Suomessa ei pääse opiskelemaan

  • Viestiketjun aloittaja ei kukaan pääse
  • Ensimmäinen viesti
p@ula
Kyllä moni selviäisi itse lääkis opinnoista. Se hankala osuus on vaan se sisään pääsy, joka ei edes todellakaan mittaa sitä, kuinka hyväksi lääkäriksi oppilas valmistuu. Sen kokeen läpäiseminen ei kerro kuinka hyvä tai huono tyyppi on kyseessä...
Ja kuka ne diagnoosit keksii? Tämäkin on melkovarmasti jonkin muutogeenisen aineksen syytä, esim soija ja maissi:

http://areena.yle.fi/1-2467085?autoplay=true

Tuossa ei toteudu yhdenvertaisuuslaki kun meillä ei kai tehdä laskimoiden pallolaajennuksia? Miksi ei tehdä?
 
vierailija
Joka ikinen pääsee opiskelemaan yliopistoon jos haluu. jos ei pääse ei ole sinne kykenevä. Johan tuo on nähty, että jos rajat on liian matalat, niin ei siitä mitään tule.
Meänkin alalla oli hyvin matalat rajat, ja sen huomasikin seuraavana syksynä kun 50% olivat lopettaneet, kun on liian vaikeeta! opetuksen taso laskee jos otetaan opiskelemaan huonoja oppilaita. minusta ehdottomasti rajoja tulis nostaa entisestään.
Lääkikseenkin on liian helppo päästä tavallisen ihmisen ja tälläkin hetkellä siellä opiskelee paljon sellaisia joiden vastaanotolle en ikinä menis.
 
vierailija
Kyllä moni selviäisi itse lääkis opinnoista. Se hankala osuus on vaan se sisään pääsy, joka ei edes todellakaan mittaa sitä, kuinka hyväksi lääkäriksi oppilas valmistuu. Sen kokeen läpäiseminen ei kerro kuinka hyvä tai huono tyyppi on kyseessä...
Lääkikseen on helppo päästä, mutta siellä opiskeleminen on vaikeaa.
Eihän se ole kuin yksi helppo pääsykoe ja sillä selvä.
nykyään taitaa riittää pelkkä lukion oppimäärä sinne pääsemiseen.
Katsoin tuossa vanhoja pääsykokeita ja vähän huvitti mitä siellä kysytään.
 
p@ula
Lääkikseen on helppo päästä, mutta siellä opiskeleminen on vaikeaa.
Eihän se ole kuin yksi helppo pääsykoe ja sillä selvä.
nykyään taitaa riittää pelkkä lukion oppimäärä sinne pääsemiseen.
Katsoin tuossa vanhoja pääsykokeita ja vähän huvitti mitä siellä kysytään.
No jo on omituista... Onko tämä kansa - vai vain suuri osa siitä - tosiaan tyhmentynyt niin paljon?

Joskus joku tuntematon kysyi sähköpostissa ihan asiallisesti multa, miksi et puutu koulutukseen ollenkaan? No, eikös sitä varten juuri ole valtavat määrät korkeakoulutettua porukkaa suunnittelemassa niitä opetussuunnitelmia? Mun kone lakkasi toimimasta pian sen jälkeen enkä voinut vastata enkä tarkistaa, kuka/mikä/missä se kysyjä oli. Mut kyllä pisti pelkkä kysymys ihmettelmään... Onko kaikki "pyhitetty" vain sen maximaalisen tuoton saamiseen, mitä joku neropatti on suoltanut gaussin käyrälle - noin karrikoidusti kysyen:-D

En tiedä, siksi kysyn:
http://koti.utanet.fi~paula/xyz/290709.htm

Ohhoh, tuostakin on jo niin monta vuotta!
 
vierailija
Avoimeen yliopistoon, niin opintoja saa suoraan hyväksiluettua. Suorita kurssit hyvin arvosanoin, niin voit päästä suoraan yliopistoon. Aineiden pitää tukea aikomiasi opintoja. Älä tee liian tiukkaa aikataulua, että jää aikaa lukea myös pääsykokeisiin
 
vierailija
Liian tiukat?
No ei todellakaan ole.
Minua ärsyttää omalla koulutusalalla ne ihmiset jotka tulevat opiskelemaan lukion lyhyellä matikalla ja oikeasti kuvittelevat vielä pärjäävänsäkin.
Vuoden päästä kuitenki tajuavat lähteä kun ei siitä mitään tule.
Kuka tästä kärsi? No ne muut fiksut oppilaat, kun opetuksen taso laskee ku pitää keskittyä laskareissa niihin pölkkypäihin kun eivät osaa derivointi/integroinnin perussääntöjä! Sitten joku sanoo, että kaikkien halukkaiden pitäisi saada opiskella
No kyllä he saavatkin jos on tarpeeksi fiksuutta opiskella.
Kaikille löytyy varmasti joku opiskelupaikka.
Jos sinnekkää ei pääse niin kyllä on vika omassa päässä eikä järjestelmässä.
 
vierailija
Pakolaismyönteisenä olen katsonut YLE:n ja Maikkarin uutisia. Korviini karahtaa kuitenkin eräs seikka. Taas pari päivää sitten Maikkari haastatteli yhtä "pakolaista" hän kertoi tulleensa Irakista ja syy siihen että lähti Irakista kohti Suomea oli että Irakissa kerrottiin Isisin surmaavan nuoria miehiä. "En ole nähnyt mitään, mutta niin kerrottiin ja päätin lähteä Suomeen." Mies kertoo edelleen: "Suomessa olen saanut ruokaa, majoituksen ja kaiken mitä tarvitsen. Suomi on minulle paras paika." Herääkin kysymys, kuinka monelle, joka kertoo avoimesti tiedotusvälineille omilla kasvoillaan lähteneensä Irakista sen vuoksi että on uskonut propagandahuhut, myönnetään oleskelulupa tai turvapaikka? Varmasti ulkomaalaisviraston haastattelussa virsi on toinen. Mutta mediallekin myönnetään että itseen ei ole kohdistunut minkäänlaista uhkausta eikä vaaraa, vaan kuulemansa huhut olivat alkaneet pelottaa. Kun katsoo MTV:n uutisia tältä viikolta, haastattelut on varmasti löydttävissä edelleen. En ota kantaa siihen pitäisikö kotimaassaan kuulemaansa tarinaa pelästyneille myöntää turvapaikka.
 

Yhteistyössä