Syyskuun söpöläiset 2014 <3 *helmikuussa*

Tervetuloa uusille:) Vielä mahtuu, sadan raja taitaakin jo olla rikottu koh köh?

Tekisi mieli jo liittyä facebookissakin, mut tääl satakunnas on pienet piirit ja mä kyl tien muultakin paljon porukkaa.. Niin en ota riskiä et tää uutinen leviää, vaikka riski olisikin pieni. Siellä kuitenkin tosiaan ollaan omalla nimellä ja naamalla. Ehdottomasti liityn lukemaan ja jakamaan ja kommentoimaan heti, kun uutinen on niiiin varmalla pohjalla etten tunne ahdistusta jos tämä asia leviää.. Tää on pieni maailma. Oon todennut sen liian monesti ja karullakin tavalla.

t.Emeli
 
  • Tykkää
Reactions: Aniko ja Daesha
Voi juma, että ihmistä väsyttää. Se lienee ainut oire tissien aristamisen lisäksi, välillä on ehkä yököttänyt syömisen jälkeen mutta se on ollut niin pientä, että ei lasketa. Uni maistuu mutta unet ovat varsin levottomia, eilen heräsin nähtyäni unta, että esikoinen oli kadonnut. Pörräsin täällä pöllämystyneenä pitkin kämppää kunnes tajusin kurkata herran omaan huoneeseen. Varsin rauhallinen tuhina sieltä kuului, joten äiti uskalsi hipsiä jälleen tutimaan...

Uskaltauduin hypistelemään esikoisen pikkuvauvatamineita ja kaikki ne ovatkin vielä tallella :) Siksi päätimme jättää äitiyspakkauksen väliin ja laitamme nekin rahat varmaan tuplavaunuihin. Meillä on kuitenkin suht kattava varasto kaikkea tarpeellista priimakunnossa, kyllä niillä yksi vauva hoidetaan. Esikoiselle olen kerännyt omaa muistolaatikkoa jonka annan hänelle sitten isompana :) Siellä on mm. eka tutti, serviettejä nimiäisistä, ultrakuvat ja neuvolakortti.

Jospa minäkin kertoisin parisuhdehistoriamme, eli maaliskuussa tulee 9 vuotta yhdessä miehen kanssa ja naimisissa olemme olleet 08/2011 :) Kauhea kun aika menee nopeasti! Menisi tässä odottamisessakin mutta se taitaa jäädä haaveeksi.

Ihan pakko huudella vieraisiin pöytiin ja kysyä pöljänä, että miksi se fb-ryhmä pitää laittaa kiinni? Tai että kuka niin käskee? Huomhuom, en edelleenkään ole itse fb:ssä ollenkaan, vetoan tyhmyydessäni siihen :) Ja toivon myös, että tännekin jää joku kanssani turisemaan vaikka toisaalle siirtyisittekin! :)

-Napsi 6+4-
 
  • Tykkää
Reactions: Emeli-
Emeli- ei tarttee ainakaa mun puolesta pelätä että paljastaisin kellekään vaikka tuntuu et face-ryhmässä on muutamankin kanssa yhteisiä kavereita. pieni on maailma mutta eiköhän siellä kaikki ymmärrä olla hiljaa ja ettei toisten asioita levitellä vielä näin alkuraskaudessa kun kukaan ei ole päässyt "varmoille viikoille". :)
En usko et sitä ryhmää nyt ihan heti ollaan sulkemassakaan, jotain rakenneultrasta siellä on ollut juttua että siihen mennessä liittyis ne jotka aikookin ja siihenhän on aikaa vielä ja vaikka kuinka! :)

ON: Paha olo vaan jatkuu, mahatauti oli onneksi nopea, yhden päivän sairastelu. Miehen työpaikalla on jotain influenssaa liikkeellä nyt (ja siellä siis vaan muutama työntekijä samoissa huoneissa koko ajan), mä niin toivon ettei sellasta nyt vielä tulis meille! Mut näemmä noita tauteja tässäkin ryhmässä on jos jonkinmoista. :(
 
Viimeksi muokattu:
Mä aion pysyä täällä anonyyminä avautujana mukana, ei oo intoa liittyä fb-ryhmään. :)

Vähän aikaa sit muuten kerroin anopille ja miehen siskolle. Ne liikuttui ihan kyyneliin ja onnitteli kovasti, kapsahtivat halaamaankin. Tuntui hyvältä. Nyt meen kertomaan iskälleni. Äidille kerroin jo kk sitten. Niille on eka lapsenlapsi, jos synnytykseen asti edetään. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Aniko
Minen enää mitään tohon facebook-asiaan sano, olen nyt ilmoitellut mitä on ollut puhetta. En osaa sanoa miksi pitäisi laittaa kiinni, koska mun mielestä ei tarvis. Mut enemmistö päättää ja luultavasti enemmistö on sulkemisen kannalla. Sieltä ei muutamat ainakaan täällä sen kummemmin kirjoittele joten minusta oli vaan reilua kertoa mitä siellä on kirjoiteltu. Tulen informoimaan tänne kyllä, kun asian suhteen jotain selviää. Pakko vielä lisätä, et se rakenneultrahan ois ihan kiva "raja" mut jos suurimman osan mielestä porukkaa alkaa olla jo liikaa ennen sitä niin luultavasti pamahtaa kiinni.
 
Ite en ole vielä ehtinyt lukea mitä fb:n puolella on ollut tosta sulkemisesta mutta ylipäätään musta on kiva että ryhmä suljetaan jossain vaiheessa, vaikka sitten joskus raskauden puolivälin jälkeen.

Mä itse kirjottelen edelleen esikoisen vauva-ajan suljetussa ryhmässä täällä Kaksplussan kerho-puolella. Suljetussa ryhmässä on se etu että on helpompi oikeesti kirjoitella aremmistakin asioista. Mä oon kertonut tuonne esikoisen vauvaryhmään paljon sellaisia juttuja ja fiiliksiä mitä mun lähipiirikään ei tiedä. Osan kerholaisista tunnen myös livenä kun on tapailtu lasten kanssa. Facebookissa ollaan vielä omalla nimellä, niin ei voi koskaan tietää jos ryhmään liittyy joku puolituttu joka sit lueskelee kaikki jutut ja puhuu eteenpäin jne. Ja myöhemminkin vaikka vauvakuvia yms. On helpompi jakaa kun ryhmä on suljettu.
 
Hohhoijaa, kyllä on taas oltu Yrjön kaa treffeillä tää ilta. Ei mullakaan tule ylös asti kuin välillä, mut yökkiä saa tiuhaan. Hirveen tarkkaa edelleen syömisen kanssa, vähänkin jos väärin tai liikaa syö, niin karmee olo siihen asti, että nukahtaa.

Mä en vielä fb-ryhmään uskalla liittyä ja jos menee kiinni ennen ku uskallan, niin ei voi sit mitään. Rannalle jääneethän voi perustaa oman hitaampien ryhmän :).
 
  • Tykkää
Reactions: Miinajohanna
Hyi. Selvisin vaan iltavuorosta vaikka häjyä teli ja väsytti. Iltapainotteinen syöminen onnistuu. Joten söinki sit vähä enemmän. Huomen aamulla ei kumminkaa raas syödä.. Sit pitäis selvitä yövuoroista..hui. Ilman kahvia. :S

Mites muut yötyöläiset ootte selvinny?

Peikkotytsy 7+2
 
Kiitos kaikille tukensa osoittaneille <3 oon täällä kieriskellyt jossain itseinhossa koko päivän.

Tukeni ja lämpimät halaukset matkansa keskeyttämään joutuneille! <3 voimia!

Itse jäin kiinni tänään kun ajattelemattomana liityin fb.ssä lastentavara kirppikselle ja siellä sitten oli liuta entisiä luokkakavereita.. nyt vähän hirvittää..

KYSYMYS: Onko täällä ketään joka on päättänyt olla menemättä sikiön kromosomiseulontoihin? Itse päätettiin tänään miehen kanssa ettei mennä.

Paisunut Daesha ja pilkku 8 + 4
 
Heh, hitaampien ryhmä kuulostaa hyvältä jos se siihen sitten menee :D Sopisin sinne enemmän kuin hyvin ;)

Nojoo.. Mut asiaan. Yövuorot on ollut kamalia. Jaksaminen on ollu kortilla ja voisin sanoa et en varmaankaan oo ollu ihan työkuntonen kaiken aikaa, pitäs kuitenkin skarppina ja suht virkeänä töissä olla kun on työaika.
Mä en pysty juomaan kahvia ollenkaan. En tie mikä on mut se etoo niin mielettömästi et ei mee alas lainkaan. En tosin oo ees kokeillu, et tie sit mitä kävis ku kiskois naamariinsa vaa ja nielasis :D

Kui moni on ny pahoivoinnin, väsymyksen tai muun raskausoireen takia joutunut ottaa saikkua? Mitä sanoitte syyksi, ihan raskauden ja sen aiheuttaman olon vai vain pahoinvoinnin? Haitteko neuvolatädiltä, lääkäriltä vai saitteko omalla ilmoituksella työnantajalta?

Kiinnostaa millanen tilanne teillä on. Meidän työpaikalla on mahdollisuus saada 3työvuoroa putkeen omalla ilmoituksella, mut sanoi myös neuvolatäti et kirjoittaa tarvittaessa. Vielä en ole joutunut turvautumaan sairaslomaan itse, mut jos tämä tästä vielä pahenee niin pahoin pelkään, että... :-o

t. Emeli 7+3

p.s. Sain sellasia katkaravun kuvia tänään ultrasta pinon et huhhuh. Mihin kehykseen ne pitäskään laittaa. Voin sanoa et ei niin päätä eikä häntää niist voi löytää.. Olis pitäny videota saada siitä tiuhasta pumpusta joka sykki, niin olis muutkin tajunnu sen ihanuuden ja idean :)
 
Daesha: Et siis mene siihen n. 12 viikon paikkeille sijoittuvaan ultraääneenkään? Eikö se kuulu juuri tuohon kromosomiseulontaan.. Se ja verikoe. Vai voiko mennä vain ultraan ja pyytää, ettei niskaturvotustakaan mitata? Lehtisistäni käsitin ettei näin voi mut voin olla väärässä . Kuten useasti :D
 
Olihan se nyt niin, että vaikka osallistuu niihin verikoetutkimuksiin ja ultraääneen, ei ole pakko sitä lapsivesitutkimusta tehdä? Tuli tänään neuvolassa jotenkin niin nipeasti esiin kysymykset osallistunko verikokeeseen yms. etten tajunnut muuta kuin suostua :D
 
  • Tykkää
Reactions: Maikkki
emeli joo, jos ei osallistu kromosomiseulontaan, niin voi mennä yleiseen ultraääneen. Ei tietenkään ole pakko. Tää ei nyt oo ihan 100prosenttinen tieto, koska en jaksa hakea sitä neuvolankaaviota eri kerroksesta, mutta näin siis olin lukevinani.

hämy ei kukaan voi pakottaa lapsivesitutkimukseen eli kyllä sen saa sitten itse pähkäillä miten etenee jos seula hälyttää
 
Oumai,10+0!!!!!!!

Ja "kauan odotettu"kusruljanssi alko...Ihmettelinkin et mitä,missä se jatkuva vessassa ramppaaminen viipyy mut tulihan se sieltä,viime yönä vaan 3krt vessassa käyty.Sinne meni sitten kokonaiset yöt,kerkesinhän niistä jo reilun kuukauden nauttimaan kun sain esioisen koulutettua nukkumaan kunnolla.Seuraavat kokonaiset yöt on sit joskus kahden vuoden päästä,terve vaan!

Ihanan lohduttava lause rvkalenterissa:poltat kaloreita hyvin nopeasti, jopa 25 prosenttia nopeammin kuin ennen.<---Ou jee,sopii mulle!!!

nurmo ja pikku-baby II POKSPOKSPOKS tralallaaaaaa 10+0
 
Huomenta vaan, taas tuhruttaa, ei tätä pää kestä. Alkaa iskeä jo sellainen epätoivo että oksat pois. Onko täällä ketään jonka raskaus olisi mennyt hyvin loppuun saakka verenvuodosta huolimatta?

Sykkeeseen en vielä jaksa luottaa, on se ennenkin nähty ja silti vauva kuoli. Mä tarvitsen tämän lapsen, älä kulta mene pois!

-Napsi 6+5(?)-
 
No niin, kun saa nukkua niin se kyllä hyödynnetään. Alla edellisyönä 10 tunnin yöunet, eilen töistä kotiin heti kolmelta -> päikkäreille. Iltakuuden jälkeen sit ylös pariks tunniks -> yöunille :LOL:

Osittain myös sen takia et on vaan niin huono olo ettei jaksa pysyä tolpillaan. Toisaalta onnellinen tästä, koska olisin varmaan ihan paniikissa, jos tää krapula tästä yhtäkkiä johonkin katois.

Mä oon kans miettiny tota, että mitä sanoo töissä, jos joutuu jäämään saikulle. Meillä saa kolme päivää olla omalla ilmotuksella, mut mieluummin kävisin jossain kun soittelisin joka aamu pomolle ja sepittelisin jotain. En kuitenkaan tässä vaiheessa haluis vielä puhua raskaudesta mitään. Eli neuvolaan soittoa? Ne neuvolatädithän pystyy antamaan maksimissaan 3 pv (kai?), mietin vaan kuinkakohan nopeesti täällä pk-seudulla saa neuvolalääkärille ajan, jos tarvii lisää.

Aniko & pomppi 8+5
 
Voi Napsi, tsemppiä! :hug:

Mulla ei oo omakohtaista kokemusta, mutta tiedä kaksikin ihmistä ketkä kertoneet, että läpi raskauden tuhruttanut ja silti syntynyt terve lapsi. Ehkä tässä juuri samanlainen tapaus? Mä niin toivon sun puolesta, että näin olisi!
 
Voimia menetyksen kohdanneille. :hug:

Kummallinen juttu siinä fb-ryhmässä raja, monta sinne otetaan... Vähän tulee vaan semmonen olo koko ryhmästä, että onpas nihkeetä porukkaa ja haluanko edes sinne. Ymmärrän kyllä, että jossain vaiheessa ei enää oteta ja se sanotaan etukäteen, mutta määrästä aletaan viel puhumaan. Ois kuitenkin ihan kiva, että kaikki halukkaat lopulta pääsisi, eiks se kuitenkin tän ryhmän fb-ryhmä ole? Ehkä mäki voisin lopulta liittyä hitaiden ryhmään, jos hitaat saavat sen joskus aikaiseksi. ;) :p

Musta on tullut valittamisen ammattilainen. Tää olotila on jotain kamalaa, näköjään nää rannekkeetkaan ei ihan täydellisesti auta. Avomies kivasti käy kaupassa ja siivoaa, kun minä makaan sohvalla. Tänään pitäisi raahautua koululle. Ottaa voimille sen ajatteleminenkin!

Näin unta, että housuihin valahti verta todella paljon!! Huh, se oli unta... Ei kiitos semmosta tosielämässä, vaikka haluaisinki tästä pahoinvoinnista eroon. Sanoin kyl eilen avomiehelle, että jos tää pahoinvointi yhtäkkiä loppuis, niin ehkä se kuitenki olis pahempi ku että tää kivasti jatkuu ja pahenee päivä päivältä. Joten kaikki ilo irti oksentamisesta! :D
 
  • Tykkää
Reactions: Emeli-
FB-ryhmästä. Eli täällä on käynyt kova kuhina ko. ryhmän tiimoilta. Olemme yhdessä ryhmäläisten kanssa sopineet, että jossain vaiheessa suljemme ryhmän, mutta tod. näk. vasta rakenneultran tiimoilla, ihan vaan sillä ajatuksella, että siellä kun ihmiset tulee toisilleen tutuiksi, niin hämmentää soppaa jos ihan loppu metreillä mukaan tulee täysin uusia ihmisiä..
Ja ryhmä on salainen siksi, että olemme yhdessä sopineet pidettäväksi sen salaisena, koska moni ei vielä halua avoimesti kailottaa fb:ssä raskaudestaan, ja moni haluaa puhua ja avautua ryhmässä henk. koht. asioistakin, joten tästä syystä ryhmä näkyy vain ja ainoastaan jäsenille, luottamuksen ylläpitämiseksi,
ja varmasti kaikille painottamattakin selvää, että suljetussa ryhmässä noudatetaan ehdotonta vaitioloa ryhmäläisten asioista, eikä raportoida jollekkin kissan koiran kaimalle että kuka siellä kirjoittelee ja mitäkin..

Olemme puhuneet myös, että jossain vaiheessa laitamme mahd. rajan jäsenmäärälle, pitääksemme ryhmän suht. intiiminä, jotta kaikki tulisivat toisilleen jotakuinkin tutuiksi, eikä aina tarvitsisi hämmästellä että kuka kukin on, kuten esim 200hlön ryhmissä helposti käy. Ja monet ovat olleet sitä mieltä, että pidemmän päälle satapäisissä ryhmissä tulee väistämättä eripuraa, jakautumisia ymsyms kränää, niin että lopulta ihmisiä poistuu "ovet paukkuen", samalla sortaen ryhmähenkeä ja luottamusta..
Mitään takarajaa jäsenmäärälle ei ole vielä sovittu, ja ryhmässä on kyllä hyvin tilaa, ja tietenkin kaikki on sovittavissa, jos esim. vielä "rajapyykin" jälkeen yksi hlö olisi halukas tulemaan ryhmään, niin emme toki sulje häntä ulkopuolelle. :)

Maalaisjärkeä hyvät naiset, ei sillä fb-ryhmällä ketään syrjitä, itse vaan kun käyn enimmäkseen puhelimella netissä, niin fb:ssä on helpompi pistäytyä kuin esim täällä, mutta toki ainakin minä käyn täälläkin useasti päivässä kurkkimassa kuulumisia ja päivittelen tärkeimpiä omia juttujanikin.. :)

Ja korostan nyt vielä, että varmasti tästä kun aikaa kuluu, ja alamme kaikki olla niillä "varmemmilla viikoilla", niin sinne facebuukkiinkin tulee useampi ryhmä, osa vamasti on avoimia kaikille ilman mitään sääntöjä ja rajoja.. Nämä "pelisäännöt vaan alustavasti sovittu, ryhmähengen ja "ruodun" ylläpitämiseksi. :)

FB-ryhmään haluavat,silloin kun siltä tuntuu niin laittakaa minulle yksityisviestiä, ei avointa viestiä profiilisivulleni, koska sellaisiin viesteihin en pääse vastaamaan. Yksityisviestillä minulle nimenne ja mahd. tuntomerkit profiilikuvastanne, jos sattuu olemaan useampi samanniminen.

KapuH & Jiri n.10+0 Poks Poks Pooooks Eka kymmenluku rikki!!! ;)
 
  • Tykkää
Reactions: Maikkki
(.) Täällä paino jatkaa tasaista putoamistaan, nyt n. -2,5kg ekasta nlasta (rv 6+).. Vaikka eilenkin söin suklaata ja pullaa ymsyms.. Luulenpa että melko säännöllisillä ruokailuväleillä on osuutensa asiaan, normaalisti kun syön tosi huonosti ja harvoin, niin ei ole aineenvaihduntakaan oikein pelannut toivotulla tavalla, toisin kuin nyt..
Vaan on tämä outoa kun paino sen kun putoaa, koska esikoisesta tuli alusta asti roppakaupalla lisäpainoa, yht. n. +25kg..

Pissalla täälläkin saa ravata useaan otteeseen yössä, käyn aina ennen nukkumaan menoa, mutta jo ennen kuin nukahdan niin joudun raahautumaan uudestaan vessaan kun tuntuu että rakko repeää.. :D

Hieman mietityttää, kun tässä raskaudessa ei tunnu mitään repäisykipuja aivastaessa tms, kun viime raskaudessa niitä oli oikein urakalla.. Kotidoppleriakin olen jo pariin otteeseen kokeillut, kun täälläkin moni näillä viikoilla jo kuullut, mutta eipä löydu edes sitä "viuh viuh"-ääntä istukasta.. Mietinkin josko nyt olisi jotenkin taaksepäin kallellaan oleva kohtu tjtn?:O
Koitan olla maalailematta piruja seinille, kun oireitakin kuitenkin on, vaikkei noita repäisykipuja ja sydänääniä dopplerilla vielä olekaan ilmaantunut.. Onhan täällä alusta asti ollut ihan järkyttävä pahoinvointi 24/7 :x(esikoisesta ei ollut juuri mitään huonoja oloja), oksennuskin lentänyt muutamaan otteeseen, väsyttää kokoajan |O, illalla olisin jo viim. 21.00 valmis unten maille, hajuaisti todella herkässä (kahvi yms vahvat hajut etoo), itku oli tuossa jokunen viikko sitten todella herkässä :'(, nyt ehkä vähän tasaantunut mielialat ymsyms..

Nyt perjantaina olisi ultra, sinne asti kun malttaisi odotella, niin saisi jotain varmuutta tähän epätietoisuuteen..:p

KapuH & jiri n.10+0 *Poksista*.
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos oikein selventävästä viestistä, KapuH! Haluaisin vielä tuohon ryhmähenki-juttuun mainita, että kuuluu ryhmäytymisen yhteen vaiheeseen eripurat, joten niiltä ei välttämättä välty, vaikka kuinka rajoittaisi esimerkiksi ryhmäkokoa. ;) Mutta onhan se hyvä pyrkiä hyvään toimintaan ryhmässä, ja pienemmässä ryhmässä on ehkä helpompi toimia näissä tilanteissa.
 
  • Tykkää
Reactions: KapuH

Yhteistyössä