Superhyperpika-apua kankaista ja sisustamisesta, plz!

  • Viestiketjun aloittaja IhaNainen
  • Ensimmäinen viesti
IhaNainen
Moi, mä suunnittelen makkariprojektia taas, valitsen lähinnä tekstiilejä. Ajattelin tehdä sängynpäädyn vaahtomuovista, ja päällystää sen kankaalla. Huoneesta on tulossa maalaisromanttis-tyylinen, valkoista, beigeä, luonnonvalkoista jne. mutta mietin että pitäiskö sen sängynpäädyn olla vähän niin kuin SE juttu siellä makkarissa.

Pitkän selostuksen jälkeen mun kysymys on, sopiiko tää kangas beige+valkoinen verhoyhdistelmään?

IKEA | Kankaat & ompelutarvikkeet | Kankaat | GUNILLA | Kangas
(noista toi oranssi)

Verhot tulee olemaan tuplaverhot, eli sekä valkoinen että beige verho päällekkäin, molemmat yksväristä pellavaa tai puuvillaa.

Muiksi sängynpäätykankaiksi oon miettinyt Vallilan Katajanokkaa Vallila Interior | Suomalainen Joulu 2010 | Suomalainen Joulu | Tervetuloa Suomalaiseen Jouluun (viides kangas alaspäin rullatessa)
tai Vallilan sirkusta Vallila Interior - Sirkus-kuosi | Cision Wire

Kertokaa rehellinen mielipide. :) Kiitos <3
 
"vieras"
Pitäis nähdä ne muut kankaan ennen kuin voi oikeen sanoa juuta taikka jaata, seinän värilläkin on aikasta paljon merkitystä, kuten myös päiväpeiton värillä (jos sellainen on).
 
"sisustaja"
Sori nyt mutta noilla kankailla pilaat maalaisromanttisuuden... Voihan se pääty olla vaikka ruudullista kangasta, mutta vanhan tyylistä eikä tuollaista nykyaikaista. Jos laitat esim. tuon ikean kankaan, koko muu huone näyttää vain mummomaiselta eikä yhtään sisustukselliselta...
 
IhaNainen
etolasta?

voi olla että saat halvemmalla ihan valmiin patjan josta leikkaat sopivan. Mulla oli meidän varapatja säilytyksessä sängynpäätynä. Päälystin sen vaan sinisellä satiiniverholla ettei näytä rumalta :D Mutta sellanen 80cm patja oli sopiva parisängyn päädyksi.
Oon kanssa miettinyt tota valmispatja-ratkaisua, mutta nekin on nykyään himokalliita. :O Etolasta aattelin kanssa, tai sit onkohan rautakaupoissa.
 
IhaNainen
[QUOTE="sisustaja";22993504]Sori nyt mutta noilla kankailla pilaat maalaisromanttisuuden... Voihan se pääty olla vaikka ruudullista kangasta, mutta vanhan tyylistä eikä tuollaista nykyaikaista. Jos laitat esim. tuon ikean kankaan, koko muu huone näyttää vain mummomaiselta eikä yhtään sisustukselliselta...[/QUOTE]

Ruutukangas kuulostaa tosi tylsältä, kyllä kai maalaisromanttisillakin on tauluja, tää sängynpääty toimittais tavallaan enemmän sen virkaa. Ai niin, tästä tulikin mieleen, että vastakkaiselle seinälle on tulossa pieniä kultakehyksisiä tauluja, nekin kannattaa varmaan ottaa huomioon.
 
"sisustaja"
Ruutukangas kuulostaa tosi tylsältä, kyllä kai maalaisromanttisillakin on tauluja, tää sängynpääty toimittais tavallaan enemmän sen virkaa. Ai niin, tästä tulikin mieleen, että vastakkaiselle seinälle on tulossa pieniä kultakehyksisiä tauluja, nekin kannattaa varmaan ottaa huomioon.
Voisi ruudullinen tai yksivärinenkin olla vaikka tummemman värinen. Mutta tuollaisia kuva-kankaita ei ennenvanhaan ollut ja siksi ne eivät sovi tuohon tyyliin. Ehdottamasi kankaat ovat kyllä kauniita mutta mielestäni ne riitelisivät erittäin pahasti muun sisustuksen kanssa. Maalaisromanttinen tyyli on sellainen, joka pitää viedä loppuun asti, muuten se näyttää mummomaiselta. Vai onko huoneessa pelkkä värimaailma maalaisromanttisesta tyylistä, onko se muuten selkeä jne..? Itse olen aina sitä mieltä että huoneessa ei saa olla yhtä väriä vain yhdessä kohdassa, eli jos laittaisin oranssin sängynpäädyn, oranssia pitäisi saada muuallekin, että se sopii huoneeseen.
 
Tuleeko päädyn päällisestä kiinteä vai vaihdettava? Jos kiinteä, mieti kuinka kauan jaksat jotain kuviota/väriä katsoa? Ja toki koko huoneen muu kalustus vaikuttaa valintoihin

Mielipiteeni kankaista:
ikean kangas: ihan jees, mutta mielestäni sulla tulee ehkä liikaa sävyjä makkariin. Kun tuo oranssi on niin voimakas, tarvitsee se kaveriksi myös samaa sävyä todella pienenä määränä jonnekin muualle, esim. Todella kapea raita samaa kangasta toiselle puolelle verhoihin, beigen ja valkoisen väliin pilkistämään. Samoin tuon mustan kanssa, kaipaa pariksi jotain tosi tummaa ja näinollen on siitä maalaisromanttisesta tyylistä aika kaukana.

Vallilan sirkus: ihana kuosi ja uskoisin, että sopii värimaailmaltaan hyvin. Mutta tulee mieleen, että sopisi paremmin lastenhuoneeseen kuin aikuisten makuuhuoneeseen niinkin isona pintana kuin sängynpääty.

Katajanokka: ei iske minuun, mutta jos tuon valitsisit, niin vaatii taas muulta tilalta paljon, että pääsee oikeuksiinsa, eikä tule liian sekava tunnelma.

Minun ehdotukseni olisi:
https://www.netrauta.fi/portal/sisustaminen/tekstiilit/verhot/sivuverho_mon_amour__140x240cm__4_varivaihtoehtoa?pIndex=1&pCount=28&min=-1&max=-1&man=&st=6&showall=
Beigenä tai mustana ja siis niin, että päätyyn tulisi tuo kuvio vain kerran vasempaan reunaan ja loppuosa sitten samaa yksiväristä kangasta, sauman joudut jokatapauksessa ilmeisesti ompelemaan jos on parisänky kyseessä?

Tai toinen vaihtoehto: https://www.netrauta.fi/portal/sisustaminen/tekstiilit/verhot/sivuverho_ruusupuu__140x240cm__3_varivaihtoehtoa?pIndex=1&pCount=28&min=-1&max=-1&man=&st=6&showall=

Ja värinä beige/ruskea ja samalla periaatteella siis kuin edellinenkin, että tuo kuvio vain yhden kerran ja loppu sitten valkoista toisesta reunastaan.

Olipa kangas sitten mikä hyvänsä, niin tekisin joko samasta kankaasta/ saman värisistä kankaista jotain lisäksi.
 
Viimeksi muokattu:
IhaNainen
Tuleeko päädyn päällisestä kiinteä vai vaihdettava? Jos kiinteä, mieti kuinka kauan jaksat jotain kuviota/väriä katsoa? Ja toki koko huoneen muu kalustus vaikuttaa valintoihin

Mielipiteeni kankaista:
ikean kangas: ihan jees, mutta mielestäni sulla tulee ehkä liikaa sävyjä makkariin. Kun tuo oranssi on niin voimakas, tarvitsee se kaveriksi myös samaa sävyä todella pienenä määränä jonnekin muualle, esim. Todella kapea raita samaa kangasta toiselle puolelle verhoihin, beigen ja valkoisen väliin pilkistämään. Samoin tuon mustan kanssa, kaipaa pariksi jotain tosi tummaa ja näinollen on siitä maalaisromanttisesta tyylistä aika kaukana.

Vallilan sirkus: ihana kuosi ja uskoisin, että sopii värimaailmaltaan hyvin. Mutta tulee mieleen, että sopisi paremmin lastenhuoneeseen kuin aikuisten makuuhuoneeseen niinkin isona pintana kuin sängynpääty.

Katajanokka: ei iske minuun, mutta jos tuon valitsisit, niin vaatii taas muulta tilalta paljon, että pääsee oikeuksiinsa, eikä tule liian sekava tunnelma.

Minun ehdotukseni olisi:
https://www.netrauta.fi/portal/sisustaminen/tekstiilit/verhot/sivuverho_mon_amour__140x240cm__4_varivaihtoehtoa?pIndex=1&pCount=28&min=-1&max=-1&man=&st=6&showall=
Beigenä tai mustana ja siis niin, että päätyyn tulisi tuo kuvio vain kerran vasempaan reunaan ja loppuosa sitten samaa yksiväristä kangasta, sauman joudut jokatapauksessa ilmeisesti ompelemaan jos on parisänky kyseessä?

Tai toinen vaihtoehto: https://www.netrauta.fi/portal/sisustaminen/tekstiilit/verhot/sivuverho_ruusupuu__140x240cm__3_varivaihtoehtoa?pIndex=1&pCount=28&min=-1&max=-1&man=&st=6&showall=

Ja värinä beige/ruskea ja samalla periaatteella siis kuin edellinenkin, että tuo kuvio vain yhden kerran ja loppu sitten valkoista toisesta reunastaan.

Olipa kangas sitten mikä hyvänsä, niin tekisin joko samasta kankaasta/ saman värisistä kankaista jotain lisäksi.
Ihana vastaus, kiitos. Oot ihan oikeassa tuon oranssin kankaan kanssa. En ajatellut sitä ihan noin pitkälle, mutta puhut ihan totta. Mun oma suosikki noista kankaista olis tuo sirkus, tai sitten sun laittama ekan linkin kangas, mä itseasiassa kattelin sitä just yks päivä, mutten tiennyt että sitä saa beigenä. Nyt voisi harkita taas uudestaan... :confused:

Makkarista ei oo kuvaa, se on tällä hetkellä vaan romuvaraston näköinen. Makkari on melkolailla neliön muotoinen, ei mitenkään hirveän iso. Siellä on oviaukkoa vastapäätä ikkuna, ja oviaukon puoleinen seinä on vaatekaappeja. Olin suunnitellut että sänky olis keskellä, pääty seinässä ja pojan pinnasänky tulisi ikkunaseinälle meidän sängyn suuntaisesti.

Sängyn jalkopäätyyn tulee sängyn korkuinen valkoinen lipasto, valkoisilla koreilla, jasängyn yläpuolelle kattoon molemmille puolille kiskot (pitkittäissuuntaan), joihin laitan molempiin sängynpäätyihin valkoista voilee tms. kangasta, ikään kuin katokseksi. Sit ois se sängynpääty, valkoinen yöpöytä (samaa tyyliä kuin lipasto) ja kattokruunu. Lipason eteen valkoinen pieni matto ja ikkunoihin pellavaverhot, valkoinen+beige. Lisäks tällä hetkellä siellä on vanha beige nojatuoli, mutta en oo varma mahtuuko se sinne huoneeseen enää ton lipaston lisäämisen jälkeen.

Aii niin, päiväpeitto on luhdan beige pieniruutuinen tikattu päiväpeitto.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
IhaNainen
Mulla jäi 70e budjetista yli (suunnitelmien mukaan ainakin), saisko sillä meidän olkkariin uudet verhot ja tyynynpäälliset? Ajattelin ommella itse, mutta tarviin mielipiteen minkä väriset kankaat pitäs olla.



Mun mielestä pitäis olla yksväriset, mutta onko joku eri mieltä? Oon itse miettinyt eniten oranssia ton beigen tilalle, mutta vähän mietityttää tuleeko siitä liikaa meidän entisen yläasteen värinen. Toiset värivaihtoehdot ois turkoosi tai vihree.
 
Noissa sohvissa on jotain ihanan kamalaa ja kamalan ihanaa :D
Mä vetäisin ton tyylin vähän "överiksi", eli seinille väriä ja tapettia. Vihreä, keltainen ja tumman ruskea ois mun ehdotukset värimaailmaksi. Sori kun nyt ehdottelen muutakin, mut mie vähän innostuin :)

Eli jotain näistä vois sopia sohvien tyyliin:
Tapettitalo - keltaiset
Tapettitalo - vihreat

Ja voisitko ajatella tuota mattoa sinne teidän makuuhuoneeseen ja tuohon tilalle isompi luonnonvalkoinen? Tulisi vähän enemmön avaruutta huoneeseen jos olisi vaaleampi matto.

Sit tuli mieleen ne sun kultaiset kehykset, ne sopis ehkä tuon sohvan kans jos ovat koristeelliset. Mitä sohvaa vastapäätä on? Onko mahdollista vaihtaa järjestystä, jotenkin tuntuu tuon kuvan perusteella nyt aika ahtaalta.

Ja koitan vielä etsiä sulle verhoja/ sohvatyynyjä... :)
 
vaahtomuovista
Me ostettiin lapsen matkasänkyyn vaahtomuovipatja Etolasta, oisko ollu Tapiolasta. Ihan jokaisessa ei ole kaiketi leikkauspalvelua. Tuolta sai siis juuri oikeissa mitoissa sen eli ei tarvinnut itse alkaa leikellä. Ei ollut mitenkään pahan hintainen, en tosin muista, mitä maksettiin.
 

Yhteistyössä