Syyskuun söpöläiset 2014 <3 *helmikuussa*

NapakoruMulla itelläni oli esikosta pitkälle yli puolen välin napakoru mutta otin sen sitten pois kun alkoi näkymään vaatteiden läpi typerästi.Laitoin synnytyksen jälkeen takaisin kunnes totesin olevani liian "vanha"sellaiseen.Menis vielä läpi jos laittais.Niitä raskaudenaikaisia koruja on tosiaan myynnissä,ovat silikonivarrella ja pidempiä.
Ultrissa ne pitää olla pois,joten muistakaa pyöräyttää koru irti ennen sinne menoa!

Painon nousu Uuh,alko ahistaan.Paino noussu 2kg...Ja syy on ihan normaalin ruuan annoskoissa,ruoka maistuu vähän liian hyvin nyt kun pahoinvoinnit on menny ohi...Voivoi,nyt tarkkuutta ettei karkaa!

nurmo ja pikku-baby II 9+6
 
  • Tykkää
Reactions: Aniko
Fyi
must.ikka89 olen pahoillani, jaksamista! :hug:

Riekonmarja ja Piretti, toivottavasti siellä kaikki kunnossa! Epätietoisuus on pahinta...

Yrittämisestä Meillä tätä beibiä tehtiin yli kolme vuotta. Lopulta 1. IVF:n 2. PAS onnistui. Oli varmaan usko jo mennyt, mutta heikko toivo kai auttoi jaksamaan. Puhunkin yllätysraskaudesta, niin suuri yllätys se oli. =)

Liikuntaa en ole pystynyt harrastamaan kuvotuksen ja voimattomuuden takia. Toivon, että tässä parin viikon sisällä helpottaa, että pääsee taas salille.

Paino oli ekassa neuvolassa noussut kilon. Syynä alituinen mussutus, ettei iske vielä huonompi olo päälle.

Fyi 9+3
 
Huomenia!

Täällä yhä mukana ollaan ja keskustelua seurataan! :)

Osanotot menetyksen kohdanneille ja voimia epätietoisuuden kanssa eläville! :(

Napakoru: (näköjään tärkeys järjestyksessä taas alotan) ;D Itse otin omani pois jo reilu viikko sitten. Jotenkin tuli enemmän sellainen "nyt olen raskaana" - tunne :D Myös rakas mieheni on ihastelut korun alta paljastunutta napaani, vaikka 7-vuotta jo yhteistä taivalta takana niin silti näköjään musta löytyy vielä uusia ja jännittäviä piirteitä :'D Toisekseen napakoru tuntui häiritsevän jo rutiiniksi muodostutta masu rasvausta! Toistaiseksi siis hyvä näin, jännityksellä jään oman napani kasvutarinaa seuraamaan, ehkä teidät muut kuitenkin jatkossa siltä säästän :D

Parisuhde: Eli yhdessä ns. "Virallisesti" olemme olleet 7-vuotta. Naimisiin mentiin kesällä 2012. Ollaan lapsuuden ystäviä jo ala-asteelta, pientä ihastusta kai jo sieltä asti puolin ja toisin, en silti kuitenkaan koskaan ois osannut odottaa että tähän päädytään :)

Työasiat: Itse valmistun ammattikorkeakoulusta nyt keväällä ja alan kesätöihin ajattelin vielä hakeutua. Tiedä sitten miten tuo raskaus vaikuttaa ja jaksanko edes kesäkuuta pidemmälle töitä tehdä, nähtäväksi jää...

Mitäs vielä... Nt-ultraan vielä reilu 2-viikkoa, sitä tietysti kuin kuuta nousevaa odotetaan. Muutenkin pahin "hormoonimyrsky" ainakin toistaiseksi rauhoittunut nyt vaan odotellaan, odotellaan ja odotellaan.... Piiiiiiitkä kesä tiedossa varmasti meistä monelle...

Avellan + Möykky 9+6 ( ja huomenna POKS) :D
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Maikkki
Olen tosi pahoillani must.ikka89, lääkärin tuomio oli ilmeisesti lopullinen? Iso hali minulta, todella surullista jos näin on.

Ja Piretille myös jaksamista, toivottavasti pääset aiemmin sinne ultraan! Kokeile muuten huviksesi hunajalla maustettua maitoa jossa on keitetty sipulia, kuulostaa kuvottavalta mutta auttaa yskään eikä häiritse vauvaa :)

Onkohan tuo la 26.9 jotenkin huono päivä kun sen omaavilla tuntuu olevan toinen toistaan ikävempiä ongelmia :/
 
Lohtuhaleja keskenmenon kokeneille tai sitä pelkääville... muistan omasta kokemuksesta miltä se tuntuu :-( Tilastollisesti joka viides raskaus päättyy niin.

Älkää Daesha, Fritang ja muutkaan tunteko mitään syyllisyyttä siitä että olette mukamas jonkun mielestä taakka yhteiskunnalle lapsinenne! Suomeen syntyy liian vähän lapsia ja jokainen joka lapsia synnyttää tekee yhteiskunnalle palveluksen. Ja erityisen tyytyväisiä itseensä saavat olla ne jotka saavat kolme lasta tai enemmän! Pyörin loppuvuodesta Väestöliitossa työasioissa ja siellä ei voinut tilastojen äärellä ja asiantuntijoita kuunnellessa muuhun johtopäätökseen tulla. Uusia suomalaisia syntyy vain 1,8 per nainen mikä tarkoittaa vääjäämättä sitä että piakkoin väkiluku alkaa laskea - ellei maahanmuuttajia tule runsaasti lisää tai ellei lapsilukemaa saada nostetuksi ylemmäs tuosta 1,8:sta!

Paljon ulkomaalaisten kanssa tekemisissä olevana tiedän myös että meidän sosiaaliturvajärjestelmämme kohtelee kultahansikkain kaikkia vanhempia :) Kelassa tiedetään että Suomi tarvitsee lapsia. Ei muissa maissa ole näin hyvin äitien asiat.

- Bhumi & salaperäinen masu jonka asukkaiden lukumäärän haluaisin niin kovin tietää, rv 7+3
 
Viimeksi muokattu:
Täällä tänään 6+5. Hitaasti, mutta varmasti edetään kohti seuraavaa viikkolukua. Myötäelämistä niille, joiden kyytiläinen ei ole pysynyt matkassa! Täällä edelleen pientä varauksellisuutta pikkuisen olomassaolosta. Mutta yritän ajatella niin, että raskaana, kunnes toisin todistetaan! :)
 
Hei kaikille!

Alusta asti olen seurannut juttujanne, mutta nyt vasta uskallan liittyä joukkoon mukaan. Eilen käyty ar-ultrassa ja siellä näkyi viikkoja vastaava tyyppi mukana. Muutenkin kaikki oli ok, joten kai tässä uskaltaa jo hieman huokaista. Itse sitä odottelee tämän ensimmäisen kolmanneksen hissukseen, sitten kerrotaan läheisille.

20.9./PikkuR/27/2./OYS

Toinen muksu olisi tulossa. Esikoinen on syntynyt 12/12 ja puolisen vuotta ehdittiin haaveilla toisesta ennen kuin tärppäsi kunnolla. Ikäeroa tulee noin 1v 9kk.

Pahoinvointi on vaivannut nyt pari viikkoa ihan niinkuin esikoisestakin. Mielihalut on ihan päinvastaisia, joten jännä nähdä kumpi tulee. Eiköhän se poika ole kuitenkin. :D Muina oireina on ollut väsymys, jano, hajuherkkyys, lisääntynyt valkovuoto (nyt tosin vähenemään päin), huimaus (johtuu matalasta verenpaineesta). Siinäpä niitä. Välillä tuntuu kohtu kasvavan ja vihlaisee nivusia, mutta nämähän kuuluu asiaan.

Palaan myöhemmin asiaan, nyt poitsu kaipailee leikkiseuraa. :)

-PikkuR ja vielä nimetön kaveri rv7+3
 
Päivitetty

Tämmönen pikainen juttu vaan eli facebookissa on ollu puhetta, et suurin osa on sitä mieltä, et ryhmä tullaan jossakin vaiheessa laittamaan kiinni (mikä tuntuu olevan ihan normaalikäytäntö tätä nykyä) : / Ajankohdasta ei ole tietoa eikä mitään jäsenmäärää ilmeisesti ole päätetty mutta viimeistään rakenneultrien jälkeen, omana pienenä huomautuksena lisään että luultavasti jo aiemminkin. Että semmottii...

Esikoinen kuumeillu kaks yötä, kukaan ei nuku paitsi kuopus ja ei sekään hyvin. Väsynyttä porukkaa täällä. Mulle iski kurkku kipeeks ja päätäki särkee. Monesti on pitemmän aikaa yrittäny tauti iskeä päälle, josko sit nyt.

Tine 10+1
 
Pahoittelut keskenmenon kokeneille. :hug:

Ite yritän päästä iltavuoroon kaheksitoista. Kauhee olo ja oksu lensi jo kerran. Yritin syödä pienen vanukkaan, joka ainakaan ei halunnu pysyä sisällä. Aamusta alkaen ollu maha sekasin ja huimannu. Muutenki alhaiset verenpaineet. Liekö tuo huimaus, joka vaikuttaa tähä oksuoloon. Saa nähä kui jaksan 9tuntisen iltavuoron täs kunnos.

Peikkotytsy 7+2
 
Täällä ollut taas paljon juttua :).

Yrittämisestä, Jätin 2013 huhtikuussa e-pillerit pois, ajatuksena silloin oli että vauva on tervetullut jos on tullakseen. Kierrot kuitenkin heitteli miten sattuu kaikkea 28-70 kp:n välillä. Ovulaatiosta ei tuona aikana tietoakaan, ekä sitä tikutellutkaan silloin.
Syyskuussa kävin gynellä ja sain Terolutit käyttöön, siitä söin sitten 3kk ja sen jälkeen plussa pärähti näyttöön :).

Miehen kanssa yhdessä, ollaan oltu jo ihan ylä-asteelta saakka. Ensi kuussa yhteistä matkaa tulee 8-vuotta täyteen:heart:

Tine, tarkoittaako toi fb-juttu siis sitä, että ryhmään ei enää kohta pääse jos ei nyt liity?

Vitamiineista, oletteko hankkineet/ syöttekö nyt raskauden aikana jotain vitamiineja tai muita ravintolisiä?
Itse syön MultiVita raskaus ja imetys, monivitamiinia sekä Omega3. Omegaa siksi etten syö ollenkaan kalaa :)
 
No tuskin nyt ihan heti sentään tarvitsee liittyä mut varoitellaan etukäteen, et kiinni on jossakin vaiheessa menossa! Itse toivoisin, et pysyy auki kaikille halukkaille mutta varmaan tulee jokin äänestys jossakin välissä ajankohdasta/jäsenmäärästä.
 
Jokohan minäkin uskaltaisin jo tuonne listalle...

Eli 7.9. Meelia/35/3.

Pahoittelut must.ikalle ja muille keskenmenon kokeneille. Se on niin kurjaa. Ja vuodot on kans tympeitä. Mullakin jo pikkuisen tiputteli, mutta kun edellinen onnistunut raskaus oli sitä tiputtelua koko ekan kolmanneksen, niin ei nyt heti tuu sitä paniikkia. Ja sitte taas se keskenmeno ei tiputellut yhtään, vaikka meni useampi viikko, ennen kuin huomattiin. Että ei noista kyllä ota mitään selvää.

(.)
Oi onnea, minä kuulin dopplerilla pienen jumpsutuksen :heart::heart:. Huvikseen kokeilin ja ensin kuului vain oma syke, mutta yhtäkkiä alkoi kuulua niin nopea ja tasainen kopsutus, ettei se mikään muu voinut olla. En olisi uskonut, että näin aikaisin kuuluu.

Huimaa ja heikottaa ja etoo tasaisesti. Mutta nyt tuntuu, että alkaa olla jo voiton puolella, kun toivossa ainakin elän, että muutaman viikon päästä olo jo helpottaa.

Meelia ja kullanmuru 9+2
 
Oi että, pahoitteluni teille Riekonmarja ja Mustikka-89.. Aina se koville ottaa vaikka kaikki tiedämme että n. joka viides todetuista menee kesken. Voimia toipumiseen!

Mä kävin kans ultrassa nyt sitten tänään ja syke sieltä heti löytyi. Vastaa viikkoja 7+0 mut ei vielä täällä vaihdeta laskettua aikaa. Katotaan mitä maaliskuussa 12+ ultrassa sanotaan ja sillä mennään. Normaali alkuraskaus löydöksen kohdalla! Huhhuh, kyllä jännitti ennen kauheesti.. Mut hyvi se meni. Luojan kiitos kävin siellä! :)

Jotkut meistä on melko alussa raskautensa kanssa ja varmaan ymmärrettävää ettei halua vielä viikkoihin liittyä facebookissa ryhmään.. Pientä yhteishenkeä please, ettei äänestettäs vielä sulkemisesta ennenkuin kaikilla ees eka np-ultra takana.. :-o

T.Emeli- 7+3
 
heippa kaikki!

josko mieki tänne nyt liittyisin vihdoin kun pitkään täällä jo juttuja lueskellut :)

eli *emppu*/18.9./1./K-HKS

meniköhän tuo ny oikein... mutta siis viime heinäkuussa km rv 12... sillä kovasti pelottaa miten tässä nyt käy... :( mutta toivotaan parasta, ei tässä muu auta :)

miekkosen kanssa ollaan oltu n.1.5v virallisesti ja naimisiin mentiin lokakuussa :heart:
ja nyt jos syyskuussa saataisiin tämä pieni rakkaudenhedelmä täydentämään onnemme :heart: joka sai alkunsa yk 3, eli aika nopeasti :)

ainiin ja nyt siis 7+5 :)
 
Viimeksi muokattu:
niin ja oireista voisin vähän kertoa.
eli välillä oksettaa niin että pöntölle pitää juosta, tosin ylös ei tule mitään... kerran oon oksentanu ja seki tapahtu töissä!
luojan kiitos kukaan ei tullu vessaan sillon... en oo siis kelleen siellä kertonu paitsi yhdelle jonka kanssa muutenkin ollaan tekemisissä. vaikka kaikkihan varmaan on jo supissut kun maha on niin pallo että eipä tuota paljon piilotella :D
buubsit on todella turpeet myöskin, ihan kun olis täyteainetta pistetty :LOL:
alussa oli nälkänälkänälkänälkä ja söin koko ajan! nyt sitten taas vaikeuksia syödä varsinkin ruokaa kun tökkii nii pirusti... vaikka oliskin huutava nälkä... nooh onneks jotain saa syötyä kumminki.
mitäs muuta... pää kipuilee välillä ja tuntuu ihan oudolle...
vuorotyötä kun tekee niin yöt alkanu olee hankalia... kotiin ku pääsee ni hyvä ettei rattiin nukahda vaikka ennen yöt ei ollu mikään ongelma... iltavurossakin alkaa väsyttään... voimaton olo iskee toisinaa... vielä kun fyysistä työtä eli nostelua koko päivän ja jalkojen päällä koko päivän...
joop, tossa ny jotain :)
 
Sellanen juttu ois kiva et jos aikoo liittyä fb-ryhmään niin minusta ainakin olis toivottavaa että siellä myös jonkin verran osallistuu. Eli jos pelkästään tykkää lukea muiden kuulumiset, olisi se reilua tehdä vain täällä kun kaikki ovat anonyymejä. Siellä fb:ssä kun ollaan omalla nimellä ja naamalla, niin minusta ei ole tarkoituksenmukaista sinne kenenkään liittyä vain lukeakseen. MUTTA ei siellä nyt pilkkua viilata ja kommentteja lasketa, ymmärrättehän mitä tarkoitan.:D tietenki on erilaisia elämäntilanteita, toiset viettää enempi aikaa netissä on aktiivisempia kuin toiset ym. Kunhan joskus osallistuu ja esittelee itsensä, ja antaa edes jotain itsestään. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Maikkki ja Aniko
Voi että Riekonmarja :hug: Sulla kyllä on ollut vaikeaa huonojen ja hyvien uutisien kanssa ja sitte kuitenki kävi vielä noin...kovasti jaksamista!

Mustikalleki kovasti haleja! :hug:

Ja :hug: tietty kaikille jotka ovat pienokaisestaan joutunut luopumaan...

Uusille tervetuloa mukaan!

FB: mää en oo siellä lainkaan, joten toivottavasti ei kaikki sinne mee ainoastaan...että jäis seuraa tännekin puolelle..

Äippäpakkaus otetaan tästäki kuten kaikista muistaki ollaan otettu, ompas sitte jokaiselle jotaki...

Daesha, määki olin 18v ku ekani sain ja tosiaan olin vielä lukiossa. Ja aatella ukkokulta opiskeli tuolloin mutta kesällä meni armeijaan ja sitte vasta me oltiinki niitä "yhteiskunnan syöpäläisiä"...noh se oli sillon se ja ihan varmasti ollaan sen jälkeen maksettu useampaan otteeseen yhteiskunnalle ne mitä sillon saatiin...eli anna vaan mennä toisesta korvasta kommentit ulos, toki ne satuttaa varsinki kuulla ne oman äidin suusta, mutta ihan varmasti teilläkin tulee jossain vaiheessa roolit yhteiskunnan suhteen muutumaan. Jos ja kun lapsi on teillä toivottu ja haluttu niin nauttikaan siitä ihmeessä, nää on niin ainutlaatuisia hetkiä jokaikinen oksu tai pikku potkaisu:heart:...Jaksuja!

Yrittämisestä....meillähän tää on ollu melkonen ylläripylläri...kuten edellinenki...Mulla on pco joka on vaan pahentunu ku ikää on tullu lisää. Oviksesta ei mitään hajuakaan vaikka yleensä sen kyllä olen tuntenu aina kun se vaan on ollu. Eka lapsi meillä sai alkunsa touhutipoista, seuraavan kans meni muistaakseni pari kiertoa ja siinä välissä oli yks km, kolmosta "tehtiin" 3v ennen ekaa plussaa joka meni kesken ja siitä meni puoli vuotta ku tuli seuraava plussa ja kolmonen. Tän jälkeen annettiin neloselle lupa tulla mutta 3v3kk tuli silti ikäeroa noiden välille, välissä oli kaks km:a, vitoseen tuli ikäeroa 1v11k kuten nytkin.

Lomista: Me mennään Rukalle vko14. Ukkokulta menee golflomalle kavereidensa kanssa parin vkon päästä ja se kestää sen 11pv, niin hiihtolomalle ei sitte otettu mitään ylimääräistä ku tulee takasi sillon. Viime raskaudessa oltiin Thaikuissa alkuraskaudessa ja valitettavasti ei ite oikein siitä saanu nauttia ku oli niin huono olo, vieläki ku joku pelaa fruitninja peliä (lapset pelas sitä siellä sillon) niin mulle tulee semmonen flasbackki siitä ja alkaa ällöttämään :LOL:

Me ollaan oltu yhdessä ukkokullan kanssa yli 20v!:heart: Syyskuussa meillä on 20v hääpäiväki eessä! Ihana hääpäivälahja siis luvassa, toivottavasti.. Ensimmäisen kerran toisiimme ihastuttiin jo vuonna -88 eli 26v sitte...vanhoja patuja siis ollaan..

ON: yrps:x... Olo on aikas hirveä...en kehtaa ees valittaa kellekkään..Oksua ei oo tullu mutta ei oo kyllä ollu kaukana! Luulen että nuo rannekkeet vie sen pahimman olon ja oksun...Paha olo on 24/7 ja pitäis syödä koko ajan ettei ois huono olo mutta ku mikään ei maistu ja jos jotain saa syötyä niin siitä jää aina paska maku suuhun ja sitte on taas paha olo. Mun pelastuslautta eli pepsimax:ki maistuu ihan kamalalle (tuota oon juonu päivittäin ennen ku en kahvia juo ja kofeiinia pitää saada tuon migreenin takia, ihan lääkärinmääräys) eli kaikkein pahin ongelma on juominen ku ei taho saada mitään nestemmäistä alas, niin ettei pahaa tee.. onnekseni migreeniä ei oo vielä tullu, sehän tästä vielä puuttuis.. Nukkua voisin koko ajan, mutta päikkäreille ei oo mahollisuutta..yötki on mitä on niin ei oikein unta saa tarpeeksi palloon mutta tässä vaiheessa väsymykseen ei taida mikään unimäärä riittää..kovasti ootan että viikot menis sinne 12+ Mutta se mitä pelkään on tuo aika kamala oik. puoleinen kipu alavatsassa, tietty pelkään että on kohdunulkoinen...noh huomenna se selviää missä mennään... Näin muuten viime yönä unen jossa sanoin ukkokullalle että meille tulee kaksoset ja tää vaan tuumas että "ai" tosin ei taitais oikeassa elämässä noin lunkisti sitä ottaa mutta en usko että kaks on matkassa, ei näin lievillä oireilla, edellisen kans oli paaaaaaaljon huonompi olo!
Lauantaina mua huimas ihan hirveästi, tuntu ettei pystyssä pysy ja sitte ku oli pystyssä niin kaatu vasemmalle, kävely vietti aina vasemmalle..kylläpä teki pahaa, tuntu että justiinsa kuukahtaa tai ainaki vähintään menee pyttyä halaileen. Onneksi meni ohi eikä oo tullu uudestaan.. Ihan hirveä olo!

C ja kullannuppu 6+5
 

Yhteistyössä