Syyskuun söpöläiset 2014 <3 *huhtikuussa*



Päivityspyynnöt mielellään punaisella tai muulla selkeästi erottuvalla tekstillä, kiitos!

Facebook-ryhmään mukaan haluavat voivat lähettää yksitysviestiä KapuH:lle! Kerro viestissä nimesi ja kuvaus profiilikuvastasi niin KapuH pyytää sinut kaveriksi ja lisää ryhmään. Ryhmään päästyäsi voit poistaa KapuH:n kavereista. Ryhmä on suljettu, liittymisesi ei näy muille eikä ryhmää löydy haulla.

-----------------------------------------

134 odottajaa
6 poikalupausta ja 3 tyttölupausta

Lasketut ajat
nimimerkki/ikä/monesko lapsi/synnytyssairaala

27.8
-Brita-/26/2./-

28.8
Kaisa-Tuulikki/33/2./SeKS
Maikkki/25/1./SatKS
hiba/-/8./SatKS

29.8
Mimzy/38v/3./TAYS

31.8
aurora81/32/3./PHKS
Ihmemamma/34v/4. ja 5./OYS Kaksoset
babylove/22/2./LKS
Keltakukka/30/2./TYKS poikalupaus

1.9
lintetsa/27/2./PHKS
Hanipöö/28/3./SeKs
Tine/28/3./OYS poikalupaus
nurmo/29/2./K-SKS

2.9
Ihmemamma/34/4./OYS
SaaraN/34/4./TYKS
Iikku90/24/3./SeKS
Koikoi/33/3./NKL tyttölupaus
mirkkunen_ /25/2./NKL
Sisso/41/2./-
Koska sitä punkkua saikaan?/33/1./K-SKS
maria-73/40/1./PKKS
Mamskuli90/23/3./JS
Morel/28/3./KYS tyttölupaus

3.9
susanna85/28/3./TAYS
Mei*/32/3./K-HKS
Ilokarpalo/34/1./KOS poikalupaus
hauska/30/1./-

4.9
Sorel/30/2./NKL poikalupaus
Joiku/33/1./PHKS
Joannet85/28/2./SatKS
berits/30/1./KYS poikalupaus
Mimzy/38/3./TAYS

5.9
plussatuulia/28/3./Phks
Anskuikkeli/21/2./KYS
MirkkuF/41/2./Tyks

6.9
Titiu/34/3./-
Toiveilija/-/1./PKKS
Fyi/32/1./JS
-miude-/29/2./K-HKS
Lumi /77/-/-/K-HKS
-iitu_/24/2/LPKS

7.9
femmefatale/29/3./K-SKS
Hansteri/-/5./KAKS
EnniEmilia/28/3./-
Meelia/35/3./-

8.9
Elm4/24/1./OYS
Hämy22/22/1./OYS poikalupaus
Oktonautti/34/2./Jorvi
Hokkis/33/3/LS tai JS
eemiliah/23/1./KOS

9.9
Sasse/-/2./KOS tai JS
KapuH/21/2./JS
Simppu/24/2./NKL

10.9
eva-maria/31/5./Jorvi tyttöolo
RauRau/30/2./SEKS
whipii/22/1./TYKS

11.9
Amanda-88/-/3./-
Lindacandy/20/2./KOS
Sniff/34/1./HUS
pikkuhiljaa/40/1./SatKS

12.9
pampulax/33/6./KAKS
Aniko/34/1./KOS
syyslauma/37/3./TAYS
Oidar/23/2./HYS

13.9
viltsu92/21/1./TAYS
TiiKet/24/2./NKL
Minttu-Lilja/28/1./-
jennu91/22/1./KOKS
jaane/-/3./K-SKS poikaolo

14.9
Myssypingu/32/6./PHKS
Daesha/21/1./SatK
furu/26/1./HYS

15.9
Hanix/38/3./HUS
Johanna75/-/6./K-HKS
Mama<3/24/1./KOKS
anskk/23/1./PHKS
mother4/39/6./K-PKS

16.9
Manuli/24/2./K-PKS
nuorallatanssija/27/1./TAYS
Leijona2014/31/3./-
*emppu*/-/1. ja 2./K-HKS Kaksoset
viksula/29/1./JS

17.9
mammaling/37/2./MKS
mimmu_/20/1./VKS
Sydäntähti/28/3./K-SKS

18.9
Kukkaislapsi/35/1./JS
Pöpö87/26/3./TAYS
Fritang/21/1./TYKS tyttölupaus
Ape/28/2./EKKS
veramarika/25v/1./TAYS

19.9
Mimmu/28/2./TYKS
Lumihiutale/23/1./-
Ceceli/25/1./PHKS
Bhumi/34/3./KOS
Syyskuu14/-/1./TAYS

20.9
Sandri/24/1./-
HoPe22/27/2./-
Emeli-/23/1./SatKS
Lontoon rae/25/2./KYS
PikkuR/27/2./OYS
Bluemary/-/1./-

21.9
Avellan/24/1./-
Sinadrius/31/2./TYKS

22.9
Norppali/24/2./K-PKS
Hispula/30/1./OYS
Vuuti/29/2./KYS
Emppu80/34/3./HYS
Crispy/31/4./OAS

23.9
babysen/-/1./TYKS
Hea/27/1./KOKS

24.9
Peikkotytsy/21/1./SeKS
pieniliekki/34/4./TYKS

25.9
Crocus76/37/6./OAS
aurinkoa83/30/2./JS tai KYS
mammaliini12/27/4./OYS
merivellamo/36/4./-
katariine/-/3./K-SKS
mmini/24/1./KOS poikaolo
Maaam/31/2./JS

26.9
Sara/28/2./TAYS
Napsi/31/2./HYS
Kirppu.81/32/2./TAYS
aroon/21/2./KAKS

27.9
Juliaana82/31/3./SeKS
Hepa_/25/2./TYKS
Cira-/36/3./-

28.9
Miumaukku/34/2./OYS
Pahkuratäti/26/2./K-PKS
Feebe/26/1./K-HKS

29.9
kadja123/25/2./HYS
muhvi/29/5./SeKS

30.9
Carioca/29/3./JS
sunniee/25/3./TAYS
SuSette82/31/3./TAYS

2.10
Armis/33/3./PHKS

4.10
iita_82/2./KYS

5.10
Marjavatta75/39/2./TYKS

Rakenneultrat
14.4. Maikkki
15.4. KoiKoi
17.4. Sorel, Ilokarpalo
22.4. berits, Fyi, hauska
24.4. KapuH, Aniko, Keltakukka, eemiliah
25.4. syyslauma
28.4. Mimzy
29.4. Oidar, Jennu91
30.4. EnniEmilia
2.5. anskk
7.5. Fritang, Cira-, Hanix
8.5. Ceceli, RauRau, mmini, vuuti
9.5. Napsi, -iitu_, aroon
12.5. Syyskuu14, Hea
13.5. Crocus76
15.5. Hispula, katariine
22.5. Crispy
27.5. muhvi

Menetyksen kohdanneet :hug:
SalVe
Santrana
Maikkukoo
Emotar
h3n3
äitii88
nelHM
Tyydeli
Kalpeakuu
must.ikka89
Riekonmarja
piretti
Nenna81
seetri
pauliinali
norpu
Tuzzi
pahki
Elea85

SYNNYTYSSAIRAALAT
JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
IAS = Iisalmen aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kymenlaakson Keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos Fritang uudesta pinosta!

Hankinnoista on täällä ollut puhetta. Meillä ei ole vielä mitään hankittu... Ohi mennessä olen kyllä jotakin vauvanvaatetta hypistellyt, mutta jos sitä rakenneultran jälkeen sitten aloittaisi pikkuhiljaa keräilemään vauvantavaraa. On ollut kyllä antoisaa lukea kokeneempien juttuja! Vaikkakin tuntuu olevan hyvin pitkälle niin, että se mikä on välttämätön yhdelle, ei ole sitä toiselle :)

Mites muut, meinaatteko selvittää sukupuolen rakenneultrassa? Jos siis sattuisi näkymään :) Mä ajattelin ensin, että olisi kiva pitää se yllätyksenä, mutta nyt on mieli muuttunut eli kyllähän se olisi kiva tietää. Vielä pari viikkoa odotusta siihe etappiin.

Hyviä vointeja kaikille!

Joiku 17+6
 
Meinataan selvittää sukupuoli. Haluaisin myös kovasti 4D-ultraan, jossa sitten varmaan vielä paremmin näkyisi. (En siis pelkästään sukupuolen takia sinne halua, mutta näkisi sitten samalla. Tuntuu niin epävarmalta että siitä tavallisesta ultrasta voisi muka näkyä että onko jalkojen välissä jotain :D) Ollaan mietitty miehen kanssa, ettei kuitenkaan kerrottaisi sukupuolta kellekään ennen vauvan syntymää. Varsinkin miehen äiti sitä tietoa kovasti odottaa, mutta tiedän että sitten kaikki ostavat kielloista huolimatta jotain värikoodattua tavaraa ja hyh. En lämpene ajatukselle :D

Sukupuolen selvittämisestä tulikin mieleeni, että haluttaisiko teitä lisätä tuohon listaan jonkinlainen "kalenteri" josta näkyisi rakenneultrien aikoja? Muissa ketjuissa olen noita nähnyt ja minusta siitä olisi kivaa jännätä aina seuraavan puolesta :)
 
Viimeksi muokattu:
Moi

Mä oon Fritang sun kanssa samaa mieltä. Mekin halutaan selvitää sukupuolta muttei haluta kertoa kenellekään. En mä haluaisi saada paljon vaaleanpunaista jos on tyttölupaus. Sitten jos on kuitenkin poika, ei voi käyttää niitä vaatteita.

Ois kyllä hauskaa semmonen rakenneultra-kalenteri. Mun ultra on 8.5 :)

-Ceceli 15+5
 
Haluan tietää kumpi on tulossa. Kumpi tahansa tulee niin pastelliväreihin (vaal. sin tai pun.) en aio kumpaakaan pukea. En ite tykkää yhtään noista väreistä. Rakenneultraan vielä kolme viikkoa, toivottavasti aika menee nopeasti ja ennen kaikkea että kaikki on kunnossa. Kärsimättömälle aika on pitkä.
 
Mun pitää kyllä tunnustaa että meillä on poika puettu ihan yhtälailla pinkkii kuin tyttökin. Eniten tykkään värikkäistä vaatteista pojilla. Inhoan laivaston sinistä, harmaata ja ruskeaa. Eikä tota poikaa nyt edes luulla tytöksi on niin poikakasvoinen kuulemma, vaikka pitkä tukkakin sille kasvaa. Sit kun osaa sanoa oman lempivärinsä niin voin niitä sinisiä paitojakin ommella.
 
Kiitos uudesta ketjusta!

Halutaan selvittää sukupuolta, muttei vältämättä kertoa muille, tai ainakin vain lähimmille.

Eilen oli neuvola, kaikki jees ja syke kuului. :) Kohdun yläpää noussut kuulema 2-3 senttiä navan yläpuolelle, mutta tyyppi hengailee ihan alhaalla kohdussa, kuten yleensä, kun napanuora on vielä lyhkäinen. Vaikka lääkäriaikataulu ja tarkastusten ajat oli muuttuneet Hki:n neuvola ohjelmassa, lääkärikäyntejä yhtä monta (kaksi) ja mä eteinen sillä aikataululla, jolla olin tarkastukset aloittanut.

Ihanaa, kun turvotusta on vain vähän, vaikka vatsa kasvaa. Suurimman osan päivästä mukava olo. Toisin kuin vain vielä kuukausi sitten.

Hyvää päivänjatkoa!

Ilokarpalo ja Pipana 18+0 (jee!)
 
Kiitos uudesta pinosta =).

Nyt kun on pahoinvointi väistynyt ja hyvä ja energinen olo, niin jaksaa tännekin kirjoitella vähän useammin.

Mulla myös rakenneultra 8.5 ja aiotaan kysyä sukupuoli. Mulla on vähän tyttöoloa tullut, mutta saattaa olla niin tyttötoivettakin vaan.

Onko teillä tietoa, että kalaöljyä ei saisi syödä rv 30 lähtien?? Mulla ei ollut mitään haisua viime raskaudessa asiasta, ja nytkin tuli tietoon vasta kun isännän nielurisaleikkaus siirtyi kyseisen asian takia ja siitä neuvolassa kysyin. Kuulemma lisää verenvuotoa.

Entä onko teillä tukivöitä, ja jos on niin koska aiotte ottaa käyttöön? Mulla on Anitan vyö, joka oli kyllä esikoisen odotuksessa aivan korvaamaton. Loppuajasta käytin yölläkin, että sain käännyttyä kyljeltä toiselle :D.

Lääkärissä oli puhe sokerirasituksesta, en muistanut edellisessä kirjoituksessa asiasta mainitakkaan. Kuulemma ei tarvitse mennä tässä raskaudessa, jos painonnousu pysyy kurissa, ja tarvittaessa sen voisi tehdä sitten kotiseurantana. Sehän sopii vallan mainiosti, en sitten yhtään tykännyt siitä rasituksesta. Vaikka eipä siitä varmaan kukaan tykkää, mutta mulle oli tuskallista olla yö juomatta ja syömättä. Yleensä juon vähän mehua yöllä ettei tule sellaista "kohtausta", että vaikka wc-käynnin yhteydessä alkaa nousta hiki ja sitten silmissä sumenee ja pyörtyy kun verensokeri niin alhainen. Yleensä tämä tapahtuu, jos iltapala jää vajaaksi.

Niin joo, tänään 17+0 poks poks! Ja sen kunniaksi aamulla otettu masukuva:



Jaahas, jospa sitten tekemään sitä iltapalaa ja pian huutokauppakeisari :D


RauRau ja pallero 17+0
 
  • Tykkää
Reactions: muhvi
Pitkästä aikaa kirjoittelemaan...aika kuluu nopeaan kun on pitkiä päiviä töissä ja vapaa-aika menee harrastuksissa tai levätessä uupumusta. Tämä huhtikuun ketju onkin jännittävä, kun alkaa rakenneultrat. Meillä se on 22.4., sitä ennen vielä lääkärin neuvola 16.4. Ei aiota kysyä sukupuolta.

Sokerirasituksessa kävin pco:n vuoksi ja tulokset oli todella hyvät. Oon aika tarkkaan katsonutkin syömisiä ja laskenut ettei tuu sokeria/hiilareita liikaa. Tammikuussa alkanut karkkilakko varmasti myös auttaa asiassa, tosin siinä olen jo pari kertaa lipsunut:)

Nenä on edelleen tukossa ja sen kanssa elämä melkoista tuskailua. Hankintoja meillä tehtiin innokkaasti heti alussa, kun kaverilla sattui olemaan myynnissä Brion yhdistelmät, yhdellä käytössä olleet. Lisäksi kävin jo kirpparilta useita pieniä vaatteita. Olen päättänyt, että en osta uusia. Niihin saa kulumaan valtavat määrät rahaa. Sen sijaan vähänkäytettyjä saa halvalla kirppareilta. Kestovaippailusta olen todella kiinnostunut, toivottavasti se toimii meidän arjessa. Nimim. sideharsoilla itse vauva-ajan kasvanut.

Kohtu tuntuu täälläkin jo pari senttiä navan yläpuolella. Liikkeitä tuntuu satunnaisesti hyvin hentoisina hipaisuina. Ihanaa kun voi jo vähän luottaa siihen, että joitain ainakin masussa tapahtuu kun se kasvaa. Siskot ja äiti on ollu ihan innoissaan lähettämistäni masukuvista. Onko muita lähdössä ulkomaille raskausaikana? Me mennään ensi viikolla Amsterdamiin ja toukokuussa Kyprokselle. Aion syödä fetaa, oli pastöroitua tai ei:) Tai onko kokemuksia matkailusta aiemmissa raskauksissa?

BertiS 17+6
 
Ulkomaihin: Tuskin mä mieheni kanssa pääsen ennen vauvan syntymistä... Toivon, että päästään vielä johonkin pikkulomareisulle, vaikka Suomessa.

Itse menen pääsiäisenä Hollantiin äitini luo ja shoppailemaan! :D Hollannissa kaikki on paljon halvempi ja en malta odottaa!! :D
 
Hei! Uus ketju, kivaa! :)

Tuo rak. uä kalenteri kuulostaa kivalta, vois varmaan lisätä tähän meidänkin ketjuun :)

Mulla rakenneultra 27.5 ja aiotaan kysyä näkyiskö sukupuoli.

Vieläkään ei ole mitään oloa että kumpi ois tulossa eikä varsinaista toivettakaan. Molempia odotan yhtä innolla. Ja siis tiedän että kaikille on kumpi tahansa sukupuoli aivan yhtä rakas. Mutta jotenkin oon ite vain asennoitunut että tulee vauva :D Ihan outoa..Oon kyllä sen verran utelias että haluaisin tietää kumpiko masussa asustelee :confused:

Hankintoja ei olla tehty vielä mitään. Tai mun äiti oli ostanut imetystyynyn kirpparilta, se oli mulle jotenkin hassua kun kuitenkin osti sen jo paljon ennen nt ultraa.

Tänään oli neuvola ja kaikki ok. Sykkeet kuului hyvin, siihen ääneen ei vaan kyllästy :heart: Ja onneksi olotila on alkanut hieman helpottamaan, huono olo vaivaa vain välillä ei enää koko aikaa, jee :)

muhvi ja pätkis 14+3 :heart:
 
Kiitos uudesta ketjusta!:)

Rakenneultrakalenteri kuulostaa hyvältä idealta. Meillä on 17.4 heti aamusta:) Sukupuoli halutaan tietää, ja varmaankin kerrotaan kysyjille, niin tehtiin esikoisestakin.

Me oltiin perheen kanssa Espanjassa kk sitten, toukokuussa pitäisi lähteä Vilnaan ja kesäkuussa Berliiniin:) Tulevat lennot on onneks melko lyhyitä, maha alkaa kuitenkin tuolloin olemaan jo isompi. Ja lentosukat on tietty sitten jaloissa myös:)

Meillä on esikoiselta tarvikkeet olemassa, tuplarattaita mietitään, helpottaisi mun liikkumista, jos ollaan liikkeellä päiväuniaikaan. Vaatteita on paljon, pienet on pääasiassa aika neutraaleja mutta värikkäitä, isommat alkaa olemaan aika autopainotteisia pojan mieltymysten mukaan:)

-Sorel 18+1
 
Rakenneultra on minulla 28.4. ja me aiomme myös ottaa selville sukupuolen, jos vain mahdollista. Tytöistä emme halunneet tietää, eikä silloin ilmeisesti laitteetkaan olleet vielä niin tarkkoja, että sukupuolta olisi kovin suurella varmuudella voinut todeta.

Mimzy ja yksinäinen matkaaja 18+0
 
Kalenterintynkää tehty! Pari viikkoa niin jännäily voi alkaa...

Enpäs ollutkaan kuullut tuollaista omega-3:sta. Olin lukenut, että sitä suositellaan "raskaustyhmyyden" :D välttämiseen. Raskaus ja ravintolisät - Itsehoidon artikkelit - Tohtori Tolonen tällainen linkki löytyi myös. Jos joku ei jaksa lukea, niin siellä todetaan, että omega-3:n käyttö raskausaikana ehkäisee mm. raskaudenaikaista ja synnytyksenjälkeistä masennusta, lapsen allergioita ja käytöshäiriöitä. Itse en syö kalaa lainkaan (joo, hienoa kaksinaismoraalia :ashamed: mutkun vegeomegat on törrrrkeän kalliita) joten aion jatkaa kapseleiden nappailua...

Me kipaistaan ulkomailla sen verran että pyörähdetään miehen sukujuhlissa Virossa toukokuun lopulla.

Äh. Rupeaa ihan tosissaan ahdistamaan tämä asunto. Tänään taas kymmenen aikaan alkaa naapurista kuulua JUMPUTI JUMPUTI JUMPUTI ja jotain naurua/melua. Siellä on vähintään joka toinen päivä jonkinsorttiset bileet menossa ja kellonaika voi olla mikä tahansa. Joskus siihen saa herätä keskellä yötäkin. Minulla alkaa olla jo hirveän turvaton olo koko kämpässä. Uutta asuntoa olen etsiskellyt, mutta aina niissä tuntuu olevan jotain vikaa - joko sijainti on huono, asuntoon ei saa ottaa lemmikkejä, astianpesukonetta ei saa asennettua, ei ole pakastinta tai sitten täytyy olla säännölliset tulot. Huokaus. No, ehkä kesään mennessä jotain löytyisi, eihän tässä kauhean kova kiire ole.

Tänään siirrytäänkin viidennelle kuukaudelle! Jee! :) Ja maanantaina on vihdoin toinen neuvola ja pääsee kuuntelemaan sydänääniä. <3

Fritang 16+0
 
Täällä rakenneultra 9.5 ja seuraavalla viikolla käydään vielä 4D-ultrassa kun sellaista ei pääse tuolla kunnallisella ihastelemaan. 4D oli viimeksi niin hieno kokemus, että olen heti valmis pulittamaan siitä ilosta sen pienen omaisuuden, mitä se tulee maksamaan :) Muistoksi saa koko ultrauksen dvd-levylle, kivaa.

Sain ahaa-elämyksen ja päätin aloittaa äippäloman varhennettuna jo 30.7. Sillä saadaan aikaan sellainen hauska tilanne, että iskä voi pitää isäkuukauden keskellä kesää, jihuu! Jos ottaa vielä kesäloman putkeen, saadaan olla 10 viikkoa koko porukka yhdessä parhaaseen mahdolliseen aikaan :)

-Napsi 14+6-
 
Hurjaa miten nopeasti viikot nyt laukkaavatkaan kun päästiin riskiviikkojen paremmalle puolelle! 15+6 jo, huomenna taas uusi raskausviikko... ja toka neuvolakäynti! :)

Fritang, tunnen paljon intialaisia laktovegejä jotka eivät ole eläessään ja joiden vanhemmat, isovanhemmat, jne. ties miten monessa sukupolvessa eivät ole eläessään koskeneet mihinkään kaloihin tai kalaöljyihin, lihatuotteista puhumattakaan... Ja aivan täyspäisiä ja rauhallisia ihmisiä ovat :) Luotan myös siihen että jos olen pysynyt terveenä ja täyspäisenä samalla kasvisruokavaliolla 20 vuotta niin se ei voi olla huono. Niinpä minä en ole raskauksienkaan aikana ruokaperiaatteistani lipsunut ja hyvin on mennyt, minulla ja lapsillakin.
 
Omega3:sta Mä oon syönyt noita ennen raskautta jo (sillon a vitamiinilisällä) ja raskauden aikana ilman a-vitamiinia. Yksikään lääkäri tai neuvolatäti ei ole kommentoinut noista mitään. Mulla on tosin paksu veri ja hemppa raskaanakin korkeella. Fritang Oon lukenut että noi myös edes auttaa sikiön kehitystä.

Oon todennut että mua kyllä noi "piristää" varsinkin pimeimpinä aikoina en oo enää niin väsynyt kuin ennen. Eli itse tuun kyllä syömään noita myös jatkossa.

Kasviöljyissä on myös hyviä omega3:a. Jos siis on vege.
 
Fyi
Täällä rakenneultra heti pääsiäisen jälkeen 22.4. Mies haluisi tietää sukupuolen, itse vielä emmin. Mutta jospa vauva pitäisikin jalat tiukasti ristissä, niin ei tarvitsisi päättää. :p

Vatsa on ottanut kasvuspurtin ja ero viikontakaiseen on huomattava. Myös liikkeitä on tuntunut viime päivinä, tänään jo pari kunnon muksausta. Raskaus alkaa vihdoinkin konkretisoitumaan ja voi hieman luottavaisemmin suhtautua. :heart:

Mukavaa viikonlopun odotusta kaikille! =)
 
Juu, pari ruokalusikallista rypsiöljyä ajaisi saman asian ja varmaan se toisinaan tulee itselläni täyteenkin. Ainakin puuropäivinä, lykkään rypsiöljyä puuron sekaan. Myönnän olevani ruokavalion suhteen hysteerinen ensiodottaja. :rolleyes: Otan B12-vitamiiniakin vaikka maitotuotteita ja kananmunaa jonkin verran syönkin.
 
Kyllä meille ainakin neuvolasta ihan suositeltiin omega3:sta kun en kalaa syö.. Joten olen popsinut noita omega3 raskaus- kapseleita.. :p

Täällä rakenneultra 24.4, eli muutama viikko enää!! :)

Nyt on täälläkin alkuraskauden pahoinvointien takia pudonneet pari kiloa tulleet takaisin ja ollaan taas lähtöpainossa, tästä lieneekin sitten suunta vain ylöspäin.. Jaiiiks, paljonkohan sitä tällä kertaa tulee, esikosta tuli +25kg.. :p HIRVEÄ HIMO NÄKKILEIPÄÄN!! Ja tänään tein niin hyvää kermaista kanakeittoa, että voisin syödä vaikka koko kattilallisen.. Eilen podin huonoa omaatuntoa kun söin muutaman rivin panda kinuski muru-suklaalevystä.. : / Minulle siis painon kanssa kamppailu aina ollut iso asia, aina olen ollut pyöreä ja kiusattukkin sen vuoksi..

Minähän kävin alkuviikosta neukkalääkärillä supistusten takia ja epäiltiin bakteerivaginoosia, noh tänään soiteltiin tuloksia että ei näytteessä bakteeria, mutta virtsasta oli löytynyt jotain bakteerikasvustoa ja maanantaina täytyy viedä kontrollipissa labraan.. :O

KapuH & jirppa 17+2
 
Viimeksi muokattu:
Meillä on rakenneultra 15.5. Ultrassa kun totesin, että sukupuolestahan ei osaa tässä vaiheessa sanoa vielä mitään, niin kätilö yllättäen totesi että sen perusteella mitä hän näkee niin poika on tulossa mutta varmaahan se ei ole :O No, ei täällä kumpaakan erityisesti odoteta, vauvaa vain. Meille kummallekaan ei tunnu sukupuoli olevan tärkeä asia, eikä mitään erityistä oloa ole ollut.

Omega3:sta, olen niitä itse syönyt, lähinnä sen vuoksi että ne auttavat minulla selvästi palautumiseen ja treenaamisen jälkeisiin lihaskipuihin. Mutta samalla veri ohenee, ja pienetkään verenvuodot ei tahdo loppu (esim. kynsinauhoista), joten nyt kun purkki loppui niin loppui sen syöntikin raskauden loppuajaksi. Fakta on kuitenkin, että jos haluaa itselleen ylimääräisen boostin omegasta, kalaa joutuu syömään aika helkutisti, ei onnistu ainakaan minulta. Lisäksi esim. kasvatetussa kalassa ei ole samalla tavalla hyviä rasvoja kuin villissä. Ja vielä rypsiöljystä, siinä on kyllä omega3:sta mutta paljon enemmän omega6:sta, ja itse asiassa ongelmana on usein se, että omega6:sta saadaan liikaa suhteessa omega3:seen, siksi omegan saantia ei kannata jättää pelkän rypsiöljyn varaan. Muissakin ruoka-aineissa tuo suhde on usein pielessä. Mutta joo, itsekin olen vähän sitä mieltä että normi-ihminen pärjää monipuolisella nomiruualla hyvin pitkälle, ilman mitään purkista otettavia lisiä tai ravintoarvojen laskemista :)

KapuH, tunnen tuskasi noiden mielitekojen kanssa. Tuntuu että koko ajan on nälkä ja silloin kun se tulee niin on pakko syödä, ja herkkuihinkin sorrun paljon enemmän kuin tavallisesti. Vaikka niitä liikakiloja ei raskauden aikana kannattaisi ottaa, yritä nyt kuitenkin olla liikaa stressaamatta, ei sekään tee hyvää ja itselläni ainakin stressaaminen vaan lisää syömistä... Parhaani mukaan yritän taltuttaa mieliteot terveellisillä vaihtoehdoilla ja yleensä se onnistuu. Tsemppiä vaan kamppailuun kaikille :)
 
Ruokavaliosta on ollut puhetta. Oon aika tarkasti noudattanut ruokavaliota ja eniten on hamittanut kielletyt juustot. Pidän juustoista paljon ja välillä tekisi mieli maistella. En kuitenkaan aio syödä kiellettyjä ruoka-aineita, harmittaisi niin paljon jos sellaisen takia tulisi jotain ongelmia.

Eilen ostin ensimmäiset äitiysfarkut ja paidan. Omat farkut kiristivät niin paljon, että oli pakko ostaa mukavammat.

Tänään oli toinen neuvolakäynti. Th:n lisäksi oli myös lääkärin vastaanotto. Kaikki on hyvin, Hb tosin oli laskenut ollen nyt 112.

Rakenneultra on 12.5. ja sukupuoli aiotaan kysyä. Sillä ei ole mitään väliä kumpi on tulossa, on vain kiva tietää :) .

Syyskuu14 15+6
 

Yhteistyössä