Syyskuun söpöläiset 2014 <3 *maaliskuussa*

nuorallatanssija, viilataan vähän pilkkua (en voi luonteelleni mitään :D), olet jo osallistunut seulontaan jos ultrassa on mitattu niskaturvotus ja sinulta on otettu verikoe, ja saatujen tulosten perusteella on laskettu riskiluvut :) Jos riskiluvut ylittävät tietyt rajat, sitten voi halutessaan mennä lisätutkimuksiin. Kuten Kaisa-Tuulikki kirjoittikin. Seulonnalla siis poimitaan lisätutkimuksiin ne, joilla siihen aihetta on.

Minulla on myös ollut loisto-olo, ja toivottavasti tämä jatkuukin. Tulevat pari kuukautta ovat nimittäin vuoden kiireisintä aikaa, niin töissä kuin kotonakin.

Tietääkö kukaan, muutetaanko laskettua aikaa enää rakenneultran perusteella? Np-ultrassa sikiö oli paria päivää pienempi kuin lasketun ajan mukaan pitäisi olla, mutta aikaa ei muutettu. Jos se pysyy samana, taidan jäädä pari viikoa aikaisemmin äippälomalle, sillä kesäloman jälkeen minulla olisi töitä vain kaksi viikkoa. Ja mun työ on vähän sellaista, että en välttämättä saa sen kahden viikon aikana paljoakaan järkevää tekemistä aikaiseksi… Niin ihan sama ois sitten lomailla.

Ja facebook -ryhmästä vielä sen verran, että toivottavasti tännekin jää kirjoittelijoita, sillä itse en aio siihen liittyä. Tiedän että siellä keskustellaan luottamuksellisesti, mutta en luota siihen täysin. Lisäksi haluan pysyä anonyymina, monestakin syystä joita en tässä halua eritellä. Tänne kirjoittaminen näin anonyyminakin on minulle aika iso juttu, nyt on sen verran poikkeuksellinen tilanne ettei voi olla osallistumatta :) Mutta siis, toivottavasti tänne jää joku mun seuraksi loppuun saakka!

Hispula 13+2
 
Tietääkö kukaan, muutetaanko laskettua aikaa enää rakenneultran perusteella? Np-ultrassa sikiö oli paria päivää pienempi kuin lasketun ajan mukaan pitäisi olla, mutta aikaa ei muutettu. Jos se pysyy samana, taidan jäädä pari viikoa aikaisemmin äippälomalle, sillä kesäloman jälkeen minulla olisi töitä vain kaksi viikkoa. Ja mun työ on vähän sellaista, että en välttämättä saa sen kahden viikon aikana paljoakaan järkevää tekemistä aikaiseksi… Niin ihan sama ois sitten lomailla.
Ei muuteta. Siinä vaiheessa alkaa jo olla yksilöllisiä eroja sen verran, että ei enää niin tarkasti voi sikiön koon perusteella määritellä raskauden kestoa.

Mua edelleen supistelee. :/ Olen yrittänyt ottaa rauhallisesti, enkä esim. ole kanniskellut edes kauppakassia. Muusta liikkumisesta supistuksia ei tule, eli esim. kävellä saa näköjään ihan normaalisti. Tuntuu, että supistukset tulevat ihan "puskista", jopa normaalin työpäivän päätteeksi, jolloin olen vain lähinnä istunut. Pitkä aika tuntuu olevan ens viikon lääkäriin, jolloin saa tuon kohdunsuun tilanteen tsekattua. Muuten olo on ihan jees, liikkeet tuntuu jo päivittäin ja masu kasvaa aika hurjaa vauhtia.

Kaisa-Tuulikki 16+6
 
nuorallatanssija, viilataan vähän pilkkua (en voi luonteelleni mitään :D), olet jo osallistunut seulontaan jos ultrassa on mitattu niskaturvotus ja sinulta on otettu verikoe, ja saatujen tulosten perusteella on laskettu riskiluvut :) Jos riskiluvut ylittävät tietyt rajat, sitten voi halutessaan mennä lisätutkimuksiin. Kuten Kaisa-Tuulikki kirjoittikin. Seulonnalla siis poimitaan lisätutkimuksiin ne, joilla siihen aihetta on.
Niin? Kyllä mä sen tiedän :D Näin juuri mä kirjoitinkin?
Eli jos riskiluku on suuri, "joudutaan" sinne seulontoihin. Eli niihin ei tavallaan tarvitse mennä, jos rakenteessakin on kaikki kunnossa.
Meillä siis kaikki kunnossa ultrassa, riskilukua ei nimeksikään ja niskaturvotus normaali. Mutta tosiaan rakenneultrasta voi vielä jotain ilmestyä, mutta kaiken pitäisi olla näiltä osin kunnossa.

Mä tarkoitin seulonnoilla siis niitä vesinäytteitä ja muita :)
 
Viimeksi muokattu:
Hihih, täällä menossa masulaisella jo toinen kunnon zumba-tuokio tälle päivälle!!! :heart: Tänään siis liikeet tuntuneet ihan super hyvin, aikaisemmin vaan sillon tällön pieniä hipsutuksia, mutta nyt todella selkeitä töytäisyjä ja huitomisia! ;)

KapuH & jirppa 15+1
 
  • Tykkää
Reactions: Aniko
Nt-ultra takana ja tyypillä kaikki hyvin! Itsepäisesti olla möllötti paikoillaan, kun täti yriti saada kääntymään, jotta saisi turvotuksen mitattua. Heristi vaan nyrkkiään. :) Huomenna töihin tiukka paita päällä, nyt ei haittaa jos joku huomaa. Rakenneultra ihanasti pari päivää ennen äitienpäivää.

Täällä ei mielitekoja, jotkut asiat vaan maistuu paremmalle kuin toiset (rasvaton maito on tosi hyvää!). Ei oo myöskään tehty mitään hankintoja vauvalle, toki jotain on tallessa esikoiselta.

Vuuti, 13+1
 
  • Tykkää
Reactions: Hispula
Hispula yritti kaiketi sanoa vain, että seulonta = np-ultra+verinäyte. Siinä nimensä mukaan seulotaan joukosta riskiryhmät, joille sitten tarjotaan tarkempia tutkimuksia. Istukka- tai lapsivesibiopsia ei ole enää seulontaa. Mutta sanahelinäähän tää kaikki on.

Mua otti kauheesti korvaan, kun yks tuttu aina sanoi neuvolaa terveyskeskuksen äitipoliksi. :D
 
  • Tykkää
Reactions: Maikkki
Kaisa-Tuulikille kiitos ajatusten kitetyttämisestä ja vastauksesta :) Jos aloitan äippäloman vähän aikaisemmin, niin se tarkoittaa käytännössä että minulla olisi enää kesäkuun loppuun asti töitä. Hurja ajatus!

Kun eilen ehdin julistaa loistavaa oloa niin miten kävikään, illan makasin sohvalla, väsytti ja maha oli kipeä ja oli huono olo… Ei kannata paljoa etukäteen iloita näköjään.

Mieliteoista, mulla ne ehkä ilmenee niin, että tiedän tasan tarkkaan mitä ruokaa haluan syödä ja mitä en. Jotkut tietyt entiset lemppariruuat ei vaan enää yksinkertaisesti maistu. Himo on ollut riisifruttiin, jota en ennen raskautta syönyt ollenkaan, verilettuihin ja ihan tavalliseen tuoreeseen ruisleipään. Ja kaikkiin kaaliruokiin myös. Ei mitään kovin eksoottista, onneksi :D
 
Mieliteoista mulla on ollut alusta asti käsittämätön himo mausteiseen, tuliseen ruokaan. Ei sinänsä mitenkään ihmeellistä ja kuuluu meillä menuun ihan normaalistikin, mutta jotenkin mieliteko on tosi kova ja nautinto on paras sana kuvaamaan sitä tunnetta, kun saa eteensä em. evästä. :)

Tänne on ilmestynyt poikaolo... Mua on aina kiinnostanut nää ihmisten olot, kuinka usein ne pitää paikkansa ja onko kyse olosta vai toiveesta. Mä en oo tällä kertaa osannut toivoa kumpaakaan, joten on mielenkiintoista seurata omaakin oloa. Jostain alitajunnasta tai äidinvaistoista tai mistä lie tulee kuitenkin fiilis pojasta.

Facebookista mä en myöskään aio ryhmään liittyä, joten mä ainakin oon täällä Hispula :D

Liikkeistä tunnen kyllä jo kädellä painellen, missä tyyppi makoilee ja eilen kun hänen yksiötään painelin, niin tunsin ekan liikahduksen. Ja jotta ei menis hormoninhuuruisen mielikuvituksen piikkiin, niin mies tunsi heti kohta myöskin samanlaisen häviävän nopean liikkeen sormenpäissään.

Hankintoja ei olla tehty vielä yhtään. Mä niin uhosin, että nt-ultran jälkeen ostan jonkun vaatteen, jotain on vaan ihan pakko saada ostettua. Plääääh, tää poikaolo teki sen, että nyt ei "voi" ostaa mitään, ennen kuin saadaan rakenneultran sukupuoliennuste selville :D Rattaat ollaan kyllä valittu, että voi vaan marssia liikkeeseen ja pistää tilaukseen sitten, kun sen aika on.

Tänään POKS 13+0
 
Onks muilla vielä semmonen epävarma-olo? Mulla on koko ajan se ajatus että tää vielä menee pieleen. Seuraavassa ultrassa varmasti ei oo enää mitään vatsassani.

Mutta jos semmonen tapahtuis? Jos vauva nyt kuolis, enköhän mä sitä huomaisi?

Sori negatiivisesta puheaineesta ... :/
 
Ceceli, täällä vähän samoja oloja. Selkeästi syynä on se, että maha ei vaan kasva. Painokin oli aamulla taas kilon miinuksella. Oli kiva lukea Kaksplussan uutiskirje jossa kerrottiin kuinka "poskesi rusottavat, hiuksesi kiiltävät ja vartalosi on joka kulmasta hehkeän kurvikas". Hehkeän kurvikas in my ass, peilistä vilkkuu kylkiluut ja selkärangan nikamat ovat näkyvillä. -.- Asiaa ei yhtään auta, että mies kommentoi jatkuvasti sitä ettei maha kasva ja suree jo lapsen menetystä, jee...

Oletko harkinnut dopplerin ostoa? Meillä on seuraava neuvola joskus ikuisuuden päästä, tarkemmin sanottuna 7.4. Tuntuu jotenkin karmealta odottaa sinne asti ja olenkin nyt ruvennut tosissani miettimään dopplerin hankintaa. Saisi sen mielenrauhan että kyllä siellä joku on. :)

Jonkinlaiset mielialanvaihtelut tuntuvat rantautuneen tänne. Alkuraskaus meni pääasiassa jonkinlaisessa onnenhuumassa, nyt on ollut pari päivää kun olen ollut todella masentunut tai kiukkuinen ja sitten taas toisaalta päiviä, jolloin on hyvin positiivinen olo. Voi olla että nämä miksei-maha-kasva -ahdistukset liittyisi näihinkin jotenkin, tai ainakin enemmän kuin varsinaisesti siihen mahan kasvuun. Ehkä se on jokin riittämättömyyden tunne joka matelee nyt esiin: onko minusta oikeasti tähän jne.

No, jos jotain hyvääkin: energiaa tuntuu taas riittävän! Eilen kiersin vajaan neljän kilometrin lenkin ennen kauppaan menoa eikä tuntunut missään. Vrt. alkuraskauden "kävelin juuri 100 metriä, nyt menen nukkumaan" -tunne :D Pahoinvointikin on loppunut oikeastaan kokonaan, lukuunottamatta esim. bussimatkoja.

Hankintoja on tullut tehtyä jo aika paljon. Tai lähinnä vaatteita :) On noita jo joku 30 kpl... Hups. Enimmäkseen käytettyjä ja isoina paketteina saatuja. Eilen ostin ensimmäinen oikeasti harkitun ostoksen kun löysin nettikirppikseltä vihreän Po.p:in windfleecehaalarin :) Isommat hankinnat ajattelin tehdä kesällä/muuton jälkeen, koska ikinä nyt uusi kämppä löydetäänkään. Turha ostaa jotain vaunuja muuttokuormaa kasvattamaan.

Fritang 14+0
 
Hei taas kaikille.

Jotenkin en ole saanut kirjoiteltua, vaikka lukemassa käyn aktiivisesti. Tuntuu, ettei ole mitään ihmeellistä kerrottavaa. Huono olo jatkuu täällä vielä aaltoillen. Välistä vähän helpompaa, mutta esim. tänä aamuna taas oksensin.

Hispula Minäkään en aio facebookiin siirtyä, joten täällä pysytään loppuun asti (toivottavasti). Pitää vain aktivoitua kirjoittelemaan enemmän, jos kahdestaan/kolmestaan jäädään ;).

Henkintoja ei ole tehty, jotenkin vielä vähän epäuskoinen olo. Ceceli samoja mietteitä täällä. En oikein tiedä mistä johtuu, raskausoireita kuitenkin ollut paljoltikin verrattuna aiempiin raskauksiin, ja edelleenkin oireita löytyy. Silti vielä jotenkin epävarma olo, vähän ahdistaa, että lähes kaikki (töissä ja sukulaiset) jo asian tietää. Mutta pitää uskoa siihen, että raskaana ollaan, kunnes toisin todistetaan (niinkuin joku täällä aiemmin on kommentoinut).

Tämä epävarmuus tuntuu siinäkin mielessä oudolta, että maha on kasvanut TOOSI paljon. Olen hirmu lyhytselkäinen + ylipainoinen, entisen pömpön lisäksi vatsa on kasvanut jo hurjasti. Tuntuu, että raskausmaha alkaa jo heti tissien alta. Kait se kohtu on sitten työntänyt mun suolet ja mahalaukun jo jotenkin tuohon ylös pömpölleen...:whistle:

Oliko täällä muita, jotka ei osallistunut nt-ultraan? Muistelen, että Bhumi skippasi sen myös? Olen nyt jälkeenpäin miettinyt, että saadaankohan sitä laskettua aikaa tarkennettua, kun ei sinne menty. Lääkärineuvolassa ultrasivat pikkuisen 6 päivää pienemmäksi kuin menkoista laskettuna ja alle viikon heittoa ei kuulemma laskettuun aikaan muuteta. Rakenneultrassa käydään sitten, kun sen aika on. Sukupuolta ei varmaankaan kysytä, kun ei aiemmistakaan olla haluttu "pilata yllätystä" =)

Crispy ja pikkunen 14+3 tai 13+4, riippuen mistä lasketaan.
 
Täytyy vielä heti sanoa Fritangille, kun olit tuskaillut ettei maha kasva ja itseä ahdistaa, kun se kasvaa niin kamalasti. Tuo mahan kasvu on tosi yksilöllistä. Joillakin raskautta ei edes huomaa, ennenkuin ihan viime metreillä ja toisilla taas maha pullahtaa heti esiin. Älä huoli ja sano sille miehellekin, että tuollaisia kommentteja et nyt kaipaa. Hienoa, että olet saanut jo vähän energiatasoja jo takaisin, täällä mennään vielä "puolivaloilla" sen suhteen. Tsemppiä!
 
Crispy, olin minä kyllä siellä nt-ultrassa, minulla kun oli kova tarve nähdä olisiko siellä taas kaksoset eikä köyhänä ole varaa yksityisiin ultriin :) Mutta siis en suostunut seulontaverikokeisiin ja ultraajallekin sanoin että mitään seulontamittoja ei tarvitse ottaa. Rakenneultraankin menen silkkaa uteliaisuuttani. Ja onhan se rauhoittavaa nähdä omin silmin että lapsi liikkuu ja voi hyvin :)

Närästys on ruvennut vaivaamaan kunnolla, viime raskaudessa muistan sen kuuluneen vasta loppupuoliskon vaivoihin... Ärsyttävää kun pahoinvointikaan ei ole vielä kadonnut! Tuntuu että jos en syö voin pahoin ja heikosti mutta jos syön niin joko närästää tai sitten oksennan! ;-)

- Bhumi ja Lootus 13+6
 
Fritang mä olin 19v kun aloin odottaa ensimmäistäni. Silloin käytin omia farkkuja jonnekin vkolle 21 saakka. Vkolla 18 muistan maanneeni vatsallaan sängyssä, kun joku vanhempi ja viisaampi sanoi, että siitä tietää, että vatsa on kasvanut, kun ei pysty enää nukkumaan vatsallaan. No, mä en ikinä nuku vatsallaan, joten piti kokeilla muuten vaan. Eikä tehnyt huonoa ollenkaan, tunsin kyllä liikkeet silloin ekaa kertaa :D Nyt mä oon 36v ja neljättä kertaa raskaana, viikkoja tänään 13+0 ja mun asiasta tietämätön 5,5-vuotias tyttäreni huomautti eilen, että "Äiti sulla on iso masu". Omat farkut menis vielä jalkaan, mutta tuntuu ikäviltä, vatsaan sattuu. Eli mulla on tällä hetkellä varmaan about samankokoinen vatsa kuin esikoiselta n. 8vkoa myöhemmin. Eli se on ihan normia, ettei sulla vielä vatsa näy, sä oot nuori, kiinteälihainen :D ja hoikka, kyllä se sieltä parin-muutaman vkon päästä tulee.

Toista se on täällä lähempänä 4-kymppiä, velttojen lihasten, raskauksien venyttämien kudosten ja tupakkalakon keräämien kilojen kanssa :D Mistä tulikin mieleen, että mites muilla tupakoinnin lopettajilla painonnousu? Aiemmin oli jo puhetta, että jonkun mielestä se on höpöä ja jonkun mielestä aineenvaihdunnan hidastumisen aiheuttamaa. Mulla on paino noussut nyt 2kk aikana 5kg. Osasyy se, että alussa piti koko ajan puputtaa jotain, että pahoinvointi pysyi aisoissa, mutta en mä NIIN paljon oo syöny. Osasyy varmaan myös se, että erinäisistä syistä mä oon ollut 7kg alle mun ikiaikaisen aikuisiän normipainon ja nyt kun on elämä tasaisempaa, stressittömämpää yms. niin kroppa varmaan palailee normitilaan. Joka tapauksessa +5kg, katsotaan mitä neuvolassa sanotaan ens vkolla :O
 
KapuH: Laitoin sulle yksityisviestiä fb-ryhmään liittymisestä. Toivottavasti tuli perille? :)

Nt-ultrassa käyty maanantaina ja kaikki oli hyvin <3 Masussa potkiskeli 76,1 mm mittainen vauveli (joka näytti ihan pojalta). :) Nt oli 1.6 mm ja labratuloksiin yhdistettynä tulokset olivat hyvät. En nyt muista riskilukuja, mutta paljon niissä oli numeroita. Ei lähelläkään riskirajoja. Nyt voi odotella hyvillä mielin rakenneultraa, joka on 12.5. Toivottavasti kaikki menisi hyvin ja saisimme syyskuussa toisen lapsen <3 Nyt ainakin uskaltaa kertoa läheisimmille ;)

Täällä on alkanut energinen keskiraskaus ja masu kasvaa <3

-PikkuR ja täppi 13+5
 
Fritang: Olen ostanut Dopplerin mutta en saa kuulemaan yhtä mitään sykettä sen kanssa jota vielä ahdistaa entistä enemmän. 31.3 mulla on ultra taas.

Nyt on siis 13+6 (Oho huomenna jo 15. viikko alkaa!)
 
Fritang: Olen ostanut Dopplerin mutta en saa kuulemaan yhtä mitään sykettä sen kanssa jota vielä ahdistaa entistä enemmän. 31.3 mulla on ultra taas.

Nyt on siis 13+6 (Oho huomenna jo 15. viikko alkaa!)
Mulla ekat sydänäänet kuului vasta 14+. Päivästä riippuen kuuluu erikohdasta. :) Ei siis kannata huolestua, jos esim. istukka on silleen että estää äänien kuulumisen. Mulla siis oli juuri näin.Aluksi kuului vain oma syke ja istukan "ulina/humina".
 
  • Tykkää
Reactions: Ceceli
Hei kaikki syyskuisia odottavat!

Täällä yksi varttuneempi ensimmäistään odottava ilmoittautuu vielä joukkoonne... Ikää on tullut tänä vuonna täyteen itsellä jo 40 vuotta ja syyskuisella tuli tänään täyteen 15+0.

Olen kyllä lukenut säännöllisesti ajatusten- ja kokemustenvaihtoanne ja saanut niistä paljon vinkkiä ja mielenrauhaa, mutta vielä kovasti itse tätä raskauden onnistumista hermoilleena en ole aikaisemmin uskaltaunut rekisteröitymään. Viime syksynä oli tuulimunaraskaus ja tammikuun alussa tuli plussa... Np-ultrassa on käyty ja sen mukaan kaikki ok, varhaisultraankin pääsin julkisella puolella tuon aiemman tuulimunaraskauden takia. Syy tähän myöhäisellä iällä äidiksi tuloon on kaiketi se, että kohtasin mieheni vasta näin kypsemmällä iällä vajaat 3 vuotta sitten ja hänen kanssaan vasta tuli se tunne, että haluaisin äidiksi. Miehellä entuudestaan on yksi lapsi.

On ollut tosiaan antoisaa lukea keskusteluitanne, joten kiitos teille aktiivisesta ja avoimesta kommunikoinnistanne. En ole varmaan millään foorumilla itse aiemmin ollut kirjoittelemassa (tai en nyt ainakaan heti muista), mutta tämä jotenkin on nyt vetänyt puoleensa ja ajatuksena on kaiken aikaa ollut, että täytyy rekisteröityä. Tiedä nyt sitten, miten aktiivisesti itse kuitenkaan kirjoitan. Kännykällä yleensä olen noita tekstejä lukenut ja sillä ilmeisesti voi olla tämä sisäänkirjautuminen haastavampaa kuin koneella.

Facebookin ryhmään olisin varmaan myös liittymässä, jos sinne edelleen on avoimet ovet mutta laitan siitä sitten KapuH:lle viestiä vielä.

Tietojani saa päivittää myös, eli:

11.9.
pikkuhiljaa/40/1/satks


Onnellista ja mahdollisimman hyvävointista sekä tyyntä odotuksen jatkoa teille kaikille toivottaen,

pikkuhiljaa 15+0
 
Minäkin suht aktiivinen lukija, mutta kirjoittelut on vielä jääneet vähemmälle.

Esikoinen tulossa ja ikää kohta 41, samoin kävi kuin pikkuhiljaa, oikea mies löytyi vasta nyt.

Tiedot saisi päivittää:

2.9 maria-73/40/1/PKKS


16+2
 
Mie oon nyt juminu vaan tuonne facee..:/ mutta käyny lukemassa teän juttuja täällä melkeen joka pv.. :) Ceceli kyseli et onko muilla epävarmuutta raskauesta niin tääl kyl on... :( kokoajan miettii et onkohan kaikki hyvin...ja ostinkin tuon koti douplerin niin saapahan kuunnella nuita syän ääniä niin saa mielen rauhan ja esikoinenkin on aivan touhussaan ku kuulee maha asukkia... :)
Onko muilla ollu ummetusta? Itellä tämä ummetus on ollut alusta asti ja tämä alkaa käyä jo aika tuskalliseksi kun tuntuu että ei kohta uskalla pa***lla käyä ku käy niin kipiää... :( ja kun täällä meän pikku paikkakunnalla ei oo ku noita venäläisiä lääkäreitä niin niiten vastaus on vaan aina että juo paljo vettä ja syö semmosta mikä laittaa suolen toimimaan...ja oon jo kaks kertaa soittanu ja maininnu asiasta... että kai tässä yksityiselle on mentävä jos ei tuolta tksta saa apua mut yksityiselle on yli 100km... :/ kyläpäs tästä tuli nyt valitus/omanapanen juttu...
-iitu_ 15+5
 
Raskauskiekko

Hmm...Onnistuukohan tämä näin. No jos onnistui niin ajattelin laittaa tänne tälläsen linkin jonka avulla voitte sitten seurata vauvan kasvua :) Ihan mielenkiintoinen linkki ja pian te toiset ootte jo niin pitkällä että teiltä mitataan neuvolassa jo toi sf-mitta eli kohdunpohjan korkeus :)
 
Uusille tervetuloa! :)

Ceceli, olet jo sen verran pitkällä, että jumpsutus voi kuulua yllättävän ylhäältä. Näin siis ainakin itselläni kun doppleroidaan ja tulen viikon sua jäljessä. Mulla on istukkakin edessä vaimentamassa. Entä kuuletko vauvan potkuja dopplerista? Oma epeli potkuttaa melkoisesti ja futausten äänet kuuluvat usein paremmin kuin syke. Ovat sellaisia hauskoja plumpsahduksia, ei voi sekoittaa oman suoliston metelöintiin :)

Merivellamo, mä olen täysin varma, että aivan kaikki tupakoinnin lopettamiseen liittyvä on yksilöllistä. Niin lopettamisen helppous/vaikeus kuin painonnousukin. Itsellä lopettaminen oli niin helppoa, että ahistaa kun en aiemmin viitsinyt kokeilla, mutta se oli vain oma kokemukseni. Ei tulisi mieleenkään sanoa, että kyllä muutkin pystyy jos mäkin. Onnea sullekin lopetuksesta ja en usko neuvolatädin antavan sulle sapiskaa kun olet kuitenkin noin onnistuneen päätöksen tehnyt ja sillä voi olla tekemistä kilojen kanssa :)
Omani oli värväämässä mua kertomaan lopettamisen autuudesta mutta kieltäydyin kohteliaasti.

Mä näytän taas ihan lihonneelta pähkinältä. Jostain ihmeen syystä ylämaha kasvaa taas omilla käyrillään alamahaan nähden. Näytän pöhöttyneeni n. 7kg oikean 2kg:n sijaan. Osaapa olla hehkeä olo.

-Napsi 12+6-
 
Täällä yksi, joka on lueskellut ja näin nt-ultran jälkeen uskallan loikata mukaan. Tulossa kolmas, edelliset ovat kohta 7v ja nuorempi on 1,5v. LA on 27.9. Itse olen 36v. Näiden nuorempien ikäeroksi tule aika tarkalleen 2v.

Cira- 27.9/3

Myös FB ryhmään liittyisin mielelläni.

Joku täällä kyseli rakenne ultrassa mahdollisesti esiin tulevista ongelmista. Meillä tämän nuorimmaisen ultrassa näkyi markkereita (2kpl), mutta kaikk muu oli ok. Kävin sitten kättärillä vielä ultrassa, jossa lääkäri katsoi paremmilla vehkeillä. Kaikki rakenteet oli niin kuin piti ja päätin, että en punktiota halua. Toistaiseksi kaikki on ollut ok, eikä mitään vammaa ole havaittu.

Cira ja papu 12+5
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä