Suosittua musaa, jota "parempi väkikin" arvostaa

  • Viestiketjun aloittaja Heisulivei
  • Ensimmäinen viesti
Heisulivei
Kaikkihan sen tietää, että ns. tiedostava porukka ei voi sietää päivän suosituinta musaa. Anna Abreut ja Cheekit eivät kuulu heidän suosikkeihin. Mutta kertokaapas mikä suosittu musa on "paremman väen" arvostamaa.

En halua keskustelua siitä, että "mikä on parempaa väkeä". Kaikki tietää mitä tarkoitan. Sellaista vähän koulututempaa ja kultivoituneempaa sakkia. Ja sellaista joka taatusti diggaa esim Arttu Viskarista tai Juha Tapiosta.

Ja ei tarvi myöskään tulla kertomaan, että "hei, mä oon tohtori ja kuuntelen Paulaa".

Nykyään tohtoreita on niin paljon, että sinne eksyy kaikenlaista keskivertoa puurtajaakin...
 
AAAAA7
Mä sanoisin, että sellaista musaa joka on vuosikymmeniä ollut erittäin suosittua, arvostaa myös ns. valveutuneet ihmiset. Beatles saattoi olla 60-luvulla vähän ylenkatsottua, mutta nykyään korkeassa arvossa. Led Zeppelin on myynyt satoja miljoonia levyjä ja harva akateeminen sitä menisi sanomaan populaariksi paskaksi. Tai Abba. Queen jne... Kyllä supersuosion saavuttaineissa artisteissa suurin osa on jotain omaleimaista ja omaa, että ne eivät ole vain markkinatuotoksia kuten sitten tähdenlennot...

Toki esim. on sellaisia supersuosittuja artisteja, joita tuskin tämä "parempi väki" arvostaa. Justin Bieber tulee ekana mieleen, mutta kaipa samassa kastissa on aika moni muukin teinityttöunelmiin rakennettu tuote. Toisaalta olihan Beatleskin sellainen alkuun ???

Itse pidän kyllä Madonnaa aika heikkona. Ei osaa laulaa ja biisit aika tasapaksua paskaa, mutta en tiedä. Ehkä naisikonin asema jne vaikuttaa siihen, ettei voi laittaa samaan koriin roskan kanssa.
 
vierailijainabox
Näin valveutuneena paremman musiikin kuuntelijana arvostan kyllä esimerkiksi PMMP:tä ja Apulantaa. Diggaaminen tai kuunteleminen on sitten eri asia. Fiksu ihminen osaa tunnistaa ja erottaa laadun ja omat mieltymykset.
 
vierailija
?? :D se oikeesti parempi väki on avarakatseista ja elämän ja kulttuurin eri kerrostumiin mielenkiinnolla suhtautuvaa. Toki jos kulttuuriperintönä tulee klassisen ja jazzin kuuntelu niin ei ehkä välitä populaarimusiikista. Mutta jos välittää niin ei se ihmisestä tyhmempää tee. Onko tämä nyt perjantaiprovokaation yritys...ihan kiva sellainen kyllä :D
 
Alkuperäinenaloittaja
?? :D se oikeesti parempi väki on avarakatseista ja elämän ja kulttuurin eri kerrostumiin mielenkiinnolla suhtautuvaa. Toki jos kulttuuriperintönä tulee klassisen ja jazzin kuuntelu niin ei ehkä välitä populaarimusiikista. Mutta jos välittää niin ei se ihmisestä tyhmempää tee. Onko tämä nyt perjantaiprovokaation yritys...ihan kiva sellainen kyllä :D
Ei ollut sellainen. Itse tunnen todella vähän sellaisia, joille kelpaa vain klassinen ja/tai jazz. Mutta aika monta sellaista, jotka diggaavat niistä todella paljon, mutta pitävät myös esim. popista, rockista tai heavy metalista. Yhdenkään en kyllä tiedä pitävän esim. Cheekistä, mutta eiköhän tuo Cheek olekkin enemmän semmoista että myydään henkilöä ja elämänasennetta tms. pääosin naisille ja tytöille. Ja tietyille nuorille miehille uppoaa se materiaalinen hehkutus...

Esim. kyllähän moni pitää AC/DC:tä aika junttina musana jota juntit kuuntelee, mutta silti antaa sillekkin oman arvonsa. Itse ainakin on pakko laittaa volyymit kaakkoon kun AC/DC:tä tulee. Muutama biisi kyllä kerrallaan riittää ;)
 

Yhteistyössä