syökö teidän vauvaa velliä?

  • Viestiketjun aloittaja mirene
  • Ensimmäinen viesti
Mulle ei ole yksinkertaisesti mieleenkään antaa koskaan velliä. Vauva nukkui alusta asti pitkiä pätkiä yöllä. Ja kun alkoi syömään kiinteitä niin aika nopeasti tuli puurot kuvioihin.

Meillä menee korviketta sen verran vähän, että en senkään vuoksi antaisi velliä.
 
Siksi koska jotkut äidit ei tajua että vellikin on kiinteää ravintoa ja aloittaa sen ihan järjettömän aikaisessa vaiheessa (=meidän neuvolantädin suusta). Suositus on että vasta 4kk iässä aikaisintaan saisi antaa kiinteää ravintoa, ja 5kk iässä voi jo antaa puuroa, joka on paljon parempaa ravinnollisesti kuin velli.
Mun lapset on ollut 6kk täysimetyksellä, jonka jälkeen saaneet siis puuroa. Ei ole ollut vellille mitään tarvetta.
 
Nalletar
Kumpikin on aloittanut noin 4kk iässä vellit. Se on eka kiinteät ravinto meidän lapsilla ollut. Meillä juo 2,5 vuotiaskin vielä aamusin vellin. Tykkää siitä niin kovasti ja en mä siitä haittaakaan näe.
 
Mä en oo ikinä ymmärtänyt kun sanotaan että älä anna velliä, anna mieluummin puuroa. Entä jos pikkuinen vaan tykkää enemmän vellistä? Eikai niissä niin hirveää eroa ole ravintoaineiden suhteen eikä tosiaan ole sama asia kuin korvike mun mielestä. Ja voihan puuroa ja velliä vaihdella, välillä toista ja välillä toista. Meidän poika 1,5v syö velliä ihan hyvällä ruokahalulla :)
 
äityli
Meillä poika on syönyt velliä 6kk ikäisestä. Nyt kun hän on jo reilun 1vee syö illalla kl. 20.00 puuroa ja sitten vielä juo 200ml velliä tuttipullosta juuri ennen nukkumaan menoa. Olen myös miettinyt vellin lopettamista, mutta en ole "uskaltanut" luopua siitä kun poika nukkuu nyt yönsä heräämättä. Pelkään että herää yöllä nälkäänsä ellei saa velliään =)
 
Oon antanut 4kk iästä asti velliä. Kaupan valmista sekä puurosta korvikkeella jatkettua. Menee meillä ainakin iltaisin/aamuisin paremmin alas kuin pelkkä maito vaikka samalla tuttipäällä tarjoan :D
 
Miida
Meillä ei ole vellejä syöty. Oisin kyllä voinut antaakin, mutta eivät ole oikein pulloa huolineet. Vähän kyllä ihmettelin kun kuulin, että mieheni veljen vauvalle on jo annettu velliä, kun ei kuulemma muuten nuku öisin tarpeeksi pitkiä pätkiä. Kiinteäksihän tuo kai kuitenkin lasketaan ja ikää tällä vauvalla on vasta vajaa 1,5kk...
 

Yhteistyössä