Suomen kaunein koti. Mitä ajatuksia?

  • Viestiketjun aloittaja pienituloinen sisustaja
  • Ensimmäinen viesti
pienituloinen sisustaja
Minua jotenkin ärsyttää se, että nuo tuntuvat aivan järjestään olevan sellaisia joihin pienituloisella tai edes keskituloisella ei olisi varaa. Esim nyt nähtävä yli 300 neliön talo hissillä?! Onko ohjelman ideana vain näyttää kenellä on eniten rahaa käyttää sisustukseen? He varmasti paljon tarvitsevatkin sitä 10000e pääpalkintoa.....
Olisi ollut kiva katsella koteja, joissa on tehty kekseliäitä ratkaisuja ja käytetty enemmin vaivaa kuin rahaa sisustukseen. Olisi voinut saada jotain vinkkejä omaan kotiinkin. Eiköhän kuka tahansa saisi upean sisustuksen jos rahaa olisi käytettävissä mielin määrin.
 
  • Tykkää
Reactions: Remonttireiska
Mä en ole katsonut kuin yhden jakson, mutta voisin sen perusteella olettaa että sama toistuu muissakin jaksoissa. Eli se kaikkein valkoisin asunto, joka oli myös samalla vähiten persoonallisin pääsi niiden tuomareiden päätöksellä jatkoon. Vaikka vaihtoehtona oli oikeasti tosi omaperäinen talo, jossa todella käytetty aikaa vaivaa sisustamiseen.
 
"aapee"
Mä en ole katsonut kuin yhden jakson, mutta voisin sen perusteella olettaa että sama toistuu muissakin jaksoissa. Eli se kaikkein valkoisin asunto, joka oli myös samalla vähiten persoonallisin pääsi niiden tuomareiden päätöksellä jatkoon. Vaikka vaihtoehtona oli oikeasti tosi omaperäinen talo, jossa todella käytetty aikaa vaivaa sisustamiseen.
Luulisin, että tiedän mitä jaksoa ja asuntoja tarkoitat. Silloin en niin hirveästi pitänyt siitä persoonallisesta talosta, mutta nyt kun katselen näitä ökytaloja, niin arvostan kyllä enemmin sitä, että he olivat tosiaan käyttäneet aikaa ja vaivaa ja tehneet itse paljon.
 
En ole nähnyt muuta kuin mainoksen, mutta kaikki noi sisustusohjelmat on tosi yksipuolisia.
Varsinkin ne, missä sama suunnittelija sisustaa eri koteja; sama sisustus joka jaksossa, tyyliin eri värisenä vaan.

Ja tosiaan helppohan se on sisustaa jos on paljon rahaa. Ostaa vaan designkamaa ja kaikki valkoisena,ja TADAA! :D

Mä näkisin mieluusti kanssa jotain kekseliästä ja omaperäistä. Yksiöistä niihin lukaaleihin. Kaikkea erilaista,laidasta laitaan.
 
"vieras"
Juu ei rahalla saa kodikkuutta. Tilataan pari rekallista huonekaluja ja levitellään ne kolmeen kerrokseen.. Ei ei! Asuntomessutalo niin kuin totesivatkin. Mummon huusholli taas oli mummonhuusholli - rikkaan mummon. Kolmas koti ei kans oikeen napannu.
 
"vieras"
Onhan siellä todella hienojakin koteja esitelty, tosin ei ne mitään keppikerjäläisten mestoja ole, vaatii käpälää.

Mutta ton kisan voittaa kumminkin jonku arkkitehdin über-erikoinen loft-tyyppinen ullakko-ratkaisu, joka on ku joku tehdashalli. Seinät on terästä ja keskellä lattiaa on yks myrkynvihreä nojatuoli ja pöytänä vanha bensatynnyri. Se on sitten siinä kaikessa yksinkertaisuudessaan niiin kaunis.
 
leuhkakodit
En halua katsoa. Just siksi, että ovat varmasti kaikki jotain ökykoteja, jollaiseen itsellä ei koskaan ole mahdollisuutta. En mä mersujakaan mene katselemaan, jos on varaa vaan peugeottiin.
 
Jei
Minä pidin kovasti siitä Helsingissä (oisko ollut Oulunkylässä) sijaitsevasta valkoisesta kivitalosta. Itsekin unelmoin sellaisesta kodista, mutta toki siinä mittakaavassa tulee aina olemaan unelma. Mutta tosiaan olisi ihan kiva, että olisi ihan tavallisten ihmisten koteja, kun 10 000€ on vaan pieni taskuraha tollasille ökylijöille..
 
"huuhaa"
tämä ohjelma Suomen kaunein koti' on aivan p...tä!tuomarit ei tykkää kuin uusimmasta musta-valko-harmaa-beige kodeista ja persoonallisuus on heille yx arvosta..ei siedetä mitään mikä ei ole kantti kertaa kantti laatikois ja asiaa selitetään sillä että, no se ei arkkitehtuuriin sovi ja ,ja,ja...varsinkin noi vanhat televisio rääkit vois jäädä pois kuvista,nimeltä mainitsematta sitä yhtä joka pukkaa naamansa joka sisustus-ohjelmaan..
 
  • Tykkää
Reactions: Remonttireiska
[QUOTE="huuhaa";29224999]tämä ohjelma Suomen kaunein koti' on aivan p...tä!tuomarit ei tykkää kuin uusimmasta musta-valko-harmaa-beige kodeista ja persoonallisuus on heille yx arvosta..ei siedetä mitään mikä ei ole kantti kertaa kantti laatikois ja asiaa selitetään sillä että, no se ei arkkitehtuuriin sovi ja ,ja,ja...varsinkin noi vanhat televisio rääkit vois jäädä pois kuvista,nimeltä mainitsematta sitä yhtä joka pukkaa naamansa joka sisustus-ohjelmaan..[/QUOTE]

Tietysti ohjelmissa ihannoidaan tämän hetken trendien mukaisia sisustuksia. Turha siitä on katkeroitua vaikka kuinka pitäisi sitä mäntyistä pirttikalustoa ja 80-luvun nahkasohvaa oikeana kodikkuutena.
 
"Kukkaruukku"
Itsellä se ohjelma kulkee nimellä suomen kallein koti. Koti voi olla kaunis vain, kun siihen on käytetty rahaa niin rakentamiseen kuin sistustamiseenkin älyttömästi. Huh heijaa. Oma rivarikolmio osittain saaduilla ja kierrätyksestä ostetuilla tavaroilla näyttää aina vain kauniimmalta.n<3
 
"sisustaja"
En ole nähnyt muuta kuin mainoksen, mutta kaikki noi sisustusohjelmat on tosi yksipuolisia.
Varsinkin ne, missä sama suunnittelija sisustaa eri koteja; sama sisustus joka jaksossa, tyyliin eri värisenä vaan.

Ja tosiaan helppohan se on sisustaa jos on paljon rahaa. Ostaa vaan designkamaa ja kaikki valkoisena,ja TADAA! :D

Mä näkisin mieluusti kanssa jotain kekseliästä ja omaperäistä. Yksiöistä niihin lukaaleihin. Kaikkea erilaista,laidasta laitaan.
Itseasiassa valkoisella sisustaminen on todella vaikeaa ja ihan yhtälailla niillä design-huonekaluilla ja -esineillä sisustamiseen tarvitaan silmää.
 
"vihreä"
Kivoja koteja. Onhan niihin rahaa laitettu ja mun mielestä ne loftitkin oli kivoja. En kuitenkaan ole yhdenkään jakson kohdalla ollu samaa mieltä parhaasta tän ohjelman raadin kans
 
"vieras."
[QUOTE="sisustaja";29225160]Itseasiassa valkoisella sisustaminen on todella vaikeaa ja ihan yhtälailla niillä design-huonekaluilla ja -esineillä sisustamiseen tarvitaan silmää.[/QUOTE]

Vaikeaa ja vaikeaa ja parilla desing-esineellä tilan saa jo näyttämään kalustetulta vaikka ei makua olisikaan.
 
"jaa"
Ottaisin heti itselleni tämän kodin (jos siis olisi varaa ja puolet pienempi perhe) ;) Kuvissa ei pääse oikeuksiinsa samalla tavalla kuin ohjelmassa. Tykkäsin itse todella paljon! Mutta on meidän perheen rivitalokämpässäkin toki puolensa lasten kanssa eläessä :) http://www.mtv.fi/ohjelmat.shtml/kotimaiset/suomen_kaunein_koti/kohteet/1828236/loft-asunnot-toolo-helsinki
 
Minäkin kaipaisin enemmän sellasia ihan tavallisen mallisia koteja, tyyliin normaali kerrostalokaksio tai perus omakotitalo. Kai nekin voi olla ihan kauniita?

En tykännyt yhtään siitä ullakkohuoneistosta. Minua häiritsi koko ajan se, miten matala katto siellä on. Se on minusta iso miinus.

Ja sitten se loft-asunto, joka oli mukamas niin muodikkaan ihanan teollinen. Niin, siis ruman teollinen eikä mun mielestä kodikas. Ainoa plussa siellä oli minusta ne ihanat köynnökset. Ja tää asukki oli mukamas joku arkkitehti, alkuun kun se mainittiin siinä, niin luulin että tulisin näkemään jotain tosi upeeta...

Onneksi ne tuomarit sit valitsi jatkoon sen yhden suht normaalin näkösen asunnon. Olihan se valkoinen, mutta oli siellä punaistakin. Mutta olin kuitenkin pettynyt tähän jaksoon. Olen nauhoittanut jotain niitä jaksoja, mutta en tiedä jaksanko kattoa vai poistanko.
 
nyt mtv3
Ainakin tän jakson koteja katsoneena tuli mieleeni
Minkä takia ohjelmassa on palkintona rahaa??
Millään pikkurahalla tuollaisia talojahan ei rakenneta ja näyttää siltä että tuomareita juuri eniten miellyttää ne talot joita ei millään perushyvällä palkalla & lainalla rakenneta. Eli joku joka on miljoonilla rakentanut kotinsa tuskin hätkähtää jos voittaa kymppitonnin....
 

Yhteistyössä