Synarelan aloitus -> kp ?

Nyt kävi vanhanaikaisesti... Tutkin noita entisiä hoitokuvioita ja siinä samalla huomasin, että tulevassa hormonihoitotaulukossa lukee, että synarela pitää aloittaa kp 15 ja toisaalta taas erillisessä hoitokaaviossa seisoo selvästi, että aloituspäivä on 22.2. eli sunnuntai, jolloin on vasta kp 10.

Eikö kuitenkin ole niin, että aloitan 22.2. ja sumuttelen niin kauan kuin hoitokaaviossa on määrätty? Kai lääkäri voi säätää sumuja vielä 0-ultrapäivänä, jos on tarpeen?

Vastauksista kiitollinen
Sitris
 
Heip,

Mulla on aina ollut aloitus 15 e-pilleripäivä, mulla kun on kiertoa tasaamassa nuo pillerit. Sinun sijassasi tekisin niinkuin hoitokaaviossa lukee ja nollaultrassa sitten lääkäri katsoo mikä on tilanne.

Tsemppiä hoitoihin. :wave:
 
Nostelen tätä vanhaa viestiä, kun aihe mietityttää.
Voiko olla jotain haittaa jos pitkän kaavan hoidossa aloittaa Synarelan "liian aikaisin"?

Aiemmin olen aloittanut kp 21, mutta nyt pitäisi aloittaa jo kp 19. Kävin kp 11 ultrassa, näkyi 23mm follikkeli ja lääkäri totesi, että aloitetaan sumut jo kp 19 kun ovulaatio on jo kp 12. Olen kuitenkin varma että ovis oli vasta kp 14, eli viikko oviksesta olisi vasta kp 21.

Toisaalta, eikö Synarelan juuri pidä lamauttaa oma hormonitoiminta, ei kai siihen päivä tai pari vaikuta...? Päähän näissä pohdinnoissa jo hajoaa... Miljoona epävarmuus tekijää ennen kuin mitään on edes aloitettu...
 

Yhteistyössä