Synnytysten välillä vuosia.

Heippa!
Miten muilla mennyt seuraava synnytys jos välillä on useamman vuoden "tauko" :) Kesto, menikö yli-ajalle, yms?
Meillä esikoinen täyttää keväällä kahdeksan ja LA pikkukakkonen huristaa raskausviikolla 35+5. Eli noin kahdeksan vuotta on vierähtänyt kun viimeksi tässä tilanteessa on oltu :eek:

Kiitos
=)
 
emo
Hei,
Mulla oli viimeisten lasten ikäero 10v. Hienosti meni raskaus ja synnytys. Mielestäni ei todellakaan ainakaan minun kohdalla pitänyt paikkansa uskomus "sitä on kuin ensikertalainen" jos on pitkä väli synnytyksillä.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.02.2007 klo 14:07 emo kirjoitti:
Hei,
Mulla oli viimeisten lasten ikäero 10v. Hienosti meni raskaus ja synnytys. Mielestäni ei todellakaan ainakaan minun kohdalla pitänyt paikkansa uskomus "sitä on kuin ensikertalainen" jos on pitkä väli synnytyksillä.
Itseasiassa mietin juuri tuota ensikertalais juttua. Jossain ketjussa olin lukevinani että viiden vuoden päästä olisi niin palautunut että synnytystä voidaan verrata ensisynnytykseen. :/ Kuulosti kyllä omituiselta mutta raskaana ollessaan takertuu kaikkiin pikkuseikkoihin :whistle:
 
Mulla oli synnytysten välillä 6,5 vuotta..
Kysyin terv.hoitajalta, että onkohan synnytys taas niinkuin eka kerralla, hän oli sitä mieltä, että kyllä kroppa muistaa noin "mahtavan" tapahtuman vaikka vuosia olisikin välissä.
Esikoinen syntyi rv 38+6 ja synnytys kesti 12h ja ponnistusvaihe 40min.
Tämä nuorempi neito syntyi sitten rv 40+4, sairaalassa ehdittiin olla 3 tuntia ja ponnistusvaihe oli 3 min..

Muistikuvat on, että eka synnytys oli kivuttomampi, mutta toinen helpompi. =)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.02.2007 klo 15:02 marenki kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.02.2007 klo 14:07 emo kirjoitti:
Hei,
Mulla oli viimeisten lasten ikäero 10v. Hienosti meni raskaus ja synnytys. Mielestäni ei todellakaan ainakaan minun kohdalla pitänyt paikkansa uskomus "sitä on kuin ensikertalainen" jos on pitkä väli synnytyksillä.
Itseasiassa mietin juuri tuota ensikertalais juttua. Jossain ketjussa olin lukevinani että viiden vuoden päästä olisi niin palautunut että synnytystä voidaan verrata ensisynnytykseen. :/ Kuulosti kyllä omituiselta mutta raskaana ollessaan takertuu kaikkiin pikkuseikkoihin :whistle:
meillä esikon ja tokan ikäero 5v.eikä ollut yhtään niinku ois ensikertalainen!!!eka meni 5 päivää yli ja toka synty viikkoa ennen la.ja tokan synnytys oli tunnin lyhyempi ja minusta kaikista mukavin.kolmonen synty sit 2,5v.päästä 3vkoa etukäteen ja siinä meni 2,5h ja oli kaikista kivuliain jne...
 
Täällä kans mielenkiinnolla odotellaan tuota synnytyskokemusta taas...aikas tarkaan 7 vuotta tulee väliä...nyt viikkoja 37+3 :heart: on sellainen olo, ettei tiedä mitä odottais...esikon synnytys kesti 16 tuntia ja iha tarpeeks kivulias...nyt ollu liitoskivut vaivana ja esikosta ei sellaisia ollut ollenkaan...
 
Äippä-69
Mulla oli ekan ja tokan lapsen ikä ero 17.v 10 päivää meni yli lasketun ajan ja neiti oli isompi kuin esikoinen. Kaikki meni todella hyvin sekä odotus että synnytys. Nyt sylissä tuhisee viikon vanha poitsu ja olo on mahtava.
 

Yhteistyössä