Synnytyksestä reilu viikko,oireista onko normaalia...?

  • Viestiketjun aloittaja kysymys
  • Ensimmäinen viesti
kysymys
Niin siis synnytyksestä on nyt vähän reilu viikko. Noin viikko oli mennyt niin toisinaan varsinkin ylös noustessa alapäässä on hirveä paineentunne tai sellainen inhottava kipukin oikeastaan. Menee ohi pienessä hetkessä ja esim kädellä painamalla. Ja siis tossa edessä alapäässä...

Synnytys meni hyvin, eka synnytys, ei tikkejä tai mitään. Pieni nirhauma tuli. Jälkivuoto ollut aika niukkaa...

Mut mikä toi painekipu tms on ja meneekö ohi vai pitääkö huolestua :(
 
ölk
Siis onko se tunne ihan alavatsalla vai siellä häpyhuulten seudussa/jalkovälissä? Jos on ihan alavatsalla, niin todennäköisesti on kohdun supistumista, jälkisupistuksia. Jos on siellä sisällä, niin liike saattaa saada kohdun liikahtamaan, jolloin venyneet kohdun kannatinsiteet joutuu koetukselle. Jos taas emättimen seudulla, niin saattaa olla kyse laskeumasta...
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja ölk:
Siis onko se tunne ihan alavatsalla vai siellä häpyhuulten seudussa/jalkovälissä? Jos on ihan alavatsalla, niin todennäköisesti on kohdun supistumista, jälkisupistuksia. Jos on siellä sisällä, niin liike saattaa saada kohdun liikahtamaan, jolloin venyneet kohdun kannatinsiteet joutuu koetukselle. Jos taas emättimen seudulla, niin saattaa olla kyse laskeumasta...
Siis se kipu tuntuu niinku tossa klitoriksen yläpuolella tai jossain *nolo*
Siis ei vatsalla eikä tuolla niinku sisällä tai missään... Ja ei tunnu jatkuvasti... Ei kai se laskeuma ole :(?? En ole nostellut kuin vauvaa...
 
.
Mulla oli samanlaista ja itseasiassa vieläkin on joskus, jos vaikka kävellyt paljon (vauva 8kk). Uskoisin, että ihan normaalia, kyllähän ne paikat venyy ja paukkuu sen verran jo raskausaikanakin, että vie jonkun aikaa palautua.
 
vieras
Mun mielestä ihan normaalia, jumpata voit lantionpohjaa, ja palautuminenhan kestää osalla aika pitkään. Mullakaan ei tullu mitään "vaurioita" mut silti meni 2 viikkoa ennen kun pysty kunnolla edes kävelemään...
 
hmm
Nyt kun muistelen niin mulla oli myös alapää synnytyksen jälkeen jonkin aikaa hellänä. Sellanen paineen tunne juurikin. Tuossa häpyluun kohdilla ja alempana. Kuuluu varmaankin asiaan. :)
Jos kovasti mietityttää niin soita ja kysäse maanantaina vaikka neuvolasta.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Nyt kun muistelen niin mulla oli myös alapää synnytyksen jälkeen jonkin aikaa hellänä. Sellanen paineen tunne juurikin. Tuossa häpyluun kohdilla ja alempana. Kuuluu varmaankin asiaan. :)
Jos kovasti mietityttää niin soita ja kysäse maanantaina vaikka neuvolasta.
Just tuossa kohtaa sellainen tunne. Ja ei koko ajan mutta välillä. Esim yöllä ku nousin sängystä ylös niin tuntu tosi ikävästi, tänään päivällä vähemmän ollut...
 
Tosi vaikea kuvailla niitä tuntemuksia, mitkä on ok ja mitkä ei.
Oliko eka synnytys? Näitkö oliko istukka ihan ehjä?
Mulle on joka kerta näytetty istukka, ja sillä kertaa kun se oli ihan räjähtäneen näköinen, jouduin kaavintaan reilu 1kk synnytyksen jälkeen.

Äitipolilta sanottiin että mulla on menkat alkaneet, kun ei kerran kuumettakaan ole, alavatsalla kylläkin kipua. Ja siis yhtäkkiä jälkivuodon loppumisen jälkeen tuli ihan karmeasti verta ja jättimäisiä hyytymiä...
Äkkiä ultraan ja siitä kaavintaan... Onneksi meni sillä ohi.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja MargeSimpson:
Tosi vaikea kuvailla niitä tuntemuksia, mitkä on ok ja mitkä ei.
Oliko eka synnytys? Näitkö oliko istukka ihan ehjä?
Mulle on joka kerta näytetty istukka, ja sillä kertaa kun se oli ihan räjähtäneen näköinen, jouduin kaavintaan reilu 1kk synnytyksen jälkeen.

Äitipolilta sanottiin että mulla on menkat alkaneet, kun ei kerran kuumettakaan ole, alavatsalla kylläkin kipua. Ja siis yhtäkkiä jälkivuodon loppumisen jälkeen tuli ihan karmeasti verta ja jättimäisiä hyytymiä...
Äkkiä ultraan ja siitä kaavintaan... Onneksi meni sillä ohi.
Oli ehyt ja kaikki jälkeiset tuli täydellisenä... Mut ei siis käy vatsaan..
 
vieras
Jos se kipu/paine yms. tuntuu tossa häpyluun päällä edessä niin luultavasti on ihan vaan liitoskipua vaikkei niitä kipuja olis raskausaikana ollutkaan. Mulla on synnytyksestä 8kk jo ja edelleen välillä kipuilee liitoksen kohta pahastikin ja justkin tosta edestä häpyluun päältä, suunnilleen siitä mistä häpyhuulet alkaa.
 

Yhteistyössä