Suomi muuttuu - mutta millä hinnalla?

  • Viestiketjun aloittaja suris
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Kaiken huipuksi porvaripäättäjät ovat tekemässä Suomesta EU:n osavaltiota. Tämä muuten menee läpi, JOS persut ja muut isänmaalliset puolueet eivät saa ääniä, mikä on kyllä aika epätodennäköistä.

Suomi nousuun!
 
"Vuvuzela"
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;23238198:
Voidaksesi hakea turvapaikkaa, sun pitää tulla maasta, jonka kansalaisille turvapaikkoja Suomesta yleensä myönnetään. Rajalta sua ei käännytettäisi, jos sulla olisi se 90 päivän oleskelulupa, vaikka olisitkin kanadalainen tai japanilainen "turvapaikanhakija". Mutta jos 90 päivässä ei töitä löydy, niin se on goodbye sitten.
Turvapaikkaa voi käsittääkseni hakea lähes kuka vain. Juurihan kesällä tänne lappasi läjäpäin porukkaa EU:n sisältä. Se onkin sitten eri asia että kuinka moni saa turvapaikan suurin osa kuitenkin käsittääkseni saa jonkinlaisen oleskeluluvan jonka kanssa täällä voidaan kekkuloida vuositolkulla kunnes saa kansallisuuden jollain tapaa.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";23237736]Sveitsi.:)[/QUOTE]

hahhah anna mun kaikki nauraa :D sielläkö ei ole "ulkomaalaisia" ap:n tarkoittamassa mielessä?

voisiko ehkä papua uusi guinealaiset edustaa tätä ap:n haluamaa eristäytymistä?
 
tarkista faktat!
Ap, sä oot sen maaseudun autioitumisen suhteen noin 40 vuotta myöhässä!

Sotien jälkeen syntyneet suuret ikäluokat ne lähtivät aikuistuessaan suurina massoina (Etelä-Suomen) kaupunkeihin ja ULKOMAILLE eli Ruotsiin. Maalaislapsilla ei ollut yleensä mahdollisuutta käydä koulua kansakoulua ja sen jatkoluokkia pitemmälle (tämä siis ennen peruskoulun tuloa), eikä ammattikoulutustakaan ollut tuolloin riittävästi.

Silloin ei ollut vielä perussuomalaisia, mutta SMP = Suomen Maaseudun Puolue.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";23239788]hahhah anna mun kaikki nauraa :D sielläkö ei ole "ulkomaalaisia" ap:n tarkoittamassa mielessä? voisiko ehkä papua uusi guinealaiset edustaa tätä ap:n haluamaa eristäytymistä?[/QUOTE]
Lueppas kysymys ja mun vastaus uudelleen ja tule sen jälkeen hekottelemaan jos koet siihen tarvetta.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";23241312]Lueppas kysymys ja mun vastaus uudelleen ja tule sen jälkeen hekottelemaan jos koet siihen tarvetta.[/QUOTE]

kysymys:

"Kerrohan muutama esimerkki sellaisista maista, jotka ovat menestyksekkäästi pysyneet eristyksissä muusta maailmasta omina lintukotoinaan. Mitä se yhteistyö on, mitä he tekevät?"

yrititkö olla ironinen?

hekohekoheko.
 

Yhteistyössä