SUOLA JA TAAPERO

Mä en kyllä tavallista kemiallista pöytäsuolaa antais koskaan kenellekään, en varsinkaan taaperolle. Se sotkee nestetasapainon elimistössä. Sen sijaan pieniä määriä ruususuolaa/Celtic sea saltia olen antanut ruoassa nyt 13-kuiselle.
 
Mä aloin laittamaan ruususuolaa sen jälkeen vähäsen lapsen ruokiin kun täytti 1v. Suola on tärkeätä ihmiselle ja siksi me käytetään tuota terveelistä vaihtoehtoa ruoanlaitossa. En ymmärrä ihmisiä jotka ei käytä yhtään suolaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vernalis:
Mä aloin laittamaan ruususuolaa sen jälkeen vähäsen lapsen ruokiin kun täytti 1v. Suola on tärkeätä ihmiselle ja siksi me käytetään tuota terveelistä vaihtoehtoa ruoanlaitossa. En ymmärrä ihmisiä jotka ei käytä yhtään suolaa.
Tämä on ihan totta. Ruususuolasta ja muista puhtaista, luomulaatuisista luonnonsuoloista saa elintärkeintä mineraaleja mm. luuston kehitykseen. Puhdistetusta, keinotekoisesti jodioidusta, natriumkloridista sen sijaan ei saa muuta kuin korkeaa verenpainetta, kroonisia sairauksia ym ym.
 
Siinä 1v synttäreiden tienoilla lopetin kyttäämisen, suht vähäsuolaista ruokaa laitan yleensä, etten sitten ole ottanut stressiä siitäkään jos sattuu joskus syömään jotain enemmän suolaista, esim. hesen ranskalaiset tms.
 
Meillä aikanaan tyttö söi myös kaupan valmiita kasvispihvejä... No emme syötä pojalle 1v nyt, kun siskonsa sai silloin allergisen reaktion muskottipähkinästä! Eli ei valmisruuassa tai kotitekoisessa aina paha ole se suola. :wave:
 

Yhteistyössä