Suonenvedot

Onko se normaalia, että suonenvedon jälkeen on jalka päiviäkin kipeä ja kävely hankalaa? Ja voiko suonenveto tosiaanki olla niin kipeä, että siihen kipuun on pakahtua :kieh: :x

Itsellä ainakin näin, nyt vain mietin onkohan tää ihan normia :eek:
 
Siis monta päivää kipeä? Yhden suonenvedon jälkeen? En tiedä, onko se normaalia, mutta helvetilliset suonenvedot ja krampit... KYLLÄ! Levottomat, oudon tuntuiset jalat, tuntuu ettei veri kierrä vaikka kiertäähän se. Jos kurkottaa ylös, heti alkaa pohkeessa kiristää. Yöllä kylkeä kääntäessä havahtuu kun taas kiristää ja kiristääkin niin, että tuntuu kuin jokin suuri suoni halkeaisi.

Mulla on auttanut jalkojen koholla pitäminen iltaisin.

Ehkä joillain on muita kokemuksia näistä jalkaongelmista? Loppuraskaudesta veritulppaa tai muuta? En nyt yritä pelotella, mutta kaikenlaista jalkavaivaa raskaana olevilla saattaa olla. Jos oikein kipeäksi heittää, kannattaa kysyä neuvolasta tarkemmin.

:hug:
 
Juu-u, monta päivää :/ . Nytkin aamulla heräsin kahteen kipeään suonenvetoon ja kävely on nyt sitten tosi hankalaa. Ja tiedän jo aiemmista kokemuksista, että aristaa vielä huomennakin..

Veritulppa :eek: , tätä oonki jo pelänny.. Ensi viikolla neuvola, pitää muistaa ottaa asia puheeksi.

Niin ja onko se yleistä, että suonenveto osuu aina just samaan kohtaan??
 
Kyllä minullakin pahan suonenvedon/krampin jälkeen voi olla parikin päivää jalka kipeä ja kävely vaikeaa. Vissyn juominen ja magnesiumtablettien syöminen on auttanut ja suonenvedot vähentyneet selvästi. Suosittelen kokeilemaan :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ninnuska:
Voiko tuota magnesiumia syödä ihan huoletta näin raskaana? Muistaakseni se auttaa myös makeanhimoon, eli ois asiaa mulle :snotty:
Kyllä minun tietääkseni. Ainakaan purkin kyljessä ei mitään kieltoa ollut, ja onhan magnesiumia jonkun verran myös siinä "Raskaus" multitabsissa joten eiköhän sen syönti ole sitten ihan OK.
 
Just maanantaina kysäsin tosta samaisesta ongelmasta neuvolassa ja kehottivat syömään magnesiumia. Ei ole mitään haittaa raskauden aikana.

Mua on myös alkanut noi suonenvedot/lihaskrampit vaivaamaan ja tietysti vielä öisin... :kieh: inhottava herätä siihen. Mulla on nyt vetänyt samasta kohdasta jo useampana yönä, joten pitäis vaan ehtiä apteekissa käymään, niin sais apuja! :)
 
:wave: täällä yks jota suonenvedot ja pohjekivut on vaivanneet jo 3 kk. vko 30+3 menossa, joten muutama viikko pitäis vielä kärvistellä. Neuvolassa suosittelivat magnesiumia. Enemmän apua kyllä on kun tekee pari kävelylenkkiä joka päivä, rentouttaa jalat sen jälkeen ja sitten illalla venyttelee kunnolla. Välillä on kyllä niin kipeät että vedet on silmissä ja nyt krampit on alkanu levitä myös reiteen ja nivusiin. Toinen jalka on selvästi toista kipeämpi, se tuntuu oudolta. Mies on yrittäny hieroa, mutta pitäis varmaan varata aika ammattihierojalta jos saisi edes muutamaksi päiväksi kireyden hellittämään. Uskaltaakohan sitä mennä ihan mille hierojalle tahansa, osaakohan kaikki huomioida raskauden?
 
mulla ei auttanut edes noi kävelylenkit, vaikka päivittäin teen koiran kanssa pitkiä lenkkejä. Eilen kuitenkin kävin hakemassa magnesiumia ja viime yönä ei krampannut jalkoja yhtään. Toivottavasti ei ollut mitenkään väliaikaista vaan että siitä todellakin olisi apua, koska yöt on viikon verran mennyt tosi huonosti noiden kramppien takia.

Hierojista en osaa sanoa, mutta mulla on myös auttanut se, kun mies on yöllä sitten pohkeita hieronut... :whistle: niin ja mulla siis nyt 23+5, joten vähän aikaa pitäis vielä kestää...
 
täällä kans suonenvedot kiusana! :headwall:
useamman viikon on ollut sellanen olo et ovat tuloillaan ja viimeyönä heräsin ainakin 7 kertaa suonenvetoon pohkeessa! kamala kipuhan se on ja äkkiä aina ponkasin sängystä ylös seisomaan kun sillä tavallahan se yleensä menee ohi. tänään otin kans magmesiumia, joten saapi nähä onko apua...
toivottavasti tästä ei nyt tulis koko loppuraskauden oiretta, nyt menossa rv29 enkä kyllä jaksais lokakuun puoleenväliin heräillä puolen tunnin välein :eek:

niin ja vielä oma vastaus kysymykseen, että jos oikeen kovasti vetää suonta niin kyllä on jalka pari päivää "krampissa". tähän vois vielä lisätä et kerran ennen raskautta tuli juhlittua oikeen kunnolla ja humalassa nukkuessa heräsin suonenvetoon, se oli kyllä aivan kamala ja varmaan viikon oli pohje jäykkänä sen jälkeen! :saint:
 
Ei ole elämässäni ollut kuin kaksi suonenvetoa ja se on sitten ihan normaalia, että alue on pitkään todella kipeä. Hieroja selitti, että siinä tavallaan tulee hetkellinen kuolio tietylle alueella, joten kipua syntyy. Mulla on pysynyt poissa liikunnalla, ruokavaliolla,hyvällä nukkumisasennolla ja venyttelyllä. Yhden kerran nyt raskausaikana veti suonta yöllä ja heti aamulla varasin hierojan ja aloitin päivittäiset venyttelyt. Mulla taisi johtua siitä, että nukuin onnellisesti selälläni ja veri ei päässyt kiertämään kunnolla. Nyt on jalat vatsan yläpuolella lähes jatkuvasti...nytkin tässä netissä roikkuessa. Niin ja muistakaa se venyttely!
 

Onko kenellekään tullut suonenvetoja, kramppeja ja jalkojen "kireyttä" jo raskauden ensimmäisillä kuukausilla/viikoilla? Ihmettelen herättytäni useana yönä suonenvetoon ja jalat kramppaavat todella helposti. En ole plussannut vaan odotan vielä hetken ennen testin tekoa. Kierto on hieman venynyt ja flunssamaisia oireita ja vilutuksia on. Juon paljon vettä, otan ylimääräistä magnesiumia, kävelen ja joogan ansiosta myös venyttelen, joten olen ihmeissäni kun jalat tuntuvat niin oudoilta. Ajattelin jo käydä lääkärissä asian suhteen.

Suonikohjut voivat kai jonkin verran helpottaa raskauden jälkeen, mutta ymmärtääkseni eivät yleensä lähde kokonaan pois. Korjatkaa joku jos tiedätte paremmin. Itselläni eivät ainakaan kokonaan lähteneet. Perheessäni naisilla on tullut paljon suonikohjuja raskauksien aikana ja meille on säännönmukaisesti kerrottu, että niitä suonikohjuja tulee joka raskauden aikana lisää ja että leikkaukseen kannattaa mennä vasta kun on lapsiluku täynnä. Suonikohjuleikkaus ei nimittäin estä suonikohjujen syntymistä jälleen seuraavan raskauden aikana.
 
Mä kärsin tossa pari kuukautta sitten suonenvedoista. Magnesiumista löytyi ratkaisu. Kerran vain vetänyt suonta magnesiumin aloituksen jälkeen. Mulla myös usein öisin veti suonta ja siinä tilanteessa tajusin vain kamalan kivun. Aamulla sitten ihmettelin että miksi ihmeessä pohkeet tosi kipeänä ja kävely hankalaa. Siitä sitten tajusin että öinen kipu oli suonenvetoa.

Ja magnesium kuulemma myös ehkäisee raskausmyrkytystä. Kromi on sitten makeanhimoon.
 
Aloitinkin tuossa käyttämään magnesiumia ja ei ole ainakaan vielä kuulunut yhtään suonenvetoa :) . Ja pohje tosiaan on jo parantunut, mutta oli se kyllä taas usean päivän kipeä. Huolissani jo mietin kaikkia tukoksia/veritulppia.. Ihan normaalia siis kai on.

Tajusinkin tuossa, että olin sekoittanut kromin ja magnesiumin. Siis kromihan auttaa (kai) makeanhimoon ja magnesium tähän toiseen vaivaan :ashamed: .

Kyllä selvästikkin raskaus altistaa noille suonenvedoille, kun itsellänikään ei eläissäni ennen tätä raskautta ole ollut moista. Toivottavasti menee taas tiehensä synnytyksen jälkeen viimeistään.

Tsemppiä kaikille tämän todella tympeän vaivan kanssa :hug:
 

Yhteistyössä