Suositelkaa vaunuja/rattaita vauvalle

  • Viestiketjun aloittaja palstalainen
  • Ensimmäinen viesti
palstalainen
Laskettuaika lähestyy ja lastenvaunuja ei vielä ole löytynyt. Olen niin hukassa tässä vaunuviidakossa. Lastentarvikauppaan emme ole päässyt, joka lienee tähän ongelmaan suurin syy. Jos olisi tarvetta tuplarattaille, niin meille tulisi bugaboo dongey, mutta näitä en halua pelkästään yhdelle lapselle. Kriteereinä meillä on kääntyvät ja lukittavat etupyörät, kova vaunukoppa, säädettävä työntöaisa (mielusti nappisäätö), alle 800€ ja kaikkein tärkein, pitää olla kevyet työntää. Laittakaapas plussia ja miinuksia teidän vaunuista ja ehdotelkaa vaikka kavereiden vaunuja tai unelmarattaitanne, jotka täyttää kriteerit. -Kiitos paljon.
 
"vieras"
Minä suosittelen myös brioja. Suunniteltiin miehen kanssa ostavamme brio sing vaunut ja lähdimme ostamaankin niitä. Sitten pistin silmäni go malliin ja myyjä kertoi eroja ja testailimme niitä. Niinhän siinä sitten kävi, että go:t lähti meidän mukaan ja ollaan oltu supe tyytyväisiä. Ovat kuulemma parhaimpien joukossa vaunuvertailuissa. Voittaa monet kalliimmat vaunut ja brioltakin ihan huippuvedos. Ystävämme osti emmaljungan nitro ennen meitä ja nyt meidän vaunuja kun on työntänyt, niin harkitsee vaihtoa brio go:hon. On kuulemma paljon kätevämmät ja kevyemmät. Menevät myös paremmin eteenpäin lumessa ja hiekassa molempien mielestä. Niin ja vielä sing vaunujen ja go vaunujen eroja. Sing vaunut ovat tehty niille, jotka eivät halua laittaa paljoa vaunuihin tai ei ole varaa. Eli myös sitten laadusta ja muista asioista on jouduttu tinkimään. Esim. jousitus on tässä iso miinus. Go:ssa on taas kaikki kunnossa ja panostettu teknisiin asioihin ja laatuun. Suosittelen, että menet sinne liikkeeseen testailemaan.
 
poussette
Mä ostin meidän kolmannelle lapselle uudet vaunut:Emmaljungan Nitrot.Niihin talvipyörät,joiden kanssa kulkee hyvin lumessakin ja käytettynä Citykopan.Olen ollut tyytyväinen.Ratasosan saa käännettyä myös itseensä päin,mikä on minusta tärkeää.
 
"Vieras"
Emmaljunga, Brio, Hartan tai kotimainen Ora. Yhdistelmävaunut ja ilmakumipyörillä. Ei sellaisia joissa pienet pyörät edessä eikä missään nimessä kolmipyöräisiä Suomen olosuhteisiin!
 
"moi"
[QUOTE="Vieras";27912488]Emmaljunga, Brio, Hartan tai kotimainen Ora. Yhdistelmävaunut ja ilmakumipyörillä. Ei sellaisia joissa pienet pyörät edessä eikä missään nimessä kolmipyöräisiä Suomen olosuhteisiin![/QUOTE]

Onkos sulla kokemuksia pienistä etupyöristä suomessa? Mulla on ja en kyllä enää vaihtaisi isoihin kääntymättömiin renkaisiin. Tosi hyvin pääsee lumessakin eteenpäin. Meillä teutonia be yout ja tykätty ollaan!
 
mietinnässä myös
Meillä myös rattaiden osto edessä. Ostimme carenan vaunut, mutta kyllästyimme niihin jo ja haluamme jotain laadukkaampaa ja jotain samanlaista, mitä ap mainitsi. Itse kysyisin, että MILLÄ PERUSTEELLA OLETTE RATTAANNE OSTANEET?
 
palstalainen
Tännehän onkin tullu kirjotuksia. Minäkin haluisin kuulla myös perusteluja. Olen päättänyt, että neljää isoa kääntymätöntä renkasta en halua. Ystävän rattaissa on niin ja on niin kankeat että! Itse haluan vähän ketteryyttä ja keveyttä. Onko kellään kokemusta noista Hartanin vaunuista, mitä 8 ehdotteli.
 
"TMV"
Odotan parhaillani esikkoa (LA kuukauden kuluttua), ja meille on tulossa Hartanin Topline S:t. Käyttökokemusta ei ole enempää kuin mitä kaupassa testailtiin, mutta tässä valintakriteerejä:

- Yhdistelmät
- Tuntuivat helposti käsiteltäviltä ja keveiltä työntää
- Netistä lukenut hyviä käyttökokemuksia
- Kääntyvät etupyörät, jotka saa tarvittaessa vaihdettua isompiin, kiinteisiin pyöriin
- Helposti säädettävä heittoaisa
- Helppo kasata esim. automatkoja varten
- Kätevän tuntuinen käsikäyttöinen jarru
- Yksi harvoista merkeistä, jotka vielä valmistetaan kokonaan Euroopassa (Saksassa)
- Tekstiilien luvataan olevan täysin myrkyttömiä (Kiinasta rahdatuissa on yleensä vähintään homeenestomyrkkyjä)
 
"Kommentti"
[QUOTE="moi";27912533]Onkos sulla kokemuksia pienistä etupyöristä suomessa? Mulla on ja en kyllä enää vaihtaisi isoihin kääntymättömiin renkaisiin. Tosi hyvin pääsee lumessakin eteenpäin. Meillä teutonia be yout ja tykätty ollaan![/QUOTE]

Mulla ei ole henk.koht. kokemusta pienistä eturenkaista, mutta olen huvittuneena katsellut vierestä, kuinka helsinkiläisäidit yrittävät päästä talvisilla kaduilla eteenpäin rimpulapyöräisillä Stokkeillaan ja muilla pienipyöräisillä kärryillä. Ratikkakiskot ja mukulakivetyt kadut/suojatiet tuottaa pienille renkaille ongelmia kesälläkin, saati sitten näin talvella. Semminkin kun Kehäkolmosen sisäpuoli tuntuu olevan aika pitkälti "Ei talvikunnossapitoa" -aluetta.

Kääntyvät eturenkaat on toki hyvä juttu, varsinkin jos ne voi tarvittaessa lukita kulkemaan suoraan eteenpäin. Onneksi sellaisiakin vaunumalleja löytyy, missä on isot kääntyvät eturenkaat.
 
Meillä on olleet Emmaljunga Ozonet city-kopalla. Kuljen paljon julkisilla Helsingissä, joten kriteereinä oli mulla nimenomaan keveys ja ketteryys. Samoin haettiin laadukkaan oloisia vaunuja, ei mitään rimpuloita.

Pitkään arvoin Bugaboo Cameleonin ja noiden Ozonen välillä. Vaaka kallistui rumempiin Emmaljungiin, koska silloin ainakin taisivat olla markkinoiden kevyimmät. Lisäksi myymälässä työnneltiin Buggiksia, ja jotenkin olivat muovisemman oloiset, halvempi ja rohjompi tuntu. Mut kyllä ne paremmalta näyttää :) Täksi talveksi vaihdatettiin talvirenkaat eteen, eli nyt ei pyörät käänny, ja kyllä on kolhot! Onneks pian on kesä :)
 
"TMV"
[QUOTE="TMV";27913571]Odotan parhaillani esikkoa (LA kuukauden kuluttua), ja meille on tulossa Hartanin Topline S:t. Käyttökokemusta ei ole enempää kuin mitä kaupassa testailtiin, mutta tässä valintakriteerejä:

- Yhdistelmät
- Tuntuivat helposti käsiteltäviltä ja keveiltä työntää
- Netistä lukenut hyviä käyttökokemuksia
- Kääntyvät etupyörät, jotka saa tarvittaessa vaihdettua isompiin, kiinteisiin pyöriin
- Helposti säädettävä heittoaisa
- Helppo kasata esim. automatkoja varten
- Kätevän tuntuinen käsikäyttöinen jarru
- Yksi harvoista merkeistä, jotka vielä valmistetaan kokonaan Euroopassa (Saksassa)
- Tekstiilien luvataan olevan täysin myrkyttömiä (Kiinasta rahdatuissa on yleensä vähintään homeenestomyrkkyjä)[/QUOTE]

Lisäyksenä vielä, että nuo kääntyvät pyörät ovat lukittavissa, ja jos tuntuvat liian pieniltä esim. talvella niin heittoaisan avulla voi vaihtaa työntösuuntaa niin että isommat pyörät tulevat eteen. Eli ne isot vaihtopyörät eivät siinä mielessä ole välttämättömät.
 
"mievain"
Meillä on ne v.2010 Brio Happy Kombit - olleet tosi hyvät. Miinuksena tietty se, että ovat melko isot jos meinaa useinkin autoon tunkea (menee kyl pikkuautoonkin kun tarpeeks laittaa kasaan ja tarv. renkaita irti). Mut me asutaankin maalla ja noi on lähinnä tänne kotialueelle (1-vuotiaaks asti kuljetin myös mukana koska siihen asti olivat ainoat). Nykyään kaupungille tms jos lähdetään niin meil on lisäks ihan sellaset halpis sateenvarjorattaat. Noilla Brioilla menee tosi hyvin talvellakin vaikkei olis hirveen hyvin aurattu. Ja renkaissa suosittelen niitä kovia (ei niitä pumpattavia).
 
"mievain"
Mulla kriteerit aikoinaan olivat yksinkertaiset;
- Tietty hintahaarukka (anoppi maksamassa)
- Pohjoismaiset, jotta suunniteltu mahd talvisiin olosuhteisiin (käyttö lähinnä maalla)
- Renkaiden suht suuri koko (syy: kts. edellinen)
- Helppokäyttöinen, lähinnä säätöjen ja kasauksien suhteen
 

Yhteistyössä