suolen tyhjennys synnärillä

Hei
Siinä laitetaan vettä sellaista letkua pitkin peräsuoleen niin, että tulee vessahätä ja kaikki ulos. Minulle se on tehty kaksi kertaa, viimeisimmällä kerralla ei keretty. Ei ole vaikea ja kestää vain hetken.
 
siis
mulla tuli ihan karseen huono olo siitä vesiperäruiskeesta. hikeä åukkas ja olin hetken ihan tokkurassa..melko raju tyhjennys.
pyörätuolilla veivät mut sit saliin ja jouduin makaan koko piiitkän synnytyksen monitorissa vaikkei vauvalla hätää ollutkaan.

enää en kyllä anna sitä laittaa..tulkoot vaikka pas..synnytyspöydälle.
 
Juu mulle laitettiin! Ja oli mulle kyllä ihana helpotus kun kärsin silloin kovasta ummetuksesta! B)
Suolentyhjennyksestä huolimatta mulla tuli pieni "pökäle" synnytyksessä! :ashamed:
Ja mullakin se oli vain vettä mitä laitettiin!
 
Kiltti äiti
Tehtiin vesityhjennys. Kuulema joissakin tapauksissa lisää supistuksia. Itsellä kun oli jo supistukset alkaneet, ei tuo tyhjennys tuntunut sitten enää miltään.
 
Pas.ka sulessa voi ola synnytyseste! Siksi peräruiske. Suosittelen kaikille. Joissakin paikoissa on vesiperäruiske joissakin pienoisruiske. Ottakaa hyvät ihmiset. Mikään ei ole niin kamalaa kun että kaikki tulee vauvan mukana siihen sängylle.


nimim. kätilö kun olen niin tiedän
 
näinkin
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.07.2006 klo 15:12 vieras kirjoitti:
Pas.ka sulessa voi ola synnytyseste! Siksi peräruiske. Suosittelen kaikille. Joissakin paikoissa on vesiperäruiske joissakin pienoisruiske. Ottakaa hyvät ihmiset. Mikään ei ole niin kamalaa kun että kaikki tulee vauvan mukana siihen sängylle.


nimim. kätilö kun olen niin tiedän

Ammattinsa tuntevana kätilönä tietänet, että esim. Ruotsissa ei peräruiskeita enää anneta noin vain, koska kliinisissä tutkimuksissa on todettu, että vauvan synnytyksen yhteydessä saamat äidin paksusuolen bakteerit vahvistavat huomattavasti vauvan immuniteettia ja estävät allergioita.

Eli asia ei ole ihan mustavalkoinen, ja useinhan luontoäiti tietää asiat parhaiten. Ei ole montaa vuosikymmentä siitäkään, kun äidinmaidonkorviketta pidettiin ehdottomasti parempana vauvalle kuin äidinmaito - "hyi olkoon, kuka nyt imettää, kun on puhtaita korvikkeita?". Saas nähdä, miten tähänkin asiaan suhtaudutaan tulevaisuudessa. :whistle: ;)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.07.2006 klo 15:12 vieras kirjoitti:
Mikään ei ole niin kamalaa kun että kaikki tulee vauvan mukana siihen sängylle.


nimim. kätilö kun olen niin tiedän
Suksi kuuseen :D höpöhöpö...

Ammattilaisenahan tiedät senkin, että se on synnytyssalissa täysin arkipäivää, että ulostetta tulee ponnistuksen yhteydessä.

Ja ap:lle: en saanut peräruisketta, eikä edes kysytty. Luonto oli kyllä hoitanut homman jo etukäteen, sillä vauva painoi suolta niin, että tuli tyhjennys ilman mitään ruiskeita.
 
dinnidanni
Nykyään ei kuulemma ruiskeita laiteta.Halutaan antaa äidille mahdollisimman luonnollinen synnytys.
sille kakalle ei voi mitään,se tulee tai ei tule.
Ne kätilöt ei sua huoneesta pois nakkaa,jos sulta kakka tulee.

Mutta juu,,,voihan sitä pyytää,jos sen haluu.automaattisesti sitä ei kuitenkaan laiteta.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.07.2006 klo 00:16 dinnidanni kirjoitti:
Nykyään ei kuulemma ruiskeita laiteta.Halutaan antaa äidille mahdollisimman luonnollinen synnytys.
sille kakalle ei voi mitään,se tulee tai ei tule.
Ne kätilöt ei sua huoneesta pois nakkaa,jos sulta kakka tulee.

Mutta juu,,,voihan sitä pyytää,jos sen haluu.automaattisesti sitä ei kuitenkaan laiteta.
Tämä on paikkakohtaista... jossain ei laiteta, jossain laitetaan automaattisesti...
 
Kun käytiin synnärillä tutustumassa, niin jo silloin kätilö pyysi meitä lupaamaan ettei kukaan kieltaydy peräruiskeesta kun sitä tarjotaan. Helpottaa kuulemma synnytystä kun ei ole suoli täynnä tavaraa. On vauvan sekä äidin etu. Näin meille kerrottiin.
 
dinnidanni
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.07.2006 klo 12:59 äippä kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.07.2006 klo 00:16 dinnidanni kirjoitti:
Nykyään ei kuulemma ruiskeita laiteta.Halutaan antaa äidille mahdollisimman luonnollinen synnytys.
sille kakalle ei voi mitään,se tulee tai ei tule.
Ne kätilöt ei sua huoneesta pois nakkaa,jos sulta kakka tulee.

Mutta juu,,,voihan sitä pyytää,jos sen haluu.automaattisesti sitä ei kuitenkaan laiteta.
Tämä on paikkakohtaista... jossain ei laiteta, jossain laitetaan automaattisesti...
Tarkoitin lähinnä et eivät survase vesiä takamukseen,ilman et ilmottavat mitä tekevät.
 
dinnidanni
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.07.2006 klo 17:37 allu kirjoitti:
Kun käytiin synnärillä tutustumassa, niin jo silloin kätilö pyysi meitä lupaamaan ettei kukaan kieltaydy peräruiskeesta kun sitä tarjotaan. Helpottaa kuulemma synnytystä kun ei ole suoli täynnä tavaraa. On vauvan sekä äidin etu. Näin meille kerrottiin.
No onpas ollut kummallinen kätilö :eek:
 
kuu
Ei kannata murehtia etukäteen... itse siinä loppuvaiheessa valittelin tädeille että ihan kohta tulee kakka mutta eipä tullutkaan. Tosin sekin olisi ihan normaalia ja tuskin tätien ilme olisi värähtänytkään sen kummemmin vaikka siihen pöydälle olisi kakkinut, sen verran sotkusta puuhaa tuommonen synnyttäminen joka tapauksessa.

Usein sitä ennen varsinaista h-hetkeä naisen suoli toimii niin että sitä saapi juosta vessassa vähän koko aika ja suoli tyhjällään ihan luonnostaan.
(todella usein tyhjeneekin kunnolla niin ala- kun yläpäästäkin... ääh)
 

Yhteistyössä