¤¤¤SUURPERHEKUUMEILIJAT¤¤¤

Höh :( No jos seuraavalla kierrolla Ilo81:sellä :D

Täällä käytiin tänään nuorimman pojun kans mallikansiokuvauksissa jotka sujuivat ihan hyvin,tosin siel oli meidän poikaa vanhempi tyttö samaan aikaan kuvattavanan joka ei sit enää suostunutkaan ilman meidän poikaa mennä kuvattavaksi :) tuli kyllä hyviä kuvia heistä yhdessä niinku erikseenkin ja oli siel aivan ihana vastasyntynytkin oiskohan ollu 1-2 viikon ikänen vaavi oli kyllä aivan ihana <3
 
Glow
hei,
kuuluisinkohan minäkin tänne ;)
uskallan nyt varovasti kurkkia tänne.
jotenkin tuo "kuume" nousussa tai jotain.
En ole mikään "ihmeisiin" uskova tms. mutta miksi ihmeessä mulla on semmoinen tunne että meidän perheeseen kuuluu vielä neljäs lapsi? se tuntuu suurelta vaikka itse olen nelilapsisesta perheestä eikä se mielestäni ollut suurperhe. suurperhe on mun mittakaavassa ehkäpä yli 5 lapsinen perhe.
Niin, mulla oli tuossa puoli vuotta sitten aika kova kokemus...eikä se jätä rauhaan.... Raskauteen liittyen.
Raskaana en juuri nyt ole, mutta mitäpä jos... ;)
olin hyvinkin sitämieltä että meidän lapsiluku on nyt täynnä koska kädet on ihan täys 1v ja 2v torhelojenkanssa (plus koululainen)
Näin jo unta raskaustestistä
 
Glow
Glow Tervetuloa mukaan!!!Jos haluat jotain tietoja etusivulle niin laita tulemaan joko tekstiin ne tiedot mitkä sinne haluat tai yv:nä voit laittaa myös :)
taaperotx5 me on taidettu olla joskus samassa odotus pinossa? muistan sut jostakin...
harvemmin ehtii palstalle. mutta joo, tulen aina välillä kurkkimaan.

Mulla tulee mittariin 29v tänä syksynä niin se laitettakoon ikään ja lapsia on 3. Pojat vm 2003, 2009 ja 2010
Ja nyt tosiaan vahvasti mielessä/haaveina uusi raskaus ;)
jos tota miestä vähän sulattelis jotenkii asialle... lähinnä hän pelkää mun jaksamista.
Varsinkin viimesin raskaus oli aika vaikea loppua kohden. Oli verenvuotoa. Sairaalassa oloa. Taaperoinen 1v kotona.... Noh kaikesta on selvitty :)
 
Glow
ja mulla on semmoinen juttu.... mä en kehtaa kellekään kaverille/sukulaiselle tunnustaa että mä haluaisin taas olla raskaana... että mulla on vahva tunne että yksi vauva saa tulla vielä :) Eihän toisten mielipiteiden pitäis antaa vaikuttaa mutta, noh, te tiedätte. Kun nämä kaksi taaperoa tuli tosiaan vuoden ikäerolla, oli jo silloin kommentti "ai taas".
Isohko perhe on mun mielestä ihan normaali ja ihana asia. Lapset on ihania.
Moni varmaan näkee asian niin että mulla on ollut rankkaa, vaikea raskaus ja taapero+itkuinen vauva ja lisänä koululainen jolle ei aina tunnu aika riittävän. Omasta ajasta puhumattakaan. Mutta kaiken kaikkiaan, mä jaksan, rakastan mun ihania lapsia ja miestä. Tämä on meidän elämää :)
Meillä tosiaan ei ollut mikään ruusuinen "vauva aika" kuopuksella. Nyt vasta 1v3kk iässä selvisi maito ja muna-allergiat + atooppisen ihon takia olemme viettäneet unettomia öitä ja itkuisia päiviä.
Mua harmittaa että lapsi parka kärsi vuoden verran vaivoista ennenkuin selvisi nämä allergiat. Nyt juuri on saatu lääkitys+rasvat kohdilleen ja nyt on takana 2 nukuttua yötä!! :) hih
 
  • Tykkää
Reactions: maximillianna
taaperotx5 me on taidettu olla joskus samassa odotus pinossa? muistan sut jostakin...
harvemmin ehtii palstalle. mutta joo, tulen aina välillä kurkkimaan.

Mulla tulee mittariin 29v tänä syksynä niin se laitettakoon ikään ja lapsia on 3. Pojat vm 2003, 2009 ja 2010
Ja nyt tosiaan vahvasti mielessä/haaveina uusi raskaus ;)
jos tota miestä vähän sulattelis jotenkii asialle... lähinnä hän pelkää mun jaksamista.
Varsinkin viimesin raskaus oli aika vaikea loppua kohden. Oli verenvuotoa. Sairaalassa oloa. Taaperoinen 1v kotona.... Noh kaikesta on selvitty :)
Juu oltiin hetken siinä Helmikuisten 2009 pinossa josta tipahdin alussa jo pois...lisäilen nyt nuo sun tiedot listaan
 
Voi ei..nyt huomaan kirjoittavani jo tännekkin..en kyllä tiedä olenko suurperheestä haaveileva, neljättä meillä "vasta" kuumeillaan ( mutta koska olen ikuinen vauvakuumeilija, voin nähdä itseni jo kuumeilemassa viidettä..kuudetta..loppuuko vauvakuume koskaan? :confused:) ja sen neljännenkin ajankohta on vasta ehkä ensi vuonna..( jos emme jänistä..) Haluaisimme vielä sen neljännen, mutta oma jaksaminen ja kaikki käytännön järjestelyt huolettaa ja stressaa. Itsellä on aikaisemmat raskaudet olleet henkisesti raskaita ja luonteeltani olen muutenkin stressaaja, niin mites kaikki hoituu suurperheissä? Kertokaa kokemuksia, ihan asumisjärjestelyitä myöten?

Huoh, on tää kyllä. Kakkosen jälkeen olin varma että lapsiluku on täynnä. :whistle:
 
Onnea Herkkismarkkis ja tervetuloa NaNaJ:heart:

Kyselit suurperheen arjesta. Jospa lyhykäisesti omastamme sitten vaikka kerron:D Meillä on siis viisi lasta, nuorin puolitoista ja vanhin täytti juuri 8-v. Olen ollut enemmän ja vähemmän kotosalla esikoisen syntymästä asti, mutta työni liikunnan parissa on upeaa juuri siksikin, että koko ajan olen pystynyt olemaan myös työelämässä. Viime tammikuusta asti niinkin paljon, että kaikki lapset olivat tarhassa, esikoinen ekalla. Syksy vähän avoin kyllä vielä siltä osin. Asumme rivitalon päätyhuoneistossa. Neliöitä tässä noin 120, mutta mahtava pohjaratkaisu niin, että alakerrassa on kolme makuuhuonetta, vessa ja kodinhoitotila, yläkerrassa kylpyhuone/vessa/sauna, isohko olohuone, tilava keittiö, iso makuuhuone ja eteishalli. En kaipaa edes omakotitaloa ja mahdumme tähän toistaiseksi vallan hienosti. Rahassa emme kylve, mutta kaikki tarpeellinen on pystytty hankkimaan ja ihan mukavasti elellään. Autona meillä on Wolkkarin Maxi Caddy Life, 7-paikkainen, takakontillinen diesel. Olen aikaa sitten lopettanut harmittelemisen muiden mielipiteistä ja ylpeästi vien katraani vaikkapa ravintolaan syömään:popcorn: Emme juurikaan matkustele ulkomaille, mutta kotimaassa kylläkin. Kuulumme RCI:hin ja sen vuoksi lomailemmekin aina isoissa tilavissa mökeissä, kaikki mukavuudet pesukoneita ja kuivausrumpuja myöten. En valita:DMuuten sellaisiin ei olisi varaa. Minä hoidan aika pitkälti kaiken lapsiin liittyvän neuvoloista, harrastuksista ja vaatetuksista lähtien. Toki toivoisin mieheltä joskus enemmän tässä suhteessa, mutta näin kaikki ainakin TOIMII:whistle:. Joskus väsyttää koko arki, mutta nykyisin harvemmin. Tykkään elämästämme ja toivoisin vielä kuudettakin.....toki minuakin moni asia siinä arveluttaa. En kiellä.

Ihanaa Heinäkuuta ihanaiset:hug:
 
  • Tykkää
Reactions: maximillianna
Meillä on neljä lasta, kaks tyttöä ja kaks poikaa. Nuorin on nyt 1 v ja nukkuu vielä pinnasängyssä ja muilla on omat huoneet. Todennäköisesti pojat tulevat oleman samassa huoneessa jatkossa. Kotina meillä on 120 neliöinen omakotitalo ja autona grand voyager. Meillä on vielä kaksi koiraa (toinen +80 kg) niin auto alkaa olemaan pikkuisen ahdas.
Arki on ihan samanlaista kuin muissakin perheissä. Pyykinpesua, tiskikoneen pyöritystä, imurointia ym. Kaupassa saa käydä kolme kertaa viikossa.
Mekään emme matkustele, jo koirien, takia ulkomailla. Mökki meillä on ja sukulaisissa käydään kesällä.
En koe että elämä neljän (8-1 v) kanssa on hankalaa taikka raskasta. Joskus väsyttää arki mutta niin se olisi jos lapsia olisi esim yksi. Mies sanoi eilen että ei pistäisi pahitteeksi vaikka niitä olisi kuusi :p:whistle: Sukulaisethan noita päivittelee ja naapurit... Mutta antaa päivitellä ihan rauhassa!!!
 
RCI toimii aika monella eri tavalla. Mutta meille se paras on ollut se, että ostimme noin 5 vuotta sitten itsellemme "lomaviikon". Viikko on heinäkuussa ja "osake" Espanjassa, joten koskaan emme ole sitä koskaan hyväksi käyttäneet. MUTTA periaatteessa ei tarvitse koskaan siinä "omassa" viikko-osakkeessa lomaillakkaan, koska tuolla meidän viikolla saa tietyn määrän pisteitä vuodessa. Sanottakoon vaikka että 36 000 pistettä ja joka vuosi meille tulee kirja kotiin kaikista RCI-lomapaikoista ympäri maailman. Ja jos esimekiksi yksi viikko Vuokatin Katinkullassa elokuussa olisi vaikkapa 26 000 pistettä, jäisi meille vielä pisteitä toiseenkin lomaan ( nämä pisteet nyt viitteellisiä ja hatusta temmattuja). Eli voimme pisteillämme lomailla missä vain, milloin vain jos vapaata on ja maksamme aionoastaan varausmaksun 110€/loma. Plus mahdolliset bensat/lentoliput/ruuat ym. Asunnot täyttävät aina tietyt tasokriteerit ja ovat tähän mennessä olleet ihan huippuluokkaa lähes kaikki, missä olemme käyneet. Pesukoneet, kuivausrummut, tietokoneet, sauna ja osassa poreallas lisäksi, täysin vausteltu keittiö, takka+takkapuut, usea makuuhuone ym. Lisäksi meillä on etuoikeus varata mm.hiihtolomaviikolla/pääsiäisenä/jouluna ym.mökkejä. Toimii meille!!!
 
Mä voisin kanssa liittyä mukaan keskusteluun jos mahtuu! :)

Ikää on mittarissa 29v. ja miehellä 33v.
Minulla on edellisestä avoliitosta 9v. poika, 7v. tyttö ja 1v.9kk poika.
Nyt heinäkuussa syntyi aviomieheni kanssa yhteinen lapsi joka on nyt 2kk ja
aviomiehellä edellisestä avioliitosta 10v. ja 6v. pojat.
Eli meillä siis 6 lasta taapertaa mukana ja minä...Haaveilen todellakin jo nyt seuraavasta..
Ja kaksi pientä koiraa lisäksi pyörii jaloissa.

Mies on itse suuresta 9-lapsisesta perheestä ja toivookin isoa perhettä, mutta ei nyt vaan joskus, mutta minun kuume senkun nousee.

Mutta katsellaan nyt miten tämä etenee, pyörin täällä nyt kuitenkin mukana,
ei sitä tiedä vaikka pian olisi uusi nyytti tilauksessa!!

meemee
 
hah eksyinpäs tännekkin pitkästä aikaa... joitain tuttuja nimimerkkejä vielä näkyi:)

meillä siis teidän ja minunkin näkökulmasta VASTA 2 lasta ja kolmannen la 5.10.11.... mutta siis suurperheestä vieläkin haaveillaan:D hauska lukea teidän kuulumisia :)

joo mä siis mietin jo neljättä vaikkei tää kolmaskaa oo syntyny ja vaikka alkuraskauden ekat 16 viikkoo oksensin ihan solkenaan, hulluja me naiset:D
 
en voi uskoa et kirjoittelen tänne...
meillä on 4 lasta ja toden totta viidennestä haaveillaan.
mies enemmän ku mä.
mua surettaa eniten se etten pysty antamaan huomiota lapsille niin paljon ku haluaisin.päivä loppuu kesken.

viimmeinen raskauskin oli haastava joten pelon sekavin tuntein aattelen seuraavaa oikeestaan raskaudet on muuttunu kerta kerralta rankemmiksi eikä se toki auta asiaa ku on lapsia eikä saa levätä tarpeeks.

mut on ne niin ihania..

mun ikä on 27,miehen 39v.
lapset: poika 9v, tyttö 5v, poika 3v ja poika 1v
 

Yhteistyössä