supistaa 5 min välein suht kipeesti, pitäskö lähteä?

  • Viestiketjun aloittaja toissynnyttäjä
  • Ensimmäinen viesti
toissynnyttäjä
Milloin te uudelleen synnyttäjät ootte lähteneet sairaalaan? Mulla supistelee nyt toista tuntia suht kipeesti ja mietin, että en haluais hukkareissua tehdä ja toisaalta en haluaisi synnyttää autoon.. Mistä sitä sitten tietää, että on lähdettävä? Kun vauva voi tulla nopsaankin.
 
"vieras"
Eikös sääntö ole,että uudelleensynnyttäjät lähtee kun supistukset tulee 10min välein ja eka kertalaiset kun väli on 5min.Mä en ainakaan itse luota siihen,että ollaan kotona niin pitkään kun voidaan,koska siinä tapauksessa olisin jo kolme lasta kotiin synnyttänyt.Kipukynnys meikäläisellä sen verran häiriintynyt,etten siihen voi luottaa.

Soita ap sairaalaan ja kysy,mitä mieltä siellä ovat.Veikkaisin,että haluavat sut näytille kuitenkin.Tsemppiä vaan!Mä itse toivon lähteväni samalle reissulle tossa sunnuntaina.Siihen asti saa vauva vielä rauhassa kölliä mahassa.. :D
 
toissynnyttäjä
Parinkymmenen minuutin matka eli ei pitkä. Mietin vain, että kun kohdunkaula on kuulemma hävinnyt ja vauva alhaalla, niin voiko vauva tulla nopsaan. Vaikka kai niiden supistusten pitää olla tooosi kipeitä ennen sitä. Ehkä mä vielä odottelen..
 
"vieras"
Entäs jos soittaisit sinne synnärille ja kysyisit heidän mielipidettään? Riippuu varmaan vähän matkastakin sinne synnytyssairaalaan millon kannattaa lähteä. Siis jos matka sairaalaan lyhyt niin voi olla pidempään kotona kun taas kauempana asuvien kannattaa "ajoissa" lähteä. Hmm... en kyllä osaa neuvoa et millon tosiaan ois aika sit lähteä.
 
toissynnyttäjä
[QUOTE="vieras";25324409]Eikös sääntö ole,että uudelleensynnyttäjät lähtee kun supistukset tulee 10min välein ja eka kertalaiset kun väli on 5min.Mä en ainakaan itse luota siihen,että ollaan kotona niin pitkään kun voidaan,koska siinä tapauksessa olisin jo kolme lasta kotiin synnyttänyt.Kipukynnys meikäläisellä sen verran häiriintynyt,etten siihen voi luottaa.

Soita ap sairaalaan ja kysy,mitä mieltä siellä ovat.Veikkaisin,että haluavat sut näytille kuitenkin.Tsemppiä vaan!Mä itse toivon lähteväni samalle reissulle tossa sunnuntaina.Siihen asti saa vauva vielä rauhassa kölliä mahassa.. :D[/QUOTE]

Joo, mäkin toivoin, että sunnuntaina vasta vauva tulisi :) mutta minkäs sille sitten voi, jos tää nyt lähtee kunnolla käyntiin. Toivon, että supparit vielä laantuisivat pois.
 
"vieras"
Minä lähtisin, mutta minulla molemmat synnytykset kestäneet alle kaksi tuntia. Viimeeksi supistukset oli kipeitä, mut oisin pystyny vielä olemaan kotona. Supistukset tuli n 5 minuutin välein. Ja en kotiin enää lähtenyt sairaalasta, vaan puhkaisivat kalvot ja kohta jo ponnistettiin.
 
..
Hommaa nyt toinen lapsi jo hoitoon yöksi, eiköhän se lähtö yön aikana tule. Voittehan käydä ajelulla näyttäytymässä, ei tarvi sitten tuumailla.

Joko sulla on maha sekaisin?
 
toissynnyttäjä
Maha kyllä tyhjeni, kun supparit alkoi. Nojoo, kiitos arvoisat nettikaverit neuvoista. Mä varmaan soitan sinne synnärille. :) Saavat sitten päättää, että mitä teen, heh.
 
asiak
menkää näytille jos yhtään mietityttää ja voihan sitä sit tulla kotiin tai jäädä osastolle jos ei ole kunnolla käynnissä, mut koska säännöllisesti supistelee en hirveästi odottelis mut en usko et teil mikään hoppukaan on. Hommatkaa ku kuitenki esikoiselle hoitaja
 
a-p
Neuvo oli se mitä odotin, että sitten kun ei enää kipua kestä kotona, niin voi tulla. Taidan kuitenkin lähteä hieman ennen, jos nää supistukset tästä kiristyy. Kun kipua siedän mielestäni melko hyvin...
 
"vieras"
Jos olet puolenyön maissa liikkeillä, niin katsii katsoa sen verran kelloa, että menet vasta seuraavan vuorokauden puolella sisällle (ellei kova kiirus ole) . Säästät yhden vuorokauden maksun.
 
hinnis
Tule ap sitten kertomaan kuinka nopsaa vauva tuli! :D Itsekkin toista odotan ja kuukauden kuluttua pitäisi olla tosi hommissa. Kovin jännittää lähtö ja juuri se että osaa oikeaan aikaan lähteä. Joillakin supistukset ei tuu edes kovin voimakkaiksi ja jollain tosiaan kestää monta tuntia ja on tosi napakoita mutta etenee hitaammin. Onnea koitokseen. Turhaan et varmasti halua mennä mutta pelaa varman päälle. :)
 
yksilöllistä
Mä synnytin ekaa pitkään ja hartaasti. Toisesta menin sairaalaan iltasella, kun olisi ollut käynnistys kuitenkin aamulla. Eteni verkkaan, kunnse sai vauhtia ja auksein 6 cm noin 10 minuutissa. Kolmannesta en olisi ikinä ehtinyt sairaalaan, jos olisin odottanut kivuliaita supistuksia. Luulin että on virtsatieinfektio, olin 7 cm auki ja lähes 5 kg vauva syntyi parin tunnin päästä, ilman yhtään tuntuvaa supistusta ennen ponnistusvaihetta. Mä menisin jo.
 
Mä kyllä menisin.
terkuin öiti jolla kaksi joulukuun lopun lasta...

Ja tuolle joka ihmetteli että on vielä palstalla ihmettelemässä niin uskoisin, että myös mä olisin ollut palstailemassa vielä tuossa vaiheessa jos noita kahta viimeistä ei olisi tarvinnut käynnistää...

Vanhemmat sen verran vanhoja ettei sillo ollut vielä nettiä...
 

Yhteistyössä