Syntymättömän lapsen vakuutuksesta,

  • Viestiketjun aloittaja "Tiedoton"
  • Ensimmäinen viesti
"Tiedoton"
voiko hakea sellaisestakin vakuutusyhtiöstä jossa ei ole muita vakuutuksia? Tuli kieltävä ratkaisu mutta en viitsisi kaikkia vakuutuksiakaan mennä vaihtamaan (jos vaikka joku toinen tuon kyseisen myöntäisi).

Kiitos ja hei.
 
Xxxxxxxxxxxx
Vakuutusta voi hakea mistävain vakuutusyhtiöstä. Ei tarvitse olla sama kuin mistä muutvakuutukset on otettu, tosin keskittämällä usein säästää vakuutusten hinnassa. Olen kuullut jonkun saaneen vakuutuksen samanlaisessa tilanteessa toisesta yhtiöstä, vaikka toinen sen olisi kieltänytkin.
 
"Tiedoton"
Masennuslääkityksen takia, jota ilman kerkeän olemaan melkein 5 kk ennen laskettua aikaa. En tiedä myöntääkö muukaan mutta kyselen ainakin kunhan olen ensin jutellut lääkärin kanssa.
 
"vieras"
Voi hakea muistakin. Toki voi saada alennusta, jos keskittää vakuutukset yhteen paikkaan, mutta voi silti ottaa eri yhtiöstä.

Ps. Sairaskuluvakuutus ei ole mitenkään ollenkaan pakollinen. Julkinen terveydenhuolto toimii yleensä hyvin ja säästöä tuolla tekee vain, jos ravaa jokaisesta flunssasta mukavuussyiden takia yksityisellä tai jos lapsella sattuisi olemaan jokin vakavahko sairaus, mutta sekin hoidetaan julkisella ja siellä on maksukatto. Me ei olla otettu 3 lapsellemme moista turhaketta ja erittäin hyvin ollaan saatu lähetteitä julkiselle erityissairaanhoitoon ja hienosti kaikki aina hoidettu ja samalle päivälle saatu aina tarvittaessa aika ja päivystyskin toiminut hyvin. Sitä paitsi 300-400 eurolla käy aika monta kertaa yksityiselläkin, jos haluaa.
 
"vieras"
Useimmat vakuutusyhtiöt vaativat että kotvakuutus on samassa yhtiössä, mutta muuten voi kyllä hakea mistä vain. Vertailtiin noita vakuutuksia puoli vuotta sitten hyvinkin tarkkaan ja oikeastaan ainoa josta varsinaisesti voi syntymättömänlapsen vakuutuksen saada on Tapiola. Esim. Ifillä se vakuutus katkeaa 2kk iässä ja sen jälkeen karsitaan kaikki synnynnäiset tai sen kahden kuukauden sisällä sairastetut sairaudet vakuutuksen ulkopuolelle ja siinäpä se tärkein hyöty meneekin. Sama systeemi on muillakin joilta ylipäätään saa syntymättömän lapsen vakuutuksen, ainoa jolla ei katkea ja joka oikeasti ne synnynnäisetkin korvaa on Tapiola.
 
Mep
[QUOTE="vieras";25031942]Voi hakea muistakin. Toki voi saada alennusta, jos keskittää vakuutukset yhteen paikkaan, mutta voi silti ottaa eri yhtiöstä.

Ps. Sairaskuluvakuutus ei ole mitenkään ollenkaan pakollinen. Julkinen terveydenhuolto toimii yleensä hyvin ja säästöä tuolla tekee vain, jos ravaa jokaisesta flunssasta mukavuussyiden takia yksityisellä tai jos lapsella sattuisi olemaan jokin vakavahko sairaus, mutta sekin hoidetaan julkisella ja siellä on maksukatto. Me ei olla otettu 3 lapsellemme moista turhaketta ja erittäin hyvin ollaan saatu lähetteitä julkiselle erityissairaanhoitoon ja hienosti kaikki aina hoidettu ja samalle päivälle saatu aina tarvittaessa aika ja päivystyskin toiminut hyvin. Sitä paitsi 300-400 eurolla käy aika monta kertaa yksityiselläkin, jos haluaa.[/QUOTE]


Riippuu myös paikkakunnasta. meilläpäin on jokseenkin toivotonta kunnallinen terveydenhuolto. Saman päivän aikoja saa vain päivystykseen, jossa voi viettää aikaa 3h/ilta.
JOS tulee korvakierre tai muuta jatkuvaa lääkitystä vaativaa, 300e on selällään nopeasti.
 
"vieras"
Riippuu myös paikkakunnasta. meilläpäin on jokseenkin toivotonta kunnallinen terveydenhuolto. Saman päivän aikoja saa vain päivystykseen, jossa voi viettää aikaa 3h/ilta.
JOS tulee korvakierre tai muuta jatkuvaa lääkitystä vaativaa, 300e on selällään nopeasti.
Nämä ovat usein urbaaneja legendoja, mutta toki jossakin voi olla näin huonosti. Minusta ei ole hyväksi yhteiskunnalle, että vauvavakuutuksia pidetään "välttämättöminä". Se rapauttaa julkisen terveydenhuollon pahimmassa tapauksessa. Yksityiset lääkäritalot ovat suurta bisnestä ja niiden tarkoitus on tehdä voittoa osakkeenomistajilleen. Minä haluan käydä mieluummin julkisella ja onneksi se täällä Turussa on toiminut täysin kiitettävästi.
 
Mä oon ehdottomasti vakuutuksen puolella, jos sellaisen vain jostakin saat!! Ne kerrat, kun on vaikka sunnuntaina pitäny kunnallisen päivystykseen mennä, kun yksityinen on kiinni, niin voi ristus mitä arpomista ja usein vielä väärä diagnoosi :kieh: vakuutukset on monesti jo tienannu ittensä takasin, kun yksi lapsista on kaksi kertaa putkitettu ja kerran operoitu silmä, noista tuli jo yhteensä melkein 3000 euroa....muutkin ovat kiitettävästi sairastaneet ja kyllä sillä hoidolla, mitä yksityiseltä saa, niin mieluusti vähän jo maksaakin. Monet on saaneet muualta vakuutuksen, vaikka joku olisikin jo tyrmännyt, kannattaa käydä kysymässä!
 
[QUOTE="vieras";25032208]Nämä ovat usein urbaaneja legendoja, mutta toki jossakin voi olla näin huonosti. Minusta ei ole hyväksi yhteiskunnalle, että vauvavakuutuksia pidetään "välttämättöminä". Se rapauttaa julkisen terveydenhuollon pahimmassa tapauksessa. Yksityiset lääkäritalot ovat suurta bisnestä ja niiden tarkoitus on tehdä voittoa osakkeenomistajilleen. Minä haluan käydä mieluummin julkisella ja onneksi se täällä Turussa on toiminut täysin kiitettävästi.[/QUOTE]

Mun mielestä 6 tuntia päivystyksessä on 2-vuotiaan kanssa liikaa!!! Että maksan edelleen ilolla vakuutuksia ;)
 
"vieras"
Mä oon ehdottomasti vakuutuksen puolella, jos sellaisen vain jostakin saat!! Ne kerrat, kun on vaikka sunnuntaina pitäny kunnallisen päivystykseen mennä, kun yksityinen on kiinni, niin voi ristus mitä arpomista ja usein vielä väärä diagnoosi :kieh: vakuutukset on monesti jo tienannu ittensä takasin, kun yksi lapsista on kaksi kertaa putkitettu ja kerran operoitu silmä, noista tuli jo yhteensä melkein 3000 euroa....muutkin ovat kiitettävästi sairastaneet ja kyllä sillä hoidolla, mitä yksityiseltä saa, niin mieluusti vähän jo maksaakin. Monet on saaneet muualta vakuutuksen, vaikka joku olisikin jo tyrmännyt, kannattaa käydä kysymässä!
Julkisella nämä eivät olisi maksaneet 3000 euroa, kai sen tajuat? Eli siis säästöä pitäisi verrata niin, että laskee yksityisen vakuutusmaksun vuosimaksun ja omavastuut ja julkisen polikliniikkamaksut (noin 27 e/kerta). Ja apteekkilaskut tietenkin myös. Mutta varmasti yksityiselle voi päästä nopeammin putkitukseen, mutta riittävän nopeasti pääsee myös julkisella.
 
[QUOTE="vieras";25032294]Julkisella nämä eivät olisi maksaneet 3000 euroa, kai sen tajuat? Eli siis säästöä pitäisi verrata niin, että laskee yksityisen vakuutusmaksun vuosimaksun ja omavastuut ja julkisen polikliniikkamaksut (noin 27 e/kerta). Ja apteekkilaskut tietenkin myös. Mutta varmasti yksityiselle voi päästä nopeammin putkitukseen, mutta riittävän nopeasti pääsee myös julkisella.[/QUOTE]

Niin no tyhmä en koe olevani :D
 

Yhteistyössä