Synnytys 2kk sitten, nyt raskaana? Vai mitä ihmettä tää on??

  • Viestiketjun aloittaja "aloittaja"
  • Ensimmäinen viesti
"aloittaja"
Anteeksi heti alkuun, tulee pitkä selostus.

Eli meillä on nyt 2lasta, ja enempää emme halua. Nuorin on 2,5kk. Noin 2 viikkoa synnytyksestä harrastimme seksiä, ja mieheni vetäisi ulos juuri ennen kuin tuli.

Sen jälkeen olemme harrastaneet seksiä noin 5 kertaa, ja joka kerralla sama juttu, ei tule sisään vaan vetää ulos juuri ennen. Tiedän etttei tämä ole mikään ehkäisy keino, mutta ymmärtääkseni se että täysimettää, estää raskauden 98%.

Nojoo, jälkitarkastus tuli ja meni ja sain minipillerit. Niitä olen nyt ottanut 5pv ja pari viime iltaa mulla ollut alavatsa kipeä, sellaista lievää menkkamaista kipua, ja nyt tänä aamuna mulla tuli verta, menkkamaista, määrästä en vielä tiedä, kun just vasta huomasin.

Nyt mietin että olenko mä raskaana?? (Joo kaksplus ei ole mikään raskaustesti, mutta kaipaan vähän ajatuksia tähän)
Vai voiko mulla tosiaan alkaa menkat jo nyt, 2kk synnytyksestä vaikka täysimetän? (Ekan lapsen kanssa imetysaikana ei ollut menkkoja, sillon me ei käytetty mitään ehkäisyäkään, mutta täysimetin 6kk ja sen aikana en tullut raskaaksi)
 
"Qwerty"
Melkoista venäläistä rulettia teillä harrastetaan... Mutta voihan ne minipilleritkin aiheuttaa jonkinlaista vuotoa? Jälkitarkastuksessa et varmaankaan vielä ollut raskaana, mutta oliko siellä puhetta raskauden mahdollisuudesta ja sen poissulkemisesta ennen pillerien aloitusta? Kuinka pitkä aika jt:sta meni ennen kuin nyt aloitit pillerit?
 
"vieras"
Miten olet saanut aloittaa pillerit jos epäilet olevasi raskaana. Täällä neuvolalääkäri tenttasi oltiinko harrastettu seksiä ilman ehkäisyä,johon tietysti vastasin ettei olla mutta kuitenkin muistutti siitä kuinka kannattaa tehdä raskaustesti ennen kuin aloittaa pillerit. En kuitenkaan tehnyt,koska ei ollut harrastettu seksiä ollenkaan ennen jälkitarkastusta,jota ei vain neuvolalääkäri uskonut. =D
 
alottaja
Jälkitark oli viikko sitten. Pillerit alotin 5pv sitten.

Ja ainakin mitä olen lukenu niin että kun synnytyksen jälkeen täyttyy tietyt kriteeriy niin imetys ehkäisee raskauden 98% ja tieto tuli ihan jostain asia sivustolta eikä ollut mikään palsta! (Täysimetys, imetys väh 6h välein ja se ettei menkkoja ole)
 
"vieras"
Jälkitark oli viikko sitten. Pillerit alotin 5pv sitten.

Ja ainakin mitä olen lukenu niin että kun synnytyksen jälkeen täyttyy tietyt kriteeriy niin imetys ehkäisee raskauden 98% ja tieto tuli ihan jostain asia sivustolta eikä ollut mikään palsta! (Täysimetys, imetys väh 6h välein ja se ettei menkkoja ole)
Tyhmästä päästä kärsii koko keho. Jos olet raskaana, niin tuleva vauva.
 
"Vieras"
Mullakin alkoi vuoto kun aloin syömään minipillereitä! Viikon kattelin ja sitten heitin pillerit roskiin. Vuoto loppui heti parinpäivän päästä. Nyt imetys on toiminut ehkäisynä! Vauva vaan kohta on sen puolivuotta, joten jotain muuta ehkäisyä pitäisi alkaa miettiä. Ei uusi lapsikaan mikään katastrofi olisi vaikka meillä kolme jo onkin. :)
 
"fenni"
Aina voi olla raskaana, ehkäisyistäkin huolimatta jos yhdynnässä ollaan. Sinuna lopettaisin pillerit toistaiseksi, testaisin raskauden mahdollisuuden, käyttäisin kondomia ja sitten jos testi näyttää negaa ni alottaisin pillerit uudelleen.

Ihmiskeho on ihmeellinen, jotkut ei tuu raskaaksi vaikka kuinka yrittää ja toiset heti kun pikkarit pyörii samassa koneessa. Ja raskauden jälkeen naisenkeho on niin sekaisin hormoneista ni mistäs sitä tietää mitä siellä tapahtuu vaik kuin imettäis 247.
 
Mulla on jo kolme kertaa alkanut kuukautiset 28-35 päivää synnytyksestä (norm kierto 28pv), eikä ole mitään auttanut vaikka kuinka olisin imettänyt.... Kakkosen jälkeen oli tasan yhdet kuukautiset ja positiivisen raskaustestin tein kp 29. Naisen keho on kaiken herkimmillään raskautumaan juurikin synnytyksen jälkeen, siksi meillä miehellä ei ole ollut mitään asiaa samaan sänkyyn seisokkeineen ilman kondomia enää tämän kolmannen (ikää 2kk) jälkeen :D
 

Yhteistyössä