suurperhekuumeilijat tammi-helmikuussa 2012

Moikkelis moi! Listaa oon päivittelemässä taas! Ulkonäkö siinä vähän muuttui, toivottavasti ei ketään haittaa? Nyt siinä näkyy monettako lasta kukanenkin kuumeilee :)
Tervetuloa mukaan crocus, tokihan tänne mahtuu mukaan! Hienoa että meitä suurperhekuumeilijoita löytyy ja saa jakaa ajatuksia muiden samanlaisten ihmisten kanssa =)
Äiti88 sulla ja mulla on jokseenkin samanlaiset tilanteet, molemmat kuumeillaan neljättä ja pienet vauvat, ja ollaan aikas samanikäsiiki... =) hienoa et miehesi suhtautuu asiaan noin..meilläki joutu hetken lämmitteleen mut johan se siitä on lämmennyt..
Miten teillä muilla onko miestä joutunut paljon suostutella uuteen vauvaan? Ja kuinka paljon teillä yleensäkki on isä mukana lasten- ja kodinhoidossa?
suurperheellistä vielä huhuilen.. jännittää joko testiin on kaksi viivaa piirtynyt?:D
 
Moikka!

Kiitos IkuinenKuumeilija! Ite olen tosiaan aina haaveillut viidestä lapsesta, jo ennen naimisiin menoa ja tämän kyllä ukkokultani tietääkin! :)
Mulla on tänään kp22/29-75, voit sen tietty lisätä tuonne jos haluat, yk:sta en osaa sanoa mitään mitä se vois olla.

Se vaan tässä on ku oon niin huonosti raskautuvaa mallia että nuo ikäerot on valtavat kaikkien välillä, ei siis oo kaveria kenellekkään kenestäkään, jospa sitten aikuisena. Ja se että meidän esikko täyttää jo ens ma 17v niin huhhuh ku se on jo iso mies sitte jos mää vielä raskautuisin..
Kahelle nuorimmaiselle me haluttiin niin lyhyt ikäero ku mahollista ja niin noilla on ikäeroa 3v3kk ja nyt meidän kuopus on 1v2kk.
Mun siskon ei pitäny koskaan saada luomuvauvoja, esikko niillä just täytti 7v mutta niin tuo oottaa viidettään jo yli puolen välin, edelliset saatiin yhtaikaa..mää en päässy tähän kyytiin mukaan!

Synnytyksistä juttelitta. Mua ne ei oo pelottanut, tietty loppumetreillä hirvitys nousee pintaan mutta mua on siunattu nopeilla synnytyksillä niin kaippa se siitä johtuu, mutta sitte huono puoli siinä on että kaikki on synnytetty luomuna ja paikatki siinä kiireessä tahtoo repeillä rytinällä ku tullaan.
Tuo kuopuksen synnytys kesti 35min, hyvä että saliin ehin...nyt me muutettiin viime kesänä takaisin kotiseudulle ja täällä tuo matka synnärille tuplaantu mutta ei välttämättä ajassa kuitenkaan, vähän kyllä sais sitte jännätä miten ehtii...nyt synnytys alko ku veet meni ja sitä ennen ei supparin supparia pariin päivään ja supparit alkoki vasta autossa 15min ennen syntymää, niin ei siinä sitte voi ennakoida mitenkään...Noh tämä tästä aiheesta tällä kertaa, näköjään innostuin sitte tarkemmin selostamaan!

Nyt lounasta laittamaan tälle poppoolle, täällä onki kaikki sairaana ukkokultaa lukuunottamatta joka onki kaks seuraavaa viikkoa reissussa tuolla Euroopassa.

Kipakkaa pakkaspäivää...meillä on taas yli 20..
 
täällä ei oo pakkasta ko 7 astetta!

IKUINENKUUMEILIJA: katsoin ihan samaa että on aika samanlaiset tilanteet:) mielenkiinnosta kysyisin että minkä ikäinen sun miehes on? Mun mies on 25v ja on sitä mieltä vähän väliä että ei nyt vielä kun ei muutkaan... siis mulla on kyllä PALJON äiti-kavereita(tosin monet vanhempia) mutta hänen kavereistaan ei monella ole lapsia tai jos niin vasta vauvoja! ja minä sitte ihmettelen et miks pitää muita oottaa:LOL:

muakaan ei synnytykset ole pelottaneet, tosin on ollut TODELLA helppoja ja viimeinen syntyi veteen se oli kyllä ihana kokemus!

ihanan kokoisia Perheitä teillä kyllä on :heart:
 
APUA APUA APUA Kertokaas nyt joku mulle et miks mulla tulee rusehtavaa vuotoa, aika paksua ja aika reilustikki.. Anteeksi tuo kuvailu :ashamed: mut mulla on nyt vasta kp18 niin eikai viel voi menotkaan alkaa :O et mikähän homma tää nyt oikeen on, onko kellään kokemusta???

Äiti88: mun mies on 27-vuotta ja meillä kans vähän sama homma ku teillä. miehen kavereilla suurimmiltaosin on maksimissaan se yks muksu, ja mun kaveripiiriin taas kuuluu paljon monen lapsen äitejä.. mut ei mun mies nyt niin kauheesti jarruttele, tai aina riippuu vähän millä päällä se sattuu olemaan. Mut kyl meille nyt se neljäs on toivottu tulevaksi ja mieskin siihen asiaan lämmennyt.

Meillä mies tykkää paljon touhuta lasten kanssa ja tekee kotitöitä siis ihan kaikkia kotitöitä tosi paljon.
 
Ai niin kysyitte miehen panoksesta...ööh..meillä mies on tehny yli 15v sellaista työtä että ei siinä hirveästi vapaata oo eli mää meillä teen 90% kotityöt ja hoidan lapset. Mies pyrkii olemaan lasten kans aina ku maholllista esim. käy niitten kans uimahallissa minne mää en kirveelläkään lähe!
Kotitöitä tekee miten millonki, on tarkempi ja tykkää enempi järjestyksestä joten sillon ku huomaa etten oo ehtiny pitämään huushollia tarpeeksi kontillaan niin tulee avuksi..viimestään.
Niin paljo ku mahollista touhutaan koko perhe yhdessä! On se sitte siivousta, pelaamista, elokuvien kattelua yms.

IK: (anteeksi ku lyhensin nickisi) Tuosta vuodosta kysyit...en nyt muista ootko käyttäny jotain hormonaalista ehkäisyä ennen tätä? Jos kierto ois vähän sekaisin sen jäljiltä...tai oiskohan se kuule kiinnitymisvuotoa tms. :)

Voi vitsit te ootta ihanan nuoria! :whistle: Mulla ku tuo 40v alkaa hiipimään vähän turhanki nopsaan niin johan alkaa hirvittämään...mun ukkokulta täyttää kohta 38v :O
 
Mullekin tulee ensimmäisenä mieleen kiinnittymisvuoto :)

Miehen panoksesta, niin meillä osallistuu mies ihan kivasti kotitöihin, joskus täytyy kyllä muistuttaa asiasta :LOL: Lasten kanssa touhuaa iltaisin ja viikonloppuisin :) ja koko perheen kanssa touhutaan myös paljon...

Suurperheellinen Oletkos jo testannut? :wave:

Mun mies on 34v ja itse olen 32v.
 
APUA APUA APUA Kertokaas nyt joku mulle et miks mulla tulee rusehtavaa vuotoa, aika paksua ja aika reilustikki.. Anteeksi tuo kuvailu :ashamed: mut mulla on nyt vasta kp18 niin eikai viel voi menotkaan alkaa :O et mikähän homma tää nyt oikeen on, onko kellään kokemusta???

Äiti88: mun mies on 27-vuotta ja meillä kans vähän sama homma ku teillä. miehen kavereilla suurimmiltaosin on maksimissaan se yks muksu, ja mun kaveripiiriin taas kuuluu paljon monen lapsen äitejä.. mut ei mun mies nyt niin kauheesti jarruttele, tai aina riippuu vähän millä päällä se sattuu olemaan. Mut kyl meille nyt se neljäs on toivottu tulevaksi ja mieskin siihen asiaan lämmennyt.

Meillä mies tykkää paljon touhuta lasten kanssa ja tekee kotitöitä siis ihan kaikkia kotitöitä tosi paljon.
Voisko olla välivuotoa? Mulla tulee välillä oviksen aikaan ja saattaa tulla ihan vertakin, ja sitten sitä ruskeeta paksua limaa (tsori).. Mulla tuli viimeksi sitä juuri noilla päivillä. Mulla johtuu kuulema kierukasta.
 
Heip!
Sängynpohjalla flunssassa olen ollut...
Toi lista on hyvä nyt.
Juu mulla kans nopeita luomuja synnytyksiä, mutta se ponnistusvaihe repii mut hajalle henkisesti, viimeks kesti minuutin...juu, se oli ikuisuus se minuutti.

Jaa työjaosta oli puhetta. Minä hoitelen yöheräämiset kun mies kumminkin aamulla töihin lähtee. Ja kotityöt jää pääasiassa mulle, mut tän sakin kanssa täytyy vähän kaikkien osallistua :)

Seurusteluaikana mies puhu 6sta lapsesta, mulla ei ollut mitään määrää ;)
Nyt se 6 on vähän venynyt...:LOL:
Meillä saa tulla niin monta kuin on tullakseen. :)

Ajattelin tossa kohta kun flunssa kaikilta hellittää, lopettaa yöimetystä. Se ei valitettavasti merkitse mulla samaa kuin menkat alkaa. Mulla pitää olla koko imetys loppu ennenkuin raskaudun :(
Oon niin kade niille jotka tulee raskaaksi vain näkemällä siippansa ;)

Mutta nyt täytyy taas keskittyä perheeseen välillä :)

Plussasia bongailkaa ahkerasti!!! Mä tulen sitten perässä :D
 
:wave:
Suurperheelliselle osanotot, koita jaksella!:hug:

Ootteko te muut jo plussanneet, en mä ihan heti halunnu tänne yksin jäädä kirjottelemaan ;););)

Onko näitä nyt 2 pinoa vai kuinka? Vai onko tämä jatke edelliselle?
Palataan:wave: tissitakiainen haluaa iltahörpyt....
 
Ihan aluksi Suurperheelliselle helaukset ja voimia :hug:
¨
Perustin tämän uuden listan koska itsekkin olin ensin tuossa toisessa mukana mutta siellä ei tuntunut olevan oikein enää eloa, aika vanha ketju näyttää olevan ja kuinkahan moni enää mukanakaan listalla olevista? siksi tein tuoreemman poinon uusiksi.

Kiitos teille jotka vastasitte kysymykseeni. Kyl se niin taitaa kuitenki olla et mun kroppa on ihan sekasi ja täti tuliki jo kylään. ainaki ihan menkoilta nää tuntuu ja nyt vuotaa todella runsaasti. Eli kp19 oliki sitte jo kp1... kai... en minä tiiä, voiko oikeesti tulla noin lyhyt kierto vai onko tää kuitenki vaan jotai välivuotoo vaikka tosi reippaasti vuotaa ja vähän menkkamaisia kipujaki on??? Mitä mieltä ootte???

Me ollaan lähdössä miehen kanssa viikonlopuksi reissuun joten voipi olla et en pääse päivitteleen ennen kuin su iltana seuraavan kerran. Päivitän omaan kohtaani nuo kp:t nyt sen mukaan et olettaisin et täti on kyläilemässä.
 
Suurperheelliselle kovasti haleja ja jaksuja! :hug: Keskenmenot on aina yhtä vaikeita henkisesti oli sitten viikkoja minkä verran tahansa..kokemusta niistä on, liikaakin..

IK: No olipas hassun lyhyt kierto..Mullakin on lyhimmillään ollu 20pv ja silloin ne heitteli välillä 20-100 että koitappas siinä sitte varautua tädin tuloon ku tuli miten saattuu..Toivotaan kuitenki että tää ois vaan yks kerta ja kierto tasaantuis seuraavalla kierrolla normiksi. Jos ei niin sitte kyllä ite kävisin gynellä tarkistamassa miksi kierto on noin lyhyt mutta yhen kierron perusteella en vielä menis :) Oih! Teillä on ihanan vkonloppu tiedossa, nauttikaa!!

Jokinorsu: Pikaista paranemista!! Meillä ollaan kans koko poppoo karseessa flunssassa. Isommat lapset oli alkuvkon pois koulustaki..

ON: kp25 ja menin sitte testaamaan ku noita testejä on muutama kaappiin ilmestyny ihan ku itestään :LOL: (myönnän olevani megatestaaja ja ku mammaksi.fi sivuilla sai testejä kaksinkertaisen määrän)
Noh sain testiin ihan ajan sisällä punertavan toisen viivan, haamu mutta ihan silmin nähtävä sellainen, ei mikään "vauvakuumeisen tihrustelu haamu / viivanpaikka". Nyt sitte jännätään onko oikea plussa vai liian aikasin testattu ja jos se tuosta vahvistuu niin loppuun asti silti saa jännätä että pikkuinen jaksaa loppuun saakka..Oireita ei juurikaan oo mitä nyt noita repäsyjä masussa, eilen olin kyllä extraväsyny...oiskohan se sitä vai tuota flunssaa...mene ja tiedä..
Voi ku saisin lokakuussa pienen nyytin syliin! Ja ukkokulta ihanan synttärilahjan ens viikolla ku vois hälle plussatestin vaikka sitte paketoida :)
Ei, pakko tulla maanpinnalle ettei liian aikasin riemuitse!

Ihanaa viikonloppua kaikille!
 
Heei!
Muutamat kuurit haeskeltu sakille ja itelle, jospa paraneminen alkaisi.
ikuinenkuumeilija
Mä en nyt muista, oliko sulla jotain ehkäsyä tätä ennen, mutta jos oli, voi kierto hakea paikkaansa jonku aikaa. Tai...Mulla on kaikista tullu vuotoa, ihan suht runsastakin. Menkoiksi niitä ei voi luulla, mut lähes kumminki, että testaileppa oisko käynyt kivat ;)

crocus76
Ihan mahtavalta kuulostaa!!! Toivottavasti on ja pysyy ja vahvistuu ja saatte pienen tuhisijan!!!
Onnea testauksille!! =)


ON
ei mitään :LOL:
Paitsi että oon yrittänyt laihduttaa (jokinorsu kun olen) ja motivaatio on sairastelun myötä totaalisesti REPSAHTANUT :ashamed:
Jees, mut palataan taas =)
 
Kiitos Jokinorsu! Kyllä se näyttäis vahvistuvan tuo viiva, vielä ei oo yhtä punainen ku kontrilliviiva mutta yhtä paksu on jo..katotaan miten tässä käy, kellekkään en oo vielä kertonu..
Mun pitäs kans laihuttaa ja paljon! :headwall: En ois uskonu että ees raskaudun näillä kiloilla...vähän pelottaa että jos ja toiv kun raskaus jatkuu loppuun asti niin millanen tynnyri sitä sitte on ku niitä raskauskiloja on joka kerta tullu 20kg, on ollu alkupaino ollu sitte mitä hyvänsä. Ja ei siinä mitään mutta ku mää en taho saada niitä kiloja sitte pois..10kg on tullu elopainoa lisää jokaisesta lapsesta eli painan 40kg enemmän ku ennen ku esikko ilmoitti tulostaa :stick:

Missäs kaikki luuraa? Tulkaahan linjoille :)
 
Moikkamoooiii:wave:

Täällä ollaan taas, reissusta suoriuduttu! Oli kyl mahtava ja rentouttava viikonloppu miehen kans kaksin :heart:
Kiitos ku ootte vastaillu ja kertoneet omista kokemuksistanne tuohon mun ihme vuotoon liittyen. Joku oli kysynytki et oliko mulla jotai ehkäsyä ennen yrityksen aloittamista, mut ei ollu.. tai siis tän viime synnytyksen jälkeen ei ole ollu mitään. Mä en nyt tiiä yhtään missä tää mun kierto menee, mulla on nyt siis joko kp7 tai kp 25 riippuen siitä oliko nuo menkat vai ei.. todella ihmeelliset kyl oli jos oli eli kp 18-20 vuosin reilusti ja sit loppu kuin seinään.. yleensä mul menkat kestää 7 päivää ja loppua kohden niukentuu joten oon nyt ihan ihmeessä. nyt siis ei ole enää mitään vuotoa ollu moneen päivään. mitä ootte mieltä, pitäiskö varmuudeks hakee r-testi vai ootella kaikessa rauhassa mitä tapahtuu... tai no jaa minäkö muka rauhassa :D pahaa oloo ja väsymystä on ollu mut se nyt voi johtua ihan täysin muustaki joten raskauteen en itse kyllä usko yhtään..

Crocukselle tuhannesti onnea, aivan itku pääsi ku luin sun plussasta ihanaa :hug: laitankin plussaneille oman kohdan!!
 
Oikein ihanaa Ystävänpäivää teille kaikille!!

Kiitos IK! On kyllä ihme kierto sulla..pääasia tietty on ettei koko ajan vuoda! Toivotaan että kierto tasaantuis nyt ja pääsisit kunnon yrityksen makuun! Teillä kuulosti olevan ihana viikonloppu! Mää en ees muista millon ois oltu ukkokullan kans kahden..oiskohan ollu 10v hääpäivä ja siitä on jo yli 7v! Me ollaan siis oltu kohta 18v naimisissa...hui! Pitäs varmaan järkätä semmonen ennen uuden vauvan syntymää ku sitte ei taas ihan heti voi minnekkään lähteä..

Kerroin eilen ukkokullalle plussasta, melkonen ylläri hälle lopulta oli :LOL: niinku mullekin, en muista ihan heti näin äkkiä raskautuneeni..

Täytynee mennä ruokkimaan katrasta..
 
:wave:

ikuinenkuumeilija

Jos ne menkat oli susta oudot, ei paljon maksa testata varmuudenvuoksi. Mulla ainakin mielenrauha säilyy jos epäilen ja testaan. Saa huoletta syödä buranaa.
Ja tosiaan kun kuulun siihen urbaanilegendalahkoon jolle tulee menkat vaikka olis raskaana :D

crocus76

Upeeta!! Onnea plussasta! :)
Mulla kans on niitä kiloja ja kun on aineenvaihduntasairauksia, ei tahdo päästä eroonkaan.
Näillä kiloilla raskausaikana ei tule kuin se 16kg, mut jos on ns normipainossa, heti +30kg vaikka mitä söis.

Hyvää ystävänpäivää :)
Mulla on ystis jokapäivä :)
Samoin kuin äitien ja isien päivä :)

Palataan, olen vähä huono nettiaddikti, kun nytkin oli kone kiinni 2pv :D
:wave:
 
Heip.. Painosta ollut puhetta. Mulla on ylipainoa kanssa. Nyt oon saanu 5kg pois ja toiveissa saada ainakin se 5 pois ja pian.. Kehtaan sitte neuvolaan mennä..

Mutta sitten aika JÄNNÄ juttu, mä oon niin vauvakuumeessa, että mun menkat on 5pv myöhässä, mua kuvottaa ja palelee..mitä ihmettä. Siis raskaana mä en periaatteessa voi olla, mullahan on kierukka (vielä toistaseks), mutta olot on kuin raskaana. Mikähän valeraskaus mulla on...

Onnea viivoista crocukselle <3
 
Heipsistä.. hiljaista täällä on, missä te ootte???? :O
Tein eilen r-testin ja negahan se oli.. inhottavaa nyt tän kierron kans ku ei tiiä yhtään missä mennään.. mulla on koko ajan tosiaan kauhee väsy ja paha olo ja poskia kuumottaa jatkuvasti..raskaana en kuitenkaan oo niinku r-testi kertoi, mitähän täs oikeen tapahtuu :ashamed:
Miten muuten suurperheellinen voi? Entäs crocus? Joko sulla on raskausoireita ilmennyt, jos on niin kerro toki millaisia!! Mites teillä muilla menee?
 
Öin hetkinä..

Kiitos onnitteluista kaikille! Niitä on kyllä aivan ihana lukea, mieltä lämmittää..

Jokinorsu: Saako kysyä millasia aineenvaihdunnan sairauksia sulla on? Mulla on tutkittu tuota vajista mutta toistaiseksi pysyny ok, vaikkakin erik.lekuri oli sitä mieltä että vajikseen tulee jossain vaiheessa menemään...

IK: Sullahan hormoonit tekee tepposiaan! Kurja tuo nega : / Toivottavasti se äkkiä plussaksi muuttuis!
en tiiä onko mitä oireita...juilii kamalasti masussa ja vessassa ravaan jatkuvasti vaan tarkistaen ettei tätipahanen vaan oo tullu...Tyypillistä runsasta valkkarivuotoa ei oo tullu, sahara tuo alapää, sehän tässä pelottaa..Pahoinvointia hetkittäin on, mutta närästystä enempi..Testit näyttää vahvaa plussaa joten katotaan nyt, pitäkää kovasti peukkuja että pikkuinen pysyy matkassa!

Toivoliini: Ootkos testannu? Eihän mikään taida ihan 100% ehkäisy olla :)

Tosiaan Suurperheellisen kuulumisia kans huhuilen...hurjan paljon jaksuja vielä laittelen!

Nyt yöpuulle!
 
Ikuinenkuumeilija: Kierukka lähtee ens kuussa, kutkuttavaa. Pitäis varailla aikaa gynelle.

Crocus76: En ole testanu, kun menkat alkoi eilen varsin vuolaana. seuraavien menkkojen jälkeen kierukka pois. Lähenee lähenee.

Mulla on tullut yks ikävä harmi riesakseni, mä oon jo vissii valmiiks niin hormooneissa, et mua on alkanu kauheesti pelottaa, että saan vammasen lapsen. Siis tää pelko kai kumpuaa mun iästä, en tiedä.. Mä nään joka paikassa down lapsia ja erehdyin lukemaan täält plussaltakin sellasta niskaturvotusketjua..ja ja ja ja.. Mun pitäis kai vaan päästä täst ajatuksesta eroon. Tottakai mä tiedän, että lapsella voi olla mitä vaan ja toki se pitää tiedostaa.. mutta tää ajatus pyörii mun päässä liikaa. Ihan kummallista ja jotenki pelottavaa.

Että sellasta tänne:whistle:
 
Viimeksi muokattu:
:wave: Heip taas

Flunssasta suoriuduin, niin mahatauti tuli :kieh:
Josko taudit nyt pysyis loitolla vähänaikaa!!
crokus76
Mulla on kilpparivajis ollut jo 12 vuotta. Sen lisäks on 2diabetas, keliakia, psori.
Ihan liikaa mun mielestä yhdelle ihmiselle. :|
Sitä annosta joutuu aina raskausaikana nostaan, että kantsii neuvolasta kysellä josko pääsis kontrolliin, jos sulla on kerran rajoilla.

Toivoliini
Ymmärrän tuskasi, meillä on suvussa periytyviä sairauksia ja vammoja.
Mutta itse, siis älköön kukaan ottako itteensä tämä on puhtaasti oma mielipiteeni,
en koskaan ole seuloissa käynyt ja jos käyn jatkossa, mikään ei horjuta päätöstä ottaa vammainen lapsi vastaan.
Tiedän ja tunnen monia down lapsia ja kutsun heitä aurinkolapsiksi, niin ihania ja valoisia ihmisiä saa hakea!
Minulle on lapsi kuin lapsi tervetullut ja rakas. Monesti vammaiset lapset antavat enemmän kuin uskoisikaan.

Ikuinenkuumeilija
No ompa kummat menkat...
Mullaki ovis aikaan pientä tuhrua voi tulla, mut vaan tuhrua.
En nyt ole sata varma, mut voisko ovuloimaton kierto olla niukempi? Vai oliko se vaan pidempi...
No, mut elät niin kuin olis ollu joko ovis tai menkat :D

Mulla ei ole taaskaan mitään kerrottavaa omasta yrityksestä :D
...tai, on meillä harjottelut tietty käynnissä, että sit osataan tosipaikan tullen :LOL:

Joten, paljon plussia teille ja vointeja :wave:
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä