Syyskuun söpöläiset 2016

Heippa taas!

Mua huolettaa kun mun rinnat ei oo ollu ollenkaan niin arat kun eilen! Muita tuntemuksia on vielä kyllä ollu, mutta en osaa sanoa onko nekin vähän heikentyneet :unsure: plussa nyt ainakin tuli vielä testiin, vaikka en nyt tiiä voiko mitään siitä päätellä kun tein sen päivällä, eli ei voi verrata aiempaan päivällä tehtyyn. Voi kun ei menis kesken, toivon niin kovasti :cry::love: Vuotoa ei onneks oo ainakaan vielä. Onko muilla oireet välillä heikentyneet ja taas ehkä voimistuneet?

Soitin tänään neuvolaan, kun piti lääkityksestä keskustella. Neuvolalääkärille aika 14.1. hui! Ja varsinainen kerta 9.2. :rolleyes: Toivottavasti pääsee käyttöön!

Ainiin ja mutkin voi listalle lisätä eli LA 16.9. (?) Violett/21v/1.lapsi/K-SKS
 
:love: Meitä on jo 22 odottajaa! :love:

Tervetuloa uusille, lisäilin teitä listalle!

Violett, miulla ainakin tissikipu aaltoilee. Välillä on tosi pahat ja välillä ei.

Paha olo ja yrjöäminen ei kyllä tunnu aaltoilevan, vaan voimistuvan vaan. Ei voi taas mitään syödä :sick:
Kävinkin eilen hakemassa B6-vitamiinia, jos olisi apua. Kaikkea saa kokeilla, vaikka ei olisi tieteellisesti todistettu. :cool:

Oliko jollain jo ar-ultra tällä viikolla?
Meillä se on perjantaina ja vieläkin sinne on ikuisuus :cautious:

Lennis ja Pirkka 6+3
 
Violett, mulla myös vaihtelee tuntemukset rinnoissa tosi paljon! Toisina päivinä lähes normaalit ja toisina taas ei kärsi mahallaan nukkua ollenkaa. Oon kuluttanut jo varmaa kymmenen raskaustestiä tässä reilun parin viikon aikana, kun oon vakuuttunut harvase päivä et joku on vialla :D noloa, ku tuskinpa se viiva haalentunut olis vaikka kaikki ei kunnossa oliskaan.

Lennis, mullon ultra 14.1!

Mua ahdistaa painonnousu. Koko ajan on huono olo niin tulee syötyä ku se on oikeestaan ainut keino helpottaa oloa. Kävin aattoaamuna vaa'alla ja nyt pari päivää sitten niin kolme kiloa oli ilmestynyt tuossa ajassa. :eek: Olen kyllä tosi hoikka et sillai ei paniikkia mutta jos tätä menoo jatkuu niin oh my god.... Onko muilla jo paino noussut yhtään ?
 
Saiskos teiän mielipiteen kuvasta? Onko siinä haamu vai viivan paikka? Tosin jokaiseen testiin mitä oon tehny on tullu samantyylinen viiva,ei oo tarvinnu tiirailla vaan on näkyny suht selvästi.Mies ei nyt tietenkään voi mielipidettään sanoa kun on värisokea:D:DTestasin ehkä vähän liian aikasin,kpstä ja dposta mulla ei oo mitään hajua,menkkojen pitäisi su alkaa.muutaman päivän ootan ja teen uuden testin, ja jos on plussa niin La ois 25.09.16.
 

Attachments

Teklis22, jännittävää! Lataahan ultrakuva sitten tänne! :LOL:
Onneks meillä on vaa'asta patterit loppu ni en oo voinu seurata painon nousua :D Täytyy kyllä varmaan hommata uusi patteri.
Ajattelin kans tuota syömistä vähän katsella, mitä suuhunsa laittaa ettei paino nouse tolkutonta tahtia. Tosin, kärsin niin pahoinvoinnista ja oksentamisesta, et se voi vähän kompensoida.

Riiviöidenäiti, kuva ei näy tuosta. Kokeile laittaa aijaan kautta?
 
Tervetuloa uudet ja pahoittelut arabittarelle! Toivottavasti ei tuu enämpää noita uutisia :(

Mulla oli tänään eka neuvola. Siellä meinattiin että la on 1.9 eli nyt ois 6+6. Koitti kattoo sellasella vuojen kuokka ja jussi mallin ultralla ja jotain siellä näky...vilahti...mutta täti halus kattoo viikon päästä uuestaa jos sitte näkys paremmin.:) oikeessa paikassa se jokin näky:love:
 
Hei vaan, täälläkin odotellaan syyskuista! :)
Jos laskelmat pitää paikkaansa niin LA olisi 14.9.2016. Jos kaikki menee hyvin, niin olisi meidän perheessä ens vuonna syyskuinen vm 2015 ja 2016 :D

Laitoin myös Emböylle yv:tä salaiseen fb-ryhmään pääsystä :)
 
Huh ihana kuulla Lennis ja Teklis22! Mullakin lähti sitten taas iltaa kohti tissit kipeytymään, joten jospa se vaan vaihtelee! :) Monta tuntia ehdin kyllä jo olla huolissani. :D Mutta tästä kai se huolehtiminen alkaa eikä se lopu varmaan enää koskaan, vaikka terveen vauvan syliin saisikin :love:

riiviöidenäiti, en osaa sanoa näänkö tossa kuvassa mitään. Voihan se olla että siinä joku ihan hailura näkyy, ja livenä ehkä paremmin. ;) Mulla kävi silleen, että pari päivää ennen varsinaista plussaa tuli testiin joku erittäin haamujen haamu minkä oikein tuijottamalla vaan näki. :ROFLMAO: Toivotaan että viiva lähtis sulla vahvistumaan!

Mä en oo ehkä vielä valmis fb-ryhmään kun niin epävarmalta vielä kaikki tuntuu, mutta voiko sinne liittyä myös vasta myöhemmin kun viikkoja kertyy (toivottavasti)? :)
 
M.Aili
Teklis22, mä plussasin 26.12 ja mulla melkein heti sen jälkeen nousi paino pari kiloa. Saatto johtua myös tosta jouluruoasta, tiedä sitä. Harmitti ihan hirveesti, kun olin just saanut ennen joulua tuon pari kiloa tiputettua. Nyt sitten paino onkin heilahdellut +/- kilo. Eli varmaan riippuu vähän siitä, että kuinka paljon turvottaa ja miten nesteitä kertyy.

Mulla varmaan iskee sitten ihan hirvee paniikki kun tuo paino lähtee nousemaan. Mulla on aika paljon ylipainoa, joten neuvolasta sanoivat, että paino ei saa nousta paljon ollenkaan, että samana pitäs yrittää pitää niin kauan ku mahdollista. Ruoka ohjeet tosin antavat vasta helmikuussa...
 
Täällä ilmoittautuu sivusta ketjua seurannut ja maanantaina plussannut. Miehen kanssa ollaan vauvasta varovaisesti puhuttu ja pillerit on jätetty 3kk sitten pois koska halusin hormonitoiminnan tasoittuvan. Puhuttiin, että keväämmällä aletaan yrittämään ja siihen asti mennään keskeytetyllä, "tulee jos on tullakseen"-metodilla. Joulun alla puuhailtiin hasardisti oviksen aikaan ja otin varalta JE:n koska kumpikaan ei oltu asiasta silloin vielä varmoja.

Pillerin takia luulin että menkat vain viivyttelee ja vatsakivut kuuluvat asiaan. Noh, maanantai-iltana tein sitten testin ja plussaahan se näytti. Sitä ennen mies tuntui hyvällä tavalla jännittyneeltä ja kuuli kyllä syvän huokauksen vessasta.

Useampi testi on tullut tehtyä ja tänä aamuna oli jo täysin selkeät viivat :) Toki olen hyvin epäileväinen että jotain menee vikaan, kun ei tässä oikeasti edes kunnolla yritetty ja tää toveri on jostain putken välimaastosta keplotellut ittensä perille saakka.

Tämä olisi siis itselle ensimmäinen, miehellä on edellisestä liitosta yksi lapsi. Jännittää! Vasta ollaan vaihdettu paikkakuntaa ja ostettiin oma koti, joten ehkä liiaksikin näitä muutoksia tapahtunut viime aikoina :D

Mahassa kipristelee, makea ei maistu (!), ruokahalu muutenkin mennyt ja iltaisin väsyttää ja palelee. Myös huimailee välillä, joka ketjun mukaan on hyvinkin normaalia. Neuvola on 3.2. tuntuu että liian aikasin varasin sen, kun ei tiedä miten tässä käy... Yllätyksellisyydestään huolimatta tämä on kovin toivottu ja tervetullut raskaus!
 
Hej! Plussasin eilen! =) Minä olen 35 vuotias ruotsinkiellinen nainen Kokkolasta. Esikoinen täyttää tänään 11v, keskimmäinen on 6v ja kuopuas on 2v.. tämä siis on meidän 4 lapsi. Laskurin mukaan niin la olis 15.9.16..
 
Viimeksi muokattu:
Kyllä uudetkin saavat fb-ryhmään liittyä
Tervetuloa kaikille uusille ja todella suuret pahoittelut kyytiläisen menettäneille

Mulla on ollut tänään pahoinvoinnin osalta rauhallisempi päivä, ja heti oon ihan huolissani että onko kaikki hyvin vaikka ei pahoinvointikaan kivaa ole, mutta tästä pahoinvoimattomuudesta tulee kamalan epätietoinen olo
 
Huh, mitään hirveitä oireita ei tämä raskaus ole kyllä itelle heittänyt. Jatkuva jano ja suuta kuivaa koko ajan. Vähän sellaista ällötystä ja paineet matalalla mikä ei nyt ole edes muutosta normaaliin. Ruoka ei oikein maistu mikä on outoa :D Ja väsyttää koko ajan, mutta eipä siinäkään ole mitään outoa näin kolmivuorotyöläisenä! :coffee:

Tänään pitäis yövuoroputki polkaista käyntiin, saa nähdä kuinka käy kun unitunteja on aika vähän alla :D Onko kukaan teistä tehnyt yövuoroa raskaana ollessaan kuinka? Omassa työssä nuo yövuorot on aina parasta ja niistä en todellakaan halua luopua kuin vasta sitten loppuvaiheessa kun vatsa alkaa olemaan tiellä ettei pysty itsenäisesti tekemään töitä. :cautious:
 
Riiviöidenäiti, jotain kuvassa näkyy, oliko viivassa väriä? Tuo testi vaan näyttää rfsun testiltä ja ne jos mitkä on susia ja antaa vain viivanpaikkaa. :confused: Toivottavasti kuitenkin merkkaisi oikeaa! :)

Cherrytomato, itse olisin kolmivuorotyön tekijä, mutta toistaiseksi pois töistä opintovapaalla. Toukokuussa ois tarkoitus palata ja saa nähdä mitä yövuorojen kanssa käy, jaksaako niitä tehdä. Työnantajalle tietysti pitäisi ilmoittaa ajoissa, jos ei niitä tee. Onneksi sekin on mahdollista.
Onko teillä yövuoroissa enemmän ihmisiä vai pitääkö valvoa yksin?

Täällä on tainnut tosiaan b-vitamiini helpottaa pahoinvointia. Ei ole ainakaan niin pahasti etonut.

Jos uudet haluaa listalle, laittakaa tiedot punaisella! Kännykällä on tosi vaikea bongata tekstin seasta :confused:
 
Heipsuli hei :LOL:
Tänään se sitten koettiin. Ensimmäinen yökkäily. Heti töihin päästyä alkoi kamala olo, ja jonkin ajan kuluttua oksennus refleksi (tuli aivan puun takaa). Työkaveri katsoi silmät suurina ja totesi että johan oli yökkäys, jonka perään tuli toinen kovempi ääninen yökkäys. Tästä säikähtäneenä vessaan yökkäämään muutaman kerran lisää, mutta eipä mitään tullut ylös asti. Noh. Kokemus sekin ja olo oli sen jälkeen normaali. Työpäivän päättyessä autoon istuessa taas etova olo palasi ja muutama yökkäys ja meni ohi. Työnjohtajalle kerroin heti maanantaina ja reaktio oli yllättävä. *''JEEEE!!'' ja taputti käsiään yhteen.* ja kyseessähän oli tietenkin miespuolinen työnjohtaja o_OOlin hiukan pöllämystynyt, mutta sain sopineeksi asioita öljymaalien ja muiden kemikaalien suhteen.

Uusia muita oireitakin on myös tullut. Kuten aivan järkyttävä väsymys, jano, yökkäily ja hetkellisesti tekee jotain karseasti mieli. Tänään halusin pannaria. :ROFLMAO:
 
Riiviöidenäiti, jotain kuvassa näkyy, oliko viivassa väriä? Tuo testi vaan näyttää rfsun testiltä ja ne jos mitkä on susia ja antaa vain viivanpaikkaa. :confused: Toivottavasti kuitenkin merkkaisi oikeaa! :)

Cherrytomato, itse olisin kolmivuorotyön tekijä, mutta toistaiseksi pois töistä opintovapaalla. Toukokuussa ois tarkoitus palata ja saa nähdä mitä yövuorojen kanssa käy, jaksaako niitä tehdä. Työnantajalle tietysti pitäisi ilmoittaa ajoissa, jos ei niitä tee. Onneksi sekin on mahdollista.
Onko teillä yövuoroissa enemmän ihmisiä vai pitääkö valvoa yksin?

:confused:Täällä on tainnut tosiaan b-vitamiini helpottaa pahoinvointia. Ei ole ainakaan niin pahasti etonut.

Jos uudet haluaa listalle, laittakaa tiedot punaisella! Kännykällä on tosi vaikea bongata tekstin seasta
Vahvuus on 2, mutta usein työ on hyvinkin itsenäistä suurimman osan aikaa. Ja ihan työkaverista riippuvainen haluaako tehdä yhdessä töitä vai ei... Mutta oon aina ollu yökukkuja niin sinällään valvominen ei tee tiukkaa, enemmän mietityttää se kun vatsa kasvaa ja pitäisi jotain saada aikaiseksikin. Työ kun on fyysistä ja väkivallan uhka on aina läsnä. Hoitoalalla siis työskentelen, kuinkas muuten.
 
Kävi ihan naurattaa Hipetin tuo yökkäily! :LOL: Mitäs työkaveri tuumasi?
Hienoa että pomo otti hyvon raskauden, varsin jos on miespuolinen. :giggle:

Cherrytomato, sama juttu täällä, hoitoalalla minäkin. Lisäksi joutunu selvittämään mitkä lääkeaineet vaarallisia sikiölle, nyt jo törmännyt työssä sukupuolihormoneihin ja sytostaatteihin. :ninja:
 
Ilmoittaudun varovasti mukaan. Takana toukokuussa 2015 keskenmeno rv 12. Ennestään minulla on heinäkuussa 2012 syntynyt poika. Haamun testiin sain perjantaina ja tänään sit ei ollut enää epäselvyyttä. Selvä plussahan :)

Olen 29v, 2. lapsi ja la 21.9 Tyks

Rv 4+0 ja toivon tälle jarrusukkia kovasti
 

Yhteistyössä