Suositelkaas kantoreppuja tai -liinoja tms . Helpottaako arkea??

En osannut esikoisen aikaan käyttää kantoliinaa, en tosin paljoa niihin perehtynytkään.

Onko liina helppo solmia? Niitähän on kymmeniä erilaisia, mitä sinä suosittelisit?

Entäs kantoreppu ( vai millä nimellä siitä puhutaan?) Suosituksia?

Mie olen vähän tonttu näiden kanssa :xmas:
 
manduca
Pakko vastata kovassa suosiossa oleva Manducan kantoreppu, meillä ei tultaisi toimeen ilman,joku muu on varmaan toista mieltä....Meillä ehkä tärkein "lastenhoitoväline"
 
mila
Manducaa suosittelen, voi käyttää ihan pienellä vauvalla ja muutaman vuoden ikäiselläkin tarvittaessa. Tosi hyvä kantotuntuma, ei rasita selkää ja vauvallekin ergonominen. Ihania värejä myös, olen kerran jo vaihtanut, kun tuli kivempi myyntiin. :D Hinta ei käyttöikään nähden ole mikään mahdoton ja on tosiaan helppo "pukea".

Liina on kiva myös, jos jaksaa sitoa, eikä haittaa se kankaan määrä. Tykkäsin kantaa sillä muutoin, mutta kangasta oli minusta aivan liikaa, lyhyemmillä en sitten taas saanut mielestäni parhaita sidontoja tehtyä.
 
Santtu
Meil oli ergo-reppu. Oli tosi hyvä, sai kantaa selässä, lonkalla tai edessä. Oli tosi kätsy lomareissuilla, kerrankin tyttö koisi tunnin repussaan lentoasemalla, kun piti siel jonotella...

Harmi sitten kun (en nyt muista paljonko lapsi painoi) piti myydä pois. En kyl olis jaksanut kantaa sinne 25 kg asti, mitä siin olis saanut kantaa.

Tuli joskus käytettyä ihan kaupungillakin, esim torilla kierrellessä jne. ja ruuhkaisissa yleisötapahtumissa, missä muut mammat talloo ja jäät rattaiden kanssa lähtökuoppiin...

Eli ääni ergolle.
Miinusta hinta ( n. 100e) mutta HYVÄ jälleenmyyntiarvo (sain siitä 75?... :D )

 
Itsellä on moby wrapin pitkä trikooliina sekä my baby nest pikatrikooliina.
My baby nest oli lähes jokapäiväisessäkäytössä muutaman ensimmäisen kuukauden sen jälkeen pitkä liina kun vauva jaksoi jo odottaa sitomisen ja viihtyi liinassa pidemmän ajan kerrallaan...
Nyt on työn alla rengasliina kun tyttö jo 1v2kk niin ei tule enään sidottua, mutta tuommoinen pikaliina ihan näppärä kauppa/kirppis reissuilla.

Patapumin reppua olen kokeillut, mutta minusta sekä miehenkin mielestä se oli selälle/hartioille huonompi kuin liina eikä lapsikaan viihtynyt siinä.
 
tiia-liina
En osaa suositella mitään tiettyä. Kantoliinasta oli meillä ainakin tosi suuri apu, kun vauva oli pienempi. Minulla oli keskipitkä kudottu liina ja musta sen sitominen oli aika helppoa, kun vähän harjoitteli. Jos epäröit niin kannattaa ettiä netistä löytyskö henkilöä sun paikkakunnalta joka osaisi neuvoa. Itse löysin apua kestovaippainfon kantoliina-keskustelusta.
 
mila
Meillä siis on helpottanut arkea todella paljon. Esim. kauppareissuilla pieni ei todellakaan suostunut aiemmin olemaan kärryssä vaan huusi kuin syötävä koko reissun. Kantoreppu sitten taas kelpasi, siellä oli ihan rauhassa. :)

Muutoinkin on kyllä liina/reppu auttanut masuvaivaisen kanniskelussa. Verrattuna siihen aikaan, kun kanniskelin ihan käsissä, on repun/liinan käyttö vähentänyt omaa niska- ja selkäkipua tosi paljon. Reppu on myös helppo ottaa mukaan, meillä oli yhdellä reissulla pelkästään kantoreppu mukana ja vaikka vähän emminkin, se oli oikein fiksu päätös. Rattaita emme olisi saaneet kaikkiin paikkoihin, repussa lapsi oli "turvassa" ja lähellä, viihtyi hyvin. Oli yllättävän mukava kantaa useampikin tunti, selän puolella repussa kulki tarpeelliset tavarat mukana.

Joistakin paikoista pystyy myös vuokraamaan kantoreppuja tai liinoja, jos haluaa ensin kokeilla ennen ostamista. Jälleenmyyntiarvo on kyllä aika hyvä, jos kuitenkin päädyt ostamaan, mutta jostain syystä ei sitten olisikaan mieluinen.
 
TilkkuTyttö
Mulla ei ole ollut koskaan mitään merkkiliinaa, vaan oon aina itte tekassu jostain kankaasta, ja ´koska olen itse pitkä, mies myös, niin oon aina tehnyt suht pitkiä liinoja. Ne on kivoja sekä halpoja kun itte tekee. Esikoinen vietti aikaansa ekan 6kk aikana varsin paljon liinassa koska se helpotti vatsavaivoja. Kuopus ei taas ole liinaillut lähes ollenkaan koska sille ei ole ollut sellaista tarvetta.
Olen myös käyttänyt Patapumia esikoisen kanssa 1v8kk- 2v6kk iässä todella ahkeraan miljoonakaupungin todella vilkkaan metroliikenteen takia, jota päivittäin käytämme/käytimme. Tykkäsin paljon koska piti olla jotain jonka saa sekunnissa paikalleen ja pois paikoiltaan.
 
Mä en osaa suositella mitään, mutta varotan kantorepuista! Niskat menee ihan jumiin ja ennen, kun vauvan voi kääntää kasvot meno suuntaan niin tuntuu että tukehtuu sinne tissien väliin pienokainen.
Ne liinat on varmaan hyviä, mutta se sitominen ja solmiminen saattaa olla työlästä.
 
Hug a bub lienee se suosituin ja ihan syystä, sitä olen käyttänyt itsekin. Mutta varmasti muutkin trikooliinat asiansa ajaa ja on toiminut sellainen vauvalehden halpisliinakin asiaansa ajaakseen. Tykkäsin enemmän liinasta, siinä lapsen sai paremmin istumaan syliinsä eikä hartiat kipeytyneet, jota huomasin kantorepun kanssa tapahtuvan. Ja tietyissä tilanteissa se lapsi on helpompi kuljettaa mukana liinassa kuin rattaissa esim. kauppakeskuksissa tms.
 
Alkuperäinen kirjoittaja TuKKa oNGeLMa:
Mä en osaa suositella mitään, mutta varotan kantorepuista! Niskat menee ihan jumiin ja ennen, kun vauvan voi kääntää kasvot meno suuntaan niin tuntuu että tukehtuu sinne tissien väliin pienokainen.
Ne liinat on varmaan hyviä, mutta se sitominen ja solmiminen saattaa olla työlästä.
Kasvot menosuuntaan ei saisi/ei suositella kantamaan kuin liinassa buddha asennossa. Kantoliinakanavan sivuilta löytyy paljon hyviä kuvallisia ohjeita sidontoihin ja muutenkin hyvää tietoa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja KangasP-Akka:
Alkuperäinen kirjoittaja TuKKa oNGeLMa:
Mä en osaa suositella mitään, mutta varotan kantorepuista! Niskat menee ihan jumiin ja ennen, kun vauvan voi kääntää kasvot meno suuntaan niin tuntuu että tukehtuu sinne tissien väliin pienokainen.
Ne liinat on varmaan hyviä, mutta se sitominen ja solmiminen saattaa olla työlästä.
Kasvot menosuuntaan ei saisi/ei suositella kantamaan kuin liinassa buddha asennossa. Kantoliinakanavan sivuilta löytyy paljon hyviä kuvallisia ohjeita sidontoihin ja muutenkin hyvää tietoa.
No ompas outoo. Mulla oli sellanen parjattu baby björni ja siinä oli, että voi kääntää toisinpäin, kun lapsi kannattelee niskoja.
 
Alkuperäinen kirjoittaja TuKKa oNGeLMa:
Alkuperäinen kirjoittaja KangasP-Akka:
Alkuperäinen kirjoittaja TuKKa oNGeLMa:
Mä en osaa suositella mitään, mutta varotan kantorepuista! Niskat menee ihan jumiin ja ennen, kun vauvan voi kääntää kasvot meno suuntaan niin tuntuu että tukehtuu sinne tissien väliin pienokainen.
Ne liinat on varmaan hyviä, mutta se sitominen ja solmiminen saattaa olla työlästä.
Kasvot menosuuntaan ei saisi/ei suositella kantamaan kuin liinassa buddha asennossa. Kantoliinakanavan sivuilta löytyy paljon hyviä kuvallisia ohjeita sidontoihin ja muutenkin hyvää tietoa.
No ompas outoo. Mulla oli sellanen parjattu baby björni ja siinä oli, että voi kääntää toisinpäin, kun lapsi kannattelee niskoja.
Juu niissä kyllä sanotaan että voi kääntää jo monien liinojen ohjeissakin neuvotaan asennot missä lapsi kasvot menosuuntaan ja jalat roikkuu suorina alaspäin, se ei ole lonkille hyväksi ja siksi sitä ei suositella. Eihän se siitä rikki mene jos hetken sillontällön vie mutta jos pitkiäkin aikoja meinaa kantaa, niin kannattaa harkita muuta asentoa. Kantoliinakanavan sivuilla on pitkä selostus faktoineen tästä aiheesta.
 
TilkkuTyttö
Alkuperäinen kirjoittaja TuKKa oNGeLMa:
Alkuperäinen kirjoittaja KangasP-Akka:
Alkuperäinen kirjoittaja TuKKa oNGeLMa:
Mä en osaa suositella mitään, mutta varotan kantorepuista! Niskat menee ihan jumiin ja ennen, kun vauvan voi kääntää kasvot meno suuntaan niin tuntuu että tukehtuu sinne tissien väliin pienokainen.
Ne liinat on varmaan hyviä, mutta se sitominen ja solmiminen saattaa olla työlästä.
Kasvot menosuuntaan ei saisi/ei suositella kantamaan kuin liinassa buddha asennossa. Kantoliinakanavan sivuilta löytyy paljon hyviä kuvallisia ohjeita sidontoihin ja muutenkin hyvää tietoa.
No ompas outoo. Mulla oli sellanen parjattu baby björni ja siinä oli, että voi kääntää toisinpäin, kun lapsi kannattelee niskoja.
Jos sulla on kokemusta ainoostaan baby björnistä niin ei varmaan kannata monikossa sanoa että kantoreput on huonoja. Baby björnit onkin ihan kakkoja ja niissä menee niskat ihan säpäleiksi. Ergot, Patapumit yms on aivan toista luokkaa.
 
Suzyanne
Meillä on Tricot Slen-kantoliina, ja olen tykännyt. Nykyään teen sidonnan hetkessä, ja sujautan pojan sinne myös hetkessä, tykkään ihan täysillä. =)

http://www.bebes.fi/kauppa/product_info.php?products_id=1943&cookiecheck=1
 
Alkuperäinen kirjoittaja nnn:
Onko kellään kokemusta tri-cotti -liinasta? Siinä väitetään olevan kantoliinan hyvät ominaisuudet helpommassa muodossa.
Näyttää pitkälti samalta kuin my baby nest http://www.vauvapop.fi/naytatuotteet.php?lTuoteRyhmaTunniste=116

Itsellä oli tuo linkittämäni ja oli ihan ok ensimmäisinä kuukausina, mutta aika pian venähtää ja ei pysty käyttämään/ei ole trapeeksi tukeva isolle.
Miinus sekin että pitää ostaa oman kokonsa mukaan. Esim. meillä ei voitu molemmat kantaa tuolla kun mies on senverran isompi.
 

Yhteistyössä