Supistaa, ei supista, supistaa... Kertokaa teidän toisen..kolmanne..jne. odotuksesta..

Minua on supistanut jo monta viikkoa aina silloin tällöin. Varmaan ihan harjotus supistuksia, mutta nyt nää rupee olee jo toisinaan kipeitä.

- Menkkamaisia ja Sukkapuikko supistuksia (jos kukaan nyt hiffaa :) )

Ei mulla esikoisen aikana näin kovia ollut ja ne menkkamaiset alkoi vasta kun käynnistettiin synnytys.

Puhuin maanantaina neuvolassa näistä, mutta hää ajatteli että toisen lapsen odotuksessa supistukset voi olla kovempia ja ehkä vain nyt tunnen ne herkemmin kun tiedän mitä ne on. Noh jaa..
No eilen illalla/yöllä en saanut unta kun jomotti, tuli "sukkapuikko supistus" ja sit jatkui menkka kivuilla. Nousin ja otin särkylääkettä, kävely lääkekaapille tuntui ikuisuudelta kun joka askel kun tärähti niin otti tuonne häpyluihin.

Ihan nyt haluaisin kuulla teidän muiden aatteita, että onko nää nyt ihan ok, niinkuin neuvolassa sanottiin..

Soitin päivystävälle kätilölle ja oli sitä mieltä että ota lääkettä jos tekee kipeää ja sit kun ei lääke auta niin tule näytille tai jos kestät maanantaihin (jos saisin neuvolasta lähetteen).
Juu ymmärrän että viikonloput on aika "kiireisiä" mut kun tekisi silti mieli vaan mennä istumaan sinne päivystykseen...

RV 33+0
 
Mulla alkoi supistelut jostain 30 viikosta (eka lapsi) ja niitä jatkui ihan synnytykseen asti joka tapahtui 39+4. Supistuksia siis oli ihan joka sorttia sen viimeset 10 viikkoa :/ Viikolla 33 mulla supisteli monta tuntia putkeen ja silloin lähdin yöllä sairaalaan. Kaikki oli kuitenkin ok, supistukset loppui ja kohdunsuukin oli kiinni ja kanavaa jäljellä 3cm. Sitten jostain 35 viikon eteenpäin supisti vieläki enemmän ja joka päivä! Ei ne mitään aikaseks saaneet kuitenkaan, kun 37 viikolla kohdunsuun tilanne oli ihan sama kuin tuolloin 33 viikollakin. Ja lopulta se synnytys käynnistyi vedenmenolla ja siinä sitten synnytettiinkin seuraava vuorokausi ;)

Nyt odotan kaksosia rv 17+0 ja supistukset (kivuttomat) alkoi jo joskus 13 viikolta. Välillä tulee myös kipeitä. "Innolla" odotan saanko taas kärsiä samanlailla (tai pahemmin) kuin ekasta.
 
"vierailija"
Hei. Odotan kolmatta rv 33 ja mullakin on aika paljon supistuksia. Joskus oikein kunnolla 3-4 min välein, melkein kipeitä. Myös niitä sukkapuikkokipuja tulee välillä niin kunnolla että on vaikea kävellä. Neuvolassa sanottiin ettei ole syytä huolestua kun on kolmas raskaus. Kävin kuitenkin ylimääräisessa lääkärintark mutta kaiikki ok. Kohdunsuu kiinni ja kanava 3cm.
 
  • Tykkää
Reactions: Molly Cottontail
mulla noi menkkakivut ja sukkapuikot avas paikkoja, olin sit vuodelevossa useemman viikon.
keskimmäinen synty vk37+3 kun olin saanut peräti viikon elää melkein normaalisti, makasin pääasiassa vk22-36. kolmosesta makoilin vk 29-35, syntyi vk 38+6
 
Alkuperäinen kirjoittaja Koivunkäpy;24735583:
mulla noi menkkakivut ja sukkapuikot avas paikkoja, olin sit vuodelevossa useemman viikon.
keskimmäinen synty vk37+3 kun olin saanut peräti viikon elää melkein normaalisti, makasin pääasiassa vk22-36. kolmosesta makoilin vk 29-35, syntyi vk 38+6
Voi itku sentään :( Oliko sulla lapset hoidossa, kun mulla on välillä niin tukalaa ja koitan nyt kovasti jaksaa esikoisen (1v6kk) perässä. huh hei


Mulla oli sillon kuukausi sitten lääkäri ja kohdun suu oli hiukka pehmentyny mut kiinni ja kaulaa 3cm. Sillon ei vielä ollut näitä supistuksia.
 

Yhteistyössä