Synnytyksen jälkeen vatsa kipeä....

Minulla on kaksi synnytystä takana, ja molemmilla kerroilla on tullut sama ilmiö.
Seuraavana päivänä synnytksestä..Minulla on koko mahan seutu todella kipeä ja painellassakin sattuu. Osastolla ihmettelivät tätä. Tuntuu että tuo vatsa on pari kolme päivää kipeämpi, kuin tuo alapää synnytksen jälkeen. joudun kävelemään kumarassa, sillä tärinä tekee kipeää. Lisäksi sängystä pitää nousta varovasti, ja yskiminen sattuu...
Olen ihmetellyt mistä tämä voi johtua..??
Ovatko sisäelimeni jotenkin kipeät..Vai mitä tuon synnytksen jälkeen tapahtuu? Vai saavatko tietyt hormoonit vatsakalvot jotenkin tulehtumaan(siis sama ilmiö kuin endometrioosissa)?
Endometrioosia minulla ei ole todettu..mutta epäilys siitä kyllä on.

Nyt olen raskaana, ja mietin jo tuota synnytystä, että tuleeko tuo vatsakipu taas.
En ole koskaan kuullut, että jollakin muulla olisi ollut tällaista...siksi kirjoitinkin tämän, jos vaikka löytyy muitakin kokemuksia?!
 
Koskeeko csua vatsalihaksiin vai vatsaan sisälle siis? Onko sulla vatsalihakset normaalisti missä kunnossa? Tuli mieleen että josko synnytys ja ponnistusvaihe on vatsalihaksille liian rankka koitos jos ne eivät ole kunnossa? Tai onko sulla jouduttu painelemaan vatsaa synnytyksen aikana vaikka istukan irtisaasmiseksi?

Mulla viimeksi suunilleen kätilö pomppi vatsan päällä jotta istukka olis irronnu mutta lopulta irroitettiin sit nukutuksessa kaavinnalla, seuraavat päivät meinasin vetää turpaan jokaista joka hipaisikin vatsaa sillä niin kipeä se oli tuosta runnomisesta. Lisäksi olin itse laittanut koko ajan vatsalihaksilla hanttiin painelua koska en osannu oikein rentoutua siinä tilanteessa!
Mulla on normaalisti vatsalihakset hyvässä kunnossa, ekassa synnytyksessä kätilö kyseli mitä harrastan kun vatsalihakset oli koko raskauden pysyny niin napakoina (ratsastan) eikä hän pystyny painelemaan kunnolla. Nyt vähän jännittää kolmas synnytys ja loppuraskaus koska olen ratsastanut tähän saakka vielä normaalisti ja sekään ei ole hyväksi jos lihakset on liian hyvässä kunnossa eikä anna periksi. :/

Lisäks viimeksi menetin verta niin paljon sen kaavinnan yhteydessä kun kohtu ei suostunut supistumaan ja vaan vuosi aikansa, ja sen ansiosta mulla ei suonia näkyny lainkaan ja verikokeiden otto ja kanyylin laitto oli tuskaa, kymmeniä yrityksiä tökkien eikkä silti kukaan löytänyt suonta, lopulta lääkäri kävi laittamassa tipan kyynärtaipeeseen kun aloin jo hieman hermostua hoitajille tyyliin että tää on sit viimeinen kerta ku ykskään pistää enää mua! :whistle: :ashamed: Oli ihan neulatyyny olo... :\|

Toivottavasti sulla ei tuu seuraavalla kerralla tuota vatsakipua! =)

Mulla nyt rv23 joten ei enää kovin kauaa kun on omalla kohdalla tuo vatsan runnominen taas...
 
Mulla oli aivan samanlaisesti maha kipeä tämän kuopuksen synnytyksen jälkeen :eek: :x eikä lääkärit osanneet yhtään arvata mistä olis voinu johtua.. :\| Ei pystyny nukkumaan, ei makaamaan, ei mitään tekemään kun aina sattu. Kahtena päivänä sitte oksensinkin..
 

Yhteistyössä