Suomalaiset eläkeläiset kertovat miten mukavaa elämää he viettävät etelän auringossa sinun rahoilla

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija

Ettäs kehtaavatkin ja kyllähän ne kehtaa.
No mitä he kertovat? Juttu kun on maksumuurin takana. Et ole sitä itsekään lukenut, veikkaan mä.
 
vierailija
Kaikki lakisääteiset maksut ovat tosiaan maksaneet, ovathan itse säätäneet eläkelakinsa: itse ovat maksaneet eläkkeistänsä vain 20-30 prosenttia ja me nuoret maksamme loput. Kuulostaako reilulta kun he kuluttavat meidän rahoja muilla mailla vierahilla?
sulla menee vuosikymmenet sekaisin?

 
vierailija
Espanjan eläkeläisistä tehdään tasaisin väliajoin juttuja. Eikö tämän palstan Roosaruusan kirjoitukset riitä Espanjan ihanuudesta? En pidä espanjan kielestä. Aikoinaan työkaveri kiusoitteli minua espanjalaisilla miehillä. Hän oli ollut yrityksemme sisaryhtiössä töissä Etelä-Amerikassa jos oikein ymmärsin ja puhui sujuvasti espanjaa. Luen aina haukotellen näitä Espanja-tarinoita. Ei ole minun juttu vaikka voissa paistaisi.
Yksi asia on poikkeus. Burritot kansainvälisillä markkinoilla.
 
vierailija
He ovat maksaneet lakimääräiset maksut pennilleen joten kaikki on mennyt täysin oikein

Myöhäistä rypistellä kun sinulla on kaikki jo housuissa, mutta mene hautuumaalle huutamaan silloisille päättäjille jos se helpottaa oloasi?
Eli et osaa tai halua vastata. No ei siinä mitään. Mutta kun kerran niin kovin lakia kunnioitat ja se määrittää sinulle juridisen oikeuden lisäksi myös moraalisen oikeudenmukaisuuden, niin asiahan on helppo korjata leikkaamalla eläkkeitä. Kun siitä tehdään laki, niin sehän on sitten myöskin oikein ja kaikki ovat tyytyväisiä. (y)
 

Yhteistyössä