Synnytys jo lähellä vaiko ei?

Keskiviikkona alkoi menkkakivut, jotka minulla tarkoittavat alavatsa kipua. Tismalleen samanlaiset, ihan kuin ois menkat tulossa ja googlettamalla löysinkin, että ovat ns. ennenaikaiset supparit kyseessä. Eivät olleet häiritseviä, joten en ole edes panadolia ottanut. Siitä lähtien ovat menkkakivut olleet minulla päivittäin, vaihtelevasti tulleet ja menneet.

Tänään sitten tuli voimakkaammat kivut ja päivän kuluessa ovat olleet ihan oikeat supparit. Tiedän tämän siitä, kun olen yhden keskenmenon saanut ja silloin "synnytin" sikiön ulos ja ne kivut olivat aivan kamalia... Olen tänään ekaa kertaa koko raskauteni aikana saanut nyt samanlaisia supistuksia, mutta ne tulevat aivan epäsäännöllisesti - 10-40min välein. Ja myös kestävät välillä vain 10 sekunttia ja välillä 30 sekunttia...

Vuoto on tähän mennessä ollut kellertävää, mutta nyt kun kävin vessassa oli vuoto ruskeaa! Oli myös ruskeaa ns. limaa joukossa... Viikkoja tuli tänään tasan 39 täyteen. Enteileekö tämä sitä, että synnytys voi olla jo lähellä? Nämä supistukset ajavat kohta hulluksi ja ihmetyttää myös tuo ruskea vuoto... Pakko on kohta ottaa se eka panadol, se varmaan VOI auttaa noihin supistuksiin vai?

Kokemuksia kaivataan!! :(
 
Ruskea limansekainen vuoto on limatulppaa ja synnytys lähestyy. :)
Sitä limaa oli tosin todella vähän, eli pitääkö sitä tulla eka paljonkin ennenkuin on synnytys lähellä? Jotenkin olen saanut sen kuvan, että sitä limaa pitäisi olla paljon, mut mulla oli siis todella vähän sitä... Ja miten monta päivää tota ruskeaa vuotoa tulee, ennenkuin on synnyttämisen paikka siis onko mitään tietoa? :O Tämäkin on varmasti yksilöllistä, mutta voiko synnytys siis käynnistyä jo 24h kuluessa vai voiko vuotoa olla jopa viikon ennen synnytystä?
 
"..."
Ehkä nää pääset kohta synnyttämään :)
Mulla alko ~ viikkoa ennen synnytystä ihan kauheet kylkikivut, kivisti kauheesti kylkiä eikä oikeen mikään asento sopinut. Neljä päivää ennen synnytystä alko tulemaan ruskeaa limaa ( verensekasta valkovuotoa? ) ja päivää ennen synnytystä tais tulla loputkin limatulpasta ja sitten alko lorisemaan kirkasta verta. Sitä jo pelästyin, soitin synnärille ja käskivät näytille.. No miehän menin, käyrät näytti supistuksia tasasin väliajoin ja jäin suoraan saliin sitten... Vuorokauden sain siellä kärvistellä ennen kun sain synnytettyä, mutta synty ilman mitään vauhdituksia (oksitosiinia) :)

Tsemppiä sinulle tulevaan synnytykseen!!
 
..
Kyllähän se lähellä on jokatapauksessa kun viikko enää laskettuun aikaan ;) Ps. minä en ole koskaan huomannut edes limatulppaa ja kaks kertaa oon synnyttänyt. Että älähän liikaa siihen takerru.
 
Eihän tässä muuta voi, kun odotella ja katsoa mitä tapahtuu. Panadolia naamaan ja kattoo auttaako. Turhauttavaa vaan nyt olla tässä ja odottaa, mutta eihän tässä muutakaan voi. :/

Kiitokset tsempeistä. :)
 
Joo siitä limasta ei voi kyllä ennustaa mitään. Esikoisesta en huomannut ollenkaan ja nyt yli viikko sitten (mulla viikkoja 39+) tullut mulla limatulppaa, eikä mitään merkkejä synnytyksestä. Tai no, viime sunnuntaina tuli koko illan kipeitä supistuksia mutta ei muuttuneet säännöllisiksi ja seuraavana päivänä taas normi olo.

Sen minkä oon raskauksista oppinut, niin mistään ei voi tietää onko se synnytys lähellä vai ei :kieh::D Sitten kun oot jalat levällään ponnistamassa vauvaa ulos niin tiedät vasta varmasti, että kohta se syntyy :D
 
  • Tykkää
Reactions: Menhit
No sehän siinä onkin joo, ku kaikil noi on nii yksilöllisii. :D
Vähän niinku joillai ku alkaa supistukset, menevät heti synnyttämään, mutta toisilla ei synnytys käynnisty viikkojenkaan supistuksien jälkeen..

Mulla nyt tosiaan päivittäin on ollut lieviä ns. supistuksia eli noi menkkakivut, mutta tänään oli selvästi pahemmat. Nähtäväksi jää onko huomenna taas ne lievät supistukset vai jatkuuko nää pahemmat. :/
 
Kohta kyllä soitan sinne synnärille...

En pysty nukkumaan, kun supistaa vähän väliä. Maksimissaan 30min nukun ja sitten herään supistukseen. Lopulta nousin ylös ja nyt supistaa n. 10min välein ja kestää n. minuutin verran se kipu ja vessassa ravaan koko ajan eikä mul varmasti nyt pissaa voi tulla 10min välein???? Hermot menee... Kohta menen suihkuun, jos se vaikka auttais. :/
 
[QUOTE="Kia";27157022]Vieläkö siellä ollaan paikalla vaiko jo matkalla synnärille? :)[/QUOTE]

Vähän myöhänen vastaus, mutta kyllä sitä synnärille jouduttiin menemään. :) Omalla kohdallani supparit tarkotti sitä, että nyt se on tulossa maailmaan eikä vasta seuraavana päivänä. :D
 

Yhteistyössä