synnytys, ALASTI???????

  • Viestiketjun aloittaja Angie K
  • Ensimmäinen viesti
merelle
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.01.2005 klo 13:36 Äitskäläinen kirjoitti:
Mä olisin kyllä synnyttäny esikoisen alasti, mutta kätilö se tarjosi kovasti sairaalan paitaa päälle. Eli olin suihkussa avautumisvaiheessa ja kun sieltä tulin ei mulle tullu mieleenkään että mun pitäis jotain päälleni kammeta, mutta jotenkin kätilö oli sitä mieltä että kun lääkäri tulee paikalle kalvoja puhkaisemaan täytyy mulla olla jotain päällä eli mulle sit paidan auttoi päälle. Ei mua tai miestä noi jälkeiset ym haitannu, mutta toisessa synnytyksessä haluan peräruiskeen kun toi kakka oli omasta mielestäni aika epämiellyttävää kun sitä tulee samalla kun ponnistaa (onneksi ei paljon tullu mutta kuitenkin)...

Tsemppiä synnytykseen!
musta aika törkeää kätilöltä pakottaa pistämään paitaa päälle, minä helkutin jeesuksena se kätilö piti lääkäriä!! \|O \|O \|O
 
Mä suosittelen sulle peräruisketta. Sen laitto ja ajattelu voi tuntua ällöttävältä, mut eipähän ainakaan lapses synny p***aan. Kannattaa kyllä lähettää mies siksi aikaa vaikka kahville. Ja mulla ainaskin paineltiin kohdusta veret pois kun vauva oli hoidettu. Luulen, että miehes on ennemmin hänen luona silloin.
 
Sitriini
Hei Angie K,

Ymmärrän huolesi. Samaa mietin itsekin. Mutta mies voi todella pysytellä siellä pääsi vieressä ja pitää kädestä kiinni ja pistää silmät kiinni jos vilahtaa jotakin mitä ei halua nähdä. Itse en nähnyt jälkeisiä ollenkaan, mutta mies näki. Eli ei itsekään tarvitse katsoa, jos ei halua. Siinä vaiheessa on kyllä jo se vauva ulkona ja sitä mittaillaan ja pestään ja yleensä mies on näitä mitta ja pesupuuhia puuhailemassa kätilön kanssa. Ja ottamassa kuvia vauvasta, silloin kun jälkeiset tulevat.

Ja multa tuli p....a ennen vauvaa siihen synntyssänkyyn vai mikä se lie olevan. Kätilö vain tokas et jaaha ei se mitään, anna mennä vaan. Kätilöt on kaikki nähnyt. Mies näki tietenkin myös kun ei ollut siellä pääpuolella vaan piti mun toista jalkaa ja kyllä mua hävetti, mutta kun supistuksia on ja vauvaa pitäis ponnistaa samalla ja sattuu niin purin hammasta ja työnsin häpeän taka-alalle. Ei siinä voi muuta kuin hoitaa se homma eli lapsi ulos. Ja kyllä se mies osaa päänsä kääntää jos ei katsoa halua.

Puhuttiin miehen kanssa synnytyksen jälkeen koko tapahtuma läpi että jäikö meille mitään pelkoja tai oliko joku ollut inhottavaa ja tuntu siltä että en antanut etukäteen tarpeeks arvoa mieheni järkevyydelle. Uskoin sellaseen legendaan et synnytys on niin inhottavan näköistä että mieheltä voi mennä halut koko loppuelämäks. Mut se tuntu ainakin mun miehen kohdalla olevan ihan potaskaa. Aina unohdan et miehet suhtautuu maailmaan niin paljon naisia järkevämmin et ei ne nykymiehet niin vähästä hätkähdä kuin omat mummut antaa ymmärtää. Ei mun miehen mieleen ollut se p....a jäänyt vaan se kun meidän vauvan pää alkoi näkyä ja kuinka pieni ihana vauva sieltä syntyi.
 
pojat02ja04
Kaikkihan saa synnyttä melkein niinkuin haluaa... :D Paitsi että sairaalassa mulle sanottiin kyllä ettei housujen kanssa se olis mahdollista :kieh: :kieh: Mä ihmettelen että miten sä tommosia ajattelet, jos kerta odotat..? :p sairaalassahan sä joudut monta kertaa sisätutkimuksiin yms. Ja lääkärit kyllä haluaa siellä kätilöiden kanssa nähdä kyllä ihan kokonaan värkkisi että saa tiedon missä vaiheessa mennään :p En mä ainakaan siinä synnytys tilanteessa ajatellut, että "hui, nyt ne näkee mun värkin" Mullehan tuli kandejakin sinne molempiin synntyksiin, eikä mua haitannut... :p se tapahtuma vie mennessään, ei siinä ajattele muuta kuin että kipu loppuu ja vauva syntyy... :p
 
Älä huoli..saat sen paidan päälle. Taysissa on ihan yöpaita jota pidetään.
sit kun tulee ponnistamisen aika et välitä vaikka kuka näkisi kunhan vauva tullee onnellisesti ulos. Kyllä se luonto hoitaa senkin puolen :heart:

Mulla on kanssa mies ollut pääpuolessa tukemassa. eikä sieltä niin kamalalasti taida nähdä.
 
Sairaalassa synnyttäessä mulla oli päällä sairaalan yöpaita ja sukat. Toisesta ei ehditty sairaalaan, joten mies toimi kätilönä, ambulanssin saapuessa paikalle pari minuuttia tytön syntymän jälkeen. Eikä mua ainakaan hävettänyt lainkaan, se että mitä mies näkee. Ambulanssimiehet kyllä olivat sen verran nuoria ja naamat punoittivat, että ajattelin, että taisivat huokaista helpotuksesta, kun eivät joutuneet hoitamaan synnytystä. Nyt kolmatta odotellaan.
 
Mulla oli sairaalan pitkä yöpaita ja sukat, eikä mulla kurkkinut sinne kukaan muu kuin kätilö. Kun mies anestesialääkäri tuli laittaa epiduralia niin kätilö laittoi peitonkin vielä vyötäröstä alaspäin ettei mitään näkynyt.
Tosin ei kovin kiva ollut pitää paitaa jossa oli lapsivedet ja oksennukset, mutt synnytysvaiheessa ei paljoo aattele mitä on päällä ja kuka näkee, kyll siinä ajatukset on ihan siinä ponnistamisessa. ja synnytyksen jälkeen on niin voipunut ettei silloinkaan hirveesti kiinnosta.
Jännä tuo häpeän tunne, kun mullakin tuli oksennus loppuvaiheessa niin hävetti kun kätilö sitä siivos, jotenkin sellainen tunne ett tuonkin joutuu vielä tekee kun minä vaan sotken.
Peräruiske kannattaa ottaa, niin se vähentää ainekin ulosteen tuloa. Itselläni oli ruiske, mutt silti vähän tuli vielä ponnistuksessa, mutt kätilö vaan totes ett johonkin mutkaan vähän jäänyt, ihan normaalia.
 

Yhteistyössä