Synttärikutsusta, miten reagoisitte?

  • Viestiketjun aloittaja "kysyjä"
  • Ensimmäinen viesti
"kysyjä"
Yksi tuttavaperheen lapsi täytti tässä äskettäin vuosia, ollaan tunnettu jonkin aikaa mutta tarkkaa syntymäpäivää ei ole ollut tämän lapsen kohdalta tiedossa. Meillä sekä heillä on kaikki lapset alle 5v. No, tuli sitten kutsu edellisenä päivänä että "Tervetuloa Tiinan 5v.synttäreille kloxx jne." Itse olin vähän hölmistynyt, kun ei tosiaan olla tiedetty tuota tarkkaa syntymäpäivää ja viime aikoina ei olla edes nähty eikä pahemmin soiteltu. Kun tuo viesti tuli, podin itse ihan älytöntä migreeniä ja mies oli koko päivän sitten lasten kanssa että sain levättyä. Ilmoitin vaan ettei päästä, kun meillä on jo muutama ohjelmaa.. Ja oikeasti olikin, oli sovittu että mennään syömään miehen vanhempien luokse kun niin harvoin päästään siellä käymään, mies kun tekee töitä välillä ympäripyöreitä päiviä ja matkaa on kuitenkin reilu tunti suuntaansa.

Mutta mielestäni on vähän outoa, että kutsu tulee noin myöhään. Vai mitä itse olisitte tehneet? Menisittekö itse noin lyhyellä varoitusajalla vaikka teillä ei olisi muuta sovittua ollutkaan? Itse kuitenkin haluan lahjan viedä lapselle, niin eipä olis millään onnistunut ostamaan lahjaa kun vasta edellisenä päivänä tietää että heidän lapsellaan on synttärit. En minä osaa synttäreille ilman lahjaa mennä :O Ajattelin että jos ovat unohtaneet pyytää, mutta eivät kyllä sitä millään tavalla kutsussa tuoneet ilmi.. Vai oikeasti kuvittelevat, että tullaan vaan synttäreille tosta vaan..
 
alkuper.
No kävi kyllä itsellänikin mielessä, että jospa on joku perunut tms. tai sitten ovat oikeasti niin ajattelemattomia että eivät sitä ajatelleet.. Mut mielestäni vähän ihmeellistä. Itse pyysin yhden lapseni synttäreille heitä kesän lopulla kuitenkin hyvissä ajoin, varmaan pari viikkoa ennen synttäreitä mainitsin asiasta kun oltiin yhdessä ulkoilemassa ja viestillä vielä muistuttelin viikkoa ennen synttäreitä.. Vai ajattelivatko sitten, että kun kutsutaan noin myöhässä niin tuskin tulevat.. Mutta heidän lapsillaan ei hirveästi ole noita leikkikavereita ja meidän lapset aika hyvin heidän lasten kanssa viihtyvät ja leikkivät, niin olisi se kai ollut ihan mukavaa että oltais päästykin menemään synttäreille.
 
"vieras"
Menisin jos pääsisin, mä muutenkin olen valmis lähtemään hyvin lyhyellä varoitusajalla eri juttuihin. Mutta jos olis jo sovittu muuta menoa, niin ei mentäisi. PAhoittelisin kuitenkin, ettei päästä.

Ei tuossa välttämättä kuitenkaan ollut perumisesta kyse, mulla on yhdet tutut, jotka ovat aina harrastaneet tuota, että juhliin kutsutaan ihan viimetipassa (vaikka eivät edes aina pidä oikeana päivänä juhlia) tai jopa ei ollenkaan, mutta silti olettavat, että tiedetään tulla.
 
"vieras"
Mulla on kaveri joka pahimmillaan soittaa samana päivänä et pääsiskö meidän lapsi niiden lapsen synttäreille tunnin päästä. Ja siis vaikka tuo synttäripäivä tiedossa niin ei ne juhlat aina samana päivänä. Jos on hyvissä ajoin niin soittaa edellisenä päivänä. Heillä kuitenkin 5 lasta ja jokaisen synttäreillä käy joku meidän lapsista. Yleensä ovat päässeet. lahjat on sit yritetty repiä millon mistäkin jos en oo muistanu varautua.
 
lasteni mutsi
mä teen kaikki mahdolliset kekkerit mahdollisimman pienellä varoajalla. Ihan sen takia kun työvuoroihin voi tulla muutoksia, joku voi sairastua jne. Niin musta on kiva että ainakin oma väki on sillon oletettavasti terveenä ja kotona jne. No en ehkä ihan seuraavaan päivään, mutta samalla viikolla yleensä kutsun, oli kyse sit lastenkutsuista tai muista. Ihan siksiki että lapset ei malta odottaa hirveen pitkään, eli jos kutsuu vaikka pari viikkoa etukäteen, se on pienille niin pitkä aika että into ehtii jo laimeta kutsun saamisen ja juhlien välissä
 
[QUOTE="jep";22606681]Mä en jaksais alkaa analysoimaan, menisin jos siltä tuntuis. Jotkut vaan kutsuu myöhässä turha siitä on alkaa mörköjä ettimään,[/QUOTE]

Näin just. Jos itse saisin kutsun lyhyellä varoitusajalla eikä olisi silloin muita menoja, menisin jos huvittaisi mennä (tai arvelisin että lapsilla on hauskaa). Jos me oltaisiin jonkin sortin "hätävaravieraita" niin mitäs siitä.
 
"Tiina"
[QUOTE="vieras";22606461]Menisin jos pääsisin, mutta kutsuja varmaan ymmärtää että jos kutsu tulee noin myöhään niin kutsuttu saattaa jättää tulematta.[/QUOTE]

Sama.
 
alkuper.
No enpä minäkään nyt jaksa enempää miettiä. Tiedän että he ovat kaikki viikonloput kotona niin kuin mekin, kukaan ei siis ole tällä hetkellä töissä viikonloppuisin. Ja synttärit siis nyt sattuivat viikonloppuun. Ja kyllä olisin voinut varautua lahjalla jo aiemmin, mutta oletin tosiaan että kutsu tulee edes hiukan aiemmin. Edes samalla viikolla tai vaikka päivää kahta aiemmin kuin nyt. Ja se, että en ole tiennyt edes missä kuussa heidän lapsellaan ne synttärit on..

Mutta joo ei menty. Kiitin kutsusta ja ilmoitin ettei päästä ja muuta sovittua menoa tiedossa. Lahjan ostan kyllä ja viedään sitten jälkeenpäin, vaikka mitään kahvitarjoilua ei olisikaan.
 
"vierailija"
mä teen kaikki mahdolliset kekkerit mahdollisimman pienellä varoajalla. Ihan sen takia kun työvuoroihin voi tulla muutoksia, joku voi sairastua jne. Niin musta on kiva että ainakin oma väki on sillon oletettavasti terveenä ja kotona jne. No en ehkä ihan seuraavaan päivään, mutta samalla viikolla yleensä kutsun, oli kyse sit lastenkutsuista tai muista. Ihan siksiki että lapset ei malta odottaa hirveen pitkään, eli jos kutsuu vaikka pari viikkoa etukäteen, se on pienille niin pitkä aika että into ehtii jo laimeta kutsun saamisen ja juhlien välissä
Työvuorojen yms kannalta tuo on ihan ymmärrettävää, mutta oletko ajatellut, että vieraiden kannalta myöhään kutsuminen saattaa olla hankalaa. Moni voisi ehkä järjestellä menojaan niin, ettei ota työvuoroa tai muuta menoa juuri silloin, kun teillä on juhlat, mutta kun kutsut vasta muutama päivä aikaisemmin, vieraat ovat jo sopineet menoja. Ja sitten joutuvat joko aiheuttamaan pettymyksen lapsilleen, etteivät he pääse juhliin tai joutuvat järjestelemään muita menoja uusiksi ja kiireessä hakemaan lahjat yms.

Minusta ei ole kovin huomaavaista vieraita kohtaan kutsua vasta muutamia päiviä aiemmin.
 
näin
Maailmaa nähneenä kehottaisin tuollaisessa tilanteessa vaan menemään tilaisuuteen jos vain suinkin pääsee. Voi olla miljoona syytä, miksi kutsua ei lähetetty ajoissa. Mitä niitä miettimään vaan iloisesti osallistumaan.
 

Yhteistyössä