Suomalainen kahvi

Yksvaan
Vaaleapaahtoista (JuhlaMokkaa) meilläkin. Tummat on liian väkeviä mun makuun.
Huoltamoilta harvoin saa hyvää kahvia.
Töissä juon kaksi annosta Cappucinoo per päivä.
 
aeropress
En juo suodatinperuslitkua. Kahvini valmistan AeroPress kahvi ja espresso työntimellä.
Siihen käy mikä tahansa kahvilaatu, karkeampi ja hienompi.
Karkeammasta itse pidän enemmän, mutta perus kaupoissa noita eri kahvi merkkejä ja sekoituksia on monia, joten tulee joka kerta kokeiltua aina jotain uutta.

Tommonen http://www.pulju.net/shop/product_details.php?p=1176
 
Mitä faking väliä sillä nyt sitten on?

Suomessa olen elänyt ja tottunut juomaan sellaista kahvia mitä täällä pruukataan laittaa.
Englannissa asuvat tykkäävät siitä kahvista mitä siellä on (ei kaksista jos multa kysytään) ja moittivat sitten tietenkin sitä kahvia mitä täällä tarjotaan (makunystyt kun tottuu tietynlaiseen)
Sama juttu mitä tahansa maata koskien.

Vai eiks se oo tarpeeksi hienoo? :saint:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tunkion kukko ilman munia:
Juoko täällä kukaan muuta kahvia kuin sitä suodatinperuslitkua?

http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Suomalaiset+ostavat+l%C3%A4hes+pelk%C3%A4st%C3%A4%C3%A4n+vaaleapaahtoista+kahvia/1135256534400


Suomalaisille hyvä kahvi taitaa olla ABC:n ilmainen jälkiruokakahvi
:eek:
Siis mikä oli sinun ongelmasi? Eikös jutussa sanottu, että Suomen hyvän veden ansiosta vaaleapaahtoisestakin kahvista saadaan täällä hyvää?

Miksi täällä pitäisi juoda samanlaista kahvia kuin jossakin muualla?
 
Yksvaan
Alkuperäinen kirjoittaja Tunkion kukko ilman munia:
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
Mitä faking väliä sillä nyt sitten on?
Vai eiks se oo tarpeeksi hienoo? :saint:
Harmi vaan, että suomalaiset kärsivät närätyksestä aika paljon. Sillä on sitten väliä.
Mitähän se olis ollenkaan jos jois tummapaahtoo?
 
Alkuperäinen kirjoittaja evita:
Alkuperäinen kirjoittaja Tunkion kukko ilman munia:
Juoko täällä kukaan muuta kahvia kuin sitä suodatinperuslitkua?

http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Suomalaiset+ostavat+l%C3%A4hes+pelk%C3%A4st%C3%A4%C3%A4n+vaaleapaahtoista+kahvia/1135256534400


Suomalaisille hyvä kahvi taitaa olla ABC:n ilmainen jälkiruokakahvi
:eek:
Siis mikä oli sinun ongelmasi? Eikös jutussa sanottu, että Suomen hyvän veden ansiosta vaaleapaahtoisestakin kahvista saadaan täällä hyvää?

Miksi täällä pitäisi juoda samanlaista kahvia kuin jossakin muualla?
Niin ja miten tämä 'ABC:n ilmainen jälkiruokakahvi' liittyy siihen paahtoasteeseen mistä nyt puhut?

Tosin siten että on sitä vaaleampaa paahtoa arvatenkin, mutta että oikein 'ilmainen jälkkärikahvi', ja vielä absilla......
 
noh
Alkuperäinen kirjoittaja Tunkion kukko ilman munia:
Alkuperäinen kirjoittaja noh:
En kykene juomaan mitään espressoja tai muita. Lattea yms. juon mielelläni.
Ei tässä ollutkaan kyse espressosta, vaan paahdosta. Arvaas 2 kertaa, millaiseta paahdosta sun lattesi on sit tehty...
Esitä kysymyksesi sitten niin kuin sen tarkoitat.

Ja varmasti tummasta, mutta siinä on puoli litraa maitoa. No prob.

Paljaana EI TODELLAKAAN menisi. Ei tosin se suomalainen suodatinkahvikaan.
 
Tottumiskysymys tuo minunkin mielestäni on. Alkuunsahan moni uusi juttu maistuu erikoiselle, jos vertaa siihen mihin on tottunut. Mä olen juonut tummapaahtoista nyt parin vuoden ajan ja kun on tottunut sen pehmeään makuun, niin kaikki vaaleapaahtoiset maistuvat kitkerältä.
 
Paahdoista en osaa sanoa, mutta sen tiedan etta vaikka kotona juon kahvia mielin maarin - niin Suomessa tykkaan kylla kovasti mutta siita tulee maha kipeaksi heti parin kupillisen jalkeen. En osaa sanoa etta minkalaista kahvia aitini keittelee.
 
Alkuperäinen kirjoittaja evita:
Eikös jutussa sanottu, että Suomen hyvän veden ansiosta vaaleapaahtoisestakin kahvista saadaan täällä hyvää?

Miksi täällä pitäisi juoda samanlaista kahvia kuin jossakin muualla?
Ja sä uskot tuon selityksen? Muualla maailmassa ei sitten ole "hyvää pehmeää vettä"?
Mä voin kertoa myöhemmin uskottavammalta tuntuvan selityksen, miksi Suomessa on totuttu valmistamaan vaaleaa kahvia.
 
niin
Alkuperäinen kirjoittaja Tunkion kukko ilman munia:
Ja sä uskot tuon selityksen? Muualla maailmassa ei sitten ole "hyvää pehmeää vettä"?
Ei ole. Veden kovuus on merkittävästi korkeampi esim. muualla Euroopassa.

Muiden maanosien tilanteesta en tiedä.
 

Yhteistyössä