Syyskuun Söpöliinit 2012 *Heinäkuussa*

Huomenta!

Tulin (taas) tänne purkamaan tätä p*skaa mielenpäältä...koittakaa kestää :ashamed:

Aiheena anoppi,taas.
Hän oli reilun viikon reissussa,ulkomailla. Joka päivä tuli miehelle viestiä miten minä voin,onko kaikki hyvin. Noh,jostakin varmaan hyvinkin herttasta,mutta inhottaa tuommonen "ylihuolehtivaisuus". Edes oma äitini ei ole noin huolehtivainen! Anoppi ei edes ensin meinannut lähteä reissuun,jos vaikka synnytys käynnistyy sillä aikaa,hänenhän täytyy olla silloin paikalla! Mitä hemmettiä minä anopilla teen jos synnytys alkaa?! en tosiaan mitään!
Ja auta armias jos hänen viesteihin ei sillä sekunnilla vastattu,kohta soi puhelin ja hän hätääntyneenä kyselee joko,joko?! Vaikka hälle on sanottu monen monta kertaa,että ei se vauva sieltä itestään ennen aikojaan tule,vaan käynnistämällä tai sektiolla,viikkojakin on vielä sen verran vähän! Ja joka kerta on heti äitipoli käynnin jälkeen ilmotettava miten meni,vaikkei mitään uutta tietoa edes tulisi.
Mulla tulee itelle hirvee ressi tuommosesta ärsyttävästä hoopoilusta!

Nyt se on tänään tulossa käymään ja tuomaan tuliaiset,sekin on ärsyttää jo etukäteen kun tiijän tasan tarkkaan millasta krääsää se sieltä kantaa ja jos et niitä esille laita,hän suuttuu. On sanottu siitäkin että mitään ei tarvii tuuva,ei meille mahottomasti mahu mitään koriste-esineitä,mutta ei..saahan nähä mitä se on poitsulle ostanu...varmaan jotain tooodella vauvamaista vaaleensinistä ällötystä! se kun ei edes kokoja tiedä,yhden lyhyt hihasen kaulaspaidan on ostanu ja se mahtuu talvella,kätevää! :D

Ymmärrän jos jostakin kuulostaa tosi pikkumaiselta valitukselta ja minusta saa nyt sellasen kuvan ettei mikään kelpaa ja pitäs nyt olla tosi onnellinen kun huolehtivainen anoppi! Mutta rajansa kaikella!
Tämä anoppi puuttuu liikaa meidän elämään,jopa perunan istutuksen kävi neuvomassa,että miten he on tehny niin samalla lailla laitetaan meillekkin. "ja kun omenat on kypsyny niin teeppäs sosetta ja marjoista teet sitten sellasta ja sellasta mehua ja kokeileppas tehä niin ja näin..." :mad:

noh,eiköhän tämä tästä tällä kertaa... :stick:
 
kaktuspiikki: Minä niin ymmärrän anoppiongelmasi, täällä päässä tuppaa olemaan hieman samanlainen meno ja tyyli puuttua meidän asioihin liiankin kanssa. En ollenkaan pidä asiaa pikkumaisena valittamisena, vaan nimenomaan ongelmana on se, että yleensä tän ikäiset ihmiset haluavat päättää itse elämästään ja olla aikuisia, eikä kokoaikaa olla tilivelvollisia tekemisistään ihmiselle, joka on miehen äiti, eli ei edes useinkaan itselle aidosti läheinen. Itse ainakin olen ollut varhain itsenäinen, ehkä vähän liiankin.. muuttanut tosi nuorena pois kotoa ja ehdin 5vuotta asumaan yksin ennen kuin miehen kanssa yhteen muutettiin. En ole omien vanhempien kanssa superläheisiä niin sain elää elämääni kenenkään puuttumatta.. siksi onkin nyt vaikeaa jotenkin taas olla "lapsi" eli jonkun vanhemman vahdittavana. Vaikea selittää, mutta anoppi olisi ihan ok, jos ymmärtäisi sen, että me ollaan jo aikuisia ihmisiä ja luottaisi siihen, että me osaamme jo tehdä jotain päätöksiä ihan itsenäisestikin. Meillä anopilla on myös ärsyttävä tuoda avoimesti ilmi kaikki negatiiviset asiat mitä meidän elämässä näkee kauhistella niitä sitten viikottain...

Meillä ainakin rasitteena on, että tavaraa, ruokaa ja kaikkea tyrkytetään jatkuvasti ja kokoajan pitäisi olla viikottain kyläilemässä ja soittelemassa. Ja tän vauvan kanssa meno oli välissä ihan hurjaa, kun kokoajan he haluaisivat osallistua hankintoihin ja kun ollaan jo melkein kaikki hankittu käytettynä halvemmalla niin kerran jo tuli kysymys, että "no sanokaa nyt mitä me voitais hankkia tai mihin osallistua seuraavaksi?".. itseäni ainakin ahdistaa, kun ollaan kaksi aikuista ihmistä ja tullaan taloudellisesti ihan ok toimeen, että miksi pitää väkisin yrittää osallistua - en tykkää ottaa rahallista apua vastaan kun en sitä tarvitse ja minulle jää ainakin sellainen olo, että olen jotain "velkaa", jos ymmärrätte.. ihan kuin minun olisi pakko käydä kylässä ja pitää paljon yhteyttä sen takia, etten vaikuttaisi vaan siltä, että nyhdän heidän rahansa... Lisäksi tosiaan ihan elämänohjeita ja käytännön arkeen puuttumista on liikaa. HUAH! Anteeksi minunkin osaltani tämä tilitys, kaktuspiikki osui vaan tekstillään niin minua koskettavaan aiheeseen, että oli pakko jatkaa! :D

Vyöhyketerapia: kiinnostaa minua kovasti. Olen yhdelle vyöhyketerapeutille laittanut kyselyä yleisesti hoidosta ja kysellyt aikojakin.. Saapa nähdä :) Mut mies ainakin oli ihmeen myöntyväinen kun vyöhyketerapiasta kerroin, lupasi osallistua jopa kustannuksiin. Kerron sitten enemmän kunhan varmistuu, että menenkö ja saanko aikaa. Varmaan olisi ollut hyvä tämänkin asian kanssa olla aikaisemmin liikkeessä, mutta noh, ehkä sitten mahdollisessa seuraavassa raskaudessa osaa tällaisiakin alkaa ajattelemaan ajoissa. Itseä kiinnostaa lähinnä ajatuskin siitä, että se voisi helpottaa varsinaista synnytystä - kypsyttää paikkoja, koska edelleen elän sen pelon kanssa, että täältä olisi tulossa se melko iso kaveri. Kaikki keinot, milla helpottaa synnytystä luonnonmukaisesti kuulostaa hyvältä, kun haaveena kuitenkin mahdollisimman luonnollinen synnytys. Ja jos hoito sattuisi nyt oikeasti niin hyvin tehoamaan, että sillä saataisiin aikaiseksi hieman aikaistettu synnytys - mahdollisesti jopa hieman ennen laskettua aikaa - olisin enemmän kuin onnellinen siitäkin. :D

ON: Kunhan piti valittaa, että tämä odottaminen tuntuu oikeesti ikuisuudelta.. Nää viikot matelee eikä olo tän masun kanssa enää tunnu kivalta tai luontevalta. Välillä ihan ahdistaa koko homma. Ikävä pientä masuihmistä kohtaan on kova ja pian haluaisin hänet jo nähdä <3 Alapään luut ovat kipeitä (liitoskipuja vai löystymistä?). Nukkuminen on vaikeaa ja yöllä saa ravata vessassa jatkuvasti. Lisäksi minun ei ole tähän mennessä tarvinnut ostaa äitiysvaatteita ollenkaan, mutta nyt alkaa olemaan jo tiukkaa vaatteiden suhteen.. yhdet housut menee ja nekin alkaa jo vähän ahdistaa.. lisäksi leggingsejä sitten. Mikään vaate ei vaan istu enää silleen kunnolla. Onneksi ei niin paljoa tarvitse missään edustaa itseään :D kotona voi vedellä pelkkien tunikoiden ja mekkojen avulla.

Wasabi 34+4 (LASKETTUUN AIKAAN 38 PÄIVÄÄ! Tuntuu paljolta, mutta ainakin se lähenee.)
 
  • Tykkää
Reactions: kaktuspiikki
wasabi ihan kuin meillä ois sama anoppi!! :D ei tietenkään ole mutta kuulostaa just samalta sekin rahan ja ruuan yms tyrkyttäminen! Mulle tulee kans ihan p*ska fiilis siitä kun se työntää rahaa,ihan kun ei pärjättäs,2 aikuista vakkarityöt molemmilla!
Ja tuo tavaroiden osto vauvalle..se on kyllä jo luku sinänsä! täällä on anoppi sen sängyn jo ostanu ja VARASI,siis oikeasti varasi jo "vuoronsa" ostaa ekan polkupyörän! JA tuokin soittelu ja tekstittely,jos ei pariin päivään meistä kuulu,tulee anopilta viesti,ootteko elossakaan kun ei passaa yhteyttä pitää!
Ja kun jostain erehdyt mainitsemaan niin suuttua tupsahdetaan ja keljuillaan sitten pitkän aikaa siitä kun ei apu kelpaa jne!
Minuthan on tässä suvussa haukuttu jo niin hyväksi ettei paremmasta väliä,minä kun sanon mielipiteeni enkä mielistele suotta. Mies on raukka kun oon niin kauhee emäntä että! On minun syy kun hän ei omia sukulaisiaan enää tapaa,ei edes veljeään eikä siskoaan. Veli asuu ulkomailla,ei tosiaankaan ole vara vierailla ihan joka kuukausi siellä eikä miestä kyllä edes pahemmin kiinnosta kun ei sitä veljeäkään täällä ole vuosikausiin näkyny. Siskonsa on samanlainen ohjeiden tyrkkyttäjä,eivät ole pahemmin tekemisissä,joten se on minun syy kun pidän väkisin miehen kotona.. :LOL:

Noh,eiköhän tämä tästä aiheesta taas vähäksi aikaa riitä,mutta kiva tietää etten ole ainoa täällä joka painii näiden asioiden ja kauhean anopin kanssa! En siis ole totaalisen vainoharhainen!

Niin ja mitä niihin tuliaisiin tulee...iso vodkapullo ja lakuja pussi. Maistuu varmasti näin raskaana ja verenpaiden kanssa taistelevana erittäin hyvälle! :LOL: :p
 
  • Tykkää
Reactions: Menhit
Täältä en aivan pysty yhtymään tuohon anoppi-asiaan kun itellä ei riesaa anopista ole. Onhan hänessäkin toki piirteitä mitkä välillä ärsyttää mutta tullaan toimeen aivan loistavasti, käyn likkojen kanssa siellä itekseni usein (kun mies töissä aina) ja soittelen jos tartten vinkkei esim. ruuanlaittoon jne.
Tänään sai anoppi pelastaa mut pulasta kun meidän 2vee lukitsi itsensä autoon kera avainten ja mun puhelimen!n Pikkasen meinas paniikki iskeä että mitä teen, mut lopulta lyllersin naapuriin lainaamaan puhelinta ja soitin isännälle et mitä teen...joka soitti äitilleen..joka tuli vara-avainten kanssa! Onneks neiti pysyi autossa rauhallisena eikä panikoinut kuten äitinsä ulkopuolella! Huh.. :whistle:

tuplarattaat ois nyt hommattu..se mun huuto meni läpi siis ja huomenna tarttis ajella kärryt hakemaan :) kyseessä siis ne emmaljungan twin cangaroot, jännittää kyllä vähän et millaset livenä kun en oo nähny.. Nooh..jossei oo hyvät ni ainahan ne voi myydä ja miettii seuraavia :LOL:

Vyöhyketerapia kuullostaa mielenkiintoselta, pitänee ottaa asiasta selvää lisää :)
 
kaktuspiikki sama ongelma täällä! En jaksa nyt millään alkaa kertomaan pitkästi mutta näin lyhyesti: Minä 22v mies 27v, pitää meitä kumpaakin ihan lapsina jotka ei millään pysty huolehtimaan lapsesta saatikka kahdesta. On neuvomassa miten esikoinen ei tule mustasukkaiseksi yms yms. Itse olin pienenä todella mustis veljestäni, mikä on anopin mielestä (rivien välistä luettua) merkitsee huonoa kasvatusta ja tottelematonta lasta. Hänen poika ei koskaan ollut mustasukkainen! Neuvoo suurinpiirtein miten lapsen pylly pyyhitään, 2v lasta ei saa komentaa koska ei ymmärrä vielä mitään, naljailee kaikesta uudesta mitä ollaan ostettu (hänen mielestään ei meillä voi olla rahaa mihinkään muuhun kun ruokaan ja wc-paperiin) jne jne..

Ja pahin on se kun yrittää esikoiselle ja vauvalle vaatteita ostamalla "hankkia" suosikkimummin tittelin, käyttää oikeasti kuussa varmaan monia satoja euroja pelkästään lasten vaatteisiin!! Ei lapsenlapsia voi ostaa! Tai minun lapsia ei ainakaan voi. olen sanonut omalle äidilleni ettei tarvitse ostaa mitään kun niin paljon entisiä. Ja hän kyllä ymmärtää. Ja jos joskus kysyy tarviiko mitään, kerron tarpeen ja hän ostaa sen ja sillä siisti. Joskus saattaa myös jonkun pienen jutun ostaa mutta muuten ei kanna kassikaupalla kamaa meille. No anoppi sitten joka vierailukerta tuo jos jonkin näköstä villatakkia ja sukkahousua! Haluaisin myös ite ostaa jotain vauvalle, se on jäänyt vähiin koska anopin vaatteet vie kaiken tilan. Ja tosiaan jos ne sen ostamat vaatteet ei ole käytössä kun tulee esim vauvaa katsomaan sitten niin kysyy heti ootteko käyttäny ja loukkaantuu kun ei nyt satu olemaan hänen ostama vaate päällä!!

Noh, tässä lyhyesti. :D Alkaa suututtaa kun puhuu koko ihmisestä. Tulen toimeen koska on pakko tulla, muuten en tulisi!!

Riikka&Niisku


 
Aikamoisen anopin omaan minäkin :) Tavallaan ihana ja mukava, mutta huhhuh välillä!! Kaikenkukkuraksi muuttivat appivanhemmat ihan meidän viereen n. 2 kk sen jälkeen kun olimme itse muuttaneet. Eli pakostakin ollaan tiiviisti tekemisissä. Plussa ja miinus puolet tällä on, sitten kun on anoppi-"kiintiö" täynnä tekee vähän tiukkaa tämä järjestely, hah. :D Mutta tosiaan paljon hänestä apua ollut, enkä haluaisi liikaa valittaa. Tykkään kuitenkin tietystä etäisyydestä ja omasta rauhasta ja siksi välillä ahdistaa!

Täällä masuvauva on kyllä selkeästi hiljentynyt liikkeissään, välillä hieman huolestuttaa, mutta kun kuitenkin liikkeitä tuntuu. Ei niin voimakkaita, eikä niin kovia myllerryksiä kuin aiemmin. Ehkä se tila alkaa pienentymään...

Bastet ja tyyppi rv 34+2
 
Moikkelis!
Mahtuuko ryhmään vielä yksi isomahainen? :)
Viikkoja nyt 30+6 ja laskettu aika ois 25.9.12. Aika kuluu niin hitaasti viimeiset 10 viikkoa että tuntuu kuin olis jämähtäny paikalleen :) Oulussa odottelemme esikoistamme innokkaasti, sukupuolesta ei ole tietoa :)

25.9 - neeakoo - 20 - ensimmäinen - OYS
 
  • Tykkää
Reactions: kaktuspiikki
Hei!

Ne jotka ovat facebookissa; Voisitteko laittaa kakaalle viestiä, että olen laittanut noin kuukausi sitten hälle täällä yksityisviestiä halukkuudesta liittyä ryhmään.

Kiitos :)

Minttura
 
Viimeksi muokattu:
Anopista Aikamoisia anoppeja teillä onkin :D Onhan se mukava, että anoppi pitää huolen ja tarjoutuu ostamaan kaikenlaista, mutta liika on liikaa!
Itsellä on varsin mukava anoppi. esikoista odottaessa sanoi mulle, että hän yrittää olla antamatta liikaa lastenhoitoneuvoja ja antaa meidän kasvattaa lapsemme niinkuin me halutaan. Ja hyvin on mennytkin. Ei ole tyrkyttämässä neuvojaan tai ostele lapselle mitään ylimääräistä. Yleensä kysyykin etukäteen jos jotain tarvitaan eikä omin päin mene hommailemaan mitään. Välillä sitä toivoisi vähän enemmänkin..esim olisi kiva jos joskus tarjoutuisi itse ottamaan tytön kylään ja me päästäis vaikka kaksin syömään. Ehdotus tulee siis aina meidän puolelta,mutta mielellään hän ottaa aina tytön hoitoon ja rakas on mummille. En siis valita :D

Huomenna ois lääkäri joten siitä sitten huomenna lisää. Useimmiten vaan lääkäri käynti on niin nopee että ei siinä turhia jorista tai mittailla :D

Biba ja tytsky 31+5
 
Heippa Mammat ja anteeksi kovasti niille jotka on viestiä laittanut fb-ryhmään liittymisestä kun en ole niihin vastannut!!! en ole päässyt kaksplussan sivulla käymään hetkeen, meirän pöytäkone ei sivulle suostunut menemään laisinkaan ja nyt sitten sain vihroon ja viimein kannettavan huollosta niin johan pelitti vaikka tuo mun kannettava onki paljo vanhempi ku pöytä kone :p Mutta nyt tääs pelissä mukana ollaan!!!! ja jatkossa lupaan ettei tällääsiä pitkiä välejä tuu=)

Nyt aijon lukea ensin viestit läpi jotta tiedän mitä täälä on meneillään ja sitten tuun kertoon omistakuulumisista paremmin :)

Kakaa Ja Toukka 32+6
 
Deleted member 70007
Olenko nyt oikein lukenut vai eikö ole syntynyt muita vielä kuin meidän Erin?
Hienoa, jos näin! Toivottavasti vauvat jatkavat pötötellä vielä yksiöissään :)
 
Kyllä se teidän Erin (ihana nimi) taitaa olla olla tämän pinon eka! Mitäs tytölle kuuluu? :)

Minä pesin mattoja. En nyt missään laiturilla järven rannassa vaan ihan tässä omassa pihassa mattotelineellä vesiletkun kans. Kaipa niihin edes puhdas tuoksu tulee jos ei muuta! :) Kyllä siinä pari lenkkeilijää kahto kun painin sen vesiletkun kans maha pystyssä :whistle: Saattaa illalla olla taas jalat tukossa. Tämä on vissiin sitä pesänrakennus viettiä,vai mitä lie?! Tekis mieli siivotakkin mutta nyt kirraa jo sen verran mahaa että taidan jättää toiselle päivälle!
Kohtahan tässä ollaan jo niillä viikoilla että vauva saa syntyä jos alkaa itekseen tulemaan,eikös se niin ole rv34 jälkeen vai höpisenkö taas omiani?
Ainakin minun serkun tyttö päätti tulla maalimaan 34+3 ja lääkärit ei enää estelly vaan antovat syntyä. Oiskoon tapauskohtasta sekin.

Jospa jois kahvit ja miettis mitä seuraavaksi,jos en nukaha sohvalle!

kaktuspiikki 33+4
 
Kaktuspiikki mä oon ymmärtänyt että täällä päin kaikki alta 37 raskausviikon syntyneet joutuu vielä pakosti tehoseurantaan sairaalassa ja mm. kotiutuminen ei niin nopeasti käy. Vaikka siis jo tälläinen 34-35 viikon vauva tavallaan onkin aikas kypsä :D Tietty varmaan aika tilanne kohtaista ja jos ongelmia vauvan kohdussa pysymisessä, ei näillä viikoilla useinkaan tosiaan enää syntymistä estellä, kun sen verran valmispaketti jo on :)

Jennan unelma, tosiaan ihana nimi teidän tytöllä :D

Bastet ja tyyppi rv 34+3
 
iltapäivää

tällä kertää pikasesti vaan omaa napaa, lääkärissä käyty kaikki periaatteesa hyvin

viimeksi oli hemppa 98 ja sitä pelkäsin että jos on taas laskenu kun oon ollu TODELLA väsyny... hemppa oliki 126 =)

kohdunsuu oli kiinteä ja kiinni, kovasti supistelee iltasin mutta ei ne näytä olevan haitallisia, mun pyynnöstä otti hiiva ja bakteeri kokeet, niistä kuulee sitte ens viikolla.

mutta se vauvan koko... minä oon pelänny että tämäki on iso, ja näköjään ihan syystä pää vastas viikkoa 34+6, vartalo viikoa 36+2 ja reisi 34+2 ja nyt mun laskujen mukaan on 31+6 ja virheellisen neuvolakortin mukaan 31+2 että semmosta, saiskohan nyt varmasti sen kokoarvion loppuajalle...
 
Niin,eihän sieltä osastolla kotiuduta ihan parissa päivässä jos näillä viikoilla syntyy tai paljonkin alle rv37. Meidän poitsu joutuu anyway sinne teholle minun diabeteksen ja verenpainelääkityksen takia ja muuteskin oon varautunu pidempään sairaala aikaan kun normi synnyttäjä. Lääkäri veikkas viimeksi että 4-5 päivää oltas osastolla jos poitsulla kaikki ok.
Sitä lähinnä tarkotin että ei varmaan enää pääalaspäin äitiä makuuteta ja koitella estellä vauvan tuloa sen rv 34 jälkeen. Sillonhan vauvan pitäs olla jo ihan valmis,mitä nyt ehkä pienikokoinen.
 
Tervehdys!

Tervetuloa kaikille uusille! Ja poks! Joku ei ole ehtinyt poksumaan. Sunnuntaina tuli se 31+0vkoa täyteen. Mitäköhän kaikkea ootte jutustelleet?;)

Kaktuspiikki pään koosta...meillä kanssa pikkumiehen pää todettiin edellisessä ultrassa hieman suuremmaksi, mutta kuitenkin normaalin rajoihin jäi. Silti lääkäri halusi laittaa lisäultran vkolle 34. Kaikki muut mitat vastasivat viikkoja ja olivat omalla tasasella käyrällään. En sinuna olisi huolissaan, koska nuihin mittoihinhan voi tosiaan vaikuttaa se mittaajakin tai vauvan pyöreys. Meinasin itsekin sanoa lääkärille,että jos isänsä puolen sukuun tulee niin yhtään ihmettele jos isopäinen lapsi olisi. :LOL:Ihan yksilöllistähän se päänkin koko on.

BiBa Raskausarpia miulle ei ole vielä yhtään tullut vaikka kolmas onkin tulossa. Murrosiässä tulleet arvet reisissä ovat ainuita. Olin silloin aika isokokoinen ja levisin kuin pullataikina yhteen aikaan. Lääkärikin pohti vatsaa mittaillessa, että ensimmäinenkö tulossa. Minä siihen, et eiku kolmas. Taivasteli miten masu voi olla arveton.:D Ilmeisesti hyvin venyvää on toi meikäläisen nahka...

Anoppi keskusteluun voisin ottaa osaa sen verta, että omistan aika persoonallisen anopin. Parhaiten tullaan juttuun mitä vähempi keskenään ollaan. Osasi silloin ensimmäisen syntymän jälkeen tulla neuvomaan ja jakelemaan mielipiteitään siten, etten enää luota häneen. Vaikka paljon apuakin hänestä on, mutta en jaksa päivää pidempää. Hän on aina oikeassa ja auta armias jos sanot jotain poikkipuolista. Ottaa ihteensä tosi helposti. Siksi olenkin yrittänyt antaa mennä toisesta sisään ja toisesta ulos. Meillä kun on ihan erilaiset lasten kasvatusmetodit...anoppi antaa periksi joka asiassa ja osaahan nämä sitä hyväksi käyttää. Kuria ei tunneta ja annetaan syödä ja juoda miten sattuu. Sitä en ymmärrä miten ei voi tajuta sitä jos lapsen iltapäivällä tai illalla annetaan nukkua (neljän ja kuuden välillä), että ilta on sitten showta. Sanoo vain, että antaa nukkua kun väsyttää??? Eipähän se tietysti hänen iltaansa sotke. Onneksi meille ei tyrkytä rahaa tai ostele sen pahemmin tavaroita. Mitä nyt kantaa kirpparilta kaikenlaista vaatetta, jotka eivät kooltaan ole sopivia kummallekaan. Onneksi emme asu samankaton alla eikä hällä ole autoa, että tulisi tänne joka päivä neuvomaan. Ärsyttää vain suunnattomasti kun pölähtelee polkupyörällä milloin sattuu tälleen kesäaikaan ilmoittamatta tulostaan...:stick:
No tämä anopista...olen hyvin kiitollinen avusta, mutta liika puuttuminen on liikaa!

Nyt lapsille ruokaa...

emäntä82 ja möttiäinen 31+3
 
Hellurei!

Valivalivali valitusvaroitus! :D
Miten ihmisen olo voi repsahtaa muutamassa päivässä täysin?
Nyt on tuo alapää ja nivusetkin ruvenneet vihlomaan ja sattumaan ihan uudella
tavalla. Kipu on alapäässä, mutta noissa luissa? Liekö jotain löystymistä?
Ihan kyllä järkyttävää... pahinta on jos tarvitsee yöllä kääntää kylkeä ja kävellessäkin vaivaavat.

Lisäksi tää kaveri on nyt majoittunut jonnekin tonne melko alas, koska aina liikkeessä paineen tunne kasvaa alavatsalla ja alapäässä merkittävästi. Oikeesti miehelle nauroin, että näytän niin siltä kun ois tullut vahingot housuun kun kävelytyyli on melko veikeän näköinen. :D Tulee hetkiä kun olo on tosi hyvä ja kroppa toimii, mutta hetken päästä se taas alkaa kipuilemaan. Ei enää viiti yksin kovinkaan pitkälle lähtee kävelemään tai esim. keskustaan pyörimään.

Lisäksi valitusten listaan lisään, että eilen tuli iso limaklimppi jälleen. Liekö taas osa tuota limatulppaa.. alkuraskaudessa sitä silloin tuli, kun oikein säikähdin :( Kaikkea kummaa sitä tämä kroppa saa aikaiseksi. Tulee ihan uudella tavalla tietoiseksi kropastaan, nivusistaan, lantioluistaan sekä kaikenlaisista ihmiseritteistä :D

Huomenna sitten onkin taas aika poksahtaa, mutta ehkäpä poksahtelen jo valmiiksi huomista varten ni ei tarvitse sit huomenna kirjoittaa uudestaan pelkkien poksahtelujen takia. Eli tänään 34+6, huomenna siis 35+0! Jihuu! Loppusuora häämöttää.

Viikon päästä, tasan rv 36+0 mulla on se synnytystapa-arvio. Pääsee näkemään pikkuisen ultrassa sitten rv20 rakenneultran. Ja vähän vihdoinkin saa selvyyttä noista kokoasioista - Kuitenkin ajatus kemiallisesta käynnistyksestä pelottaa, mutta niin pelottaa ajatus jonkun jättilapsen synnyttämisestä alakauttakin - sektiokin hirvittää.. Aion ainakin sitä vyöhyketerapiaa kokeilla luonnonmukaisen synnytyksen avuksi ja mahdolliseksi aikaistamiseksi. Mitens, otetaanko siellä mun paino,verenpaine ja pissanäyte yms perusneuvolajutut kun siltä viikolta jää multa kokonaan neuvola välistä ton ajan takia? Hmmm.. en tiä sit.. muuten tulee yli 3vk tauko perusjuttujen katsomisesta? Edellisenä päivänä meillä on se synnytyssairaalaan tutustuminen. Eli onneksi on kaikkea kivaa mitä odottaa niin nää viikot hurahtaa toivottavasti edes kohtalaista vauhtia.

Miten saisi viikot kulumaan? Mies on töissä, tulee arkisin klo 17 jälkeen vasta kotiin, itseä ei huvita lähteä minnekään ainakaan yksin enää tässä vaiheessa näiden kipujen kanssa, kämppää on puunattu ja siivottu jo niin paljon, että ahdistaa - vauvan vaatteet on pesty ja viikattu kaappiin.. Kaikki kesän koulutyötkin on saatu valmiiksi ja lähetetty arvioitavaksi. Turhauttaa.

Olipas taas harvinaisen negatiivissävytteinen viesti, pahoittelen. :( Ens kerralla tsemppaan positiivisuuden osalta - lupaan :D

Wasabi 34+6
 
Viimeksi muokattu:
Moikka kaikki!

Wasabi Mulla ainakin maanantaina kysillä käydessä mulla otettiin pissa ja verenpaine kun edellisestä neuvolakäynnistä oli kaks viikkoo. Eli josko sullakin katsovat jotain, toisaalta kun kävin edellisessä raskaudessa synnytystapa-arviossa niin silloin ei kyllä mitään ylimääräsiä otettu.

Anoppi on mulla ihan mukava. Ei tyrkytä mitään vaikka saman tien varrella asutaankin :) Kukkapenkin hoidossa on auttanut yllinkyllin, mutta ihan hyvällä mielin oon ottanu avun vastaan kun en ite olis osannu ihan kaikkee. Mitään ylimääräsiä ei anoppi ostele meille, mutta ruisleivät leipoo kaikille pojilleen säännöllisin väliajoin ja täytyy sanoo, et se on niin hyvää ettei haittaa ruisleivän tuonti :)

Kysissä taitaa olla tosiaan ruuhkaa syyskuussa :) Mullakin LA puolessa kuussa 16.9.

Mulla oli maanantaina se kasvukontrolli ja hyvin oli poika kasvanut (ehkä liiankin hyvin :) ). Mahan ympärys pomppas nyt alakäyrältä keskikäyrän yläpuolelle. Tais lomareissulla mammalle herkut maistua :) Tuli komento entistä tarkemmin rd:n takia tarkkailla syömisiä! Pojan painoarvio oli nyt 2069g! Eli tällä tahilla laskettuna aikana yli 4 kiloo painoo jos ei tasaannu :/ Seuraava kys-käynti viikolla 36 kohonneen raskausmyrkytysriskin takia, jos ei ennen sitä neuvolassa ilmene jotain syytä aiempaan käyntiin. Mulla oli noita isoja riskejä tohon myrkytykseen ikä, verenpainetauti ja rd. Tarkkaan pitää paineita kotonakin mittailla, etteivät pomppaa yhtäkkiä liian korkeeks. Neuvola olis sit ens maanantaina eli kyllä ainakin mulla on noita käyntejä ihan reilusti.

Kävin tuolla toisella palstalla lueskelemassa toisten mammojen juttuja ja siellä miettivät, että pitääkö ajella alapään karvat ennen synnytykseen menoa vai ajellaanko kätilön toimesta karvotus pois... Mulla on yhden ainoon kerran kätilö ajellu karvat ja se oli 20 vuotta sitten, eikä sen jälkeen oo karvoille mitään tehty synnytyksen yhteydessä, enkä oo kyllä itekään ajellu kun eihän tonne alas ees nää mitään :D Tosin viime viikolla pistin miehen hommiin ja käskin sen ajella ja siistiä sitä järkkyä pehkoo mikä sinne oli päässy syntymään :LOL: Sori jos jollekin pahaa tekee moiset alapään jutut :) Mut oikeesti onko muilla jotain tietoo miten omissa sairaaloissa toi käytäntö on?

Tervetuloa uusille!

Koski ja Jäppinen 32+3
 
Heipsut täältä :wave:

Eilen poksu 33 vkoa täyteen ja sen kunniaks käytiin hakemas ne tuplat nuoremman kanssa Vantaalta ja eksyttiin samalla Jumbossa käymään :D
Loppuajasta alko olla melkosen äänekäs tuo shoppailukumppanini mutta muuten meni hyvin ja parit löydötkin ehdin tehdä (anopille 8kg maggaraa ja esikolle siistin syksypuvun eskariin -70%).
Kotiin tullessa nuorempi kiipes tupliin ja käski ajamaan..siispä mentiin pihaa ympäri ja nauru raikas :D

Tänään esikko kotiutui 2yön mummala-reissulta ja ai kamala miten nuo kaks tappelee kokoajan! Mulla jo pää ihan hellänä kun kuunnellu pari tuntia tota karjumista ja huutoa..argh! Kyllä oliki ihanan hiljasta vain yhden lapsen kanssa..
Mä en tajuu mikä siin on, et jokaikinen kerta kun esikko jossain yökylässä niin se kotiutuminen on aivan kamalaa..!? Ja sama oli kyl nuoremman kohal pari vkoa sit..

Wasabilla jo hienot vkot..peräs tullaan :D
Ja täällä tuttuja myös noi kivut ja paineentunteet..välil kävelles miettii et nytkö se syntyy kun punkee niin tonne alakertaan ilkeesti. Ja öisin paukkuu luut kun kävellä yrittää..et tääl ainaski yöt on ihan hanurista!

koski ei mulla oo kyllä ajeltu mitään..ihan on vapaasti saanu rehottaa.. Eiku joo..tais ne vähän trimmaa viimeks leikkaussalissa kun aika alhaallahan tuo sektiohaava oli..

Juu-u, koht tarttis lähtee viemään esikko taas harkkoihin ja painella ite tunti ympäri urheilukenttää nuoremman perässä..huokaus. Nyt kuiteski panadolia nassuun..
 
Nopeesti taas kuulumiset tuun kertomaan!

Eilen oli lääkäri äitipolilla kun ne maksa-arvot oli huimasti noussut. Laittovat osastolle tarkkailuun ja täällä vietytty siis nyt yksi yö. Uusia koetuloksia odotellessa. Sen perusteella miettivät sitten alotetaanko lääkitys vai miten edetään. Kunhan ei vielä pitäis synnyttää, haluaisin päästä ainakin sinne viikolle 37.

Ja ultrasivat eilen, poika kääntyny perätilaan!! Argh.. Kyllä ärsyttää. :D En oo ite huomannu mitään ja oon koko ajan ollu siinä uskossa että on oikein päin. Vielä onneks kerkee kääntyä, mutta saas nähdä.. On nää meidän lapset sitten kummallisia kun eivät omaa parastaan ymmärrä masussa ja komentaminen kun ei tässä tilanteessa auta. :D

Joo, hoitajan kanssa jutskaamaan nyt.

Riikka&Niisku 32+2
 
riikalle tsemppiä!!

täytyy kyllä myöntää että en oo ikinä kuullu karvojen ajelusta synnärillä...Siis oikeesti kätilötkö jossain ajelee alapääkarvat?! :O
Ite oon sillon tällön hieman siistiny,yhesti oon sheivannu ja se sänki oli ärsyttävä joten siihen jäi. Enkä kyllä meinannu ajella synnyttämään mennessäkään,ehkä jos vähä siistin,mutta ei mulla kyllä olekkaan mitään pehkoa.
Kaikkee sitä saa tietääkkin...rupee ihan pelottamaan että mitä ne vielä siellä synnärillä tekee! Riitti kun valmennuksessa kuulin että saattaa kakkakin tulla siihen sängylle!!

Mulla meni hermo siskon kans tänään,se on niin kaksnaamanen apina! Haukutaan nyt kaikki sukulaiset tässä samalla...:saint:
Se tietää varsin hyvin että oon päivät nyt yksin kun mieheltä loppu jo loma. Tänäänkin se on ollu koko päivän porukoitten mökillä ja kehuu tietty siitä facessa niin kun kaiken muunkin tekemänsä. Ei sen vertaa ajattele että kysys josko minä haluisin tulla kans,minä kun en muuten pääse mihkään ilman korttia,täälä istun päivät yksin. Ois ihan kiva hengailla siellä mökillä,näkis äitiä ja isääkin kun koko kesän siellä ovat. Mutta ei,tämä harakka leuhottaa siellä! Ite kun se oli raskaana niin piti olla neuvolassa mukana ja äippäpoli reissuilla,kaupaankin piti mennä kassit hälle kantamaan,se kyllä osas ottaa irti kaiken ja osaa vieläkin,on sen verta törkee ihiminen!
Ei sillä että täälläkään tarviis olla minua koko ajan kädestä kiinni pitämässä.

Joo eli alkaa tässä pikku hiljaa kaikki v*tuttaa!! Ei ole mitään tekemistä,kukaan ei käy edes kahvilla eikä viitti koko ajan olla ketään vinkumassakaan tänne kun ei selvästikkään kiinnosta.
Sanoinkin jo miehelle aamulla että ei tarvii vaivautua senkään jälkeen kun poika on syntyny!! :mad:

Kiitos ja anteeks taas. :ashamed:
 
Kaktuspiikki! Niin tuttu tunne tuo, kun on yksin päivät eikä minnekään oikein pääse eikä kukaan käy juurikaan päivisin kylässä. Ja mulla on kyllä auto ja kortti, mut kun täällä ei ole niitä ystäviä, joille voisin tuosta noin vain mennä. Tai on pari, mutta en viitsisi niitäkään kuormittaa liikaa, ja kaikilla melkein on töitä.

Riikalle tsemppiä osastolle!

Itse täällä pelko persiissä, että joudunkohan itsekin vain makuupakolle. Kielto on, etten saa mitään ylimäärästä rehasta. (Hieman kiukutti, kun anoppi vkl kyseli olenko lenkkeillyt, että olisi tärkeää pitää huolta omasta kunnosta, että jaksaa sitten synnyttää)

Maanantaina menin lääkäriin hakemaan saikkua, että saisin edes jonkinlaisia tuloja itselleni, opiskelija kun olen ja töitä en ole kyennyt tekemään sitten toukokuun. Sain vasta tietää, että opiskelija on oikeutettu sairaspäivärahaan. (itse olen niin laiska, ettein ole ottanut asiasta selvää aiemmin..) No, pelkäsin, että onko minulla riittävästi syitä saada saikkua ja olin saada sydärin kun lääkäri oli minua Taysiin lähettämässä. Konsultoi kuitenkin vain sinne ja jos levossakin alkaa supistelemaan niin sitten pitää taysiin mennä.. Jaja paikat olivat alkaneet pehmetä ja olin sormelle auki, mikä on kai ensisynnyttäjälle tässä vaiheessa vähän huolestuttavampi juttu, vai miksikä muuten ne olisi mua lisätutkimuksiin viemäs? kohdunkaulaa oli kuitenkin se pari senttiä jäljellä lääkärin mukaan. Ja vauvan pää ei ollut vielä kiinnittynyt. Viime yönä sitten heräsin kolmesti, kun supisti. Soittelin sit neuvolaan tänään ja sain huomiselle ajan. Ottavat hiivanäytteen (mitä ihmettelen, miksi eivät ole aiemmin ottaneet, oireita ei kyllä ole, mutta toisinaan ehkä kutisee vähän) ja streptokokki b:n. Ja mietitään sitä, että pitääkö sitä lähetettä sinne taysiin tehdä vaiko ei. Kuitenkin meillä on melkoisen pitkä matka taysiin, joten en ihan mielelläni turhia reissuja sinne tekisi.

Anteeksi, tulipas nyt omanapainen teksti. Oon aika hölmistyneenä täällä, et mitä tää kaikki on. Kuvittelenko tai liiottelenko vai mitä. Jos nuo supistukset johtuvatkin vaikkapa siitä hiivasta, niin rauhottuvatko ne sitten sillä, kun sen hiivan hoitaa pois? Jotenkin silti pelkään, että oon vielä 41+ viikolla poksahtamatta...

Alapääkarvoista, mulle on ihan sama mitä niille tekevät! :D Sain ne sheivattua kuukausi sitten, eikä ne vielä älypaljo oo kasvanu. Enää en mitenkään päin taipuis niitä siistimään, joten annan niiden olla omassa yksinäisyydessään. :D

Odotan synnytystä innolla. Ennen pelkäsin sitä, mutta nyt odotan, että pääsen alakautta synnyttämään. Petyn kyllä, jos leikkaukseen joudun. Pelkään toki kipua, mutta kun en tiedä, mitä tuleman tuo, niin en osaa liikaa pelätä synnytystä. Nyt maha kipuilee siihen malliin etten voi enää sekuntiakaan istua, joten lopetan tän lörinän ja meen maate.

Villaruusu ja pieni 32+1
 
Tsempitykset villaruusullekkin olotilan kanssa!
Minäkin oisin tuosta hiivasta kiinnostunu tietämään enempi,jos jollain kokemusta,siis että miten se lähinnä hoitamattomana vaikuttaa? Kun minähän sen yhen voide+puikkokuurin otin apteekista,mutta toisinaan tuntuu että kutiaa vieläkin välillä ja haju ehkä alapäässä muuttunu hieman ja muutenkin omituisen "tuntunen". Ottaako ne ihan pyytämällä neuvolassa ne näytteet vai pitääkö mennä lääkärille?
Meillä ois huomenna neuvola,vois samalla jutella asiasta. Jotenkin vaan nolottaa puhua niistä kun mies mukana,se menee itekkin aina ihan noloksi vaikka luulis että tässä vaiheessa kaikki ois jo ihan normaalia :LOL: Sille tekee pahaa esim. jos kattoovat ultralla alakautta :) tai jos kyseleevät vuodoista niin mies kattelee pitkin seiniä. Tulee siinä vähemmästäkin itelle nolo fiilis...

Onko muille tullu enää näin loppuraskaudessa mitään ruokahimoja?!
Täällä menee joka päivä vihreitä omppuja ja cocopopseja! Alkuraskaudessa oli sama,nyt tuli takasin. Jospa se meinais että ympyrä alkaa sulkeutua pian :LOL:

Huomenna siis neuvola,palailempa kertoilemaan siitä rutiinireissusta huomenissa! :)
 

Yhteistyössä