syömättömyys

Mitäpä tehdä kun meidän 2 vuotias poika ei suostu syömään hoidossa.
Kotona kyllä sitten syödään senkin edestä.
Poika on ollut hoidossa nyt n. 2 kk ja yhden käden sormilla voi laskea milloin
lounaan on syönyt.
Poika ei kylläkään suostu syömään mitään laatikkoruokia kuin lihaperunasoselaatikkoa puurosta puhumattakaan. Ei suostu syömään oikein vihanneksiakaan.
Sitten kyllä syö lihaa, kalaa kanaa pihveinä yms. Myös lihakastikkeet menee.
Mikään pikkulasten herkkuruuat eivät kelpaa.
Lettuja eikä jäätelöäkään syö. Tosin emme me vanhemmatkaan syö.
Hoitopaikassa hoitaja on jo huolestunut.
En tiedä onko se meidän vanhempien vika, kun emme ole opettaneet syömään kaikkea.
Viimeksi tänää meinasi lautanen lentää, kun ruokana oli nakkikastike.
Kyllä taas jauhelihapihvit kelpasi.
En todellakaan tiedä mitä enää tehdä. En viitsisi pakottaa syömään, koska siitäkin tulee sitten traumat.
Neuvoja kaivataan. |O
 
vinkkejä otan vastaan minäkin. syö ainoastaan makaronia ja lihapullia/jauhispihvejä/jauhiskastiketta... Siis ruokana. Leipä uppoaa, hedelmät joitain vihanneksia. MÄ olen huolissani. Ennen söi, nyt pari kk ei mee mikään.. Ikää lapsosella 2,5 v. Vai kuuluuko tääkin johonkin vaiheeseen?!?!
 
Mulla vähän sama homma, tyttö 1v10kk. Tyttö syö muusia, nakkia/makkaraa, lihapullia ja makaronia ja makaronilaatikkoa. Jogurttia tyttö söis vaikka kuinka paljon. Mulle neuvolassa on vaan neuvottu, että ei saa pakottaa syömään. Kyllä se sitten varmasti jotenkin näyttää kun on kova nälkä. Meillä tyttö hakee jääkaapista jogurttia. Vaihe menee ohi. Jos lapsi juo paljon, pitäis vähän rajottaa juomista, ettei nälkäänsä juo. Meillä siis on tytöllä tapana juoda pikkusiskon korvikkeet tuttipullosta, mitä jää.. Muuten juo ihan tavallisesta mukista.
 
meilläkin poika 2 v lakkoilee syömisen kanssa,vihannekset ei maistu (pienempänä kurkku ja porkkana oli suurta herkkua) juustot ja makkarat viskoo leiviltä eikä muutenkaan maista edes niitä,jauhelihakeitto ja maksalaatikko kyllä menevät mutta ei sitä samaa ruokaa tosiaan viitsisi joka päivä antaa.Paino on kyllä pysyny hyvin käyrissä että sen puolesta ei huoleta mutta onhan tämä silti vähän outo vaihe kun ennen söi todella hyvin
 
Meillä kanssa neitillä joku ihmeen syömättömyys kausi menossa. Makaroni menis samoin jauhelihakeitto mutta muuta ei millään. Puuroa ei ole suostunut syömään muutamaan kuukauteen ja leivän päälle ei saa laittaa mitään muuta kun levitettä. Onneksi porkkanat ja hedelmät maistuu...
 
Meillä esikoinen söi todella huonosti 2-vuoden tienoilla,sitten tuli kausi jolloin söi todella hyvin ja nyt taas 3v6kk syö miten sattuu. pikkusiskolla 2-v on sama juttu. yhtenä päivänä syövät todella hyvin ja sitten on kausia että olisi sama tarjoaako heille ruokaa vai ei =) Silloin on sama mitä ruokaa on,jos ei maistu,ei maistu. Painot ei ole kuitenkaan laskeneet joten ei tarvitse olla huolissaan.
 

Yhteistyössä