Syyskuun Söpöläiset 2014 -tammikuussa-

Mä oon soittanut kaikki mahdolliset läpi ja hintaluokka on valitettavasti sitä, ettei meikäläisen rahoilla sinne mennä (180-200e).

Kaisa-Tuulikki en ole "ylimääräinen" vaan minulla oli sinne jo lähete. Aiemmin jo kirosin puhelimeen vastanneen naikkosen maan rakoon ja nyt olivat sitten peruneet sen ajan, minkä olin saanut. Loistavaa toimintaa Tampereen kaupunki. Huh hah hei ja rommia pullo..
 
olen seurannut tata ketjua alusta asti ja nyt voisin hypata mukaan. olen plussannut jo ennen joulua eli laskettu aika menee elokuun lopulle, mutta aikaasemmat ipanat on yhta lukunottamatta syntynyt vahintaan 9 paivaa la:n jalkeen kaynnistettyna, niin oon mieluummin syyskuun pinossa alusta asti. mulla tosiaan jo kahdeksas lapsi tulossa ja kymmenes raskaus. se ihan eka raskaus 11+ viikolla ja vuosi sitten joulukuussa jouduin keskeyttamaan 22+ kerenneen raskauden. pienella oli vakava kromosomihairio ettei olisi jaanyt eloon kuitenkaan. takana nyt raskas vuosi ja oon onnellinen ettei taa raskaus alkanut yhtaan aiemmin. nyt on kylla ihan luottavainen olo, ettei mitaan isompia pelkoja kuitenkaan jaanyt siita edellisesta. oon ajatellu et kaikki menee hyvin kunnes toisin todistetaan. oireita on ollut rintojen aristus, mika on nyt ohi. mutta makin palelen koko ajan ja nalka on toinen kokoaikanen kaveri. viikot on nyt 8+5 suunnilleen. neuvolaan en viela oo soittanut, jotenkin se jannittaa. en saa kannykalla vareja (enka kappaleita) joten pistan tietoni eri viestiin jos na huomattaisiiin siita
 
Kaisa-Tuulikki en ole "ylimääräinen" vaan minulla oli sinne jo lähete. Aiemmin jo kirosin puhelimeen vastanneen naikkosen maan rakoon ja nyt olivat sitten peruneet sen ajan, minkä olin saanut. Loistavaa toimintaa Tampereen kaupunki. Huh hah hei ja rommia pullo..
Siis kyllä, ymmärsin että lähete oli yksityiseltä puolelta. Lähinnä tarkoitin sitä, että kun niillä on siellä ultrattavana kaikki pakolliset seulonnat, epäselvät raskauden kestot, kasvun seurannat, ja äkilliset tapaukset (esim. vuodot), niin varmaan joutuvat sitten karsimaan niistä, joilla ei ole pakottavaa tarvetta päästä ultraan, oli lähetettä tai ei jos jonot ovat pitkät ja voisin kuvitella, että Tampereen kokoisessa kaupungissa ovat.

Ja lähete on kuitenkin aina vain eräänlainen "pyyntö", siihen kirjoitetaankin aina että "suosittelen kohteliaimmin teille syystä X..." ja erikoissairaanhoito sitten tahollaan päättää onko syy sellainen, että potilas kutsutaan käynnille vai ei.

Mutta harmillista tosiaan, ettet julkiselle puolelle päässyt ultraan, resurssit ovat näinä aikoina aika huonot joka paikassa ja aina vaan supistetaan, ja näinhän se sitten käytännössä näkyy.
 
Täähän on aktiivinen ketju, muutamaan tuntiin kun ei käy niin on jo tullut sivullinen lisää tekstiä :)
Tuli sitten samaan sairaalaan odottajakaveri toisellekin "ehkä" -lasketulle ajalleni. :)

Mulla on oireita ollut nyt jonkin verran. Rintojen kasvua ja aristusta, ihan hirveä pahoinvointi minkä takia olen joutunut olemaan töistä pois reilu pari viikkoa jo ja varmaan jatkossakin sillä aamut ja aamupäivät menee oksentaessa.. Nälkä on mutta ei ole kyllä viluttanut, paitsi ankaran oksentelun jälkeen kun mikään ei pysy sisällä. Hankittuani Sea Band -pahoinvointirannekkeet olo helpottui tosi paljon, saan niiden ja levon avulla pidettyä oksentelun poissa mutta olo on kamala. Pieniä vihlaisuja on alavatsassa silloin tällöin.

Kauhean kallista nuorallatanssija nuo teidän seudun VU hinnat!! Mistä päin olet? Täältä löysin jo toisella soittamalla yksityisen jolla maksaa n.100e ultraus. Kallis sekin on mutta siedettävä noihin hintoihin verrattuna. Toinen kaupungin yksityinen maksoi 150-160e.. Huhhhuh!

Helmikuun puolivälissä onkin sitten jo niskapoimu-ultra. Jännää!
 
Moikka,

ihmemammalle tuplaonnea!

Myös onnittelut vu:sta hyviä uutisia saaneille!

Mulla on perjantaina eka neuvola. Jänskää ja vitskuja syön foolihappo 500ug sekä D 20mg.

Edelleen olot leppoisat ja mun tilasta tietää vähän sekalainen seurakunta. Tietyt ystävät ja kaks miehen siskoa. Mietinnässä on miten tulevat isovanhemmat yllätetään vaikka tuskin niin kovasti yllättyvät kun vauvakuume ollu esikoisen synnäriltä asti :D

Maha puskee kauheeta vauhtia! Esikoisesta kerroin töissä rakenneultran jälkeen, nyt olis vaikeeta piilotella sinne asti. Onneks oon hoitovapaalla ni voin ottaa rennosti ;)

Öitä kaikille jälleen! Aina oon täällä yöllä kukkumassa. Tiedätte kuka on virtuaalitsemppaamassa kun lähette keskellä yötä ponnistamaan :D
 
Viimeksi muokattu:
Hui, mulla ainakin on ihan järkyttävän kylmä lähes koko ajan :D Meillä on onneksi kassalle ilmestynyt sellainen auton sisälämmitin, helpottaa kun on niin kylmä siinä ulko-ovien vieressä. Nytkin vaan tärisen..

Mulla on taas ollut nihkeä olo, oksettaa vaan. Kiloja vähentynyt jo 3! En vaan saa syötyä. Ja tänään iskin painavalla laatikolla lujasti tissiin, olin varma että koko möhkäle irtoaa, sattui niiiiiiin hirveästi!! Kyyneleet silmissä sain kököttää vähän aikaa :D

Huomenna on mun tämän viikon ainoa vapaapäivä, joudun viemään vanhuskoirani eläinlääkäriin ja itkettää koko asia, vaikka ongelma ei ole varmistunut :') Yhyy... On tämä rankkaa. Ja työkaveri on ihan varma, että saan tytön. Sillä on omia mystisiä johtopäätöksiä asian suhteen ilmennyt, heh.
 
Kyl mulkin kelpais tollanen kilojen lähteminen tähän väliin.. Päinvastoin tuntuu meinaa tapahtuvan. :LOL:

Neuvolatätikin kun meinaa todennäköisesti punnita perjantaina, toivottavasti kysyy vaan ja uskoo mun sanaani ni voin vähän kaunistella.

Sitten se laskee BMI:n ja toteaa et tsoo tsoo neiti kun oot lievästi ylipainoinen ja indeksi näyttää 27 eikä alle 25.. Siihen mä vaan totean et kiit luojaas sillä en mä muuten oliska näin mukava kun me lihavat ollaan lepposia :)

Nää on näitä aamuyön juttuja. Hiuken ehkä väsyttäs :D

t.Emeli- 5+4
 
Huomenta! Muutaman päivän olen keskusteluanne seurannut ja joskohan sitä rohkenisi mukaan, kai se on uskottava että raskaana ollaan... Eli täällä odotellaan toista lasta syntyväksi syyskuun lopulla, sunnuntaina plussasin. Olo on sikäli epäuskoinen, kun olo on ihan erilainen kuin aiemmista raskautumisista, mulla on myös yksi km ennen esikoista takana, rv10+. Raskaustestitkin näytti plussaa vasta kun menkat oli kolme päivää myöhässä, aiemmista olen plussannut kolme päivää ennen oletettua alkua.. No, ehkä tässä kuitenkin kaikki on kunnossa, varhaisultraa ajattelin varailla kuitenkin, nyt ei vaan kykene np- ultraan odottamaan.

Esikoinen on muuten syntynyt 5/2010, toukokuisissa sillon kirjoittelin, täällä oli joku muukin?

Tässä vielä mun tiedot:

Tuzzi/la 26.9/30v/2.lapsi/K-SKS

Näköjään en saa tabletilla värejä....... Tai sitten en vaan osaa :)
 
  • Tykkää
Reactions: Emeli-
Olinkin just tulossa hehkuttamaan näitä pahoinvointirannekkeita!Voi jessus,ette usko kuinka elämä alko taas!!Ei pahoinvointia,yökkäilyä,närästystä,röyhimistä,kuvotusta tai hajujen ottamista nenään!Mää en ota näitä ikinä pois!!!Paitsi yöksi ja suihkun ajaksi:)

Palelua täällä kans,aivan jäätävä fiilis.Eikä se palelu tule esim.ulkona pakkasessa vaan ihan sisällä ollessa vaikka ois kui päällä!!

Huomenna eka neuvola,jeeeee!

nurmo ja pikku-baby II POKS 8+0
 
Emeli-: Tuo digi kuumotti niin kovasti aamulla että tekasin ja siihen tuli "Raskaana 3+" eli juuri kuten pitääkin! :) joten nyt rauhoitan mieleni ja annan luonnon hoitaa mitä tuleman pitää :)

Nyt oon siirtynyt miettimään, että kun meillä on ne häät ihan kohta, että pitää keksiä joku vedenpitävä juttu juomisen suhteen! En haluais että kun alkumaljaa nostetaan, kaikilla on mielessä "tuolla on erivärinen malja, onko se raskaana".. vissiin pitää olla vähän hilpeällä tuulella huvikseen ilta ettei kaikki huomaa, etten juo ja mitä eniten toivon, niin ettei olis pahoinvointia :DDD

oireita ei juuri ole vieläkään.. paino tippuu! Mut toivotaan et pysyy viel viikon alhaalla, tänään on puvun sovitus! niin ja ummettaa.. (hassu yhdistelmä) pitäis alkaa juomaan sitä vettä enempi!

niin joo ja kertomisesta.. mulla tietää kolme kaveria, joille jaan kaikki hommat joten tämä tuli ihan luonnostaan.. viime vkl kävin yhden heistä luona ja hällä 1kk vauva siellä, jota sain pidellä ja nukuttaa ja olin ihan myyty <3<3 pakkohan se oli sanoa, että meilläkin voi olla tällainen 8kk päästä! ja äiti tietää, ollaan läheisiä ja sekin tuli luonnostaan..

Sandri ja ? 5+4
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Emeli-
Mä odotin kans esikoista kun me mentiin naimisiin, onneks tuli just ennen häitä 12 viikkoa täyteen, niin kerrottiin sitten koko väelle alkumaljojen yhteydessä. Ja toisaalta onneksi ei ollut sen enempää viikkoja, että mahduin vielä pukuuni, joka oli tietty jo ostettu ennen raskautta...
 
Viimeksi muokattu:
Hei kivaa, paljon uusia tullut mukaan! Tervetuloa! :wave:

Ja ihanaa, Ihmemammalle tulossa kaksoset! Onnea kovasti!

Mun tulee luettua palstaa päivittäin, mutta kännykällä ei vaan tuu kirjoiteltua. Me käytiin miehen kanssa viime torstaina varhaisultrassa ja siellä näkyi sentin papu vahvalla sykkeellä varustettuna. :heart: Lääkärin mukaan kaikki näytti sillä hetkellä hyvältä. Keskenmenoriskistä sanoi sen verran, että 7+ viikolla riski on vielä 4,2 % kun taas 8+ riski on enää 1,9%. Neuvolassakin tuli käytyä maanantaina ja oli ihan kiva käynti.

Onko täällä ketään muuta, joka stressaisi jo sikiöseulontoja? Mä erehdyin lukemaan tuota "sikiöseulonnoissa kiinni jääneitä vol.2"-aihetta ja se oli ehkä virhe... : / Kirjoituksista aistii sen pelon ja ahdistuksen tosi vahvasti ja se tarttu muhun jo, vaikkei mitään syytä olekaan. Ainakaan vielä.

Mä sanoin viime viikolla töissä pomolle, että menen lääkäriin. No se kysyi siihen heti, että "ootko raskaana"? Jäin siis kiinni. Oli melko vaivaannuttava tilanne siinä hetken....


Mei* ja papu 8+0
 
Tervetuloa uusille! :wave:

Aamu oksuista onki vissii tulossa tapa, kiva juttu töitä ajatellen. Se vessa kun ei oo ihan lähellä siel..

Oonpa viel flunssassa ja koht lähtö työterveyteen et saan saikkua. Ei kauheen kivat olot. Isäntä kyl vei muksun hoitoon et pääsen käymään siel ja saan lepäillä vähän. En tiiä miten sit muut päivät, pienkö kotona vai viedäkö päiväkotiin...
 
Mullaki nousi oksu kurkkuun tuossa vasta, mutta ei tarvinnu laatata onneksi.. ja en tiiä oliko hormoneista vai mistä,.. ruoka ei jotenki nyt näin aamuisin maistu vaikka yleensä kyllä..

Kävin suihkussa ja kylläpä kaikki suihkugeelit ym tuoksuu hyvältä!! ja rasvat vielä siihen päälle! Tuli sellanen olo, että haluan ulkomaille, kun yksi tuoksu aurinkovoiteelta.. :D
 
Munki tekis mieli vielä tehdä yks digi! Se ainut digi, minkä oon tehny, näytti sillon 1-2 ja olin oikeestiki sillon alussa. Haluisin nähdä, mitkä numerot siihen nyt tulis. Vai tulisko mitään. Ihmeellinen toiki pelko. On niin epäuskoinen fiilis, ja välillä miettii, että kuvittelinkohan vaan ne positiiviset raskaustestit. Ihan kun nämä oireet ei riittäisi enää vastaukseksi ei sitten millään?! Voi ku ois jo iso maha, siinä on todistetta sitten ihan riittävästi!

Mä en oo maanantain jälkeen oksentanu. Luulen, että se johtu siitä jogurtista. Mua onki vähän etonu jogurtti ja myös banaani. Hyihyi! Ne taitaa jäädä raskauden ajaks syömättä. Mun tekee enemmän mieli just esimerkiksi mehukkaita hedelmiä, vihanneksia sekä suolasta. Sipsihimo on ihan valtava! En oo vielä edes syöny sipsiä, ja yritänki korvata sen himon nyt vähän terveellisemmillä vaihtoehdoilla. Onks teillä jo jotain himoja ja jotain yökyök -juttuja?

Täälläkin on kylmä IHAN KOKOAJAN! Alkaa jo vähän tottua siihen, että sormet ja varpaat on jäässä 24/7.
 
Maikki kuten kirjoitin, niin Tampereella ollaan.
Kaisa-Tuulikki siinä tapauksessa olisivat voineet suoraan sanoa, eivätkä varata aikaa ja sen jälkeen laittaa vihaista viestiä sinne neuvolaan ja lopulta perua se mun aika neuvolan kautta (eikä ilmoittaa suoraan mulle). Idioottia toimintaa siis loppuun asti.

Nyt vain sitten odotetaan sitä maanantain neuvolakäyntiä ja että viikkoja on tarpeeksi oikeaan ultraan. Tekis mieli käydä verikokeessa mitattamassa hcg, mutta sinnekkään ei tosta noin vain pääse. Digikoe vähän kuumottais, mutta en uskalla tehdä. Jos se näyttääkin jostain syystä väärin ja siksi joutuu pettymään tai jos ei siellä mitään enää ookkaan..
Täytyy vain kärvistellä nyt siihen asti, että pääsee viikoissa ultraan asti.
 
Minä myös kelailen välillä onko mahassa kuitenkaan elämää ja kun pahoinvointi menee ohi ajattelen voikun ois taas huono olo että tietäis odottavansa ja tietenkin pahan olon aikaan haluaa sen menevän ohi.ensi vkolla reilu 8viikkoa ja sitä odotan ja ensimmäinen neuvola! Tekis kans mieli tehdä testejäkin mutta en taida.HYVÄÄ päivän alkua kaikille <3
 
Kyllä, minäkin palelen tosi paljon! Mutta ajatelkaas miten kätevää onkaan saada vauva syyskuussa, ei tarvitse miettiä loppuraskaudessa, mihin paksuihin vaatteisiin sitä muka enää mahtuu ja miten saa takinnapit kiinni! :-D

Itkuherkkyyskin alkaa mennä överiksi. Eilen itkin kun kuulin radiosta Billy Idolin Sweet Sixteenin kun siinä laulettiin haikealla sävelellä "little runaway child". Tänä aamuna itkin kun radiosta tuli "Sinä olet minun siskoni, en tahdo että kilpailumme jatkuu, sydämeeni sattuu..." koska se muistutti minua nykyisten lasteni riidoista, siitä ettei perhe-elämä aina ole ruusuillatanssimista. Sitten rupesin parkumaan ihan vain siksi että mies oli aamuäreällä tuulella. Ja lopulta vietyäni ipanat lääkäriin ja saatuani reseptit pääsi parku kun astuin apteekista ulos, siksi että rahaa oli mennyt niin paljon lääkkeisiin ja me ollaan tällä hetkellä tosi köyhiä, huoli siitä kun en köyhänä voi tarjota rahallisesti parasta mahdollista lapsilleni...
 
Paljon onnea Ihmemamma!:)

Kiitos vitamiini-vinkeistä! Kävin ostamassa eilen sen raskaana oleville tarkoitetun omega3 pakkauksen foolihapon ja d-vitamiinin lisäksi:)

Tuzzi: minä olin myös 05/10 odottajissa:) kiva että muitakin samalla ikäerolla odottelee kakkosta:)

).( huono olo on ollut eilen ja tänään aamulla.. Sellainen inhottava kuvotus että ei tiedä miten päin olisi ja söisikö vai laattaisiko vai mitä tekisi! Mutta pahin on mennyt onneksi pari tuntia heräämisen jälkeen ohi, mutta sellanen jatkuva kummallinen olo on:/ väsymys on edelleen voimakasta ja illat menee aika sumussa ja yöunien mitaksi tulee kymmenenkin tuntia. Ja kymä on KOKO ajan!

Joku kyseli ruokahimoista:) mulla on aina semmosia hetkittäisiä voimakkaita himotuksia(kurkkusalaatti ja sitruunamuffinssit) jotka menee ohi kun niitä saa. Suklaa ei uppoa tällä hetkellä ollenkaan (onneksi!) enemmänkin tekee mieli jotain oikeaa kunnon ruokaa.

Muuta en muistakkaan mistä oli juteltu, mutta eiköhän tässä ole jo tekstiä tarpeeksi:)

Voi kun aika menisi nopeampaa!

Mukavaa keskiviikon jatkoa kaikille:)
 
Turvottaa ja ummettaa :D Paleleekin välillä, yleensä iltaisin. Muuten olo edelleen ihan ok. Vielä viisi päivää ekaan neuvolaan. Kyllä tää aika tässä odottaessakin menee. Työt pitää kiireisenä.. Oon taas viikonlopun töissä, niin ei paljoo ehdi miettimään muuta.

Aijoo, ja se jatkuva NÄLKÄ :D Mulla ei ole ollut mitään himoja tiettyä ruokaa kohtaan, kuten ei äidilläkään ole ollut. Pahoinvointiakaan ei ole, kertaakaan en ole pönttöä joutunut halailemaan. Kerrankin oon perinyt äidiltä hyviäkin geenejä, heh..

Tänään 6+1
 

Yhteistyössä