Syyllistetään nyt äitejä kivunlievityksestäkin, huoh

  • Viestiketjun aloittaja "voi elämä"
  • Ensimmäinen viesti
"Mariska"
Oikea-aikainen puudutus/lääkitys on todella mahtava synnytystä helpottava keino.

Epiduraali ei myöskään tarkoita sitä, että olis pakko synnyttää sängyssä maaten jne. Itse sain epiduraalin ja silti levättyäni istuskelin vielä pallon päällä ja sitten synnytin jakkaralla. Ihan tarpeeksi sattui ja oli rankkaa vaikka sainkin kivunlievitystä, ei kuitenkaan jäänyt traumoja ja selvisin hyvin muutamalla tikillä.

Voisin ehkä kokeillakin luomuna, jos synnytys oikeasti etenisi koko ajan. Mutta kun supistukset ei avaa yhtään, niin voimat loppuu jos siinä odotellessa monta vuorokautta kärvistelee...
 
"vieras"
No mä en ole kivunlievityksiä saanut/ehtinyt saada/halunnut ja olen saanut kyllä olla oma itseni synnytyksissä. Mua risoo (jos nyt saa sanoa ja sanonkin) se, että joissakin ohjelmissa (ainakin siinä Taysissa kertovasta joskus joka tuli) ne kätilöt hoki kokoajan ettei saa HUUTAA. Ja miksiköhän ei? SeKIN on tapa purkaa kivuntunnetta ja sen ilmnoille päästäminen ihan yhtä meditoivaa kuin joku synnytyslaulu tai muu huokailu. Mutta eih, "olipa hyvä synnyttäjä kun oli niin hiljainenkin". Onneksi olen saanut kaikki lapseni synnyttää ihan erilaisessa sairaalassa :D
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";29080132]Mä luulen chef että ongelma nimenomaan sulla on se se synnytyksen "väkivaltainen" käynnistyminen.
Ei normisynnytys satu noin paljoa.
Mä olen kokenut synnytyksen jälkeen miljoonasti pahempaa kipua, esim. sappikohtaukset ja niissä pahinta oli just se että sietämätön kipu ja kramppi vaan jatkui ja jatkui ilman lupausta helpotuksesta tai hengähdystauosta.[/QUOTE]

Ihanaa, kuinka joku voi kertoa paljonko synnytys sattuu sen toisenkin mielestä :D Siitä olen kyllä samaa mieltä, että sappikohtaukset oli potenssiin tuhat verrattuna synnyttämisiin ilman mitään. Mutta kyllä se ilman kivunlievitystä synnyttäminenkin VOI sattua aika helsketellisen paljon, paljon enemmän kuin joku toinen ilman kivunlievitystä läpi käyty synnytys.
 
täällä kans
käynnistetyt synnytylset olleet rutkasti kipeämpiä ja oon tarttenut niihin puudutuksia. Itsestään käynnistynyt meni luomusti loppuun asti, koska kipu oli siedettävää. Näin sen itse koin.
 

Yhteistyössä