Suomalaiset syövät yli 30 kg sokeria/henkilö vuodessa!

  • Viestiketjun aloittaja "hohhoh"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Helpostihan sitä tulee sokeria syötyä valtavia määriä. Eihän sitä tarvitse syödä kuin hedelmiä, marjoja, leipää, maitotuoteitta jne. Ei sen kummemmin mässäillä millään karkeilla sun muilla.
 
aloittaja
[QUOTE="hmmmmm";22263825]Minä syön. Olen lihava enkä välitä siitä mitä sinä sanot tai kauhistelet. Syökää päänne kaikki terveysintoilijat :D[/QUOTE]

Toisin kuin sinä, minä välitän terveydestä, myös muitten ihmisten terveydestä. En halua että läheiseni kuolevat esim. 2 tyypin diabeteksen aiheuttamiin tauteihin! Muutaman kymmenen vuoden kuluttua (tai aikaisemmin riippuen iästäsi )et ole pelkästään lihava, vaan sairas ja lihava.
 
Just siivoilin keittiönkaappeja ja hoksasin että loppukesästä ostamassani hillosokeripussissa on vielä yli puolet jäljellä.

Siitä keittelin hossassa puolukkahilloa. Ja tänään voisi ostaa kilon espanjalaisia mansikoita ja keittää niistäkin hillon.

Ja jääkin vielä! Mut kohtpian on raparperiaika :p


Taaloussokeria kuluu ehkä viisi kiloa vuodessa. Lähinnä leipomisiin, simaan, 1.:2:3-liemeen, säilöntään ylipäätään ja ruis-puolukkapuuroon.
 
vierailija
32,4 kg per henkilö/vuosi. Ja sitten ihmetellään miksi lihotaan! Tuohan on n. 100 g sokeria päivässä! Kuka myöntää syövänsä noin paljon? Mä laskin just et vaikka herkuttelen kerran viikossa menee sokeria korkeintaan 5 kg vuodessa... Teen lähes kaiken ruuan itse enkä saa melkeen ollenkaan piilosokeria (jota on paljon esim. maustetuissa jogurteissa, mehuissa, limsoissa ja valmisruuissa ym. )
Onhan tuo vähän paljon😉
 

Yhteistyössä