suojelusenkeleiden kanssa, eiköhän teidänkin lapsella sellainen pörrää, se on vaan niin että tekevälle sattuu.
 
Alkuperäinen kirjoittaja heip:
Öö... miksi et sitten kuulu kirkkoon, jos tunnut uskovan kirkon asioihin kuitenkin? Et viitsi vain veroja maksaa vai?
En kyllä usko että kuulumisella tai kuulumattomuudella on mitään tekemistä suojelusenkeleiden kanssa, eiköhän teidänkin lapsella sellainen pörrää, se on vaan niin että tekevälle sattuu.
Kuulun kirkkoon, mies ei (eronnut kirkosta joitakin vuosia sitten, eli ajatussuuntamme hieman erinneet vuosien myötä ). Tämä oli miehen toive, ettei kuopusta kasteta (ja "vahvempi vei voiton" ). Mies halusi kuopuksen saavan itse myöhemmällä iällä päättää tuosta asiasta.
 
Rva B ei jaksa kirjautua.
Tietenkin on enkelit, ei siihen kastetta tarvita. Ne eivät ole mikään "kastelahja".
Ehkäpä poika olisi kolhinut itseään paljon pahemmin ilman suojelusenkeleitään. ;) On enkuleilla työnsarkaa teidänm pojassa! <3

Sitäpaitsi "heip" -nimimerkille: enkelit eivät ole mikään "kirkon asia".
 
Lapsikasteen yhteydessä (joskus?) luetaan se pätkä, jossa Jeesuksen luo tuotiin lapsia ja hän siunasi heitä. Ja sanoi tämän antakaa lasten tulla minun tyköni, sillä heidän kaltaistensa on taivasten valtakunta. Eipä siinä kohdassa olleet lapset kastettuja. B)
 

Yhteistyössä