Suurperheelliset Odottajat

Heippa pitkästä aikaa!:D

Täällä viikkoja jo 30+4 ja vaivaakin alkaa olla jo sen mukaisesti. Selkää jomottaa, tulee harjoitussupistuksia aika lailla ja välillä ihan kunnon polttelua.

Oliivitar mulla oli tasan 28 viikolla sf mitta 26 eli samoissa lukemissa kanssasi. Kohdunsuu kiinteä ja kiinni, pituus 3 cm. Näin on ollut mulla aina tähän aikaan. Sen jälkeen on alkanut supistelemaan enemmän, mutta en usko niiden paljon vaikuttaneen.

Tytölle pitäisi hankkia uusi sänky, ei meinaa luovuta pinnistä vauvalle, jos ei saa prinsessa sänkyä. Täytyy katsella netistä, josko prinsessakuvioitu sänky löytyisi.:cool:

Mulla vauvat olleet aina 4-kilon paikkeilla, joko hieman alle tai yli. Sf mittaukseen vaikuttaa paljon sen missä asennossa vauva on, ennen kuin kääntyy täydellisesti raivotarjontaan.

MLM ihanaa että vauva-arki on lähtenyt hyvin rullaamaan!:D

Liljan äippä
 
Onko kenenkään perheessä ollut kihomatotartuntaa? eilen tein tuttavuutta vauvan pepussa tähän ilkiöön ja nyt kauhusta kankeana tyhjennän asuntoa :x Mies jo ehdotti että sytytetään pihalle rovio ja sinne kaikki sohvasta alkaen... kammottavaa :$
 
HotMilk,ei huolta,ei ole niin kamalaa miltä aluksi tuntuu:hug:Onneksi on nyt talvi,petivaatteet pakkaseen ulos 4h ja vaatteet pesuun.Verhoja ja mattoja ei tarvii pestä tai käsitellä,madot ei elä kovin pitkään.
Kannattaa tosiaan uusia 2 viikon kuluttua kuuri,varmistaa ettei yhtään jää eloon ja ainakin viikon ajan joka aamu lasten alushousut/yöpuvut pesuun.Ja hyvä käsihygienia ja kynnet mahd lyhyiksi!

Tsemppiä!
 
Kannattaa pyytää lääkäriltä vermox resepti, joka on tehokkaampi ja edullisempi lääke! Pyrvin on kallis ja hirveät tablettimäärät joutuu ottamaan! Meillä poika saa aina tartunnan kerhosta. Ensin kokeiltiin pyrviniä, mutta sitten aloin jo hermostua kun rahaa paloi, ja koko ajan tulivat takaisin. Lääkäri määräsi vermoxia, mutta on ollut tehokas, eikä ole syksyn jälkeen uusinut. Lääkärit ovat hieman nihkeitä kirjoittamaan vermox reseptiä, koska sillä ei ollut jotain hyväksyntää Suomessa, mutta kun pysyy tarpeeksi kovana niin kirjoittavat kyllä!;)
 
Moro tosi pitkästä aikaa! Mä olen jotenkin niin jämähtänyt tonne fb:hen ettei ole tullut käytyä täällä ollenkaan :ashamed: MLM oli saanut jo vauvansa, oikein paljon onnea!! Jos siis tällä vielä käyt, taisit tuossa jo kirjoittaakin ettet enää käy. Ja uusiakin oli ilmaantunut, tervetuloa vaan =)

Täällä menossa rv 32+0, ja olo alkaa olla aika tukala. Viikon verran on nyt supistellut aika paljon, ja kävin lääkärissäkin jossa todettiin että kohdunsuu oli ihan pehmeä ja lyhentynyt, sekä sormelle auki. Katsoin vanhoista korteista, että noista "mitoista" on mennyt yleensä kaksi viikkoa synnytykseen... Hui! Ei kyllä ihan vielä tarvis tulla. No, pitää nyt yrittää ottaa iisisti, tosin tänään se ei toteutunut ollenkaan, kun oltiin kiertelemässä Ikeassa monta tuntia :LOL:

Mukavaa uuden vuoden alkua vielä kaikille!

Terkuin Lyytinen
 
kiitos tsempeistä, kyllä niitä on tarvittu. En tiedä kuinka neuroottinen olen, mutta oletteko te vaihtaneet kaikille lakanat joka päivä lääkkeen oton jälkeen, ja kuinka monena päivänä? entä oletteko kuuranneen myös suihku- ja saunatilat? meillä nyt koko talo imuroitu, pesty. Lasten lelut viety karanteeniin, ainoastaan muutaman pestyn lelun jätin.

Lääkkeistä: muut syö Vermoxia, mutta minä ja kuopus ei niitä saatu vaan meillä Pyrvin. Monenako päivänä lääkkeen jälkeen matoja vielä näkyy?

Olen kyllä niin järkyttynyt ja kauhuissani, toistuuko tämä tai saadaanko kaikki pois. Otamme kyllä uusinta satsin lääkettä 10 pv päästä ja luulen että itselleni ja kuopukselle uusin koko homman vielä kolmen viikon kuluttuakin. Pyrvinhän ei käsittääkseni tapa matoja vaan lamaannuttaa ne, ja siitä syystä kuopuksen vaipassa näkyi joitakin hoippuvia öklötyksiä, omia tuotoksia ei onneksi niin tarkasti näe pöntön perälle :$

anteeksi matojutut, mä lähden takaisin siivoamaan. Suurin osa petivaatteista on ollut pakkasessa jo eilispäivästä asti... jos niissä ei enää mitään eläisi : /
 
Just siksi että ne madot on aika sitkeitä sissejä,on tosi tarkeä uusia toi kuuri sen 2 viikon kuluttua ja koko perheelle!Kuopuksellasi on hyvä se kun varmasti vaippa ja sitä vaihtaa usein,mutta muilla myös se aamuinen pikkuhousujen vaihto olis tosi tärkeä.Niin saadaan viimeisimmätkin madot ja munat karkoitettua.Näin mulle lääkäri neuvoi,kun meillä eräänä talvena oli riesana.Mä sain matoja itsekin ja tietenkin odotin ja pyrvin ei meinannut mulla tehota ollenkaan.Kuulemma ei raskaana olevalla helposti tehoakkaan,lääkäri kertoi monta esimerkkiä: /Että muista tosiaan itse pestä käsiä ahkeraan joka vaipan vahdon jälkeen ja pitää kynnet lyhkäisinä,vaikkei oireita oliskaan!Ja mä kanssa sillo ekalla kerralla pelästyin totisesti ja desinfioin koko talon maasta kattoon,mutta oon nyt ymmärtänyt ettei siitä ollut suurta apua vaan nä pienet hygienia lisäkykset on paljon tehokkampia.Matoissa sohvissa ja vehoissa tosiaan madot ei kauaa kestä!
Tsemppiä edelleen!!!!:hug:
 
lily, muistatko miten otit silloin itse tuota pyrviniä? en ole varma olisinko itse tartunnan saannut mutta onhan näitä kakkapyllyjä pesty joten epätodenäköisempää olisi etten olisi saanut. Pikkareita on aamuisin heti sängystä suoraan vaihdettu ja peput pesty jokainen. Käsidesi on käytössä.
Sitä mietin että nämä madot jotka nyt tapettu lääkkeellä ovat ehtineet munia ja niistä kuoriutuu uusia matoja, ehtiikö ne uudetkin munia ennen sen seuraavan lääkkeen ottoa? Eli onko tämä loppumaton kierre? :'(
 
Madot ei elä suoliston ulkopuolella,munat säilyy ja ne munat on yleensä just aamulla alushousissa(kun ovat yöllä munineet ja se just aiheuttaa kutinan peppureiän tuntumassa) ja sillä housujen ahkeralla vaihdolla saat torjuttua ne mitkä lääke ei oo tappanut.Aiemmin kuin 2 viikon kuluttua ei kannata lääkitä,siitä ei oo hyötyä.Mä otin pyrviniä ihan normaalisti painon mukaan,uusin 2 vkon kuluttua ja sitten jouduin ottaa uusiksi taas 2 viikon ja seuraavan 2 viikon kuluttua:|Vasta sitten talttuivat.
Mutta kyllä te niistä pääsette eroon ihan varmasti!:hug:Mut jos oikeen haluat varmistaa asian,heitä muutamana aamuna vielä lakanat ja patjat pakkaseen,niin varmasti kuolevat!
 
Meillä oli tänään rakenneultra. Vauva oli niin ihana, täydellinen joka rakenteelta. Kuvia saatiin monta kappaletta mukaan.
Mutta suurtakin suurempi yllätys koettiin kun paljastui että meille on tulossa POIKA :heart: Tässä sitä on ihmettelemistä...
 
Onnea HotMilk,mulla oli jotenkin sellainen aavistus että teille tulee poika nyt:heart::DEn tiedä miksi,ehkä kun tuntuu että poikia tulee nyt muutenkin paljon,mun lähipiirissä kaikki odottajat saavat pojat ja kun näitä pinoja lukee,on aika poikavoittoista...

Bytheway,meiltäkin löyty matoja,yyh!
 
Kiitos onnitteluista, olo aika epätodellinen, mutta kait siihen luottaa voi mitä luvattiin. saatiin mukaan oikein todiste "kalleuksista", olimme kait niin epäuskoisen oloisia :D
No pääseepähän luvalla shoppailemaan, koko vaatekaappi taitaa mennä uusiksi.
Oliivitar, meillä kaikki lapset siis tyttöjä - siitä johtuen suuri hämmästys! Elämä on siis yllätyksiä täynnä :)

Lily - ei ole totta, matoja :( mä täällä jatkan lakanoiden päivittäistä vaihtoa ja pesua, peitot ja tyynyt aamusta ulkona. En tiedä onko jo neuroottista, mutta kait jatkan sihen seuraavaan lääkkeeseen asti samalla tyylillä. Kädet vaan on ihan verillä kamalasta pesemisestä. 12-v on aika tympääntynyt kun tarkkailen mihin likaiset vaatteet kulkeutuu, onko kädet pesty ja onko sänky aamuisin imuroituna :|
Tsemppiä teillekin, ei oo kivaa.
 
En löytänyt omaa nimimerkkiäni odottavien listasta..sniif! La siis 25.5.12 ja kuudes raskaus,viidettä odotan ja kaikki tähän asti poikia,poika lupaus edelleen. (esikkomme kuoli kohtuun rv 41..2003)
Taysiin menen synnyttämään.
Muut lapset on syntyneet 04,06,08 ja 10. :)

Lapset nimesi masukin Nestoriksi..sillä mennään kunnes toisin "todistetaan" eli nimetään. :heart:

neljän pojan mamma ja Nestori rv 22+2
 
Lily - ei ole totta, matoja :( mä täällä jatkan lakanoiden päivittäistä vaihtoa ja pesua, peitot ja tyynyt aamusta ulkona. En tiedä onko jo neuroottista, mutta kait jatkan sihen seuraavaan lääkkeeseen asti samalla tyylillä. Kädet vaan on ihan verillä kamalasta pesemisestä. 12-v on aika tympääntynyt kun tarkkailen mihin likaiset vaatteet kulkeutuu, onko kädet pesty ja onko sänky aamuisin imuroituna :|
Tsemppiä teillekin, ei oo kivaa.
Kiitos!
Mä varmaan taas sitten oon turhankin lunki asian suhteen.Oon nyt kaikkien vuodevaatteet pessyt ja patjat ja peitot pakkasessa,pikkuhousuja ja yöpukuja pesen ja vaihdatan päivittäin ja tietty oon imuroinut ja pessyt lattiat ja pehmot myös olleet pakkasessa.Käsienpesuun kiinnittänyt enempi huomiota.Mutta pesen lakanat uudelleen vasta sitten kun lääke uusitaan enkä niin kamalasti muuta nyt tässä välin tee kuin ne pikkarit vaihdatan ja käsiä pestään.

Mä vaan muistan miten ekan kerran meillä näitä inhotuksia oli ja mä pyykkäsin ja pyykkäsin ja kannoin lähes koko talon ulos,ja silti ne ei meinannut lähteä,ni tuntuu turhalta tehdä niin kova homma.Mä luotan että näillä millä nyt mennään,madot talttuu ja tosiaan lääke uusitaan sitte 2 viikon kuluttua.

Yksi mitä en ymmärrä on,miksi nää madot tulee tälle meidän seiskalle joka kaiken lisäksi kotihoidossa?????Viimeksikin oli hällä ja muilla en oo havainnut,eikä ole oirehtineetkaan!On toki aika pieni vielä,3v,ja sormet usein menee suuhun,mutta silti ihmettelen mistä ne saa....

Tervetuloa uudet!
 
Oltiin taas toisella sivulla... onko kaikki luopuneet jo kirjoittelemasta tänne?

Kaunis ja kirpeä pakkasilma - mietin laittaisiko 1v ulos nukkumaan?
Omassa masussa tuntuu jo kipakoita potkuja, ja kuinka ollakaan eniten yöaikaan.

Olo vielä mitä mainioin, paitsi pää meinata hajota tähän matorumbaan tai siis lähinnä siivouksen määrään. Lily - millaisen siivouksen olet tehnyt toisen lääkkeen oton jälkeen? Meillä nielastiin tänään toiset tabl. ja nyt mietin kuinka supersiivouksen tekisin huomenna??

HotMilk ja yllätyspoika 22+3
 
HotMilk,mä oon yleensä silloin pessyt yöpuvut,pessyt vuodevaatteet ja vienyt patjat ja peitot pakkaseen(jos mahd.)ja imuroinut sekä pyyhkinyt lattia märällä.En sen enempää=)

Meillä nuorin 39,5 asteen kuumeessa ja oon ollut koko päivän sylinä.Nyt sain nukkumaan isosiskon huoneeseen,vaunuihin huijaamalla,kun on niin tottunut ulkona nukkumiseen,ettei päivällä nuku sängyssä.

Vatsa kasvaa vatsa kasvaa ja pinna lyhenee:whistle:

Huomenna 26 vkoa täys.

Lily:wave:
 
voi pientä potilasta :'( , toivottavasti tauti pian helpottaa.

Mähän olen pyykännyt yöpuvut ja päivän vaatteet, petivaatteet joka päivä eli varmaan teen sitten samalla syteemillä. Koskahan tän vois lopettaa? Vai jääköhän tää siivousmania päälle?
 

Yhteistyössä