Syökö teidän lapset kotona aamupalaa ennen päiväkotiin/ hoitoon menoa?

Olettaen siis, että menevät jo heti aamusta hoitoon?
Kun meillä alkaa huomenna tuo kuopuksen päiväkotitaival ja hän menee hoitoon n. 7.30 ja siellä syödään aamupalaa klo 8. Tuo poitsu on vain sen verran nälkäinen aina herättyään, että sängystä kun ylös pinkaisee niin juoksee nopeasti potan kautta istumaan keittiön pöydän viereen omalle paikalleen ja pyytää (lue: huutaa) puuroa. Eli hänelle on kyllä lähes pakko antaa se puuro, ennen kuin voi kuvitellakaan lasta pois kotoa vievänsä.
Se vaan, että päiväkodilla ei sitten varmasti aamupala enää maistu kun on vatsa kylläisenä.

Eli miten te toimisitte?
 
Jos mä vien niin se tarkoittaa sitä että syö päiväkodissa, muuten söisi sen jo ennen seitsemää ja mahtais olla nälkä ennen ruoka-aikaa.
Joskus haluaa leivän tai jugurtin ennen hoitoon menoa jos on herätessä kova nälkä, syö kuitenkin sitten puuroa vielä päiväkodissa. :)
 
normaali aamuna poitsu heräilee kuuden tienoilla ja päiväkodissa aamiaisen saa kasilta, joten oon kyllä antanut jotain pientä purtavaa ennen kotoa lähtöä. Maitoa, banaanin puolikas/muu hedelmä, jugurtti tms. saa energiaa niin että jaksaa aamupalaan asti, mutta ei ole maha aivan täpötäynnä =)
 
kyllikki
Jos tuohon aikaan menee niin en anna. Jos menee seitsemäksi niin syö kotona.

Sinuna antaisin jotain pientä naposteltavaa, että jaksaa päiväkodin aamupalalle. tai sitten sanoisin päiväkotiin, että on jo yhden aamupalan (kunnon puuroa) kotona syönyt, joten voivat antaa vain pienen annoksen päiväkodissa eivätkä tuputa, jos lapselle ei kovin hyvin maistu. Usein päiväkodissa on ehtona siihen, että saa sen puuron jälkeisen herkun (hedelmän tms.) se, että syö sen puuron.
 
Meillä ei syöty aamupalaa yleensä kotona.

Mihin aikaan lapsi herää? Meillä herätys oli 7 ja hoitoon 7:30, jolloin pärjäsi ihan hyvin siihen kasiin. Toki jos halusi syödä, niin söi vaikka banaanin tai leivän, mutta harvemmin aamusta aikaiseen ruokaa halusi. Ei kyllä tänä päivänäkään halua kuin vasta 1-2 tunnin päästä, että sikäli meillä lapsi lähtökohdiltaankin erilainen, kuin teillä.

Mutta puuroa en kyllä aamuisin tehnyt, kun se kerran päiväkodissa tarjottiin.
 
Ehkä sit pitäis antaa tosiaa joku pala leipää tms. ettei nyt ihan nälkään "kuole" mutta ruoka maistuis sitten hoidossakin vielä.

Meillä ei tuo hoitoon meno aika juuri vaihtele, eli vei sitten minä tai mies niin n. 7.30 pintaan siellä on.
 
Alkuperäinen kirjoittaja sef:
Meillä ei syöty aamupalaa yleensä kotona.

Mihin aikaan lapsi herää? Meillä herätys oli 7 ja hoitoon 7:30, jolloin pärjäsi ihan hyvin siihen kasiin. Toki jos halusi syödä, niin söi vaikka banaanin tai leivän, mutta harvemmin aamusta aikaiseen ruokaa halusi. Ei kyllä tänä päivänäkään halua kuin vasta 1-2 tunnin päästä, että sikäli meillä lapsi lähtökohdiltaankin erilainen, kuin teillä.

Mutta puuroa en kyllä aamuisin tehnyt, kun se kerran päiväkodissa tarjottiin.
Mä en oikein tiedä vielä et mihin aikaan lapsi herää... Pitäis sekin kai jo pikkuhiljaa päättää että mihin aikaan poika herätetään kun tosiaan huomenna menee ekaa pä'ivää. Mutta kun siis kotona hän syö sen puuronsa n. 5 minuuttia heräämisensä jälkeen.... ihan siitä syystä että itse vaatii sen heti ;)

Meidän esikoinen ei myöskään ole ikinä ollut nälkäinen heti aamusta, eli vapaapäivisin voi hyvin odottaa yli tunninkin ennen aamupalaa eikä oikeastaan ole nälkä vielä silloinkaan.

 
Meidän pikkumies oli heti syntymästään lähtien "mulle ruokaa ja heti... tai muuten.." tyyppi. Nyt hänellä ikää jo pian 2,5 vuotta ja vasta nyt pikku hiljaa jaksaa aamulla odottaa niin kauan että tarhassa saa aamupalan kl 8.

Me ollaan annettu aamulla joko puuro tai velli tai leipää, mitä nyt milloinkin aamupalaksi kun isä kuitenkin aina aamulla syö aamupalla ennekuin itse lähtee töihin. Tarhaan poika menee 7 -7.30 välillä. Ainakin meidän tarhassa joskus aamupala on myös venynyt jopa puoli yhdeksään ja silloin on jo pienillä todella kova nälkä.

Ja vaikka hän on saanut aina kotona aamupalaa on kuitenkin tarhassa maistunut lisää, koska kaikki muutkin kerran syö...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ellis08:
Meidän pikkumies oli heti syntymästään lähtien "mulle ruokaa ja heti... tai muuten.." tyyppi. Nyt hänellä ikää jo pian 2,5 vuotta ja vasta nyt pikku hiljaa jaksaa aamulla odottaa niin kauan että tarhassa saa aamupalan kl 8.

Me ollaan annettu aamulla joko puuro tai velli tai leipää, mitä nyt milloinkin aamupalaksi kun isä kuitenkin aina aamulla syö aamupalla ennekuin itse lähtee töihin. Tarhaan poika menee 7 -7.30 välillä. Ainakin meidän tarhassa joskus aamupala on myös venynyt jopa puoli yhdeksään ja silloin on jo pienillä todella kova nälkä.

Ja vaikka hän on saanut aina kotona aamupalaa on kuitenkin tarhassa maistunut lisää, koska kaikki muutkin kerran syö...

Eli samanlainen tapaus kun tuo meidän 2-vuotias :D
Tuo mulle ei tullut mieleenkään, siis voihan olla että tarhassa maistuisikin vielä toinen satsi. No mutta pitäne kai katsoa miten tää tästä lähtee menemään, että mikä tapa sitten parhaalta tuntuu.
 
Silloin kun meidän lapset oli vielä hoidossa, niin annoin aamupalaa, jos jouduin viemään heidät jo kuuden jälkeen hoitoon. Olisi ollut liian pitkä aika odottaa klo 8, kun päiväkodissa oli aamupala. Jos isä vei justiinsa kahdeksaksi, niin eivät välttämättä syöneet kotona.
 
Syö, vaikka meneekin tarhaan vähän ennen kahdeksaa. Täällä ei ole päiväkodin aamupalalla tarjolla kuin puuroa maidolla, ja se ei esikoiselle päivittäin maistu. Annetaan kotona aamupala ja päiväkodissa menee pöytään jos itse haluaa.
 

Yhteistyössä