synnytys lähellä ja kaikki ajatukset pyörivät

On se ihmeellinen tämä naisen mieli tai ainakin raskaana ollessa. Laskettuaika sen kun lähenee, tällä hetkellä rv 38+5. Itseäni ei niinkään pelotä synnytys tai siihen liittyvät jutut. Olen viimeisen viikon ajan ollut melkein hysteerinen seuratessani vauvan liikeitä ja potkuja. Joita kyllä tulee, mutta vaisummin kuin ennen. Neuvollassa sanottiin, että ei ole vauvelilla enää tilaa kovasti temmeltää, mutta silti huolestuttaa. Tai sitten huolestuttaa se, että napanuora kiertyy vauvan kaulan ympärille.. Onneksi minulla on ymmärtäväinen mies, joka jaksaa kuunnella ja tukea tämmöisten ajatuksieni kanssa.

Onko muilla ollut samanlaisia "pelkoja" synnytyksen lähetyessä?
 
Esikoista odottaessa kyllä. Aivan samoja pelkoja, mutta omaan tyyliini sopivasti pyyhin ne pois mielestäni aina kerta toisen jälkeen.

Oikeastaan pahimmat pelot alkoivat nostaa päätään rv40 jälkeen, kun ei kuulunut supistuksia ja vauveli tietenkin oli tilan ahtauden takia varsin vähä liikkeinen. Lisäksi neuvolassa todettiin, ettei vauva ole laskeutunut juuri lainkaan.

Mutta sitten yliaikaiskontrollissa kaikki huolet jo hävisivät, kun saimme tietää, että jo seuraavana päivänä synnytys käynnistettäisiin kalvojen puhkaisulla, sillä kypsymistä oli tullut sittenkin hienosti epäilyistäni huolimatta.

Kun h-hetki koitti, olin vain niin kovin onnellinen, ettei peloille enään jäänyt mitään sijaa ja kaikki aiemmat huolet ja pelot myös osoittautuivat tarpeetomiksi, mutta mielestäni olivat oivaa valmistautumista henkisesti =)

paapelo+poju+Deri 37+3
 
Mulla menossa 38+2 ja huolestuttaa samankaltaiset asiat,
milloin tulee mieleen napanuora ja milloin jokin muu.
Kummallinen on tämä naisen mieli, kun muutenkin tuntuu ailahtelevan näin loppua kohden kovin.
Täällä vauva onneksi liikkuu paljon, mutta liikkeet vain on vaimeampia kuin ennen,
kuitenkin täysin selkeästi tuntuvia..
tiedä sitten vaikuttaako meillä perätila siihen sitten,
edellämainitusta johtuen ainakin pää tuntuu usein liikehtivän tuossa pallealla
:D
Minuu helpottaa itseä hitusen kun tiiän jo päivän milloin lapsukainen pääsee maailmaan viimeistään.
On kai sinulla ihmisiä ympärillä joille puhua? Samassa tilanteessa olevia tuttuja?

Dada :heart:
 

Yhteistyössä