Syyskuiset 2019

Vuoto oli ehkä harmitinta, koska hcg oli hyvä. Ei auta kuin odottaa ultraan.

Tänään 6+0 ja eilen SE sitten alkoi. 24/7 pahoinvointi ja oksentelu. 8 oksennusta oli eilisen saldo. En tiedä miten itseni tähän taas tsemppaisi. Koko ajan niin paha olo.
Elämä kapenee avuttoman olemattomaksi.
 
@Beibihaaveilija Voidaan sit yhessä valvoa ultraa edeltävä yö. :LOL: Jännittää kyllä ihan hirveästi! Tekisi mieli aikaistaa ultraa, mut pelkään ettei sykettä sit vielä näykään ja joutuu murehtimaan vaan lisää.

@Adii Mä käyn täällä myöskin puhelimella ja aika könkköä välillä. :LOL: Jos sen ryhmän sais silleen ettei kukaan näe ryhmässä olemista niin hyvin voisin nyt jo liittyä. (y)
 
@gemmy Niinhän ilmeisesti noi alkuraskauden vuodot monesti onkin ihan harmittomia. Varmasti helpotti saada tietää Hcg. (y) Toi pahoinvointi ei niin kiva uutinen. :confused: Tässä jännään, miten itselleni käy. Tosi lievää kuvotusta vain vielä 5+4.

@Olivia_ Älä aikaista! Raskausaika on muutenkin yhtä odottelua, niin kaksi viikkoa menee lopulta nopeasti. :) Katselin juuri youtubesta, että 8 viikolla pitäisi jo näkyä sydänäänet ja pieni kaveri kohdussa. :love:

Onko muilla käytössä Flo-sovellus? Musta on ihanaa seurata sitä kuvaa, millaiseksi vauva muuttuu viikko viikolta. Nyt vielä epämääräinen möntti, mutta ensi tiistaina näyttää jo katkaravulta. :love:
 
Mulla vu silloin kun kaikkien laskujeni mukaan on vähintään se rv 7+0. Eli kahden viikon päästä. Viimeksi kävin rv 6+3 ja syke kyllä näkyi mutta mittaaminen oli lähes mahdotonta kun tyyppi oli niiiin pieni. Ja tuolloin rv 7+0 jos mitään ei näy niin tietää sitten varmasti että homma on menetetty.
 
Mua ärsyttää kun flo näyttää päivät väärin :ROFLMAO: nyt pienen sydämen pitäs jo sykkiä, 22-25 pv oviksesta, mulla 5+4 :)
 
  • Tykkää
Reactions: Emmae
Mulla on kans flo käytössä ja nyt latasin kans ton Preglifen. Se vaikuttaa kivalta, kiitos vinkistä @Emmae :) Ja samaa tuskaillut kyllä kuin @Karvakorvat että Flo näyttää päiviä väärin. Jotenkin niitä pysty sieltä säätämään (näyttääkö täydet viikot vai kuluvat), mutta silti ei mene ihan päivät oikein, ja lasketun ajankin laskee jotenkin ihan omalla tavallaan. Mutta eiköhän sekä viikot että la tarkennu vielä sit joskus kun ultraan pääsee.

Onko kellään muulla sellaista, ettei oikein tekisi mieli syödä? Ei varsinaista huonoa oloa mutta syöminen vaan kauhean tuskaista. Oon kyllä pakottautunut syömään, vaikka sitten pieniä välipaloja kerrallaan jos ei kokonaista ateriaa, mutta vähän huolettaa että saanko kaikkea tarpeellista. :( Painokin on vähän pudonnut. Mies koitti lohduttaa, että vauvalla on siellä monimutkainen geneettinen rakentaminen käynnissä ja se polttaa multa kilot. :LOL:
 
Odotan myös fb-ryhmää innoissani, mutta varhaisultran jälkeen ehkä vasta voisin liittyä.

Hcg oli tosiaan 5+5 arvoltaan 17 300 eli sillä olisi jo varmasti tullut kauan digiinkin 3+. En vain uskaltanut testata sen jälkeen kun pregchekissä oli tasavahvat viivat rv 4+3.
Vuotoa tuli kyllä enemmän kuin kuukautisissa yleensä, mutta ei minun silmääni mitään istukan palasia tai hyytymiä tms. Voihan se silti olla, että vauva sieltä tuli ulos.

Neuvola-aikaakin voisi varmaan jo kohta piakkoin soitella, vai soittaisiko sitten vasta viikon päästä jos on jotain ultranäkymiä havaittu. Toisaalta jos tarvitsen tämän oksentelun takia kovin aikaisin tippaa tai sairauslomaa niin olisi tietysti kätevää olla jo järjestelmissä.
 
Mä en tosta preglifestäkään tykänny. Layette, raskaus + ja toi flo on. Flo lähinnä ku sitä käytin ennenki.

Täällä kans tota että ei oikeen maistu mikään. Saatan silti ihan koko annoksen syyä, mut sen jälkee on pitkää täys olo

Ja turvotusta on o_O tissit kipeet, ummettaa. Alavatsaa pingottaa :ROFLMAO:
 
Mä toivottelen kaikille hyvät jatkot ja tsempit. Kyllä meijän syyskuinen muuttui muistoksi elämänlankaan. Sillä fiiliksellä eteenpäin että ainakin on mahdollisuus raskautua ja ehkä meille tulee se pahnan viimeinen vielä joku päivä. Tavallaan ei yllättyny yhtään, tää tunne oli ihan sama ku kolmesta muusta keskenmenosta..

@Meisje81 olen niin pahoillani :cry:
Voimia toipumiseen hurjasti <3
 
@gemmy mulla oli kans 5+5 hcg 17800..eli kovin samat lukemat on :love:

Mua kiinnostaisi myös tuo faceryhmä varsinkin jos se on salainen (y)

Ens perjantaina on kontrolli gynellä ja jos ultrassa kaikki hyvin niin ehkä sit uskaltaisi.

Flo on täälläkin käytössä, siitä on kiva seurata kehitystä <3
Oireet triplaantunut nyt kun kuudes viikko tuli täyteen...aamulla kun herää kuvotus ja yrjötys alkaa, sitä jatkuu koko työpäivän ja luulen sen helpottavan ehkä illalla kun nukahdan:sick: yöt on sitten levottomia kun vatsaa repii ja juilii. Tissit niin kipeät ettei tee mieli edes rintsikoita pukea aamuisin :ROFLMAO:
 
  • Tykkää
Reactions: Emmae
Sen fb ryhmän saa silleen et joku pitää perustaa salaisen ryhmän. Sitten mukaan haluvat laittavat esim sähköpostin oman nimen tälle ryhmän perustajalle ja hän sitten kutsuu kaveriksi fbssä sen hetken että saa kutsuttu siihen fb ryhmään. Näin ryhmä pysyy muille salaisena , paitsi niille ketkä myös ovat ryhmässä. Ulkopuoliset ei näe missään vaiheessa että oot liittyny tämmöseen ryhmään tai että olet sen jäsen.
 
  • Tykkää
Reactions: Lukka
@Kunpa Mullakin on perjantaina gyne+ultra. Hirmuinen jännitys kun oli se verenvuotoepisodikin.

@Kerttuli83 Pitäisi saada soitettua, olen jotenkin ajatellut että jos sitten jos varhaisultrassa on ok tilanne niin voisi sitten varata.

Mikään ei enää pysy sisällä. Kauhea stressi miten saa jotain nesteitä, että pissaa tulisi edes vähän. Tänään rv6+1; enää 13 vko yrjöilyä edessä.
 
Meillä oli neuvolassa kiitollinen kun varas ajoissa, aikoja on rajotetusti ja sit pitää lähete tehä vielä sinne np ultraan, niin heti 7+0- 8+0 melkee paras mennä. Varasin siis ajan ku menkat oli 3 päivää myöhässä, aika reilun vko päästä 7+0
 
@Kerttuli83 Mulla on ensimmäinen neuvola 25.1., jolloin viikkoja olis 7+1. Edeltävänä päivänä olis varhaisultra. Varasin ekan neuvolan aika pian plussan jälkeen, koska täällä päin neuvola-ajat on aika kortilla.

@gemmy Tsemppejä pahoinvointiin! Mulla on edellisissä raskauksissa ollut ihan kamalat loppuun asti kestävät pahoinvoinnit. Odotan jo kauhulla milloin tästä alkaa. (n)
 
Pääkaupunkiseudulla kannattaa varata ajoissa, että löytyy vielä aika tosiaan että ehtii saada lähetteet seulontoihin. En tiedä mikä tilanne on täällä Keski-Suomessa, mutta jotenkin edellisen km:n takia ei ole vielä tullut soitettua.
 
No nyt rupes sit jänskättään toi neuvola, kun en ole sitä vielä varannut. Toisaalta mulla on jo nyt alkuviikosta varhaisultra, niin totuus paljastuu sitten siellä. Mitään mainitsemisen arvoisia oireita ei oikeastaan ole ollut pitkään aikaan (sympatiat kaikille, joilla on!), joten kyllä taas epäilyttää.:barefoot:

Legot kävin laitattamassa tässä välissä kuntoon (hammaskiven poisto), :D kun lueskelin näistäkin jutuista raskauden aikana.

Ja hei kiitos noista raskausappivinkeistä! Mun on tehnyt mieli sellasia ladata, mutta kun en ole muistanut niiden nimiä/mitkä hyviä jne.

@gemmy Ihanaa, että olet edelleen matkassa mukana. (y)
 
  • Tykkää
Reactions: Emmae
@Emmae Muistaakseni rv 6, melko pian kuitenkin plussan jälkeen.

Tänään sit ollaankin halailtu pönttöä kahdesti. :LOL: Esikoinen hädissään kyseli et ootko sä äiti vatsataudissa. Ei ihan sitä tainnut olla.. :whistle:

Hämmennyin eilen illalla, kun makoilin sohvalla. Ihan tuolla alamahalla tuntui ihan selviä potkuja ja luinkin netistä, että uudelleensynnyttäneen olis mahdollista tuntea ns. haamupotkuja, vaikka edellisestä synnytyksestä/raskaudesta oiskin vuosia. Tuli ihan kamala hinku päästä tuntemaan ne ihan oikeat potkut ja myllerrykset. :love::love: Onko teillä muilla, joilla jo entuudestaan lapsia, tuntunut tällaisia?
 
Hei vaan! Varovaisesti hipsin tänne, kun pakko päästä jakamaan fiiliksiä johonkin! Plussasin vain 28 pv edellisistä menkoista. Eli tosi alussa vielä. Ainoat oireet on ollu vähän kuumeinen olo pari päivää ja alavatsan nippailut. Laskettu aika olisi sama päivä kuin esikoisen 2-vuotis syntymäpäivä :D

Ja siis mulla tuntuu noita haamupotkuja koko ajan! Hassun tuntuista :D

Luin nopsaan faceryhmäsuunnitelmista. Ehdottomasti olen sen kannalla, mutta ehkä ihan vähän myöhemmin uskallan liittyä :)
 
Oi, ihana, täällä on syyskuisten ryhmä :) Vasta tänään aamusta tein positiivisen testin, LA 24.9. Mulle tää syyskuinen on kolmas, edelliset on tyttö -14 ja poika -15. Tosi, tosi vahva tyttöfiilis, saa nähdä sitten. Isosisko onkin toivonut itselleen pikkusiskoa iät ja ajat, toivotaan :love: Mun poika on niin äidin perään edelleen et ehkä olis helpompi jos ei tulis heti toista poikaa kilpailijaksi :D

Oireita mulla on finnien katoaminen aivan yks kaks ja paineen tunne ja jomottelu alavatsalla. Melkein ku kävis kipeää. Mut yritän aatella et kaikki on hyvin ja nauttia tästä täysillä :) Viime kerroilla oli yli puolet raskaudesta etovaa oloa tosi pahana vaikken juuri oksennellut, sen toivoisin jäävän tältä erää pois. Vielä ainakaan ei tunnu mitään muuta ku turvotusta.
 
  • Tykkää
Reactions: Tupuli

Yhteistyössä