Syitä, miksi mies lakkaa käyttämästä sormusta?

  • Viestiketjun aloittaja saanko kysyä
  • Ensimmäinen viesti
[QUOTE="aloittaja";26921646]Onko koko avioliittoa enää...[/QUOTE]
No siitä et kyllä selvyyttä saa kun kysymällä, tai et ainakaan täältä palstalta. Et voi kyllä yhden sormuksen takia päätellä yhtään mitään... voi olla vaikka hukassa.
 
"vieras"
Olen aina ihmetellyt varsinkin suomalaisten keskuudessa tuota sormusintoilua että siitä katsotaan ns.tilanne ja jos kerran ei ole sormusta niin luullaan outoja. Meillä kumpikin pitää sormuksia hyvin satunnaisesti kun ei oikein tykätä siitä että käsissä on mitään eikä haluta hukata niitä. Laitan kuitenkin tarkoituksella sellaisiin tilaisuuksiin joissa puuttuminen saattaisi herättää ihmettelyä tai hienompiin menoihin muiden korujen kanssa.
 
[QUOTE="vieras";26922233]Olen aina ihmetellyt varsinkin suomalaisten keskuudessa tuota sormusintoilua että siitä katsotaan ns.tilanne ja jos kerran ei ole sormusta niin luullaan outoja. Meillä kumpikin pitää sormuksia hyvin satunnaisesti kun ei oikein tykätä siitä että käsissä on mitään eikä haluta hukata niitä. Laitan kuitenkin tarkoituksella sellaisiin tilaisuuksiin joissa puuttuminen saattaisi herättää ihmettelyä tai hienompiin menoihin muiden korujen kanssa.[/QUOTE]

Samaa oon joskus ihmetellyt.

Mäkin oon kuullut "kyliltä" että olen eronnut. Kun en laittanut sormusta käteeni mennessäni pulkkamäkeen lasten kanssa. Ja paikalla ollut kyylä näki mun sormuksettoman sormen, kun hetkeksi otin hanskat pois. Ihan uskomattoman hupaisaa oikeastaan :D. Etenkin, kun harvemmin käytän sormuksia arjessa, ja kyllä tuo tyyppi sen varmaan oli aikaisemminkin huomannut, jos kerran niin kovin tsiigailee.
 
"sommarcat"
mäkin olen usein ilman sormuksia. Mulla hikoo ja hautoo tosi helposti ja olen aikoinani kärsinyt käsien todella pahasta ihottumasta, ihon puuttumidesta jne. Mä en uskalla pitää sormuksia, koska pelkään ihon menevän rikki hikoomisen takia ja sama rumba olis taas edessä.
 
Khimaira
[QUOTE="vieras";26922233]Olen aina ihmetellyt varsinkin suomalaisten keskuudessa tuota sormusintoilua että siitä katsotaan ns.tilanne ja jos kerran ei ole sormusta niin luullaan outoja. Meillä kumpikin pitää sormuksia hyvin satunnaisesti kun ei oikein tykätä siitä että käsissä on mitään eikä haluta hukata niitä. Laitan kuitenkin tarkoituksella sellaisiin tilaisuuksiin joissa puuttuminen saattaisi herättää ihmettelyä tai hienompiin menoihin muiden korujen kanssa.[/QUOTE]

Mä olen nähnyt paljon esim.hoitotyössä että muut sormukset riisutaan, vihkisormus sen sijaan voi olla ( onhan se niin pyhä että edes pöpöt eivät siellä viihdy :whistle:)

Tai sitten työpäivän päätteeksi kiiren vilkkaa sormus sormeen.
Onko se sormukseton aika jotenkin avioliittoa heikentävää aikaa?

Itse en ole vuosiin ( eikä mies) pitänyt sormusta juuri tuon hoitotyön takia- en jaksa koko ajan venkslata sormusta sormeen-pois- sormeen...

Ja miksi jossain tilaisuudessa ihmeteltäisiin sormuksettomuutta?? Meillä mies pitäisi kuitenkin sormusta oikeassa kädessä, joten ei sitä kaikki ymmärrä että se on vihkisormus..
 
lucifer
meillä taas mies pitää sormusta vaikka se on monesti ollut uponneena sormeen ja pihdeillä on irroteltu ja muutenkin siitä on vain haittaa töissä ja harrastuksissa.

tosin on se sormust kaksi kertaa pelastanut miehen sormen.
 
"vieras"
mä pidän sormuksia aina (paitsi jos maalaan tai valttaan jotain) ja mies ei pidä koskaan (työn takia) eikä sit jaksa laittaa kuin joka 5. vuosi johonkin isoon juhlaan - jos silloinkaan.

Mä puhun aina "meillä" ja mies vaihtelevasti "mulla"meillä" eikä se mua häiritse (paitsi jos on kuukautiset just alkamassa kun KAIKKI risoo :ashamed: )

Kannattaa varmaan jutella sen miehen kanssa? :saint:
 
"aloittaja"
Jos mies on ollut ilman sormusta jo, ennen kun tapasitte, niin mistä sä tiedät sen lakanneen käyttämästä sormusta, ts. että se ennen käytti sormusta?

Kyseleepi pälli.
Tiedänpä vaan ;)

Aloitusviestissä jo sanoin, että mm. työ ja harrastukset pysyneet samana ja silti täällä vedotaan, että ei käytä kun työ estää. Ei tätä herraa ainakaan ennen estänyt... (Joskus muutamia vuosia sitten erään toisen miehen sormuksettomuuden huomasi moni muukin ja syynä oli tuleva ero. Että en mä ainoa kyylä ole ja joskus arvailut osuu hyvinkin lähelle.)

Joo, anteeksi että kysyin. Älkää hikeentykö puolustelemaan miksi sinä tai miehesi ette käytä / käytätte sormuksia. En ole ketään keltään viemässä, eihän kukaan lähde uuden matkaan, jos nykyinen liitto on kunnossa :whistle:
 
"vaimo"
Mun miehellä paksu sormus, jonka ottaa pois yleensä aina kun tulee kotiin, ahdistaa kuulemma sormessa sen paksuuden takia ja kapeaa sormusta ei halua, eikä se kävisi hänen tyyliinsä.
No, hyvin monesti se sormus on jossain saunan ikkunalaudalla tai hyllyn nurkalla, siellä mihin sen edellisen kerran on jättänyt eikä ole muistanut sitä sormeen takaisin laittaa.
Minua tämä ei kyllä liikuta, ei meidän liittomme ole siinä sormuksessa vaan sydämessä. Ei hän tahallaan sitä unohda. Ja aina kun lähtee viihteelle, se sormus on hänen sormessaan. Ihana kun ilmeisesti silloin aina oikein erikseen sen muistaa että naiset näkee hänen olevan varattu. :)
 
"aloittaja"
[QUOTE="vaimo";26923373]Ja aina kun lähtee viihteelle, se sormus on hänen sormessaan. Ihana kun ilmeisesti silloin aina oikein erikseen sen muistaa että naiset näkee hänen olevan varattu. :)[/QUOTE]

:)

Tää mies "esiintyy ihan julkisesti" ilman sormusta, oli sitten työssä tai vapaalla.
 
"vieras"
Mä olen nähnyt paljon esim.hoitotyössä että muut sormukset riisutaan, vihkisormus sen sijaan voi olla ( onhan se niin pyhä että edes pöpöt eivät siellä viihdy :whistle:)

Tai sitten työpäivän päätteeksi kiiren vilkkaa sormus sormeen.
Onko se sormukseton aika jotenkin avioliittoa heikentävää aikaa?

Itse en ole vuosiin ( eikä mies) pitänyt sormusta juuri tuon hoitotyön takia- en jaksa koko ajan venkslata sormusta sormeen-pois- sormeen...

Ja miksi jossain tilaisuudessa ihmeteltäisiin sormuksettomuutta?? Meillä mies pitäisi kuitenkin sormusta oikeassa kädessä, joten ei sitä kaikki ymmärrä että se on vihkisormus..
Mäkin hoitotyössä, eikä tulisi mieleenkään käyttää mitään sormuksia tai rannekorua töissä. Melko monella näkyy kuitenkin olevan rannekello, en käsitä sitäkään.

Töistä lähtiessä laitan aina sormukset sormeen, en halua että ne häviää. Ja häviävät varmasti, jos pistän johonkin taskuun tai laukkuun. Eikä se mua rasita, että työvuoron alussa otan sormukset pois ja 10 tunnin päästä laitan ne takaisin.

Käytän siis muuten sormuksia aina.
 

Yhteistyössä