syönkö liian vähän (raskaana)?

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
onko liian vähän, kun mulle tulee kaloreita päivässä 1200-1300 ja olen raskaana viikolla 37? En kyllä paljoa sitten kuluta, kävelen ehkä n.3km päivässä ja muuten vaan olen. Mutta ruoka ei vaan yksinkertaisesti maistu ja jos maistuu, niin se on jotain hedelmiä tai keittoja. Mutta voiko tuosta kalorimäärästä olla jotain haittaa? olen normaalipainoinen.
 
odottaja minäkin
Se että syöt vähän,vaikuttaa lapsen kasvuun!!! Miksi yleensäkkin lasket edes kaloreita?? ei raskaana oleva saa laihduttaa,ja sun pitää syödä että lapsi kasvaa ja kehittyy! Montako sataa grammaa sulle on tullut painoa raskauden aikana?
 
heihaloo
vaikee sanoa kun en tiedä sun painoa ja pituutta, jos oot samanlainen ku mun kaveri joka painaa noin 40kg ja 150 pitkä raskausaikana painoi 55kg, niin ethän sä tartte yhtä paljo kaloreita kuin isompi nainen.

kyllä ne neuvolassa ois jo puuttunut jos ei painoa/kasvua ois tullu tarpeeksi.,

tosiaan imetysaikana kannattaa pitää huoli siintä että saa tarpeeksi energiaa, täysmaitoa jugurttia yms kehiin
 
Oletko syönyt koko odotusajan tuon verran? Minkä verran sulla on tullut painonnousua viikkoa kohden keskimäärin? Onko lapsi kasvanut ultran mukaan normaalisti?

Itse en loppuodotustaikana eli suunnilleen kolmen viimeisen viikon aikana syönyt juuri mitään. Ei maistunut.
 
"aapee"
Alkuperäinen kirjoittaja odottaja minäkin;23987897:
Se että syöt vähän,vaikuttaa lapsen kasvuun!!! Miksi yleensäkkin lasket edes kaloreita?? ei raskaana oleva saa laihduttaa,ja sun pitää syödä että lapsi kasvaa ja kehittyy! Montako sataa grammaa sulle on tullut painoa raskauden aikana?
en mä laihdutakaan, rupesin itsekin miettimään että syön aika vähän ja siksi laskin muutamana päivänä kalorit syömistäni ruuista että tietäisin sitten suurinpiirtein syönkö oikeasti liian vähän vai tuntuuko vain siltä. kyllä mulle on tullut raskauden aikana 5kg
 
"aapee"
Oletko syönyt koko odotusajan tuon verran? Minkä verran sulla on tullut painonnousua viikkoa kohden keskimäärin? Onko lapsi kasvanut ultran mukaan normaalisti?

Itse en loppuodotustaikana eli suunnilleen kolmen viimeisen viikon aikana syönyt juuri mitään. Ei maistunut.
olen syönyt suurinpiirtein näin koko raskauden. Ihan alussa söin vielä paljon vähemmän kun olo oli niin huono. Painoa on tullut tähän mennessä 5kg ja ultran mukaan lapsi on ollut ihan normaali. Viimeinen ultra tosin oli rakenneultra viikolla 21
 
tosiaan
yhellä tutulla nousi paino vaan 5kg ja hädin tuskin huomasi et oli raskaana, poika paino 4,5kg, mulla nousi paino 30kg ja poika paino 3100 :) jos sun on hyvä olla niin on todennäkösesti vauvankin.

tsemppiä loppuaikaan, kerrothan miten meni synnytys :D
 
Kuulostaa kyllä aivan liian vähältä. Mä laihdutan, ja syön yleensä noin 1500 kcal, liikunta kuluttaa ainakin 200 kcal päivässä.

Kerta olet normaalipainoinen, niin 5kg painonnousu on noille raskausviikoille vähän, keskimäärin paino nousee raskauden aikana sen 12kg. Todennäköisesti olet siis laihtunut.
 

Yhteistyössä