Syyskuun söpöläiset 2016

Ja tämä on kaikille uusille, jotka tuskailevat oireiden ja oireettomuuksien kanssa: nyt voin kokemuksesta sanoa, että ihan kaikki voi olla normaalia! Voi kunpa kaikki osaisivat olla stressaamatta turhaan. Itse tein jo surutyötä kaksi päivää aivan varmana keskenmenosta. Ja täysin turhaa stressiä kaikki!

Nauttikaa raskaudesta, älkää lukeko liikaa keskustelupalstoja ja muistakaa, että kaikkien raskaudet ovat erilaisia. (y)
Ihana zemppi viesti joka noiden kaikkien viestien keskeltä bongasin. :D
Sunnuntaina siis sain tietää raskaudesta ja tänään vissiinki 6+2 ja aivan pihalla ku seinäkello. aloin jo ekaakertaa miettimään omaa mielenterveyttäni tänään :D:D:D
en ees siis löydä täältä sivustolta paikkaa mihin voisin kirjoitella kysymyksiä tai fiiliksiä :D
 
Heippa kaikki uudet ja onnittelut plussista sekä ihanista ultrauutisista!

Mulla se rusehtava tuhru jäi lopulta tiistaille, sen jälkeen ei mitään ja raskausoireet ihan normaalit. Tuon pahoinvoinnin kanssa meinaa välillä kyllä loppua huumori, niin voimakkaasti etoo eikä mitään voi tehdä. En sentään oksentele, teillä joillain taitaa olla sitäkin, mutta ei se kaukana ole. Ja väsymys... Siitä on muodostunut jo vitsi miehelle. Mä nukun aina kun se on mahdollista.

HUOMENNA varhaisultra! On sitä odotettukin. Kovin pitkiä ovat nämä pikkuviikot. Toivottavasti uutiset siellä ovat yhtä hyviä kuin täällä muillakin.
 
Heippa kaikki uudet ja onnittelut plussista sekä ihanista ultrauutisista!

Mulla se rusehtava tuhru jäi lopulta tiistaille, sen jälkeen ei mitään ja raskausoireet ihan normaalit. Tuon pahoinvoinnin kanssa meinaa välillä kyllä loppua huumori, niin voimakkaasti etoo eikä mitään voi tehdä. En sentään oksentele, teillä joillain taitaa olla sitäkin, mutta ei se kaukana ole. Ja väsymys... Siitä on muodostunut jo vitsi miehelle. Mä nukun aina kun se on mahdollista.

HUOMENNA varhaisultra! On sitä odotettukin. Kovin pitkiä ovat nämä pikkuviikot. Toivottavasti uutiset siellä ovat yhtä hyviä kuin täällä muillakin.
Allekirjoitus unohtui:

Meksiko & Pulla 7+1! Jo kahdeksatta viikkoa mennään!
 
Kuinkas täällä voidaan? Itsellä aika normaali olo, aivan hirveää väsymystä lukuunottamatta. Muutamana iltana myös lievää etomista tullut kuvioihin, ajattelin jo ensin iskeekö mahatauti vai mitä. Poika 2,5v otti tuossa riehuessa täydellä painolla kädellä vastaan mun toiseen rintaan, ja ollut kyllä niin kipeä ja aivan turvonneen oloinen siitä asti. Siis kun arka oli jo valmiiksi.
Hyviä vointeja kaikille!
Sheldon 7+4
 
Tervetuloa kaikille uusille ja toivottavasti te kaikki pysytte mukana syyskuulle asti!:love:

Meksikolle tsempit ultraan, tuuhan sitte kertoon kuulumiset!(y)

täällä meni viikonloppu aika nuutuneesti:oops: oksentaa sai useemman kerran ja kokoajan oli etova olo. ja tämä väsy!! millon se loppuu?!? ja jännä jos tekee jotain fyysistä, niinku vaikka lumitöitä, niin siitä tulee jäätävän paha olo! saa nähä jatkuuko tämä taas koko raskauden ajan vai pääsiskö vähä vähemmällä.

Pikkupossu & Rusina (jonka kämmenet yltää koskettamaan toisiaan rinnan päällä:love:) 9+1
 
Tervetuloa uusille :)

Täälä iski hirvee flunssa päälle :/ ..liekkö sitten sattumaa vai oiretta, mutta aiemmissa raskauksissa myös on ollut alkuraskauden aikaan flunssa. Lauantaina oli menkkajomoja pitkin päivää, huonoo oloa ei vielä ole juurikaan ollut, väsymystä jonkin verran, tänään rv 5+4. Miten nää viikot matelee näin hitaasti, pitää vielä pähkäillä varaanko ens viikon lopulle vaiko 2 viikon päähän varhaisultraan aikaa. Neuvola onkin sitten loppukuusta.
 
Moikka täällä ilmoittautuu kans yksi uusi. Viikkoja 5+3 ja LA 29.9. Kauhuviikko menossa kun 2km tällä viikolla,itseasissa vuoto alkoi molempina kertoina tänään. Nyt kuitenkin jotenki luottavainen mieli. Toivotaan etten tipu korkealta.
Varasin varhaisultran tänään ja meen sit tasan kahden viikon päästä 7+4. Ei millään malttais odottaa.
Neuvolan varaan puolilta päivin kun puhelinaika alkaa. Mille viikoille olette saaneet ajan?
Toivotaan et kaikki sais nyt tän nyytin syliin asti.
 
Tervetuloa uudet!! :)

Muutama oli laittanut yksityisviestiä FB ryhmään liittyen, katson ne tämän päivän aikana ja lisään teidät ryhmään :)

Mulla oli eka neuvola viikko sitten eli 8+3.

Emböy ja Mini 9+3
 
Meillä on viikon päästä eka neuvola, jännittää! Esikoista kun vielä odotan :) en oo käyny varhaisultrassa niin josko tuo eka käynti tekis tästä vähän konkreettisempaa. Vaikka se ei tietenkään mitään takuuta tuo siihen, että vauvalla olisi kaikki hyvin. Mitä teidän ekoilla neuvolakäynneillä on tehty? :) siellä tuskin vielä kuunnellaan mitään sydänääniä tms? :LOL:

Mulla on niin voimakasta pahoinvointia et toivon tosiaan et kaikki olis hyvin.:love: Siis toivon muutenkin kun pahoinvoinnin takia tietty! :LOL: Mutta kyllä keskenmeno tuntuis varmaan vielä jotenkin rankemmalta jos olis joutunu kärsimään tällasesta olosta ns. turhaan... Toivottavasti ei tarviis sitä kokea. :cry: Meillä on vielä sellanen elämäntilanne, että en tiiä ruvettaisiinko yrittämään heti uudelleen, joten toivon todella että tämä raskaus onnistuu. :love:

Violett & pähkinä 7+4
 
Mäkin voisin ihan varovasti pistää nokkaani tänne.....

Plussasin jo hyvissä ajoin, mutta tilanne on ollut vähän hämmentävä kun emme ole olleet lapsen isän kanssa yhdessä kuin vasta 3 kk. Molemmilla on edellisestä suhteesta lapsia, ja kovasti lapsista tykätään, mutta tulevaisuus pelottaa kun ei vielä edes tunne toista kunnolla :oops:

Laskettu aika nyt menkkojen mukaan olisi joka tapauksessa 6.9. Kaikkia mahdollisia oireita on jo käyty läpi, välillä oksettaa, väsyttää, rinnat on arat, turvotusta on niin että näytän siltä kun olisin jo 6 kk raskaana :p Mielialat vaihtelee jonkun verran, mutta juur mietin että yllättävän vähän kuitenkin! Muistelen että aikasemmissa raskauksissa tähän aikaan olin ihan hermoraunio. Eniten harmittaa näissä oireissa kun treenaaminen meinaa kärsiä jatkuvasta väsymyksestä.

Pinki32/LA 6.9./3.lapsi
 
Huomenna ultraan! Jännittää aika paljon :) ja neuvolaan sitten reilun viikon päästä.

Onko muilla jo hormonihirviö nostanut päätään? Mä suutun miehelle tosi pienistä asioista, ja hermostuinpa tänään kaupassa jonossa jonossa edellä olleeseen asiakkaaseen kun maksoi niin hitaasti. Onneksi en sanonut mitään :devil::devil:

Viikkoja nyt 7+2 mutta työnimeä ei vielä ole :geek:
 
Tervetuloa ja onnea pinki32 ja pikkupöllö! Pikkupöllön kanssa ollaankin melkein samoissa (y) Mä sain neuvola ajan muistaakseni 7+5.

Onnea Meksiko! :love:

violett, ekalla neuvolakäynnillä (esikoisen raskaudessa) me vaan köytiin perusjuttuja läpi raskaudesta, mun terveydestä ja jotain kyselyjä. Punnittiin. Ei mitään kummempaa, aika tylsä käynti :LOL:

Tsemppiä ultraan marily! Tule sitten kertomaan miten meni :)

Täällä yksi hormonihirviö. Ihan jäätävää kun suuttuu ihan pienistä jutuista ja herkistyy sitäkin pienemmistä. Huh huh.

En saanut digitestistä sillon sunnuntaina 3+ vaikka sitä odotin. Mutta avasin testin ja viivat oli lähes saman vahvuiset kuin esikoisen kanssa, jolloin sain samana päivänä 3+. Eli aika hilkuilla oli. Plus liuskatestit oli tosi vahvoja, myöskin samanlaisia kuin esikoisen kanssa samoilla viivoilla. Eli en ole huolissani, eiköhän kaikki ole hyvin.

Toistaiseksi olo on ollut hyvä, viikko vielä ultraan, ei jaksaisi odottaa!

5+6
 
Onnea Meksiko! :)

Meillä on huomenna ultra ja jännittää ihan hirveesti! :eek:

Ensimmäinen neuvola tasan viikon päästä ultrasta. Meidän täytyi esitietolomake täyttää netissä itse ennakkoon eikä siitä tietenkään mitään tullut kun en voinut suvun sairauksista kysellä äidiltä enkä anopilta :p

Minut on kyllä vallannut ihan kamala hormoonihirviö... Tunnen iteni äkäiseksi vaikkei mitään syytä olekkaan.. Ja suutun todella herkästi kaikesta :whistle:
 
Perjantaina kivut onneksi loppui eikä samanlaisina ole tulleet takaisin tai mitään vuotoa, että kai nekin olivat sitten normaaleja.. Lauantaiaamuna sain nukkua pitkään, kun mies nousi esikoisen kanssa. Vaan sitten kun heräsin, niin mies huutelikin heti, että tuus vähän kattomaan ja esikkohan se oli sitten täynnä näppylöitä. Viikonloppu meni arpoessa bingoa, että mikä rokko se on ja koituuko se nyt tämän raskauden kohtaloksi.. Lopulta eilen selvitettiin allergiseksi reaktioksi.. Huh!

Äsken vasta viimein soittelin neuvolaan ja sain ekan neuvola-ajan 1.3., jolloin on vissiin 9+6. Ja samalla sain myös nyt lähetteen vesirokon vasta-aine verikokeisiin...

Viikon päähän ajateltiin varata varhaisultra, sitten kun on 7+0. Onhan se hirmu kallista, mutta toisihan se nyt vähän varmuutta. Että on raskaana, raskaus oikeassa paikassa ja sillä tavalla. Kai sitä mielenrauhasta voi maksaa.. Ja esikoisestakin käytiin :)

Nyt meneillään vissiin 5+6 (vaklasin sissokon viestistä:D), menispä seuraavat ainakin 6 viikkoa nopeasti ja huolettomasti..
 
Nonni nyt tein clearblue digin ja näytti 3+. Vähän jännitti.
Neuvolaan sain ajan 9+4 mut onneks varhaisultra sillon 7+4. Aiko lähetellä lappuja täytettäväksi neuvolasta.
Sissikko. Ja PikkuneMyy ollaan tosiaan melko samoissa. Sissikko kertoo sit meille miten neuvolassa meni ku joudutaan oottaa 9+viikolle asti:):ROFLMAO:
Tänään tuli jostain paperiin nuppineulanpään kokoinen veripisara. Pyyhin ja pyyhin ja ehkä pyllynpuolelta sit jostain en tiedä. Kotia tulin ja käytin topsipuikko emättimessä ja ihan puhdas. Ehkä vaan haava jossain sit. Sori jos liikaa infoa :D Paniikki meinas iskeä vessassa et taasko mut onneks ei.
 
Onnea marily!

Mua alko nyt stresssaamaan ihan kauheesti. :unsure: Kertokaapa koska te ootte saaneet 3+ digitestiin? Mä sain viime raskaudessa 5+4, ja odotin että niin saisin nytkin. No en saanut. Tänään tein taas digin, ja ei vieläkään! Tiiän, on varmaan ihan turha stressata siitä, mutku.... :( Avaan aina digit ja vertaan sitten viivoja niin mun mielestä viivojen puolesta on yhtä tummat kuin viimeraskaudessa kun antoi 3+. Mut silti antoi 2-3... Argh! Onneks enään viikko ultraan. Tässä kuva testin sisältä.

6+0
 
Marily, onnea ultrauutisista! :)

Sissiko.
Sinuna en olisi huolissaan, sullahan on nyt siis hedelmöityksestä se 3 vkoa? Noi digitestit perustuu viitearvoihin. Kirjottelin tästä aiemminkin, mut mulle se näytti 2-3 kahdesti reilun viikon sisällä, vaikka olisi pitänyt olla enemmän. Varhaisultran jälkeen jätin nuo testailut :)

Täällä oli tänäaamuna eka neuvolakäynti. Kamalaa, että tässä pitää vielä kuukausi odotella, ennen ultraa ja lääkärikäyntiä, jolloin sydänääniä kuunnellaan julkisen laitteilla. Oma doppler lähtikin tilaukseen... miten niin malttamaton ja hermoheikko :whistle:
 

Yhteistyössä