Syyskuun söpöläiset 2016

Kiitos kaikille. Täällä ollaan hetkittäin tolpillaan kunnes tulee romahdus. Eilen sain toisen hcg-arvon, oli noussu 48h reilusta 5000sta reiluun 6300aan, eli ei tosiaankaan tuplaantunut. Päivystävä yleislääkäri sano, ettei se kaikilla tuplaannu vaikka kaikki hyvin, mutta uskon neuvolalääkäriä, ed.km:n yhteydessä sano että kyllä se pitäs tuplaantua. Onko teillä ollu tm-raskauksia, joissa olisi hcg:tä seurattu? Mistä kummasta se ton hcg:n kehittää jos/kun ei edes istukkaa muodostu? Oireet voimistunu:unsure:. Sekavan olon tekee se, kun kroppa luulee hormooneineen olevan raskaana ja aivoissa tieto että 99%tm. Yritin olla töissä, pakko oli luovuttaa. Seurailen täällä siihen lopulliseen tuomioon asti, 23.2. lääkäriultra.
 
KolmasKerta3, tsemppiä piinaavaan tilanteeseen. Etkö pääsis ultraan aikaisemmin? Mitkäs viikot sulla on nyt menossa?

Tässä mun tuulimunatilastoa ja hCg-kehitystä viime syksyltä.

30.8. positiivinen raskaustesti, vko 3+6
2.9. hCg 35, digitesti 1-2, vko 4+2
7.9. hCg 232, digitesti 2-3, vko 5+0
18.9. digitesti 3+, vko 6+4
24.9. hCg 3590, vko 7+3
28.9. hCg 4600, vko 8+0
29.9. hCg 4710, vko 8+1, lääkkeellinen tyhjennys (4xCytotec) ja MVA-imu
6.10. hCg 73
 
Meibijees, kiitos. Seuraavana ultrapäivänä ois menkoista laskettuna jo 9+0, kaitpa ne oottaa nyt että sitte ei jää mitään epäilyksiä diagnoosista. Eli nyt ois menkoista laskettuna 7+4, eka ultra oli 7+0, jossa harmaa häivähdys näky raskauspussissa, 7+2 terv.hoitaja ei nähny sitä häivähdystäkään. Raskauspussi kuulemma normaalin mallinen, kävisi oikein hyvin 5.viikolle. Mutta ei voi olla, jos vekkulit ois viikonki eläneet, niin pitäs olla pidemmällä. Oliko sulla kunnon raskausoireet?
 
Ei jumankauta on niin huono olo..velloo ja velloo. Nyt oli jo oksennus ihan lähellä. Päädyin kuitenki ripuloimaan. Mikään ei tunnu hyvältä syötävältä, kaikki ällöttää. Silti syön kokoajan koska jotenki sen aikana olo parempi. Oon mennyt iltasin sänkyyn viim klo 21... Tänää ollut päänsärkyäkin joka entisestään pahentaa oloa...

Dopplerin hain siwasta, oli tullut lähipakettina. Sain sykettä kuulumaan. Ainakin mielestäni :love:
 
Meibijees, kiitos. Seuraavana ultrapäivänä ois menkoista laskettuna jo 9+0, kaitpa ne oottaa nyt että sitte ei jää mitään epäilyksiä diagnoosista. Eli nyt ois menkoista laskettuna 7+4, eka ultra oli 7+0, jossa harmaa häivähdys näky raskauspussissa, 7+2 terv.hoitaja ei nähny sitä häivähdystäkään. Raskauspussi kuulemma normaalin mallinen, kävisi oikein hyvin 5.viikolle. Mutta ei voi olla, jos vekkulit ois viikonki eläneet, niin pitäs olla pidemmällä. Oliko sulla kunnon raskausoireet?
Olin tosi oireeton tuosta tuulimunasta ja siitä se epävarmuus tulikin, lisäksi oli alusta asti sellaista pientä tuhruvuotoa. Välillä oli päiviä väliä ettei tullut, mutta oikeastaan koko ajan tuhrutteli vähän. Meillä oli sama tilanne, että hedelmöitys ei ollut voinut tapahtua myöhemmin, koska mies lähti työkomennukselle. Mustaa tyhjää pussia ultra näytti koko ajan, pussi hieman kasvoi, mutta ei riittävästi sekään. Lisäksi sen sisälle ei koskaan ilmestynyt mitään. Tässä nykyisessä raskaudessa kävin ultrassa 6+1 ja nähtiin jo syke.

Kurja tilanne sinulla, aika pitkään joudut odottamaan. Tsemiä!
 
Olin tosi oireeton tuosta tuulimunasta ja siitä se epävarmuus tulikin, lisäksi oli alusta asti sellaista pientä tuhruvuotoa. Välillä oli päiviä väliä ettei tullut, mutta oikeastaan koko ajan tuhrutteli vähän. Meillä oli sama tilanne, että hedelmöitys ei ollut voinut tapahtua myöhemmin, koska mies lähti työkomennukselle. Mustaa tyhjää pussia ultra näytti koko ajan, pussi hieman kasvoi, mutta ei riittävästi sekään. Lisäksi sen sisälle ei koskaan ilmestynyt mitään. Tässä nykyisessä raskaudessa kävin ultrassa 6+1 ja nähtiin jo syke.

Kurja tilanne sinulla, aika pitkään joudut odottamaan. Tsemiä!
Ok. Mulla on pahoinvointi nyt vähentyny, ja kahvi tuoksuu taas hyvälle, ja maistuu, selkeä ero. Yritän jostain syystä sinnitellä ja olla reipas, kait kun ei kipuja, niin ei oo pakko pysähtyä samallalailla kun viimeks kovissa krampeissa. Ei musta taida olla töihin, viisautta ois käydä huomenna työterveydessä ja ottaa muutama päivä aikaa käydä asiaa läpi ilman lasten hulinaa ympärillä. Me ei varmaan enää yritetä :( uudelleen, osa musta haluaa ja osa ei enää uskalla, ikä ja nyt 2 peräkkäistä km. Jostain luin että kahden jälkeen on 20-40%mahis seuraavallakin kerralla. Mies ei ihan tajua, mitä käyn läpi. On tää niin kokonaisvaltasta itelle, ja sekavaa olla raskaana vaikket ookkaan?! Kiitos sulle Meibijees kokemuksien jakamisesta. Mullaki näky esikoisesta jo 6+2 sykekin.
 
Suuret pahoittelut täältäkin KolmasKerta3. Minullakin tosiaan todettiin tuulimuna viime syksynä nt-ultrassa. Silloin ei seurailtu hCg:n kehitystä, kun en käynyt varhaisultrassa eikä mitään siis osattu epäillä. Minulla oli vielä melko paljon pahoinvointia (en kyllä oksentanut) tuosta tuulimunasta, joten suurena järkytyksenä se tuli.

Tänään olisi sitten varhaisultra ja pelottaa ihan kauheasti. Huono olo on ollut jo plussasta asti ja vatsassa velloo 24/7. Töissä on varsin hankala olla. Ainakin tuntuu, että nyt on huonompi olo kuin tuossa viime syksyn tuulimunassa (en kyllä ole oksentanut tälläkään kertaa). No illalla sitten selviää enemmän.

Miten te pahoinvoivat jaksatte töissä? Vai oletteko saikulla/kotona?
 
Miten meni ultrassa EkaMalla? :)

Ootteko te kaikki jo siellä fb:ssä höpöttämässä, kun täällä aika hiljaista?

Tavallaan tuntuu, että päivät ja viikotkin menevät nyt nopeammin kuin ekasta, mutta on tää kyllä kuitenkin hidasta... :D Haluun jo sinne 12+ viikoille!

Mulla on hirveän möhkäle olo. Mahaa turvottaa kiitettävästi ja muutenkin on niin hehkeää, kun jotkin hormonit on nyt laittaneet mun naamankin täyteen näppylöitä.. Toivottavasti häviävät pian..

Varattiin meille matka lämpimään huhtikuussa, toivottavasti sitä sitten jo näkyisi rehellistä vauvavatsaakin, eikä vain tätä epämääräistä.. :D Kehtaisi sitten taas vaikka bikineissäkin pyörähtää.. No joo, tämmöstä lörpötystä tää.. Ehkä pitäisi vaan liittyä sinne fb:hen... :D
 
http://aijaa.com/elg0Cz

Tämmöinen tältä päivää, 8+5 Turvottaa ihan saakelisti ja housut painaa. Housujen avaaminen avaa taivaan portit Että joutuuko tässä jo kohta muka mammahousuja katselemaan... Voi apua. Ei vielä! Ei todellakaan! Ällötys jatkuu ja maailmanlopun väsymys. Nukkuisin varmaan koko ajan jos mahdollista. Ja näppyjä ilmestyny täälläkin kasvoihin.

Olen tänään niin fiilistellyt tuota ultraa! Möykyllä kaikki hyvin!
 
  • Tykkää
Reactions: Oubou
Mä kans ihmetellyt kun välillä niin mukavasti höpinää ja nyt ollut hiljaisempaa. Mä en fb-ryhmästä toistaiseksi oo ainakaan innostunut..

Täällä 10+0 poks! Se jo kuulostaakin joltain! Kahdesti oon päässyt jo sinttiä kurkistamaan, kun varhaisultrassa ja ekassa neuvolassa. <3 np-ultraan tuli kutsu 8.3. Sitten voin alkaa vähän hengittää, meidän toinen ikävästi päättynyt raskaus todettiin tuossa ultrassa :(

Sheldon 10+0
 
Hyviä ultrakuulumisia täältä. :) Sydän siellä sykki hurjasti ja kokokin vastasi hyvin viikkoja. Tuulimunaa ei onneksi enää tarvitse pelätä, mutta tokikaan ei vielä turvallisilla vesillä olla. Kuluisipa aika nyt nopeasti!

Mä juttelisin myös mielummin vielä täällä ja ehkä sitten np-ultran jälkeen voisi katsoa sitä fb-ryhmää. :)

PikkuneMyy ja Cherrytomato tuo turvotus kuulostaa niin tutulta. :D Teen vielä töitä koneella ja istun koko päivän, mikä tuntuu lisäävän turvotusta entisestään. huhhuh. Googlailin jo tuossa äitiyssukkahousuja.

Sheldon Sulla onkin np-ultra jo tosi lähellä. Toivotaan todella, että siellä on tällä kertaa kaikki hyvin. <3

Malla 7+6 (ultran mukaan 8+2)
 
Onnea hyvistä ultrakuulumisista! (y) Mäkin juttelen vielä täällä mieluusti, sitten myöhemmin fb:hen.

KolmasKerta3, mä niiiiiin toivon että teillä on sittenkin, kaikesta huolimatta, kaikki hyvin... tsemppiä tulevaan <3

Itse vain jännittelen tulevaa ultraa ja koitan jaksaa jäätävän väsymyksen kanssa... Tänään herätty klo 4, eilen 3.30. Esikoinen on alkanut syystä tai toisesta kukkumaan aamuyöstä. Ja oma herätys töihin 5.30. Puuh.

7+6
 
Minäkin liityn np ultran jälkeen vasta fb ryhmään.

Hirveä ällötys jatkuu. Tuossa oli vaikea aika kun vajaan vk oli pää kipeempi ku ikinä. Söin yhteensä 18 lääkettä. Panadolia mutta silti... :/
 
Täälläkin pääkipu ollut aika säännöllistä. Mulla on myös aurallinen migreeni niin pelkään, että pahenee nyt raskauden myötä. Toivoa sopii, että ei...

Oma työ on suurimmaks osaks jaloilla oloa ja erilaiset hajut ovat sivutuotteena. Tänään meinas lentää laatta useamman kerran kun oli jauhemaksapihvejä lounaalla. Haju jotain niin kamalaa. Ootan, että tää turvotus laskee. Se on niin alavatsalla ja kaikki työvaatteet painaa niin hirveesti. Pitää varmaan pistää kokoa xl päälle normaalin s sijaan kohta...

Seuraava ultra on mulla jo 2.3. Eijjoo kauaa enään siihenkään!
 
Ikävät oireet täälläkin vaan jatkuu :(. Jäätävä väsymys iskee aina viimeistään iltapäivällä. Kuvottava olo on aamua lukuun ottamatta koko päivän ja illalla turvotusta. Parin tunnin välein hirmuinen nälkä, mutta mikään ei maistu :sick:. Yöllä on pitänyt nousta useita kertoja syömään, kun vatsaa särkee nälän takia. Tänään tosin hieman parempi päivä kuin aikoihin, joten ehkä tää olotila alkaa tästä pikkuhiljaa asettua :)

Jennuli 10+5
 
Onnea hyvistä ultrakuulumisista! (y) Mäkin juttelen vielä täällä mieluusti, sitten myöhemmin fb:hen.

KolmasKerta3, mä niiiiiin toivon että teillä on sittenkin, kaikesta huolimatta, kaikki hyvin... tsemppiä tulevaan <3

Itse vain jännittelen tulevaa ultraa ja koitan jaksaa jäätävän väsymyksen kanssa... Tänään herätty klo 4, eilen 3.30. Esikoinen on alkanut syystä tai toisesta kukkumaan aamuyöstä. Ja oma herätys töihin 5.30. Puuh.

7+6
Kiitos. Kyllähän tämä melkosta vuoristorataa on, ja pienen pieni toivonkin kipinä toki on itsellä hetkittäin, vahvat oireet on paitsi turvotusta ei kyllä oo. Peruin neuvolan perjantailta, ensin ultraan haluan mennä, vielä viikko?! Kysyin jo hintoja toiselta yksityiseltä, jos raaskisin tällä viikolla käydä, mutta täällä halvin on 111eur, Kelan korvauksesta ei takeita, ei taida enää raaskia. Eikähän se todellista tilannetta mihinkään muuta, tuntuu vaan kidutukselta oottaa oireineen tuomiota vielä viikko :(, neuvolan lääkärille ei tällä vk pääse. Terkka kovasti toivoa yritti valaa, mutta kun päivämäärät on mitä on, niin en voi uskoa että olisi vaan nuorempi. Tänään Panadolin otin vatsakipuihin, nipistelyä palleaan asti ja kramppejakin välissä. Vielä ei vuoda. Mietinkin menenkö huomenna töihin yrittämään, saikkupäivä vielä olis, en tiiä voinko asiakkaita palvella kunnialla, tuntuu julkisilla paikoilla olokin väkinäiseltä ja raskaalta, väkisin hymyä yrittää vääntää :unsure:. Ihan armoton väsymys on kyllä.

Ihana että teillä mahassa kaikki hyvin!
 
Moi kaikille!

Muita, joilla oireet vähentyneet? Sen verran olen "viisastunut" kaikista nettikeskusteluista, että en osaa pelätä pahinta :)

Nyt siis menossa 9+4, ja reilun viikon verran ollut lähes oireetonta aikaa. Välillä vähän nipistelyä alavatsalla, ja repäisykipuja ajoittain tuntuu. Muuten vaan ihan lievää pahoinvointia joinakin iltoina ja aamuina. Mitään vuotoja ei ole, eikä toivottavasti tule.

Tänään tipahti aika np-ultraan, se on vasta kolmen viikon päästä. Mitenköhän sitä jaksaisi odottaa?
 
Oireiden väheneminen ei varmaankaan ole huono merkki. Itse luultavasti alkaisin panikoida siinä vaiheessa, kum oireet loppuisivat kokonaan. :)

Mulla oireet vaan pahenevat. Nyt on parin viikon verran ollut todella huono olo koko päivän. Kahtena edellisenä yönä olen myös nukkunut todella huonosti, kun yölläkin vaan velloo ja oksennus nousee kurkkuun. :( Yritän ajatella, että huono olo on vaan hyvä merkki, mutta en kyllä tiedä kauan jaksan. Töissä on todella hankala olla. Mutta ehkäpä tää tästä, päivä kerrallaan.
 
Sotkin KolmasKerta3 tietojen kanssa, joten et oo nyt listalla (n) Anteeksi! Laitan uudelleen, vaikka kun teidän tilanne selviää.

Marily, nythän noilla viikoilla saa olla tyytyväinen oireiden vähenemisestä. Kuulun kans EkaMallan kanssa joukkoon, jossa huonolle ololle ja oksentelulle ei näy loppua.:censored:

Eilen käyty nt-ultrassa ja siellä kaikki hyvin! :barefoot: Jos vaan olot paranisi yhtään, olisi vähän toimintakykyisempi.

Lennis ja Pirkka 11+5
 
  • Tykkää
Reactions: meici ja marily
Täällä alkoi tuhruvuoto. Ja pahoinvointi sekä vatsan turvotus lakannut. Kesken se taisi mennä... :cry: Kohta ultraan tsekkaamaan tilanne...

Voi Sissiko, sormet ja varpaat pystyyn!!! Toivotaan että viatonta vaan! Onko sulla kipuja?

Itsellä oli aamulla järkyttävät alavatsakrampit, nyt särkyä hetkittäin. Oon ollu alkuviikon saikulla, huomenna töihin ellei muuta ilmene.
 
Keskeytynyt keskenmeno. Ei ollut kasvanut eikä sykettä enää näkynyt. Joko lääk.tyhj. tai paras jos itsestään vuotaa pois.
Voisitteko poistaa listoilta. Kiitos teille tuesta ja mä toivon koko sydämestäni että te kaikki saatte pienoiset syliin syksyllä.
 

Yhteistyössä