Syön arkipäivisin 600-700kcal/pv, mut onkohan sittenkin liian vähän...

Kysessä on ehdottomasti tilapäinen "kuuri", jolla katkaisen herkuttelukierteen ja aloitan painonpudotuksen. Vielä viikko näin ja sitten vähitellen lisään kaloreita/ruokailua, kuitenkin pudotusta jatkaen.

Tää on mulle hyvä tapa päästä pienempiin annoskokoihin ja irti sokeririippuvuudesta. Ja tietty tuntuu hyvältä kun nopeasti putoaa päällimmäiset kilot ja saa energiaa. Olen korvannut aterioita noilla nutrilett tuotteilla, joissa pitäisi olla vitamiineja ja hivenaineita+kuitua tarpeeksi. Lisäksi vähän hedelmää. Mutta jätän tarkoituksella niitäkin väliin, niin, että vrk:n kalorimäärä jää noin 600. Vkl syön sitten enemmän eli kotiruokaa ja ehkä jotain herkkua kuten tortilloja.

Mut nyt mua palelee aika paljon pitkin päivää, mahtaako sittenkin kaloreita tulla liian vähän... olo on muuten melko hyvä, eikä nälkä vaivaa. Ylipainoa on PALJON eli en nyt siis mitään bikinikuntoa edes tavoittele vaan pikastarttia loppuelämälle. Osaako joku kertoa, onko kokemuksia alle 1000kcal/pv dieeteistä?
 
laihiksella
tilapäisesti saa noilla litkuilla(nutrileteilla yms..) laihduttaa, kunhan muistat syödä kaikki pussit, ja ota mielummin kasviksia mukaan, ku hedelmiä. Palelu johtuu tuosta laihiksesta, ihan normaalia. kauanko olet nyt "pusseilla"ollut?
 
[QUOTE="vieras";23702116]On liian vähän, vaikka onkin tilapäistä. Nosta sinne tuhanteen kaloriin.[/QUOTE]

Mutta noista nutriletteistakin tulee vaan 800kcal päivä jos käyttää siitä ne kaikki?! Pitäisi olla turvallista 3 viikkoa... jotenkin ajattelin, että se parin sadan erotus ei enää ole ratkaiseva, mutta voiphan se sit olla... olis vaan nyt niin hyvä tsemppi päällä ja käsittämätön tahdonvoima löytynyt sielun sopukoista :xmas:
 
tilapäisesti saa noilla litkuilla(nutrileteilla yms..) laihduttaa, kunhan muistat syödä kaikki pussit, ja ota mielummin kasviksia mukaan, ku hedelmiä. Palelu johtuu tuosta laihiksesta, ihan normaalia. kauanko olet nyt "pusseilla"ollut?
Nyt tuli 2 viikkoa täyteen eilen, olen kyllä tehnyt ihan niitä pastoja jne mitä niillä on. Ja esim. eilen söin sen sijaan vähän siskonmakkarasoppaa, ettei nyt mene ihan vaan keinotekoisia mössöjä. Hieman nyt kyllä taitaa huimata, tähän kellonlyömään mennessä olen syönyt (noin) 410kcal+kalorittomat juomat... ehkä pitäisi lisätä yksi ateria kuitenkin, nyt syön 4 kertaa päivässä.
 
Minulle ravintoteraputti sanoi, että pitkän päälle päälle 1000 kilokaloria päivässä aiheuttaa maksavaurioita. En tiedä sitten kuinka pitkä aika se "pitkän päälle" oikeasti on.
Kuulemma 3 viikkoa ominpäin voi olla ja paljon enemmän valvotusti. Mihinköhän se maksavaurio perustuu, en nyt äkkiseltään sitä keksi jos saa kaikkea muuta paitsi energiaa (siis kuitua, hyviä rasvoja, vitamiinia)??

Niin ja siis pe ja la tai la ja su mulle tulee kuitenkin YLI 1000 kaloria kun syön melko tavallisesti, mutta en esim. leipää. Perunaa, lihaa jne.
 
Viimeksi muokattu:
laihiksella
Nyt tuli 2 viikkoa täyteen eilen, olen kyllä tehnyt ihan niitä pastoja jne mitä niillä on. Ja esim. eilen söin sen sijaan vähän siskonmakkarasoppaa, ettei nyt mene ihan vaan keinotekoisia mössöjä. Hieman nyt kyllä taitaa huimata, tähän kellonlyömään mennessä olen syönyt (noin) 410kcal+kalorittomat juomat... ehkä pitäisi lisätä yksi ateria kuitenkin, nyt syön 4 kertaa päivässä.
itse muutama vuosi sitten laihdutin pusseilla, 500kcal/vrk, eli 3 pussia päivässä, 12 viikkoa olin niillä ja painoa lähti 30kg, sen jälkeen pikku hiljaa ruoka kehiin, alottaen salaateista ym.. tuo laihis oli valvotusti. mutta mielestäni voit ihan hyvin vielä vaik viikon mennä "pelkillä"Pusseilla, ja it otat vaik yhen aterian mukaan ja jatkat vaik pusseilla ja pikku hiljaa lisäät terveellistä ruokaa ja jätä pusseja pois.
 
Kuulemma 3 viikkoa ominpäin voi olla ja paljon enemmän valvotusti. Mihinköhän se maksavaurio perustuu, en nyt äkkiseltään sitä keksi jos saa kaikkea muuta paitsi energiaa (siis kuitua, hyviä rasvoja, vitamiinia)??

Niin ja siis pe ja la tai la ja su mulle tulee kuitenkin YLI 1000 kaloria kun syön melko tavallisesti, mutta en esim. leipää. Perunaa, lihaa jne.
Joo. En epäile, ettetkö tietäisi noista minua enemmän.
Tuo vain tuli otsikosta mieleeni.
:)
 
itse muutama vuosi sitten laihdutin pusseilla, 500kcal/vrk, eli 3 pussia päivässä, 12 viikkoa olin niillä ja painoa lähti 30kg, sen jälkeen pikku hiljaa ruoka kehiin, alottaen salaateista ym.. tuo laihis oli valvotusti. mutta mielestäni voit ihan hyvin vielä vaik viikon mennä "pelkillä"Pusseilla, ja it otat vaik yhen aterian mukaan ja jatkat vaik pusseilla ja pikku hiljaa lisäät terveellistä ruokaa ja jätä pusseja pois.
Jotenkin noin ajattelin tehdä, että lisää pienen annoksen kotiruokaa ateria kerrallaan. Mut viikon vielä menen näin. Hain kyllä tuohon nutrilett testiryhmään, jos siihen pääsen niin 3 viikkoa menen sillä 800kcal päivässä + vihannekset. En kyllä usko että pääsen, vaikka kamalasti toivoisin!!! Nyt on painoa tippunut kahdessa viikossa noin 5kg, se kyllä kannustaa jatkamaan! Hieno pudotus sulla takana, vau ONNEA!!!
 
"vieras"
minulla puhdas nutrilet kuuri pelkillä pusseilla eli 5pss/vrk:ssa ja niistä tulee 555 kcal/vrk:ssa+ kasvikset päälle ja niitä max 100kcal/vrk:ssa. En syö niitä pastoja, vain pussikeittoja tai itseasiassa syön vain sitä suklaapirtelöä. Eli näillä aion laihduttaa tavoitteeseen eli jotain -10kg. Kyllä näillä voi pidempäänkin laiduttaa, mutta sitten pitäis olla seurannassa, jos on vaikka verenpaineessa tai sokeriarvoissa häikkää. Itse en ole tällä kertaa missään seurannassa, koska olen perusterve, eikä minulla ole mitään vaivoja minkään suhteen. Voin hyvin ja jaksan hyvin. Tosin palelen, mutta se menee ohi, päätäkin ajoittain särkee, mutta sekin hoituu useinmiten reippaalla ulkoilulla.
 
[QUOTE="vieras";23702268]minulla puhdas nutrilet kuuri pelkillä pusseilla eli 5pss/vrk:ssa ja niistä tulee 555 kcal/vrk:ssa+ kasvikset päälle ja niitä max 100kcal/vrk:ssa. En syö niitä pastoja, vain pussikeittoja tai itseasiassa syön vain sitä suklaapirtelöä. Eli näillä aion laihduttaa tavoitteeseen eli jotain -10kg. Kyllä näillä voi pidempäänkin laiduttaa, mutta sitten pitäis olla seurannassa, jos on vaikka verenpaineessa tai sokeriarvoissa häikkää. Itse en ole tällä kertaa missään seurannassa, koska olen perusterve, eikä minulla ole mitään vaivoja minkään suhteen. Voin hyvin ja jaksan hyvin. Tosin palelen, mutta se menee ohi, päätäkin ajoittain särkee, mutta sekin hoituu useinmiten reippaalla ulkoilulla.[/QUOTE]

Mulla on kyllä astma, mutta ei tuon pitäisi kai siihen vaikuttaa. Mulla sattuu olemaan 4v takaisesen raskausdiabeteksen jäljiltä verensokerimittari itsellä, jolla olen nyt silloin tällöin mittaillut sokereita. Aina noin 5, eli ei mitään hätää sen suhteen!

Missäpäin asut, laihdutuskaveri kyllä olis kiva :)
 
"vieras"
Mulla on kyllä astma, mutta ei tuon pitäisi kai siihen vaikuttaa. Mulla sattuu olemaan 4v takaisesen raskausdiabeteksen jäljiltä verensokerimittari itsellä, jolla olen nyt silloin tällöin mittaillut sokereita. Aina noin 5, eli ei mitään hätää sen suhteen!

Missäpäin asut, laihdutuskaveri kyllä olis kiva :)
voin laittaa sulle yytä tulemaan, jos haluat?
 
"vieras"
Mulla aikoinaan suolistosairaus aiheutti sen, että en saanut riittävästi ravintoa, en tarkkaa aikaa muista, mutta puoli vuotta meni aika vähällä ravinnolla ja melkein kuukauden olin lähes paastolla, kun ei vain ruoka pysynyt sisällä. Leikkauksella saatiin tilanne korjattua, mutta sain sitten sairaalassa ihan tavallisesta parasetamolista pahan maksareaktion, "paasto" oli rasittanut maksaa, ettei kestänyt tuota lääkettä (joka on "vaaratonta" ja vatsaystävällistä, mutta maksalle kovempi pala) Tavallaan kyllä huolimattomuutta lääkäriltä, että sitä minulle määräsi, leikkauskipuja oli tarkoitus hoitaa, ei ollut huomannut papereista että olin aliravitsemustilassa.
Erittäin vähäkalorisessa dieetissä maksa käy kovilla kierroksilla, koska "polttaa" elimistön vararavintoa(rasvaa) ja muuttaa sitä sokeriksi. En ole siis asiantuntija, mutta tuohon perustunee se, että vähäkalorinen dieetti voi pitkän päälle vaurioittaa maksaa.

Mutta ei varmaan muutamassa viikossa vielä vaurioita synny.

Tsemppiä projektiin!
 

Yhteistyössä